Στέλλα Βαλαβάνη: «Τα προβλήματα της σχολικής στέγης στον Νότιο Τομέα είναι στο “κόκκινο”»
Εκλογές 2023Η υποψήφια βουλευτής Νοτίου Τομέα με το ΚΚΕ Στέλλα Βαλαβάνη, γράφει στο NouPou για τις σχολικές υποδομές στα νότια και τα προβλήματα που εντοπίζει σε αυτές.
- 10/05/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Γράφει η Στέλλα Βαλαβάνη
Τα προηγούμενα χρόνια φάνηκαν και εδώ στο Νότιο Τομέα με εμφατικότητα οι μεγάλες ανάγκες στην εκπαίδευση, η τεράστια ανάγκη ελεύθερων χώρων για άθληση και πολιτισμό για εμάς και τα παιδία μας. Ειδικά τα προβλήματα της σχολικής στέγης και εδώ στο Νότιο Τομέα είναι στο ΚΟΚΚΙΝΟ… και δεν το λέμε επειδή είναι το χρώμα του ΚΚΕ!
Ας σκεφτούμε πως ένα παιδί, από τα 6 του χρόνια μέχρι τα 18 του, βρίσκεται καθημερινά για 6 τουλάχιστον ώρες σε ένα χώρο μέσα στον οποίο θα πρέπει να μάθει να σκέφτεται, να επικοινωνεί με τους γύρω του, να αθλείται, να ψυχαγωγείται και όποια άλλη δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Προφανώς, η διαμόρφωση ΑΛΛΑ και η ασφάλεια αυτού του χώρου παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο να αισθανθεί αυτόν τον χώρο δικό του, να τον αγαπήσει, να μάθει να τον φροντίζει και να τον διατηρεί όμορφο. Η διαδικασία αυτή, θα μπορούσε κανείς να πει πως μοιάζει με την διαμόρφωση του παιδικού δωματίου από τους γονείς του παιδιού, όπου το κύριο χαρακτηριστικό του είναι συνήθως η αγάπη και η ασφάλεια. Το ίδιο ισχύει και για το σχολείο και για την σχολική τάξη. Το αίσθημα που δημιουργεί στο παιδί από την προσχολική αγωγή και στη συνέχεια από την Α’ Δημοτικού μέχρι την Γ΄ Λυκείου το σχολείο του, είναι αποφασιστικής σημασίας για την προσέγγισή του απέναντι στην γνώση που θα του παρέχεται σε αυτό, για να αγαπήσει τη μόρφωση, το διάβασμα, το βιβλίο. Ένα σχολείο που θα δημιουργεί θετικά συναισθήματα στο παιδί, θα το προδιαθέτει θετικά και για την διαδικασία της μάθησης.
Στον Νότιο Τομέα, στο σύνολο της Αττικής και σε ολόκληρη τη χώρα τέτοιο Δημόσιο σχολειό δεν υπάρχει… Όμως, υπάρχουν σήμερα οι δυνατότητες για ένα τέτοιο σχολείο; Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, η Αττική Οδός, τα σύγχρονα λιμάνια, το Ελληνικό και όπως το σχεδιάζουν, αλλά και τα ιδιωτικά σχολεία τα οποία τα χαίρονται οι λίγοι που μπορούν να πληρώσουν, μας πείθουν ότι οι δυνατότητες για ένα τέτοιο σχολείο υπάρχουν. Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά και η τωρινή, τα ζητήματα που αφορούν τη μόρφωση των παιδιών της λαϊκής οικογένειας τα αντιμετωπίζουν ως κόστος που δεν έχουν και κάποιο ιδιαίτερο όφελος.
Πίσω από τι όμορφες λέξεις περί «κοινωνίας της γνώσης», περί «αναβάθμισης», περί «αυτονομίας», κρύβεται η σκληρή πραγματικότητα που λέει ότι οι όροι υγιεινής και ασφάλειας δεν εξασφαλίζονται για πάνω από το 85% των σχολικών κτηρίων.
Δεν δεχόμαστε:
– να περιμένουν κάθε χρόνο οι γονείς να δουν αν θα πάρουν το παιδί τους στο παιδικό σταθμό.
