Νέα γραμμή μετρό στα νότια προάστια; Τα σχέδια για τη γραμμή 5
Μία νέα γραμμή φαίνεται πως σκέφτεται η Αττικό Μετρό, προκειμένου να συνδέσει το κέντρο με τα νότια προάστια. Αν υλοποιηθεί, η γραμμή 5 θα φτάνει μέχρι Άγιο Δημήτριο και Άλιμο, καταλήγοντας στην παραλία του Καλαμακίου.
- 23/11/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Μια νέα γραμμή 5 του μετρό που από Ευαγγελισμό θα πηγαίνει Βύρωνα, Υμηττό, Δάφνη, Άγιο Δημήτριο και Καλαμάκι σχεδιάζεται από την Αττικό Μετρό. Η γραμμή αρχικά αποτελούσε κλάδο της Γραμμής 4, ωστόσο η ανακοίνωση τον περασμένο Μάρτιο για τη δημιουργία του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ φαίνεται όμως ότι άλλαξε την αρχική πρόθεση και έφερε ανασχεδιασμό του πλάνου.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Νίκου Καραγιάννη για το ypodomes.com, πρόκειται ουσιαστικά για μία νέα, 5η γραμμή μετρό, η οποία μετά τον σταθμό του Βύρωνα θα στρίβει προκειμένου να υπάρξει σταθμός στην ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, στη συνέχεια η νέα γραμμή εξετάζεται να συνδεθεί στη Δάφνη με τον υφιστάμενο σταθμό της γραμμής 2, δημιουργώντας έναν νέο συγκοινωνιακό κόμβο.
Ακόμα πιο μελλοντικά η σκέψη είναι η γραμμή αυτή να συνεχίσει και μέσω της Αγίου Δημητρίου και της Λεωφόρου Καλαμακίου να φτάσει στην παραλία του Καλαμακίου, περνώντας από τις δύο πυκνοκατοικημένες περιοχές του Αγίου Δημητρίου και του Αλίμου. Προς το παρόν, πάντως, δεν έχει αποφασιστεί η χάραξη μετά τη Δάφνη και η υλοποίησή της θα αποφασιστεί ανάλογα με τις προτεραιότητες που θα τεθούν για τις ανάγκες του δικτύου.
Σε περίπτωση που υλοποιηθεί, η νέα γραμμή θα καλύψει περιοχές των νοτίων προαστίων που μέχρι σήμερα δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στο μετρό. Παράλληλα, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, για τη γραμμή 2 ο σχεδιασμός είναι η νότια επέκταση της γραμμής από το Ελληνικό στη Γλυφάδα, όπου η χωροθεσία φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» για συνολικά τρεις σταθμούς εντός του Δήμου Γλυφάδας: Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα.
Τέλος, μέρος του σχεδιασμού είναι η υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 (του ηλεκτρικού) προς Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η επέκταση αυτή θα αποτελέσει νέο κλάδο της ιστορικής πρώτης γραμμής της Αθήνας που λειτουργεί από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Πηγή: ypodomes.com