Το παρασκήνιο πίσω από το κλείσιμο της Λίμνης Βουλιαγμένης
Προσωρινά κλειστή θα παραμείνει για τρεις μήνες η Λίμνη Βουλιαγμένης, για κατεδαφίσεις κατασκευών που κρίθηκαν αυθαίρετες: Το ιστορικό της υπόθεσης από την καταγγελία για αυθαίρετες κατασκευές, μέχρι το κλείσιμο - Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος 3Β
- 15/11/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Κλειστή θα παραμείνει για περίπου τρεις μήνες η Λίμνη της Βουλιαγμένης, για κατεδαφίσεις και καθαιρέσεις κατασκευών που κρίθηκαν αυθαίρετες.
Το ιστορικό με λίγα λόγια
Πιάνοντας το νήμα της υπόθεσης από την αρχή, το παρασκήνιο φαίνεται πως ξεκινά πριν από αρκετά χρόνια, όταν ο Σύλλογος Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης έκανε σχετική καταγγελία για αυθαίρετες κατασκευές στην Επιθεώρηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, το 2015. Τότε, η ιδιοκτήτρια Εκκλησία της Ελλάδας και η διαχειρίστρια εταιρία της Λίμνης Βουλιαγμένης προέβησαν σε υπαγωγές για τη διατήρηση των εγκαταστάσεων με την πληρωμή ενός προβλεπόμενου ετήσιου τέλους (κάνοντας χρήση των ρυθμίσεων του νόμου 4178/2013, αιτήθηκαν να γίνει η τακτοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών).
Ωστόσο, το από 15.1.2003 Προεδρικό Διάταγμα «Χαρακτηρισμός της περιοχής της Λίμνης Βουλιαγμένης (ν. Αττικής) ως διατηρητέου μνημείου της φύσης» (ΦΕΚ 51/4-2-2003 τ.Α΄) φαίνεται πως είναι ισχυρότερο των ρυθμίσεων του νόμου 4178/2013. Έτσι, ο Σύλλογος Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης απάντησε προσφεύγοντας για την ακύρωση αυτών των υπαγωγών στο ΣΥΠΟΘΑ (Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων). Από την πλευρά του, το Συμβούλιο απεφάνθη ότι οι υπαγωγές ήταν νόμιμες και απέρριψε την προσφυγή του Συλλόγου Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης για ακύρωσή τους. Στη συνέχεια ο Σύλλογος προσέφυγε στο διοικητικό Εφετείο και μάλιστα δικαιώθηκε, κερδίζοντας την «πολυπόθητη» ετυμηγορία ότι η ιδιοκτησία και η διαχειρίστρια της Λίμνης της Βουλιαγμένης πρέπει να προχωρήσουν σε κατεδαφίσεις και καθαιρέσεις των παράνομων κατασκευών.
Πράγματι, μετά από πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες, φαίνεται πως τελικά η Λίμνη της Βουλιαγμένης θα κλείσει για το κοινό το επόμενο χρονικό διάστημα, για τρεις περίπου μήνες, προκειμένου να γίνουν οι εργασίες κατεδάφισης.
Ανακοινώσεις σχετικά με το ζήτημα εξέδωσαν τόσο ο Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών Βουλιαγμένης Χρήστος Διονυσόπουλος, όσο και ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
Ο κ. Διονυσόπουλος, Φιλόλογος-Ιστορικός-Αρχαιολόγος, Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος του ΥΠΕΠΘ και Πρώην Επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών, κατέγραψε στην ανακοίνωσή του το νομικό υπόβαθρο της διαδικασίας, ενώ υποστήριξε ότι οι «καταστροφικές προσπάθειες και ενέργειες που έγιναν εις βάρος της Λίμνης, χρονολογούνται από παλιά», καταγράφοντας το ακριβές ιστορικό.
Από την πλευρά του, ο Δήμος στη δική του ανακοίνωση, ξεκαθαρίζει όλα τα βήματα που ακολουθήθηκαν και εξηγεί πώς, από το 2015 που έγινε η καταγγελία του Συλλόγου Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης, φτάσαμε τελικά στο 2021 για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατεδάφισης των παράνομων κατασκευών.
Πάντως, σε σχετική ερώτηση που του απηύθηνε το NouPou, ο κ. Διονυσόπουλος ξεκαθάρισε ότι ο Σύλλογος δεν έχει κανένα πρόβλημα με τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το ζήτημα η παρούσα δημοτική αρχή Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, ανέφερε ωστόσο αφενός πως οι συγκεκριμένες κατασκευές θα έπρεπε να έχουν κατεδαφιστεί ήδη τη διετία 2003-2005 και αφετέρου ότι θα πρέπει να γίνουν κι άλλες ενέργειες, έτσι ώστε η λίμνη να επανέλθει στην αρχική, φυσική της μορφή.
Όσα έγραψε ο Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών Βουλιαγμένης Χρήστος Διονυσόπουλος
Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιώς (Τμήμα Α2 Ακυρωτικό), με την Α107/24.2.2020 απόφασή του, έκρινε ότι το από 15.1.2003 Προεδρικό Διάταγμα «Χαρακτηρισμός της περιοχής της Λίμνης Βουλιαγμένης (ν. Αττικής) ως διατηρητέου μνημείου της φύσης» (ΦΕΚ 51/4-2-2003 τ.Α΄) είναι ισχυρότερο των ρυθμίσεων του νόμου 4178/2013, βάσει των οποίων έγινε η τακτοποίηση των αυθαίρετων κατασκευών και χρήσεων στη Λίμνη της Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με την απόφαση του Εφετείου, η υπαγωγή των παραπάνω αυθαιρέτων στο νόμο 4178/2013 «αντίκειται στο απορρέον από το άρθρο 24 του Συντάγματος ειδικό καθεστώς προστασίας της περιοχής της Λίμνης Βουλιαγμένης ως διατηρητέου μνημείου της φύσης, που διαλαμβάνει την υποχρεωτική αποκατάσταση του οικοσυστήματος, που έχει διαταραχθεί από ανθρώπινες επεμβάσεις (ανέγερση αυθαιρέτων, μπάζωμα μικρής λίμνης και λασπόλουτρων, καταστροφή τμήματος της φυσικής παραλίας της λίμνης κ.α.).
Η απόφαση αυτή επιβάλλει πλήρη εφαρμογή των διαλαμβανομένων εντολών στο παραπάνω Π. Δ/γμα, το οποίο, μεταξύ άλλων, προβλέπει κυρίως και την κατεδάφιση των αυθαιρέτων. Σε αντίθετη περίπτωση, η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και Κατεδαφίσεων του Υπουργείου θα επέμβει, για να κατεδαφίσει τα αυθαίρετα κτίσματα, που ανέρχονται σήμερα σε 963,55 τ.μ., ενώ η Εκκλησία της Ελλάδας και η Α.Ε. «Ιαματικά Λουτρά Βουλιαγμένης» θα υποχρεωθούν να καταβάλουν πρόστιμα δύο εκατομμυρίων ευρώ περίπου, όπως πληροφορηθήκαμε από την ΥΔΟΜ Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καθώς έπρεπε τα αυθαίρετα να είχαν κατεδαφιστεί από το 2005. Μάθαμε ωστόσο ότι οι αντίδικοί μας επέλεξαν την οικονομικότερη λύση και προχωρούν οι ίδιοι στην κατεδάφιση των αυθαιρέτων, καθώς στην περίπτωση αυτή ο νόμος τους απαλλάσσει από την καταβολή του ογκώδους ποσού των προστίμων.
Όσον αφορά το δεύτερο, εξίσου σημαντικό, κεφάλαιο της πολύπαθης αυτής ιστορίας, που είναι η αποκατάσταση της Λίμνης στην αρχική φυσική της μορφή, εμείς θα είμαστε σε συνεχή επαγρύπνηση.
Διευκρινίζουμε ότι οι επιτρεπόμενες από το Προεδρικό Δ/γμα χρήσεις είναι:
1) Το υδροθεραπευτήριο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει στο υφιστάμενο κτίριο μετά την αποκατάσταση του κελύφους του στην αρχική του μορφή και με την ένταξη σε αυτό συναφών λειτουργιών, όπως ιατρείο, διοίκηση και χώρος για τον φύλακα.
2) Αποδυτήρια-χώροι υγιεινής και αναψυκτήριο σε ενιαίο κτίριο με μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια 150 τ.μ. και ύψος 3,2 μ.
3) Χώρος στάθμευσης 10 οχημάτων για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες.
4) Δεξαμενές νερού, η χωρητικότητα των οποία καθορίζεται στο ελάχιστο απαιτούμενο για τη λειτουργία του υδροθεραπευτηρίου.