– τις αίθουσες κλουβιά και των βαρέων τύπου κοντέινερ, που τοποθετούνται για να καλύψουν τις ανάγκες σε προαύλιους χώρους Δημοτικών σχολείων
– τα συστεγαζόμενα και ενοικιαζόμενα σχολεία
– να κόβεται το ρεύμα σε σχολεία σε ώρα διδασκαλίας, και όχι σε ένα αλλά σε 3 σχολεία όπως έγινε πρόσφατα στη Νέα Σμύρνη, κοκ.
Είναι ή δεν είναι οξύμωρο να νοικιάζεται πολυκατοικία για το 7ο γυμνάσιο Γλυφάδας, να είναι στον αέρα τα ενοικιαζόμενα σχολεία της ΕΣΤΙΑΣ στην Ν. Σμύρνη, την ίδια στιγμή που σχεδιάζονται κολοσσοί ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, καζίνο και βίλες στο Ελληνικό; Για να μην πούμε για το έγκλημα σε βάρος των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τα οποία δεν υπάρχει ξεχωριστός χώρος για τη δομή των ΚΕΣΥ, φέρνοντας σε απόγνωση τους γονείς τους.
Καθημερινά επίσης ερχόμαστε σε επαφή με σχολεία και στην Νότια Περιφέρεια κακοσυντηρημένα, παρατημένα, επικίνδυνα πολλές φορές για τα παιδιά μας, με αίθουσες κλουβιά, σοβάδες να κρέμονται, να φτάνουμε να ακούμε το αμίμητο ότι “είναι μαλακό το υλικό που έπεσε” και δεν ήταν επικίνδυνο όπως ειπώθηκε για το ειδικό σχολείο Αγίου Δημητρίου, κα . Σε πολλά σχολεία πλέον, χρησιμοποιούνται κοντέινερ για αίθουσες διδασκαλίας. Αυτή η κατάσταση δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις όπου με τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη», η συντήρηση των σχολείων ανατέθηκε στους Δήμους, χωρίς όμως να τους δοθούν και τα κατάλληλα κονδύλια γι αυτό. Και μάλιστα, μέσω μνημονίων, αποψιλώθηκαν οι Τεχνικές τους Υπηρεσίες, έτσι ώστε σήμερα να μην διαθέτουν το απαιτούμενο επιστημονικό και εργατικό προσωπικό για να συντηρήσουν τα σχολεία. Φυσικά, δεν είναι άμοιροι ευθυνών και όσοι Δήμοι που δεν έχουν διεκδικήσει χρήματα, παρά μόνο να αρκούνται στην διαχείριση του υπάρχοντος καθεστώτος. Το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή να θυμίσουμε ότι ήταν το μοναδικό κόμμα που καταψήφισε τον «Καλλικράτη» και τον «Κλεισθένη» προβλέποντας όλα τα παραπάνω.
Είναι απαραίτητο να σταματήσει άμεσα ο κατακερματισμός των ευθυνών όσον αφορά την σχολική στέγη. Χρειάζεται να συσταθεί ενιαίος δημόσιος φορέας που να έχει την ευθύνη από την αρχή (της εύρεσης δηλαδή του κατάλληλου χώρου και των μελετών), μέχρι το τέλος (της παράδοσης δηλαδή της κατασκευής και με τον κατάλληλο εξοπλισμό) για τα σχολεία της χώρας, εξασφαλίζοντας έτσι τόσο την ισότιμη ανάπτυξη των σχολείων ανά περιοχή όσο και την συντήρηση ή και αναβάθμιση των υπαρχόντων.
Οι Δήμοι να αποδεσμευθούν από την ευθύνη πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για τον καθαρισμό και φύλαξη των σχολείων. Να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί και με πλήρες ωράριο από το κράτος, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε κτιρίου.
Ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία και στη Συρία, οι χιλιάδες νεκροί και τραυματίες αποδεικνύουν ότι μπορεί οι σεισμοί να είναι φυσικό φαινόμενο, αλλά δεν είναι φυσικό φαινόμενο οι συνέπειές τους. Γιατί η αντισεισμική προστασία των κτιρίων μπορεί να προβλεφθεί και να γίνει. Χρειάζεται άμεσα να προχωρήσει ο Αντισεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολικά κτήρια με ευθύνη των ΚτΥπ. Οι Δήμοι να δώσουν στην δημοσιότητα τα συμπεράσματα του α΄βάθμου ελέγχου σε όσα κτήρια έχει αυτός πραγματοποιηθεί και να προχωρήσουν τις διαδικασίες του β΄βάθμιου προχωρώντας σε κατάλληλη διαχείριση των επικίνδυνων κτισμάτων, ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας αυτών.
