Φλόγα και Άνεμος: Είδαμε το πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς της ΕΡΤ
Την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου ήταν διαθέσιμο στην πλατφόρμα του ERTFLIX το πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς μυθοπλασίας της ΕΡΤ, Φλόγα και Άνεμος, λίγες μέρες πριν την official πρεμιέρα στις 17 Σεπτεμβρίου. Το παρακολουθήσαμε και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
- 12/09/2022
- Κείμενο: Άννυ Τζαβέλλα
Μία από τις νέες τηλεοπτικές σειρές που περιμέναμε με αγωνία στις οθόνες μας φέτος είναι αναμφίβολα το «Φλόγα και Άνεμος» της ΕΡΤ. Η σειρά μυθοπλασίας πραγματεύεται τη θυελλώδη σχέση του πολιτικού Γεώργιου Παπανδρέου (Άρης Λεμπεσόπουλος) και της ηθοποιού Κυβέλης Ανδριανού (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη), ενώ βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Στέφανου Δάνδολου, σε σενάριο της Ρένας Ρίγγα.
Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου, ωστόσο το πρώτο επεισόδιο ήταν διαθέσιμο στην πλατφόρμα του ERTFLIX την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου για δώδεκα ώρες. Εμείς παρακολουθήσαμε το επεισόδιο (διάρκειας μίας ώρας) και τώρα ανυπομονούμε για το επόμενο!
Ας ξεκινήσουμε καλύτερα με την ιστορία. Όπως ήδη αναφέρθηκε, η πλοκή ξετυλίγει τη σχέση του Γεώργιου Παπανδρέου με την Κυβέλη Ανδριανού. Ωστόσο, το πρώτο επεισόδιο θα λέγαμε πως εστιάζει κατά βάση στη ζωή της Κυβέλης, ξεκινώντας από την ώρα που, όταν ήταν ακόμη μωρό, την άφησαν σε ένα καλαθάκι στο κατώφλι μιας άπορης οικογένειας, η οποία τη μεγάλωσε σαν να είναι δικό τους παιδί. Η Μαρία δούλευε ως καθαρίστρια, ενώ ο Αναστάσης ως τσαγκάρης. Παρ’ όλα αυτά, δεν άφησαν να λείψει τίποτα στη μικρή τους κόρη, η οποία μεγάλωνε σε ένα περιβάλλον γεμάτο αγάπη.
Η Κυβέλη μεγαλώνοντας πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο, τα έξοδα του οποίου ανέλαβε η πλούσια οικογένεια για την οποία εργαζόταν η μητέρα της. Εκεί, γνώρισε την τέχνη του θεάτρου και από πολύ μικρή ηλικία πρωταγωνιστούσε στις παραστάσεις του σχολείου της, αφήνοντας τους πάντες έκπληκτους με το υποκριτικό της ταλέντο. Μεγαλώνοντας, το πάθος της για το θέατρο όλο και φούντωνε, με αποτέλεσμα οι γονείς της να αρχίσουν να ανησυχούν και, για να αποτρέψουν κάθε κακό που θα μπορούσε να βρει μια θεατρίνα της εποχής, την παντρεύουν με τον επίσης ηθοποιό και συμπρωταγωνιστή της, Μήτσο Μυράτ.
Η Κυβέλη αισθάνεται καταπιεσμένη, αιχμάλωτη σε έναν γάμο που εξ αρχής δεν ήθελε, ενώ στην πορεία φέρνει στη ζωή δύο παιδιά. Όμως, η αγάπη της για το θέατρο και τη σκηνή είναι αυτή που την κάνει να αισθάνεται ζωντανή. Άραγε θα εγκαταλείψει την οικογένειά της για να κυνηγήσει το όνειρό της; Αυτό είναι ίσως και το βασικό ερώτημα που τίθεται στο πρώτο επεισόδιο, το οποίο κλείνει ακριβώς με την απάντηση (δεν θα σας πούμε βέβαια ποια είναι).
Όλα αυτά, ωστόσο, έρχονται σε flashbacks, αφού η πραγματική ιστορία εκτυλίσσεται το 1968, τότε που ο Γεώργιος Παπανδρέου νοσηλεύεται σε νοσοκομείο των Αθηνών και η Κυβέλη, παρά το γεγονός ότι οι δυο τους είναι πια χωρισμένοι, πηγαίνει να τον επισκεφτεί. Βρισκόμαστε, επομένως, στην εποχή της Χούντας και τα πολιτικά δρώμενα θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής. Περισσότερα για τη γνωριμία τους και την ταραχώδη σχέση τους, αλλά και για τη ζωή του Παπανδρέου, θα δούμε στα επόμενα επεισόδια (12 στο σύνολο).
Τη νεαρή Κυβέλη υποδύεται εξαιρετικά η Μαρία Παπαφωτίου, η οποία παραδόξως μας θύμιζε σε μεγάλο βαθμό την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη -η οποία υποδύεται την Κυβέλη σε μεγαλύτερη ηλικία. Η Παπαφωτίου δίνει στον ρόλο τη δυναμική, τη θέληση, το πείσμα και την επιμονή που χαρακτήριζαν την Κυβέλη εκείνη την εποχή. Μια Κυβέλη που όνειρό της ήταν να γίνει θεατρίνα, να ταξιδέψει στο Παρίσι, να γνωρίσει τον κόσμο και να εμπνευστεί από κάθε παράσταση που θα παρακολουθήσει.
Για την Καραμπέτη λίγα πράγματα χρειάζεται να πούμε, δεδομένου ότι οποιονδήποτε ρόλο και αν αναλάβει τον φέρνει εις πέρας. Οι μοναδικές εκφράσεις της, ο ήπιος τόνος της φωνής της, οι μετρημένες κινήσεις της και η αριστοκρατική αύρα της (που έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με τον πρόσφατο ρόλο της στη σειρά Αγάπη Παράνομη) σε κάνουν να μην ξεκολλάς τα μάτια σου από πάνω της.
Εντυπωσιακή στον ρόλο της και η Κόρα Καρβούνη, ως μητέρα της Κυβέλης, αλλά και ο Αναστάσης Ροϊλός ως Δημήτρης Χορν. Ωραίες ερμηνείες, ωστόσο λίγος χρόνος στην οθόνη, για τον Αργύρη Πανταζάρα και τη Λένα Παπαληγούρα, οι οποίοι το μόνο σίγουρο είναι ότι στη συνέχεια θα εμπλακούν έντονα στην πλοκή. Μικρές δέυτερες σκέψεις κάνουμε για τον Θανάση Τσαλταμπάση στον ρόλο του Μήτσου Μυράτ, ο οποίος σα να φέρνει κάτι πιο σύγχρονο στην ιστορία, η οποία -στις σκηνές που βλέπουμε τον συγκεκριμένο ηθοποιό- εξελίσσεται περισσότερα από 100 χρόνια πίσω.
Περνώντας στο κομμάτι της σκηνοθεσίας, το τιμόνι του οποίου έχει αναλάβει η Ρέινα Εσκενάζυ, ομολογούμε πως έχει γίνει μια πολύ καλή δουλειά. Η όλη αισθητική της σειράς σε μεταφέρει με όμορφο τρόπο από τα τέλη του 1800 στη δεκαετία του ’60. Αν έπρεπε να πω ότι κάτι με χάλασε, ίσως να έκανα μια αναφορά στον φωτισμό που συνόδευε -σχεδόν- κάθε σκηνή του επεισοδίου: Βαρύς, μουντός, με πολύ έντονες μπλε αποχρώσεις, που δημιουργούσαν μια «απόσταση» με τον θεατή. Στις σκηνές των 60s τα πράγματα ήταν καλύτερα.
Προσεκτική δουλειά έχει γίνει επίσης στα σκηνικά αλλά και στα κοστούμια, με τη Λαμπρινή Καρδαρά και τον Μιχάλη Σδούγκο να δημιουργούν ένα αξιόλογο αποτέλεσμα. Μάλιστα, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αποκάλυψε σε πρόσφατη εμφάνισή της στην εκπομπή της ΕΡΤ«Στούντιο 4» πως στη σειρά φοράει κάποια από τα αυθεντικά ρούχα της Κυβέλης, ανάμεσά τους και το θρυλικό παλτό που φορούσε στην κηδεία του Παπανδρέου.
Αξιέπαινη και η προσπάθεια που έχει γίνει στη μουσική, με την οποία «ντύνει» υπέροχα τη σειρά ο Γιώργος Χατζηνάσιος. Στο τραγούδι των τίτλων, συναντάμε την Ελευθερία Αρβανιτάκη, η οποία επίσης δίνει βαθμούς στο συνολικό αποτέλεσμα.
Το ρεζουμέ; Πρόκειται συνολικά για ένα εγχείρημα το οποίο επιτυγχάνει τον σκοπό του. Σε κρατά συγκεντρωμένο στην οθόνη, με τα μάτια καρφωμένα στους ταλαντούχους ηθοποιούς και στα πανέμορφα σκηνικά, σε ενθουσιάζει με την ενδιαφέρουσα ιστορία του, η οποία ξετυλίγεται μεν σιγά σιγά, αλλά δίνοντας παράλληλα χώρο στους χαρακτήρες να συστηθούν και σε αφήνει στο τέλος με ένα παράπονο που πρέπει να περιμένεις τόσες μέρες για να παρακολουθήσεις τη συνέχεια. Σύμφωνα πάντα με τη δική μας άποψη, πρόκειται για ένα νέο διαμαντάκι από την ΕΡΤ, που αξίζει σίγουρα να μπει στις πιο δυνατές σειρές της τηλεοπτικής σεζόν – ελπίζουμε μαζί με αρκετές ακόμα.
Εγκωμιαστικά ήταν και τα πρώτα σχόλια στο Twitter για τη σειρά, η οποία απ’ ό,τι φαίνεται κέρδισε τον κόσμο:
Φέτος ψηφίζω ERT ✌️#flogakaianemos #paralia pic.twitter.com/McMef0O2K5— Γωγώ ? (@SxwVBwV3iZx4B7Z) September 12, 2022
Υπέροχος ο Ροϊλός, εξαιρετική και η Καραμπέτη αλλα τελικά ο λόγος που θα δω το #flogakaianemos θα είναι ο Πανταζαρας και ο ρόλος του Φώντα. pic.twitter.com/DrFEXESLI5— Una Monja Usurpadora (@melen_melia) September 11, 2022
Άλλη μια εξαιρετική δουλειά της @ertofficial_ το #flogakaianemos! Πολύ καλοί ηθοποιοί, όμορφη σκηνοθεσία και μουσική.Παπαφωτίου, Τσαλταμπάσης, Πανταζάρας εξαιρετικοί στο πρώτο επεισόδιο.Επίσης πολύ καλές οι δυο σκηνες στο θέατρο του Ροϊλού ως Χορν. Η Καραμπετη όπως πρέπει πάντα.— Πνευματώδης απελπισία? (@tokastraki) September 11, 2022
Μόλις τελείωσα το πρώτο επεισόδιο από το #flogakaianemos και ενθουσιάστηκα. Λατρεψα την σκηνοθεσία και την φωτογραφία της σειράς τόσο πολύ. Οι ερμηνείες είναι απίστευτες. Ο Αναστάσης μας ειδικά του πήγαινε τόσο πολύ ο ρόλος. Ο πανταζάρας επίσης συγκλονιστικός pic.twitter.com/mA8bsuVbQd— μόνιμα τρελή ❤️??? (@mar_blondie) September 11, 2022
#flogakaianemos
Απ’ τους νεότερους οι Παπαφωτιου και Πανταζαρας οι καλύτεροι και οι πιο συγκινητικοι ερμηνευτικά. Περιμένω με ιδιαίτερη ανυπομονησία την εξέλιξη ιστορίας του αξιωματικού. pic.twitter.com/64dR9fcR3P— Una Monja Usurpadora (@melen_melia) September 11, 2022
Λεμπεσόπουλος – Καραμπέτη:
συγκινητική έναρξη, δίνουν το στίγμα της σειράς.#flogakaianemos pic.twitter.com/wPfqsXMzpC— RtL ???? (@Rtl02647782) September 11, 2022
Εκτός απο τα προφανή “θετικά” της σειράς, θα προσθέσω και την ατμόσφαιρα που μας ταξιδεύει σε μια Αθήνα αλλιώτικη. Θα συγκινηθούμε πολύ, όχι μόνο λόγω των ιστοριών που εκτυλίσσονται, αλλά και της πραγματικής ελληνικής ιστορίας που ξεδιπλώνεται. #flogakaianemos— Κηροπήγιο (@i_kipseli) September 11, 2022