5) Αντλιοστάσιο λυμάτων και λοιπές μηχανολογικές εγκαταστάσεις.
6) Αποκατάσταση τμήματος της φυσικής παραλίας της Λίμνης.
7) Απομάκρυνση των υφιστάμενων αυθαιρέτων κατασκευών και δραστηριοτήτων, των οποίων η χρήση αντίκειται στις σχετικές διατάξεις του Π.Δ./τος, εντός 2 ετών από τη δημοσίευσή του, ήτοι μέχρι 4.2.2005. Τέλος για την προστασία της σπάνιας ορνιθοπανίδας της Λίμνης, απαγορεύεται αυστηρά ο φωτισμός του χώρου με προβολείς.
Οι καταστροφικές προσπάθειες και ενέργειες που έγιναν εις βάρος της Λίμνης, χρονολογούνται από παλιά.
Το 1979/80, οι διαχειριστές της Εκκλησιαστικής περιουσίας ζήτησαν έγκριση, για να εγκαταστήσουν στον ευαίσθητο χώρο της Λίμνης ένα θέατρο αρχαίου ελληνικού τύπου μεγάλων διαστάσεων για 2.000 θέσεις, αλλά τα σχέδιά τους απορρίφθηκαν χάρη στον τότε Έφορο Αρχαιοτήτων Βασ. Πετράκο, ένα χαρισματικό αρχαιολόγο, νυν Ακαδημαϊκό και Γενικό Γραμματέα της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας.
Το 1989, το Γεν. Πολεοδ. Σχέδιο του Δήμου Βουλιαγμένης (ΓΠΣ 419 Δ΄) προέβλεπε ένταξη της Λίμνης και της περιοχής βόρεια αυτής στο σχέδιο πόλεως, με χαρακτήρα τουρισμού και αναψυχής, δηλαδή με δυνατότητα ανέγερσης και λειτουργίας κτιρίων, εντός και εκτός της Λίμνης, όπως ξενώνες, ξενοδοχεία, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης, ζαχαροπλαστεία, πρατήρια βενζίνης κ.α. Μετά από έγγραφη διαμαρτυρία μας στον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, το καταστροφικό, για την ευαίσθητη αυτή περιοχή, ΓΠΣ ακυρώθηκε και αντικαταστάθηκε από άλλο που έθετε τη Λίμνη εκτός σχεδίου πόλεως, όπως είχαμε ζητήσει.
Στις 18.10.1993, η Α.Ε. «Ιαματικά Λουτρά Λίμνης Βουλιαγμένης», χρησιμοποιώντας μηχανικό εκσκαφέα βαρέος τύπου, διενήργησε εκτεταμένους εκβραχισμούς στο χώρο της Λίμνης, με αποτέλεσμα να καταστραφεί σημαντικό τμήμα των βράχων στο δυτικό τμήμα και με άγνωστες συνέπειες για την υδρογεωλογική ισορροπία της.
Στον υπεύθυνο, εκπρόσωπο της Εταιρίας Μιλτ. Οικονόμου, επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης, μετά από καταγγελία μας. Ο ίδιος καταδικάσθηκε, την ίδια σχεδόν περίοδο, σε φυλάκιση, μετά από καταγγελία μας, για τις παράνομες και επικίνδυνες για τις αρχαιότητες της περιοχής του Απόλλωνα Ζωστήρα επεκτάσεις της επιχείρησής του (εστιατόριο «Ιθάκη»).
Ωστόσο, δεν κηρύχθηκε έκπτωτος της μίσθωσης από τους διαχειριστές της Εκκλησιαστικής περιουσίας, παρά τα έντονα διαβήματά μας. Είχε με το μέρος του την ένθερμη υποστήριξη της τότε δημοτικής αρχής, που τον πρόβαλλε στα ΜΜΕ ως έναν από τους καλύτερους επιχειρηματίες της Ευρώπης!!!
Το 1994, για να προστατευθεί η Λίμνη από τους κινδύνους που την απειλούσαν, ζητήσαμε από την 1η Εφορεία Νεώτερων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού να γνωμοδοτήσει, μετά από σχετική αυτοψία, αν η Λίμνη, που τυχαίνει να είναι σπηλαιολίμνη και σπηλαιοβάραθρο, εντάσσεται στα διατηρητέα μνημεία της φύσης. Η απάντησή της ως άνω αρμόδιας Εφορείας ήταν θετική. Το με αριθμ. 728/24.5.1994 απαντητικό της έγγραφο, το οποίο υποβάλαμε, μαζί με άλλα παραστατικά στοιχεία, στο ΣτΕ, λειτούργησε ως καταλύτης. Αναγνώριζε τη Λίμνη ως μνημείο της φύσης και ανέφερε ότι «για την ουσιαστική προστασία της, απαιτείται η άμεση κατεδάφιση όλων των αυθαιρέτων ή μη κτισμάτων της περιοχής της Λίμνης Βουλιαγμένης, πλην του Υδροθεραπευτηρίου που πρόκειται να χαρακτηρισθεί ως ιστορικό διατηρητέο κτίριο, σύμφωνα με τον ν. 1469/1950».
Στη γνωμοδότηση αυτή κυρίως βασίστηκε το ΣτΕ (Πρακτικό Επεξεργασίας 369/23.6.1995) για να αξιώσει από το ΥΠΕΧΩΔΕ να τεθεί με Προεδρικό Δ/γμα η Λίμνη και ο ευρύτερος περιβάλλων αυτήν χώρος (λόφος Φασκομηλιάς) σε απόλυτη προστασία ως Μνημείο της Φύσης και όχι σε Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου, που είχε εισηγηθεί η τότε δημοτική αρχή της Βουλιαγμένης. Ακολούθησε νέο Πρακτικό Επεξεργασίας του ΣτΕ, το 329/28/6/2002, το οποίο έδωσε στο Προεδρικό Δ/γμα του 2003 τη μορφή που απαιτούσε το 369/23.6.1995 πρακτικό.
Με το Π. Δ/γμα του 2003 η Λίμνη θωρακίστηκε με ακατάλυτη προστασία. Η Λίμνη της Βουλιαγμένης είναι ένα σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο, ένα θαύμα της φύσης που η γένεση του χάνεται στα βάθη των αιώνων. Λανθασμένα κάποιοι υποστηρίζουν ότι δημιουργήθηκε κατά τη Χριστιανική εποχή. Αρχαία μαρτυρία μας πληροφορεί ότι η Λητώ ανακούφισε το ταλαιπωρημένο της κορμί στα νερά της Λίμνης. Η Λητώ μπορούμε να πούμε ότι ήταν η θεά που την προστάτευε. Οι λίμνες, οι ποταμοί, τα δάση προστατεύονταν από συγκεκριμένους θεούς -πίστευαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Ήταν τόποι ιεροί και κανείς δεν αποτολμούσε να τους βλάψει.
Αν η Λίμνη ανήκει στην ιδιοκτησία της Εκκλησίας μας, ας αναλογισθούν οι Άγιοι Πατέρες μας ότι έχουν χρέος, για ένα λόγο παραπάνω, να την προστατεύουν από «πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν». Ένας μεγάλος Ευρωπαίος ερευνητής της φύσης και φιλόσοφος, μαγεμένος από τα δημιουργήματα του Θεού στον κόσμο, είχε πει: «Είδα τον Θεό στα έργα του». Αν συμφωνούν σε αυτό οι Άγιοι Πατέρες μας, πρέπει να αντιμετωπίζουν τη Λίμνη ως θείο, άγιο έργο και να μη δίνουν «τα άγια τοις κυσί» δηλαδή να μην επιτρέπουν, ως κύριοι του χώρου αυτού, να γίνονται εκεί ασχημίες και βεβηλώσεις.
Οι άλλοι που βεβηλώνουν ή ανέχονται βεβηλώσεις στη Λίμνη, ενώ εκ του Νόμου οφείλουν να την προστατεύουν, είτε υπάλληλοι της Πολεοδομίας είναι είτε δήμαρχοι είτε νομάρχες είτε υπουργοί, μπορεί να συγχωρηθούν, επειδή αυτοί ενίοτε «ου γαρ οίδασι τί ποιούσι», αλλά και επειδή «άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου εστί και η σαρξ αυτού ασθενής». Σεις όμως, «οι ορθοτομούντες τον λόγον της αληθείας», δεν είσθε αυτοί που πρέπει, με το παράδειγμα και τις ενέργειές σας, να οδηγείτε τους αμαρτωλούς στο σωστό δρόμο;
Ο Πρόεδρος της ΚΙΠΟΒ
Χρήστος Διονυσόπουλος
Φιλόλογος-Ιστορικός-Αρχαιολόγος
Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος του ΥΠΕΠΘ
Πρώην Επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών
Η ανακοίνωση του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης
Κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης που πραγματοποιήθηκε στις 1 Νοεμβρίου 2021 ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος προ ημερησίας διατάξεως, ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο για την εκτέλεση της απόφασης Α107/24.2.2020 του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά η οποία ακύρωσε τις υπαγωγές που κατατέθηκαν από τους ιδιοκτήτες της Λίμνης βάσει του Ν4178/13 για διατήρηση παράνομων κατασκευών που είχαν κατασκευαστεί σε προηγούμενες δεκαετίες στον ευρύτερο χώρο. Ενημέρωσε επίσης και για την επικείμενη διαδικασία κατεδάφισης των αυθαιρέτων κτισμάτων στην Λίμνη Βουλιαγμένης την αμέσως επόμενη περίοδο.
Η Δημοτική Αρχή, συμμεριζόμενη πλήρως τα δικαιώματα των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, υπέδειξε στους διαχειριστές την τρέχουσα χρονική περίοδο για εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών κατεδαφίσεως, εντός του ελαχίστου χρονικού περιθωρίου που επιτρέπει η νομοθεσία αλλά και οι σχετικές διατάξεις για συμμόρφωση, με κριτήριο ότι αυτή η περίοδος του έτους είναι με την μικρότερη επισκεψιμότητα. Επίσης με πρωταρχικό μέλημα την ασφάλεια του κοινού, αλλά και για να μην στερηθούν τα ιαματικά λουτρά πολίτες που έχουν ιατρική ανάγκη, απέστειλε σχετική επιστολή από τα μέσα Οκτωβρίου και προέβη σε επαφές με την διαχειρίστρια εταιρία, από την οποία ζήτησε να μεριμνήσει για την δυνατότητα εισόδου στην λίμνη με τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας τόσο για το κοινό, όσο και για τους λουόμενους των ιαματικών λουτρών, για όσους έχουν σοβαρούς ιατρικούς λόγους αλλά και να περιοριστεί κατά το δυνατόν ο χρόνος εργασιών αποκατάστασης στο ελάχιστο δυνατό. Κατόπιν αυτού, έλαβε διαβεβαιώσεις από την εταιρία διαχείρισης, ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε 3 μήνες με έναρξη την 8η Νοεμβρίου.
Υπενθυμίζοντας το ιστορικό, ο Σύλλογος Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης έκανε σχετική καταγγελία για αυθαίρετες κατασκευές, στην Επιθεώρηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος το 2015. Μετά τις αυτοψίες το 2015 και σε συνεννόηση με τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές της Λίμνης προέβησαν σε υπαγωγές διατήρησης σύμφωνα με τον Ν4178/13 για την διατήρηση των εγκαταστάσεων με την πληρωμή του προβλεπόμενου ετήσιου τέλους. Μετά την ολοκλήρωση των υπαγωγών ο Σύλλογος Κίνηση Πολιτών Βουλιαγμένης προσέφυγε για την ακύρωση των υπαγωγών στην κεντρική διοίκηση (2015-16) και πιο συγκεκριμένα στο ΣΥΠΟΘΑ (Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων).
Με ομόφωνη απόφαση το ΣΥΠΟΘΑ απεφάνθη ότι οι υπαγωγές ήταν νόμιμες και απέρριψε την προσφυγή για ακύρωση τους.
Στην συνέχεια ο σύλλογος προσέφυγε στο διοικητικό Εφετείο και πρωτοδίκως (ο Νόμος ορίζει ότι οι αιτήσεις ακυρώσεως υπαγωγών Ν4178/13 εκδικάζονται Πρωτοδίκως στο Εφετείο και σε δεύτερο βαθμό στο ΣτΕ) δικαιώθηκε, ακυρώνοντας τις υπαγωγές.
Στον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης η συγκεκριμένη απόφαση κοινοποιήθηκε τέλη Ιουνίου του 2020.
Η ΥΔΟΜ απέστειλε έγγραφο – ερώτηση στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για το κατά πόσο είναι άμεσα εκτελεστή η απόφαση αυτή, καθόσον είχε ήδη υποβληθεί από την ιδιοκτήτρια Εκκλησία της Ελλάδας και τους διαχειριστές της Λίμνης έφεση στο Συμβούλιο της Επικράτειας η οποία και εκκρεμεί ακόμα.
Η απάντηση ήρθε από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους τον Νοέμβριο του 2020 και ενημέρωνε την ΥΔΟΜ του Δήμου να παραπέμψει το ερώτημα στην Νομική υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή στην Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Η διαδικασία κινήθηκε και εν τέλη η Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος μετά από ενδελεχή νομικό έλεγχο τον Απρίλιο του 2021 κατέληξε, πως η απόφαση σε πρώτο βαθμό του Εφετείου είναι άμεσα εφαρμόσιμη ανεξάρτητα από την εκκρεμούσα προσφυγή στο ΣτΕ.
Ορίστηκε αυτοψία από την ΥΔΟΜ Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης σε πλήρη συνεννόηση με τους επιθεωρητές περιβάλλοντος για τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2021. Κατά την αυτοψία η υπηρεσία δόμησης του Δήμου ενημερώθηκε πως η ιδιοκτησία και η διαχειρίστρια της Λίμνης είχε ήδη πάρει την πρωτοβουλία να εκδώσει μόνη της τις προαπαιτούμενες άδειες κατεδάφισης μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος του ΤΕΕ για να προχωρήσει στις εργασίες κατεδάφισης και καθαίρεσης ούτως ώστε να μην κινηθεί η διαδικασία επιβολής πρόστιμων, επιλέγοντας την συμμόρφωση τους με την δικαστική απόφαση έστω και ως απόφαση πρώτου βαθμού.
Η κατεδάφιση αφορά μέρος τμήματος του υδροθεραπευτηρίου εμβαδού 110τμ το οποίο χρήζει ειδικών υποστυλώσεων στατικότητας για το υπόλοιπο κτήριο και 2 μικρότερα κτίρια στο πίσω μέρος της Λίμνης εκ των οποίων το ένα είναι εγκαταλελειμμένο και το άλλο αποθηκευτικός χώρος, συνολικού εμβαδού 280 τμ. Τα υπόλοιπα περίπου 480 τμ αφορούν πέργκολες εξωτερικών χώρων. Τα κτίρια που θεωρούνται παράνομα είναι κατασκευασμένα πριν το 1975 όπου την διαχείριση της Λίμνης την είχε ο ΕΟΤ με θυγατρική του που επινοικίαζε τμήματα της.
Η Διοίκηση του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης καθώς και οι Δημοτικές Υπηρεσίες, χειρίστηκαν το θέμα υποδειγματικά, σε εναρμόνιση τόσο με τον Νόμο και τις διατάξεις, καθώς και με τις ανάγκες των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.
Η συνεργασία των δημοτικών υπηρεσιών και της δημοτικής αρχής με τους ανθρώπους του Συλλόγου Κίνηση πολιτών Βουλιαγμένης ήταν είναι και θα είναι πάντα πολύ καλή προσβλέποντας στην βελτίωση της περιοχής μας αλλά και στην επίλυση χρονιζόντων θεμάτων περιβαλλοντολογικού ενδιαφέροντος.
Η προσπάθεια δημοτικών παρατάξεων να ανακαλύψουν και να αποκαλύψουν «βόμβες» «σκάνδαλα» και άλλες σκοτεινές διεργασίες και διαδρομές αναιρούνται από την εξέλιξη του ζητήματος και από τις μεθοδικές και αποτελεσματικές ενέργειες της Δημοτικής Αρχής. Η προσπάθεια χρησιμοποίησης θεμάτων που απαιτούν ειδική γνώση και μεγάλη προσοχή, από άλλους γνωστούς παράγοντες της περιοχής μας στην προσπάθεια τους να χτίσουν ένα ακόμα ελαφρύ αφήγημα πάντα στα μέτρα τους, απλά για μια ακόμα φορά αναδεικνύει το μέγεθος της άγνοιας τους αλλά και την ένδεια επιχειρημάτων τους.
Η μανία τους να καταδείξουν ότι η δημοτική αρχή διαπλέκεται ή ολιγωρεί τους γυρνάει μονίμως πίσω ως μπούμερανγκ. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να συνέλθουν και να γίνουν παραγωγικοί για την πόλη, βοηθώντας και υπηρετώντας το Δήμο και όχι τις υπέρμετρες και υπερφίαλες φιλοδοξίες τους όπως κάνουν έως σήμερα μετερχόμενοι κάθε μέσου θεμιτού και αθέμιτου.