Πώς θα μεταμορφωθεί ο σταθμός ΗΣΑΠ του Πειραιά σε κόμβο με καταστήματα και γραφεία
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για ολικό «λίφτινγκ» στον σταθμό ΗΣΑΠ -δηλαδή της γραμμής 1 του μετρό- στον Πειραιά προωθεί η ΣΤΑΣΥ.
- 27/10/2020
- Κείμενο: NouPou.gr
Πρόκειται για ένα πρότζεκτ ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο στοχεύει στην αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση της γραμμής 1 του μετρό στον Πειραιά. Το ακίνητο έχει συνολική έκταση 33 στρεμμάτων που περικλείεται από τις οδούς Κόνωνος, Αλιπέδου και Ακτή Καλλιμασιώτη και στο οποίο στεγάζεται και ο σταθμός Πειραιάς του ΗΣΑΠ. Το έργο, σύμφωνα με το economistas.gr, θα υλοποιηθεί με σύμπραξη δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Τι προβλέπει το πρότζεκτ για το «λίφτινγκ» στον σταθμό του Πειραιά
Η ιδέα για την αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται η τεχνική επισκευαστική βάση του μετρό δεν είναι καινούργια. Έχει δρομολογηθεί εδώ και αρκετά έτη και μάλιστα στο παρελθόν έχει εκπονηθεί μελέτη για λογαριασμό της ΣΤΑΣΥ για τις προδιαγραφές του έργου, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 115 εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο, τα σχέδια που επεξεργάζεται το τελευταίο διάστημα η ΣΤΑΣΥ και το υπουργείο Υποδομών είναι πολύ πιο φιλόδοξα από τα προηγούμενα, δεδομένου ότι εξετάζονται εκτεταμένες παρεμβάσεις για την κατασκευή εμπορικών χώρων και γραφείων, αλλά και για την αξιοποίηση του τετραώροφου νεοκλασικού μεγάρου των ΗΣΑΠ στην πλατεία Οδησσού.
Υπό εξέταση είναι το ενδεχόμενο να ανεγερθούν νέοι όροφοι πάνω από τις εγκαταστάσεις της ΣΤΑΣΥ οι οποίοι θα διατεθούν για εμπορικές χρήσεις, όπως για καταστήματα και γραφεία.
Στο σχέδιο αξιοποίησης είναι πιθανό να ενταχθεί και το παλιό αμαξοστάσιο των ΗΣΑΠ επί των οδών Κόνωνος, Αλιπέδου και Φωκίωνος, το οποίο προοριζόταν μέχρι πριν από λίγους μήνες για τη στέγαση κλειστής αγοράς τροφίμων, της λεγόμενης «Ιπποδάμειας Αγοράς».
Όταν ολοκληρωθούν τα έργα για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό με τη λειτουργία του νέου σταθμού του Πειραιά στην πλατεία Οδησσού, η περιοχή θα αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αττική.
Πηγή: economistas