Ελληνικό: Ποια έργα κατασκευάζονται τώρα
Η δημιουργία της νέας πόλης του Ελληνικού, ενός νέου παγκόσμιου μοντέλου αστικής ανάπλασης, έρχεται κάθε μέρα πιο κοντά, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου - Αναλυτικά τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή αυτή την περίοδο
- 21/03/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Στα έργα τα οποία βρίσκονται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη, στο πλαίσιο της επένδυσης του Ελληνικού αναφέρθηκε σε επίσημο ενημερωτικό της Lamda Development ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Οδυσσέας Αθανασίου. Χαρακτηριστικότερα των έργων αυτών είναι ο πύργος των κατοικιών Riviera Tower και το κτίριο που θα στεγάσει τα τέσσερα σωματεία ΑμεΑ και που θα παραδοθεί αρχές φθινοπώρου.
«Η δημιουργία της νέας πόλης του Ελληνικού, ενός νέου παγκόσμιου μοντέλου αστικής ανάπλασης, έρχεται κάθε μέρα πιο κοντά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αθανασίου.
Τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Ελληνικό
Riviera Tower – Ο πύργος κατοικιών
Όπως αναφέρει η Lamda Development, το πρώτο στάδιο της ανάπτυξης (2021-2022) για τον πύργο των κατοικιών (Riviera Tower), περιλάμβανε τις αρχιτεκτονικές μελέτες και γενικότερα τις μελέτες σχεδιασμού.
Η ομάδα των μελετητών συντονίστηκε από την Foster & Partners και περιλαμβάνει και άλλα διεθνούς βεληνεκούς γραφεία όπως μεταξύ άλλων: Βuro Happold, Faithful+Gould, Γραφείο Μελετών Α.Ν. Τομπάζη, ΤΕΚΕΜ, Deta Consulting Engineers, Doxiadis plus.
Πέραν της σχεδιαστικής πολυπλοκότητας και με δεδομένο ότι αυτός είναι ο πρώτος ουρανοξύστης που σχεδιάζεται στη χώρα, υπήρξε πλήθος πολεοδομικών ρυθμίσεων που απαιτήθηκαν, πριν εκδοθεί η οικοδομική άδεια τον Αύγουστο του 2022.
Βρισκόμαστε πλέον στην αρχή του κατασκευαστικού κύκλου και πιο συγκεκριμένα των εργασιών θεμελίωσης του υψηλότερου στη Μεσόγειο και πρώτου στην Ελλάδα «πράσινου» παραθαλάσσιου οικιστικού ουρανοξύστη ύψους 200 μέτρων. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει από την κοινοπραξία Bouygues – Intrakat.
Το σύστημα θεμελίωσης γίνεται με μια μέθοδο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αποτελείται από 300 πασσάλους διαμέτρου 1 – 1,5 μ. σε βάθη που κυμαίνονται από 35-50 μ.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή διαφραγματικού τοίχου μήκους περιμέτρου 520 μ. και βάθους 15 μ., ώστε κατά τη διάρκεια των εργασιών να προστατεύεται η εκσκαφή των υπογείων από τον υδροφόρο ορίζοντα.
Η ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος των εργασιών – η θεμελίωση στο τμήμα κάτοψης του Πύργου – θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2023.
Το κτίριο έχει λάβει προ-πιστοποίηση αξιολόγησης αειφόρου ανάπτυξης LEED Gold, στοιχείο που, πέραν της συμβολής στην προστασία του κλίματος, αναβαθμίζει περαιτέρω την εμπορική του αξία.
Πρόκειται για έναν πύργο, ύψους 200 μέτρων, με 50 ορόφους και 180 διαμερίσματα. Όλες οι κατοικίες θα είναι διαμπερείς και προσφέρουν ανεμπόδιστη πανοραμική θέα.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες, ο διευθύνων σύμβουλος υποδέχθηκε τους ιδιοκτήτες των κατοικιών του Riviera Tower και των Cove Villas & Residences στο Ελληνικό, στο πλαίσιο της παρουσίασης για την πρόοδο των συγκεκριμένων έργων.
Ανάμεσα στη λίστα με τα ονόματα των ιδιοκτητών των κατοικιών, συγκεκριμένα για το Riviera Tower, βρίσκονται: Ο Νέλλος Κανελλόπουλος εκ των μετόχων του ομίλου Τιτάν, ο γνωστός χρηματιστής και επικεφαλής της EuroxxΧρηματιστηριακή, Τζουζέπε Τζιάννο, ο Θεόδωρος Τρύφων πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας και αντιπρόεδρος της φαρμακοβιομηχανίας ELPEN, η πρωταθλήτρια του τένις, Μαρία Σάκαρη. Στα ονόματα συγκαταλέγονται ο Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της Avis αλλά και ο ιδρυτής της εταιρείας πιστοποιήσεων, PeopleCert, Βύρων Νικολαΐδης. Επίσης, στη λίστα βρίσκεται ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ Άρης, Θεόδωρος Καρυπίδης.
Δείτε εδώ την εξέλιξη των εργασιών για το Riviera Tower.
Κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ
Πρόκειται για το πρώτο κτίριο που θα ανεγερθεί στο Ελληνικό και αποτελείται συνολικά από 4 κτιριακές μονάδες, συνολικής έκτασης 11.500 τ.μ.. Το έργο θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στις αρχές του φθινοπώρου του 2023. Το έργο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες περισσοτέρων από 300 ατόμων με αναπηρία.
Το νέο κτίριο εντός του Ελληνικού, όπου θα στεγαστούν τα σωματεία Αμυμώνη, Ερμής, Νίκη – Victor Artant, καθώς και ο Σύλλογος Ατόμων με Σκλήρυνση κατά Πλάκας, διακρίνεται για τον πρωτοποριακό, «πράσινο», βιώσιμο σχεδιασμό του, όπως άλλωστε ολόκληρη η επένδυση.
Το κτίριο των 11.500 τ.μ. θα κατασκευαστεί σε έκταση 7 στρεμμάτων σε απόσταση 200 μέτρων από τον σταθμό του Μετρό «Αργυρούπολη». Το πρωτοποριακό συγκρότημα είναι σχεδιασμένο με βάση τα πρότυπα για την αειφόρο ανάπτυξη ενώ θα περιβάλλεται από κήπο στον οποίο θα φυτευτούν 12.000 φυτά, θάμνοι και λουλούδια της ελληνικής φύσης, καθώς και 142 δένδρα. Στόχος είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος φωτεινού και λειτουργικού συγκροτήματος που θα προσφέρει στους κατοίκους του ταυτόχρονα, τόσο την ανεξάρτητη λειτουργία, όσο και την από κοινού χρήση και καλύπτει και ιδιαίτερες ανάγκες πρόσβασης των συγκεκριμένων ομάδων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €15 εκατ..
Υπογειοποίηση λεωφόρου Ποσειδώνος
Πρόκειται για ένα έργο νευραλγικής σημασίας για την κίνηση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου με το μεγάλο πάρκο του Ελληνικού. Οι εκσκαφές από την εταιρεία ΑΒΑΞ προχωρούν για την κατασκευή υπόγειας διαδρομής μήκους 1,5 χλμ. σε κάθε ρεύμα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το έργο γίνεται με την τεχνική του cut and cover κλειστού ορύγματος και ήδη στα πρώτα 250 μέτρα μήκους έχει επιτευχθεί το τελικό βάθος, που είναι τα 10 μέτρα. Με την ολοκλήρωση του έργου, η λεωφόρος Ποσειδώνος θα είναι υπόγεια σε ένα μεγάλο τμήμα της μεταξύ Αλίμου και Γλυφάδας. Οι λωρίδες ανα ρεύμα κυκλοφορίας θα είναι τρεις, όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ/ώρα. Στο σύνολό της η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1.500 μέτρα εκ των οποίων τα 1.300 θα είναι το υπόγειο τμήμα και τα υπόλοιπα οι προσβάσεις. Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν έξι φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, οι οποίοι κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Η σήραγγα θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2024.
Εκεί που σήμερα είναι η Παραλιακή, θα γίνουν φυτεύσεις πρασίνου, πεζόδρομος και βεβαίως ο πολυαναμενόμενος παραλιακός ποδηλατοδρόμος, ενώ θα υπάρχει σύνδεση με κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Παράλληλα, θα μετακινηθεί η γραμμή του τραμ από τη σημερινή της διαδρομή και θα γίνει νέα κατά μήκος του κεντρικού διαδρόμου της επένδυσης στο Ελληνικό.
Ταυτόχρονα, έχουν δρομολογηθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες για την ελαχιστοποίηση ποσοτικά και χρονικά της επιβάρυνσης της κίνησης επί της υφιστάμενης Λεωφόρου Ποσειδώνος.
Δείτε την εξέλιξη των έργων για την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος εδώ.
Άλλα έργα υποδομών
Εκτός από τα παραπάνω σημαντικά έργα της συνολικής επένδυσης, σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλα έργα υποδομών, που αναμένεται να έχουν θετικό πρόσημο για όλη την περιοχή. Αναλυτικότερα:
Απορρύπανση εδάφους και υδάτων
Η ανάπτυξη του Ελληνικού δημιουργείται στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου, που ήταν επιβαρυμένος από τους ρύπους των αεροπλάνων. Για τον λόγο αυτό η Lamda Development ανέλαβε ένα έργο απορρύπανσης που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με την κοινοπραξία Antipollution και Intergeo. Το έργο, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, περιλαμβάνει την εξυγίανση του εδάφους και των υπογείων υδάτων. Εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση των παλιών εγκαταστάσεων (δεξαμενές και υπόγειοι αγωγοί καυσίμων σε μήκος 5,5 χλμ.) και η απορρύπανση των περιοχών γύρω από το διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης. Οι εργασίες εξυγίανσης μέσω γεωτρήσεων συνεχίζονται, εντός του Ελληνικού, στοχεύοντας στην απορρύπανση της συνολικής έκτασης και στην ελαχιστοποίηση παραγωγής αποβλήτων. Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.
Κυκλική Οικονομία
Η Lamda Development προχώρησε σε συμφωνία με τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ και τον Όμιλο Lafarge Beton του Ομίλου Ηρακλής για την εγκατάσταση εντός του σύγχρονων μονάδων έτοιμου σκυροδέματος. Οι μονάδες που θα λειτουργούν με όρους κυκλικής οικονομίας θα διασφαλίζουν τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση προϊόντων ανακύκλωσης σκυροδέματος, ενώ προβλέπεται και η επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού για καθαρισμούς εξοπλισμού και μηχανημάτων.
Αντιπλημμυρικά έργα – Ρέμα Τραχώνων
Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί μέρος της ισχυρής αντιπλημμυρικής προστασίας του Ελληνικού. Στο πλαίσιο αυτό οριοθετείται το ρέμα Τραχώνων, απελευθερώνεται η κοίτη του με στόχο την αναζωογόνηση του τοπικού οικοσυστήματος και τη δημιουργία μιας πράσινης περιοχής αναψυχής. Το μήκος του ρέματος είναι 3 χλμ. και το μέγιστο βάθος εκσκαφής είναι έως 8 μ. Το έργο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2024.