Από 1η Νοεμβρίου «ξεκινάει» η νέα Μαρίνα Αλίμου
Σε θετική τροχιά εξέλιξης βρίσκεται το έργο της Μαρίνας Αλίμου, καθώς πλησιάζει η έναρξη των εργασιών - Ποια ημερομηνία θα ξεκινήσουν και τι προβλέπει ο σχεδιασμός
- 22/03/2023
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Προγραμματισμένη για την 1η Νοεμβρίου του 2023 είναι η έναρξη των εργασιών στη Μαρίνα Αλίμου, όπως πληροφορείται σχετικά το NouPou. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το συγκεκριμένο θέμα, το έργο που θα αλλάξει ριζικά το πρόσωπο στη μαρίνα των νοτίων προαστίων, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε θετική τροχιά εξέλιξης.
Ειδικότερα, η Άκτωρ Παραχωρήσεις που διαχειρίζεται τη Μαρίνα Αλίμου έλαβε την έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για το master plan του έργου. Την ίδια στιγμή έχουν ήδη προχωρήσει οι υπογραφές που απαιτούνται από τα συναρμόδια υπουργεία, δηλαδή από το υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού, ενώ εκκρεμούν και οι υπογραφές από τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος. Εφόσον ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες διαδικασίες, στη συνέχεια η εταιρεία διαχείρισης της Μαρίνας Αλίμου θα προχωρήσει στις απαιτούμενες διαδικασίες για την αδειοδότηση των εργασιών που πρόκειται να πραγματοποιηθούν εντός του συγκεκριμένου χώρου.
Η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια, ενώ διαθέτει τις περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού. Με την ανάπλαση, θα έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει και περισσότερα μεγάλα σκάφη από την υφιστάμενη δυναμικότητά της, η οποία ούτως ή άλλως της επιτρέπει να δεχτεί σκάφη αναψυχής έως μήκους έως και 40 μέτρων.
Η Άκτωρ Παραχωρήσεις έχει υπογράψει σύμβαση παραχώρησης για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια, με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια.
Μαρίνα Αλίμου: Προηγήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις
H έγκριση για το master plan του έργου είχε καθυστερήσει σημαντικά το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό το ότι η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Τουρισμού καθυστέρησε σημαντικά να εξετάσει τον φάκελο του master plan, κάτι που εν τέλει έγινε τον περασμένο Αύγουστο, ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είναι κάτι που θα έχει συμβεί ήδη από τον Μάρτιο.
Προκειμένου να λάβει τις απαιτούμενες εγκρίσεις η Άκτωρ Παραχωρήσεις προχώρησε σε σειρά τροποποιήσεων στο φάκελο του master plan, μετά από επισημάνσεις επιτροπής του υπουργείου Τουρισμού και κατόπιν αυτού ο φάκελος παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, που κλήθηκε να δώσει την τελική έγκριση στο master plan.
Κυκλικότητα κατά την εκτέλεση των κατασκευαστικών εργασιών
Η κατασκευή θα πραγματοποιείται με μία μορφή κυκλικότητας ως προς την εκτέλεση των εργασιών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα εκτελούνται οι εργασίες εκ περιτροπής σε συγκεκριμένες προβλήτες της Μαρίνας και μετά την ολοκλήρωσή τους θα προχωράει η κατασκευή σε άλλα σημεία της εγκατάστασης. Η Μαρίνα στο σύνολό της θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά υποδεχόμενη τα ελλιμενιζόμενα σκάφη σε όλο το διάστημα της ανακατασκευής της.
Θυμίζουμε ότι τον σχεδιασμό της Μαρίνας Αλίμου έχει αναλάβει το γραφείο Tsolakis Architects, το οποίο και απέσπασε το πρώτο βραβείο στο σχετικό κλειστό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το 2021. Αρχιτέκτονας του έργου είναι η Ελένη Λάγκαρη.
Τι προβλέπει ο σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα αναπτυχθούν περίπου 30 καταστήματα εντός της Μαρίνας Αλίμου. Μεταξύ αυτών θα βρίσκονται εμπορικά καταστήματα, σημεία εστίασης αλλά και σούπερ μάρκετ που θα έχει ως αντικείμενο την τροφοδοσία των ελλιμενιζόμενων σκαφών. Ειδικότερα, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τετραγωνικών μέτρων σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.
Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, με έκταση περίπου 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών. Έμφαση θα δοθεί και σε υποδομές που θα αφορούν στη βελτιωμένη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης.