Δήμος 3Β: Βιαιοπραγίες, μαχαιρώματα και πράξεις βανδαλισμού από μαθητές -Κραυγή αγωνίας από τους γονείς
Τον κώδωνα κρούουν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης μετά τα περιστατικά βίας σε σχολεία.
- 04/11/2022
- Κείμενο: NouPou.gr
Βεντέτες μεταξύ ομάδων νεαρών, πράξεις βανδαλισμού σε σχολεία, βιαιοπραγίες εναντίον μαθητών και επιθέσεις με μαχαίρια, αποτελούν πλέον καθημερινότητα σχεδόν για όλες τις περιοχές της Αττικής.
Οι περιοχές δεν διαχωρίζονται πλέον σε «καλές» και «κακόφημες». Σε όλες τις πόλεις παρατηρούνται περιστατικά βίας, ενώ οι ψυχολόγοι που «εποπτεύουν» τα σχολεία αναφέρουν ότι συχνά «πιάνονται» παιδιά που έχουν στην κατοχή τους σουγιάδες.
Τον κώδωνα κρούουν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.
«Είναι συχνές πια οι πράξεις βανδαλισμού των σχολείων και οι βιαιοπραγίες από μαθητές σε άλλους μαθητές. Οι γονείς πρέπει να ενημερωθούν για τα περιστατικά βίας και να είναι ουσιαστικά δίπλα στα παιδιά τους. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός της Ένωσης: να αφυπνίσει τους γονείς», δηλώνει στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Γιώργος Ντούτσουλης.
Υπενθυμίζεται ότι στην περιοχή της Βούλας πριν από περίπου έναν μήνα συνελήφθη ένας 15χρονος κατηγορούμενος για σωματική βλάβη, απειλή και παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων. Ο 15χρονος μαζί με έναν 13χρονο πλησίασαν έναν συνομήλικό τους και τον απείλησαν, κάνοντας χρήση μαχαιριών που είχαν στην κατοχή τους. Στη συνέχεια ο 13χρονος προκάλεσε αμυχή στην κοιλιακή χώρα του 14χρονου παθόντα.
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία, οι εκπρόσωποί της, εκφράζουν την αγωνία τους για όσα λαμβάνουν χώρα τον τελευταίο καιρό μεταξύ των μαθητών.
Ειδικότερα αναφέρουν:
«Το τελευταίο διάστημα εμφανίστηκαν ορισμένα – μεμονωμένα – περιστατικά βίας σε σχολεία του Δήμου μας, τα οποία εύλογα έχουν προκαλέσει ανησυχία και προβληματισμό σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού και παραβατικών συμπεριφορών, τον διαδικτυακό εκφοβισμό κλπ.
Το κύριο κατά τη γνώμη μας δεν είναι να κατηγοριοποιήσουμε τα παιδιά μας σε “θύτες και θύματα”, σε “νταήδες” και “ευαίσθητους”. Οι ταμπέλες δεν βοηθούν κανένα. Το κύριο είναι να συζητήσουμε για τους λόγους που συμβαίνουν τέτοια φαινόμενα και πως μπορούν να αντιμετωπιστούν.
Το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και πολυεπίπεδο. Το κάθε ένα από αυτά τα περιστατικά πρέπει να αξιολογείται ξεχωριστά και από ειδικούς. Γιατί οι πρωταγωνιστές αυτών των περιπτώσεων δεν είναι πάντα ίδιοι και ούτε τα κίνητρα είναι ίδια.
Είναι μια μεγάλη συζήτηση, σίγουρα όμως δεν πέφτουμε έξω αν πούμε ότι συνδέεται με καταστάσεις και προβλήματα με τα οποία βρισκόμαστε όλοι αντιμέτωποι στην καθημερινή μας ζωή. Δεν μπορεί να μην συνδέονται με το βομβαρδισμό κακών ειδήσεων και λανθασμένων προτύπων, την διαφήμιση της βίας και την αποθέωση του ατομισμού. Δεν μπορεί να μη συνδέονται με υπαρκτά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες, την ανασφάλεια και το φόβο για το μέλλον. Όλα αυτά, που υπάρχουν στην κοινωνία μας, είναι φυσικό να αντικατοπτρίζονται και στα παιδιά μας και τη συμπεριφορά τους μέσα στη σχολική κοινότητα.
Επομένως, ας αποφύγουμε τη λύση του στιγματισμού των παιδιών, της απομάκρυνσής τους από το σχολείο, γιατί αυτό σημαίνει ότι απλώς μεταφέρουμε το πρόβλημα από το ένα σχολείο στο άλλο. Το θέμα είναι να βρούμε τρόπους αντιμετώπισής του.
1) Σίγουρα βοηθά η παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Στα σχολεία του δήμου, έρχονται μια φορά την εβδομάδα μέσω του θεσμού της ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης). Όμως αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται η καθημερινή παρουσία τους στο σχολείο, η σταθερή συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.
2) Βοηθά, επίσης η με μέτρο, σεβασμό σε προσωπικά δεδομένα και σύνεση ανάδειξη των περιστατικών αυτών για την ενημέρωση όλων μας διότι όσο δεν παραδεχόμαστε το πρόβλημα και άρα δεν το αντιμετωπίζουμε, ουδέποτε δεν θα προβούμε σε λύσεις. Άρα οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης ή απόκρυψης των περιστατικών αυτών θέτει σε κίνδυνο τα ίδια μας τα παιδιά.
3) Το σχολείο ως συλλογικός χώρος μπορεί να συμβάλλει στην προβολή αξιών που αναπτύσσουν υγιείς προσωπικότητες. Με διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις, με θεματικές συζητήσεις. Στη θέση του ανταγωνισμού, να βάλουμε την ομαδικότητα, την αλληλοβοήθεια, την αλληλεγγύη. Στη θέση του ατομισμού τη συλλογικότητα. Στη θέση της αδιαφορίας για το τι συμβαίνει γύρω μας, να προβάλλουμε το σύνθημα «Ένας για όλους και όλοι για έναν».
Φυσικά σημαντικός είναι ο ρόλος των γονιών, να είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, να αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες και τα όνειρα τους, να προβάλουμε θετικά πρότυπα για τη ζωή.
Με βάση τα παραπάνω, το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου μας, προτίθεται να κάνει ορισμένες παρεμβάσεις για τα θέματα αυτά, τόσο στο Δήμο όσο και στα σχολεία, ώστε να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος».
Πηγή: amarysianotia.gr