Για να μην πούμε για τις ανάγκες σε πολιτισμό, ερασιτεχνική δημιουργία για τη νεολαία της περιοχής, για να καλύψει τις ανάγκες αθλητισμού όταν για παράδειγμα οδηγούν τις αθλητικές ομάδες να “μαλώνουν” μεταξύ τους για την διάθεση των ελάχιστων γηπέδων και γυμναστηρίων για προπόνηση, ή την έξωση των σωματείων και των αθλητών από τον ιστορικό χώρο – σύμβολο του Αγ. Κοσμά!
Τα παιδιά μας ιδιαίτερα μετά την πανδημία έχουν επιτακτική ανάγκη για την ψυχική και σωματική τους υγεία, χώρους άθλησης και πολιτισμού, διέξοδο στο αίσθημα της ¨βαρεμάρας¨ κόντρα στην βία του συστήματος, κόντρα στην ναρκωκουλτούρα, στην κουλτούρα του τζόγου που στήνουν και στο Ελληνικό, κόντρα στην λογική που τους καλλιεργεί το life style , τον ατομικισμό, το μπούκωμα από όλα τα social media, κλπ. Πρέπει και μπορούμε να υπερασπιστούμε, μαζί με τα παιδιά μας, το δικαίωμα μας στον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό. Κόντρα στην υποκουλτούρα των καζίνο του τζόγου και της showbiz που θέλουν να μας πλασάρουν σαν δικές μας αξίες και ιδανικά. Τους τα επιστρέφουμε! Οι δικές μας αξίες, τα δικά μας ιδανικά είναι η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τους ανθρώπους του μόχθου, η απέχθεια στην αδικία και την εκμετάλλευση, η στήριξη στο συνάνθρωπο που το έχει ανάγκη και τον καταδικάζει το κυνήγι του κέρδους των λίγων στη φτώχεια, την ανεργία, τη στέρηση δικαιωμάτων.
Παλεύουμε ώστε τα παιδιά μας, η νέα γενιά να έχει σχολεία και υποδομές, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της. Το βασικό και κύριο είναι ότι για όλα τα παραπάνω πρέπει να υπάρχει γενναία χρηματοδότηση και πολιτική με κεντρικό σχέδιο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες για σύγχρονη σχολική στέγη. Οι γονείς μπορούν να το διεκδικήσουν με την μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων, των Ενώσεων, των Ομοσπονδιών με την κοινή δράση με μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η δράση των κομμουνιστών, μαζί με άλλους καλοπροαίρετους, τίμιους αγωνιστές, στους χώρους της εκπαίδευσης, είναι εχέγγυο και για τη συνέχεια και για τη μαζικότητα αλλά και την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική προοπτική αυτών των διεκδικήσεων. Και γι’ αυτό, οι κομμουνιστές πρέπει να στηριχθούν και στις ερχόμενες εκλογικές μάχες.
Γιατί όταν για τα παιδιά μας θέλουμε και παλεύουμε για το καλύτερο δυνατό, χωρίς εκπτώσεις, τότε αυτό πρέπει να γίνει και το κριτήριο μας μπροστά στις κάλπες. Ψηφίζουμε ΚΚΕ γιατί για την ζωή των παιδιών μας δεν κάνουμε εκπτώσεις!
Στέλλα Βαλαβάνη, Πρόεδρος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων & Κηδεμόνων Αττικής – Περιφερειακή Σύμβουλος Αττικής με τη Λαϊκή Συσπείρωση/ Υποψήφια Βουλευτής με το ΚΚΕ στον Νότιο Τομέα.
Ποια είναι η Στέλλα Βαλαβάνη
Η Στέλλα Βαλαβάνη είναι ιδιωτική υπάλληλος. Έχει εκλεγεί Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής και Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ. Διετέλεσε Δημοτική Σύμβουλος με την Λαϊκή Συσπείρωση στον Δήμο Μοσχάτου Ταύρου από το 1998 έως το 2019. Από το 2019 έως και σήμερα είναι Περιφερειακή Σύμβουλος Αττικής με την Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής.