4 χρόνια IceRoll: Όταν το βλέπεις ξέρεις πως είναι αληθινό (παγωτό)
Μια εμπειρία είναι να το δεις να φτιάχνεται. Μια άλλη είναι να το γευτείς. Το premium παγωτό που ρόλαρε στις καρδιές μας από την πρώτη στιγμή που το δοκιμάσαμε, έσβησε τα 4 κεράκια του, μ’ ένα νέο ιδιαίτερο video και εμείς, συναντήσαμε τους δημιουργούς του, για να μας αφηγηθούν πώς ξεκίνησαν όλα.
- 21/10/2021
- Κείμενο: Πωλίνα Παρασκευοπούλου
Μια δοκιμή αρκεί. Για να ξεχάσεις όλα όσα ήξερες για το παγωτό μέχρι σήμερα. Το IceRoll μπήκε στη νότια ζωή μας το Σεπτέμβριο του 2017, όταν άνοιξε στη Γλυφάδα -αυτό που έμελλε να είναι- το πρώτο του κατάστημα και μας παρέσυρε μαζί του στον πιο δροσερό στροβιλισμό. Από την πρώτη στιγμή που (εκ)τυλίχθηκε μπροστά μας η δημιουργία του. Μια εμπειρία που δεν μας χαρίστηκε εξαιτίας κάποιου ειδικού pass, αλλά γιατί το ατού του IceRoll είναι ακριβώς αυτό. Να σχηματίζεται μπροστά στα μάτια μας, μετατρέποντας τα υλικά που έχουμε επιλέξει σε…παγωτό.
Αρκεί μια παγωμένη επιφάνεια, πάνω στην οποία έμπειροι τεχνίτες αναμειγνύουν φρέσκο γάλα, που καταφτάνει από τον συνεταιρισμό “ΘΕΣγάλα” κάθε δυο μέρες ή γάλα καρύδας και αμυγδάλου για τους vegans με φρέσκα φρούτα εποχής και superfoods από Έλληνες παραγωγούς ή αγαπημένες σοκολάτες και μπισκότα (τα αυθεντικά, όχι απομιμήσεις).
Από εκείνη την πρώτη φορά που δοκιμάσαμε πραγματικό χειροποίητο παγωτό αλλά και τις επόμενες που το IceRoll έκανε πραγματικότητα τη δαιμόνια φαντασία μας γύρω από γεύσεις που ούτε καν διανοούμασταν πως μπορούμε να δοκιμάσουμε σε παγωτό (όπως το αγαπημένο μας cocktail για παράδειγμα), πέρασαν 4 χρόνια. Τα καταστήματα έγιναν 5, -αφού προστέθηκαν στον IceRoll χάρτη η Ρόδος, το Μοναστηράκι, το Περιστέρι και το Χαλάνδρι- και η παρέα πίσω από το πιο λαχταριστό ρολάκι παγωτού πέρασε τα 30.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη IceRoll (@iceroll.gr)
Δεν συναντάς κάθε μέρα νέους που έχουν πρωτότυπες ιδέες αλλά κυρίως την επιμονή και την στοχοπροσήλωση να κυνηγήσουν το όραμά τους, με δικούς τους πόρους και χωρίς γονικά δεκανίκια, μέχρι να το δουν να παίρνει σάρκα και οστά με όποιες δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.
«Το concept ξεκίνησε πριν 8 χρόνια περίπου, μετά από ένα video που παρακολουθούσα με αεροπλάνα στην Ταϊλάνδη. Ένας πιλότος έδινε συνέντευξη αλλά εμένα η προσοχή μου στάθηκε ακριβώς από πίσω του, που φαινόταν πως κάτι ιδιαίτερο παρασκεύαζαν. Τελικά έφτιαχναν παγωτό. Το να μπορείς να φτιάξεις ένα παγωτό μπροστά σου από το μηδέν, με γάλα και κάποια άλλα υλικά το θεώρησα μοναδικό. Με αφορμή ένα ταξίδι μου στην Ταϊλάνδη, παρακολούθησα και από κοντά τη διαδικασία. Αυτό στάθηκε η αφορμή να μου κατέβει η ιδέα για το IceRoll. Ξεκινήσαμε πιλοτικά με ένα μαγαζί σε νησί, να μάθουμε πως μπορούμε να το τελειοποιήσουμε και όταν πετύχαμε αυτό που είχαμε στο μυαλό μας, σκεφτήκαμε ότι ήταν η σωστή στιγμή να ανοίξουμε το πρώτο μας μαγαζί στην Αθήνα» μου λέει ο Παντελής Διαμαντής, ο εμπνευστής της ιδέας. Πόσο εύκολο ή δύσκολο, όμως, ήταν να πείσει και τους υπόλοιπους να τον ακολουθήσουν;
«Εμένα δε δυσκολεύτηκε πολύ, είμαι αδερφός του. Πάμε πακέτο» μου λέει ο Νίκος Διαμαντής. «Με τον Βασίλη Αντωνόπουλο συνεργαζόμασταν από πριν, αφού είχε αναλάβει το διαφημιστικό κομμάτι ενός άλλου μαγαζιού εστίασης που έχω. Δούλευε όμως σε μια μεγάλη διαφημιστική από την οποία παραιτήθηκε, οπότε αυτό από μόνο του εμπεριείχε ρίσκο. Ήμασταν αποφασισμένοι να πετύχουμε», μου λέει ο Παντελής μ’ έναν τρόπο που δεν χωράει κανένα περιθώριο αμφιβολίας.
