Πώς θα είναι η νέα Μαρίνα Αλίμου
Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου - Αναλυτικά, όσα προβλέπει ο σχεδιασμός
- 05/02/2022
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2025 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ριζική ανάπλαση και αναβάθμιση της μαρίνας Αλίμου. Αυτό ανέφερε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αλίμου ο Γιώργος Κωνσταντίδης, πρόεδρος & CEO της Νέα μαρίνα Αλίμου Α.Ε., της εταιρείας που έχει αναλάβει από πέρυσι – και για 40 χρόνια – τη διαχείριση της μαρίνας.
Πρόκειται για μια επένδυση που θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ, η οποία μαζί με τα άλλα μεγάλα projects που υλοποιούνται στα νότια προάστια, θα αλλάξουν ριζικά το μέτωπο της ελληνικής Ριβιέρας. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, πρόκειται για ένα έργο «με σεβασμό στο τοπίο και τους δημότες της Αλίμου. Μιλάμε για παραχώρηση 40 ετών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα που τηρούμε στο ακέραιο και κυρίως για μια επένδυση που έχει εξασφαλισμένα τα κεφάλαια και θα ολοκληρωθεί στο χρόνο που τον οποίο έχουμε ορίσει».
Εν αναμονή της ΚΥΑ
Για τη διετία 2021-2022 προβλέπονται έργα συντήρησης, βασικής λειτουργίας, μελετών και ολοκλήρωσης των αδειών. Στις 30 Ιουνίου του 2021 η εταιρεία κατέθεσε το master plan και βρίσκεται σε αναμονή της ΚΥΑ ώστε να προχωρήσει στην έκδοση των αδειών για την κατασκευή. Ο κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος και της Reds που θα αναλάβει την κατασκευή των έργων, εκτιμά ότι ότι εντός των επόμενων δύο μηνών θα έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος των υπογραφών για την έκδοση της ΚΥΑ. «Ελπίζουμε να είμαστε έτοιμοι στο α’ τρίμηνο του 2023 να ξεκινήσουμε την κατασκευή με ένα πλάνο ολοκλήρωσης στο α’ εξάμηνο του 2025» συμπλήρωσε.
Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στη μαρίνα Αλίμου θα κατασκευαστούν μεταξύ άλλων:
- ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων
- ξενοδοχείο
- προβλήτα
- πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος
- πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας
- πάρκινγκ 850-1.000 θέσεων
Παράλληλα θα αυξηθεί το πράσινο στοιχείο, βελτιώνοντας έτσι το μικροκλίμα της πόλης.
Τα οφέλη για το δήμο
Σημαντική εξέλιξη, σύμφωνα με το Δήμαρχο Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη, είναι το γεγονός ότι δεν πρόκειται να επηρεαστεί η χρήση του
κολυμβητηρίου (ΝΟΚ), το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή. Θυμίζουμε ότι η παλαιότερη μελέτη που είχε γίνει προέβλεπε την απομάκρυνση του ΝΟΚ.
Ακόμη, όπως ανέφερε ο κ. Κονδύλης στο δημοτικό συμβούλιο, με βάση τη νέα μελέτη, τα οφέλη για το Δήμο είναι αρκετά καθώς:
- διατηρεί την αρμοδιότητα της αποκομιδής απορριμμάτων και εισπράττει κανονικά δημοτικά τέλη
- αποκτά νέο κτίριο 200 τ.μ. μέσα στη μαρίνα του Αλίμου για χρήσεις κυρίως πολιτισμού. Σε πρώτη φάση θα στεγαστεί εκεί η
πλούσια σε έργα του 20ου αιώνα, Δημοτική Πινακοθήκη - θα αποκτήσει info kiosk μέσα στη μαρίνα για να μπορεί να προβάλλει το πολιτιστικό και τουριστικό του απόθεμα
Ρύθμιση πολεοδομικών θεμάτων
Παράλληλα ρυθμίζονται και ζητήματα πολεοδομικής φύσεως, όπως π.χ. το γεγονός ότι οι είσοδοι της μαρίνας παραμένουν ως έχουν, η περίφραξη με τσιμέντο δεν θα έχει ύψος μεγαλύτερο από 50-60 εκατοστά, ενώ σε ό,τι αφορά τα κτίρια που θα ανεγερθούν θα δεν θα περιορίζουν τον ορίζοντα της πόλης στη θάλασσα. Ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, ο περιπατητής καθώς περπατάει θα συνεχίσει να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει σήμερα. Ειδικότερα, τα περισσότερα κτίρια θα είναι μονώροφα έως 4,5 μέτρα ύψος. Κάποια θα είναι 7,5 μέτρα (διώροφα) όπως προβλέπεται από το προεδρικό διάταγμα. Εξαίρεση αποτελεί ο πύργος ελέγχου ο οποίος θα έχει ύψος περίπου 15-16 μέτρων, για να έχει πανοραμική άποψη πάνω από τα πανιά των ιστιοφόρων.
Παραμένουν οι δύο είσοδοι
Επίσης, παραμένουν οι δύο είσοδοι, που υπάρχουν και σήμερα, ενώ θα υπάρχουν διαρρυθμίσεις για να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό αυτοκινήτων. Θα διερευνηθούν πάντως λύσεις για να αυξηθούν οι θέσεις πάρκινγκ στις 1.000. Ειδικότερα για τους επαγγελματίες του yachting θα υπάρχουν περίπου 60 γραφεία για αυτούς και αντίστοιχες θέσεις πάρκινγκ για αυτούς.
Ακόμη, θα υπάρχουν τέσσερις σταθμοί πετρέλευσης στην είσοδο της μαρίνας από την θάλασσα. Όπως αναφέρθηκε και από τον εκπρόσωπο του αρχιτεκτονικού γραφείου (Tsolakis), οι πεζοί θα βρίσκονται σε διαφορετικό υψομετρικό πεδίο από τις προσβάσεις, καθώς δεν είναι μόνο οι πετρελεύσεις, αλλά και τα συνεργεία, τα πλυντήρια και όσα έχουν πρόσβαση σε κάθε προβλήτα για να εξυπηρετούνται σωστά τα τουριστικά σκάφη.
Καλή συνεργασία με επαγγελματίες yachting και αλιείς
Ο κ. Κωνσταντινίδης επισήμανε ότι «πρόθεση μας είναι να μην αλλοιώσουμε την εικόνα της μαρίνας σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά σκάφη. Έχουμε καλή συνεργασία με όλους τους επαγγελματίες. Υπήρχαν και αντιρρήσεις, αλλά κυρίως υπάρχει επικοινωνία και συζήτηση. Αποδεχτήκαμε κάποιες προτάσεις τους με τον σύνδεσμο και πλέον το μεγαλύτερο μέρος τους έχει αποδεχθεί τη νέα διαχείριση». Παράλληλα ανέφερε για το θέμα των αλιείων στη μαρίνα ότι «έχουμε ήδη βρεθεί 5 φορές μαζί τους και έχουμε τακτοποιήσει σημαντικά ζητήματα που τους απασχολούν».
Ο Άλιμος μπαίνει στον τουριστικό χάρτη
Ο Ανδρέας Κονδύλης εκτιμά ότι με το έργο αυτό «θα υπάρξει τόνωση της τοπικής αγοράς και παράλληλα ο Άλιμος μπαίνει στον τουριστικό χάρτη. Θα γίνει πόλος έλξης, όχι μόνο για τους δημότες μας, αλλά και για επισκέπτες, για σχολεία.