«Στην ουσία καταλάβαμε πως αυτό που όλοι ονομάζουν χειροποίητο και φρέσκο παγωτό δεν υφίσταται. Αναρωτηθήκαμε τι πάμε να κάνουμε; Ένα ακόμη παγωτατζίδικο; Θα παρατήσουμε καριέρες και επιχειρήσεις για να κάνουμε μια από τα ίδια; Τι είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά, αυτό για το οποίο θα αξίζει να αφήσεις τη δουλειά σου. Τι πάει να πει σαν όρος χειροποίητο; Πώς μπορεί να είναι φρέσκο όταν δε γίνεται εκείνη την ώρα, όταν δε βλέπεις τα υλικά που μπαίνουν μέσα; Αν δεν το βλέπεις να γίνεται μπροστά σου δεν μπορείς να ισχυριστείς πως είναι φρέσκο και χειροποίητο. Κι εκεί είπαμε θα πάμε να πούμε στον κόσμο την αλήθεια και θα το εκτιμήσει», μου εξηγεί ο Βασίλης ενώ ένα κυπελάκι IceRoll (μάλλον κυπελάρα αφού περιέχει 350-400γρ παγωτού) προσγειώνεται μπροστά μου με peanut frenzy. To frenzy είναι κυριολεκτικό, αφού όπως με ενημέρωσαν τα παιδιά, πρόκειται για το best seller του μαγαζιού. Απολύτως δικαιολογημένη η φρενίτιδα -θα πω- γι’ αυτό το παγωτό με βανίλια και σοκολάτα, φυστικοβούτυρο, αλατισμένα φιστίκια και καραμέλα βουτύρου. Ευτυχώς που υπήρχε κασετοφωνάκι να καταγράφει γιατί δεν είμαι σίγουρη κατά πόσο μπορούσα εκείνη τη στιγμή να συγκεντρωθώ στις λέξεις περισσότερο από τις γεύσεις.
Όσο για τον τέταρτο της παρέας, το Δημήτρη Κωστόπουλο, το IceRoll κατάφερε να τον φέρει από τη Λαμία. «Το Μάη του ’18, είχα μια ιδέα να ανοίξει ένα μαγαζί IceRoll στη Ρόδο. Ένα ωραίο πρωινό σηκώνω το τηλέφωνο και μιλάω με τον υπεύθυνο του καταστήματος της Γλυφάδας, τον Παντελή. Μιλούσαμε 3 ώρες. Σε δύο μέρες, ήρθα στη Γλυφάδα και ξεκινήσαμε τη συνεργασία. Βρήκα νέους ανθρώπους με την ίδια πετριά με μένα. Αναγνώρισα πως οι άνθρωποι αυτοί είχαν όραμα. Με μεγάλο αγώνα έφτασαν ως εδώ. Νιώθω πως μου έκαναν πραγματική τιμή να μπω σε αυτή την ομάδα και να συμμετέχω».
Όταν άνοιξαν και τα 5 καταστήματα IceRoll δημιουργήθηκε ο Όμιλος, ονόματι Radical Perception Group που εμπεριέχει κατασκευαστική εταιρεία, διαφημιστική εταιρεία, εταιρεία που ασχολείται με τις προμήθειες και γενικά οτιδήποτε χρειάζονται τα καταστήματα IceRoll για να δημιουργηθούν και να αναπτυχθούν. Εν ολίγοις μια μαμά εταιρεία με σκοπό να διατηρήσει την ποιότητα του προϊόντος. «Δεν θυσιάζουμε την ποιότητα για πρακτικούς σκοπούς».
Τους ρώτησα ποιο είναι το πιο περίεργο που τους έχουν ζητήσει «Μια μέρα μας πήραν τηλέφωνο και μας ζήτησαν 5 kg παγωτού, έπρεπε να τους εξηγήσουμε πως δε γίνεται. Το IceRoll δεν περιέχει τεχνητά πρόσθετα, ούτε συντηρητικά, οπότε δεν μπορεί να καταψυχθεί. Αυτό είναι και το δυνατό του σημείο, είναι ολόφρεσκο, γι’ αυτό και αξίζει να καταναλωθεί αμέσως». Ακόμη και η βάφλα (για το περιβόητο WaffleCup) φτιάχνεται εκείνη τη στιγμή, τα κρουασάν ψήνονται από τη στιγμή που θα τα παραγγείλεις. Γι’ αυτό μην παραξενευτείς αν το παγωτό φιστίκι δεν είναι φιστικί ή η μπανάνα δεν είναι κίτρινη ή ακόμη αν σου πουν πως μια συγκεκριμένη γεύση φρούτου δεν υπάρχει γιατί δεν υπάρχουν φρέσκα φρούτα την περίοδο αυτή.
«Κάτι άλλο περίεργο που μας έχουν ζητήσει είναι όταν ένας παππούς που είχε έρθει με τα εγγόνια του, μας ζήτησε να κάνουμε παγωτό τον μπακλαβά που κρατούσε σε μια τσάντα και μόλις είχε αγοράσει από ζαχαροπλαστείο. Κανονικά βέβαια αυτό δε γίνεται αλλά το ζήτησε με τόση λαχτάρα, οπότε είπα ναι αλλά υπό έναν όρο, να δοκιμάσω κι εγώ. Ήταν πραγματικά (στον ουρανίσκο) κάτι μαγικό!» μου διηγείται ο Παντελής.
Πότε κατάλαβαν πως πέτυχαν τον στόχο που είχαν θέσει εξαρχής; «Όταν ακούσαμε έξω από το μαγαζί μια παρέα κοριτσιών να λένε… αυτό δεν είναι παγωτό, είναι IceRoll». Off the record, μου είπαν πως το καλύτερο ήταν όταν πελάτες μετά την πρώτη κουταλιά το έχουν χαρακτηρίσει οργασμικό, κοινώς κ**λα! Η μοναδικότητά του, με συνοπτικές διαδικασίες, το έχει διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα παγωτά και γι’ αυτό, εκτός από όλους τους παραπάνω λόγους, σίγουρα ευθύνονται και τα μηχανήματα που έχουν φτιάξει μόνοι τους για να μπορούν, ουσιαστικά, να παγώνουν και να μετατρέπουν σε παγωτό όποιο υλικό θέλουν. «Με αυτές τις μηχανές μπορείς να κάνεις παγωτό με φρέσκο γάλα. Είναι ο παράδεισος του ζαχαροπλάστη. Μπορείς να κάνεις τα πάντα».
Δε γίνεται να μη βρεις στο IceRoll το συνδυασμό που ευφράνει τον ουρανίσκο και την καρδούλα σου. Νέες γεύσεις και νέοι συνδυασμοί γίνονται συνεχώς, πέρα από τους εποχικούς, για παράδειγμα κουραμπιέδες και μελομακάρονα ή τσουρέκι με σοκολάτα (που παραμένει 365 μέρες, γιατί μπορεί…). Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, πολλοί μετά το γυμναστήριο, πού τους χάνεις πού τους βρίσκεις, να παραγγέλνουν IceRoll με superfoods ή με πρωτεΐνη, μπανάνα και φυστικοβούτυρο. Έτσι, μάλιστα! Είναι εύκολο να καταλάβουμε πού βρίσκουν κίνητρο να κοπανιούνται στο γυμναστήριο.
Το IceRoll κάνει συνεργασίες με events σε upscale xώρους, όπου στήνεται κανονικά ένα pop up mini IceRoll. «Είναι όλο custom, φτιάχνουμε γεύσεις γι αυτούς, γραφιστικά και περίπτερο πάνω τους». Πρόσφατα έκαναν μια συνεργασία με τη BMW και έφτιαξαν παγωτό από blubbery για να θυμίζει το logo της εταιρείας.
Όσο για τα επόμενα βήματα; Νέες πρωτότυπες γεύσεις, επέκταση του δικτύου με καινούργιες συνεργασίες σε εσωτερικό αλλά και εξωτερικό. Όπως κατάλαβες, όπως λένε και οι ίδιοι «Δεν είναι ήσυχα πλάσματα, είναι μυαλά που δεν ηρεμούν». Ευτυχώς για μας.