Τα πρόσωπα της επόμενης δεκαετίας: Πολυξένη Καίσαρη, συντονίστρια νηπιαγωγείου Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη
Τα πρόσωπα της επόμενης δεκαετίαςΜε αφορμή τα 10α γενέθλιά του, το NouPou κοιτάζει πίσω, θυμάται, νοσταλγεί και καταγράφει όσα ξεχώρισε τα τελευταία δέκα χρόνια. Κοιτάζει όμως και μπροστά, στην επόμενη μέρα - γιατί όχι και στην επόμενη δεκαετία - των Νοτίων Προαστίων και παρουσιάζει τα πρόσωπα που θα τη διαμορφώσουν.
- 19/07/2023
- Κείμενο: Άννυ Τζαβέλλα
Η Πολυξένη Καίσαρη είναι η Συντονίστρια του Νηπιαγωγείου των Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη, που μετρούν περισσότερα από 60 χρόνια λειτουργίας, με έτος ίδρυσης το 1960. Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη τα παιδιά από τη νηπιακή ηλικία βιώνουν μια εκπαιδευτική εμπειρία που περιλαμβάνει μοντέρνα προγράμματα και προσεγγίσεις, με στόχο τη συνεχή εξέλιξη και υιοθέτηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προτάσεων. Παράλληλα, οι σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι διαδραστικοί τρόποι διδασκαλίας, οι «πράσινες» δραστηριότητες και η διάδραση με το φυσικό περιβάλλον, οι αθλητικές δραστηριότητες, καθώς και το πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον για τους μαθητές και ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας για τους γονείς.
Με αφορμή τα 10 χρόνια NouPou, ρωτήσαμε την ίδια για τα σημεία-ορόσημα για τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη την περασμένη δεκαετία. «Η εκπαίδευση αποτελεί έναν κλάδο αφενός απαιτητικό γιατί αναφέρεται σε ανθρώπους και ταυτόχρονα αισιόδοξο γιατί αφορά παιδιά. Τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη, από το 1960 που ιδρύθηκαν, εξελίσσονται αφουγκραζόμενα τις ανάγκες της εποχής, έχοντας πάντοτε το βλέμμα στο μέλλον. Η εξέλιξη του σχολείου μας έχει περάσει πολλά στάδια από το πρώτο κτήριο στην περιοχή του Π. Φαλήρου μέχρι τη μετεγκατάστασή του σε 45 στρέμματα γης στο Κορωπί.
»Την τελευταία δεκαετία, βλέποντας την τάση της εποχής, φροντίσαμε ώστε να εντάξουμε την τεχνολογία στην εκπαίδευση. Έτσι, εξοπλίσαμε όλες τις αίθουσες με διαδραστικούς πίνακες αναβαθμίζοντας την εμπειρία του μαθήματος. Επιπλέον, αφού επιμορφώσαμε τους εκπαιδευτικούς μας, προχωρήσαμε στη χρήση ατομικών tablets από κάθε μαθητή και μαθήτρια για τα οποία δημιουργήσαμε πλούσιο πρωτότυπο διαδραστικό υλικό από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μας ώστε το μάθημα να γίνει πιο κατανοητό και ενδιαφέρον.
»Στις δραστηριότητες του σχολείου μας εντάχθηκε από το Νηπιαγωγείο κιόλας η διδασκαλία της ρομποτικής με εντυπωσιακά αποτελέσματα που έφτασαν μέχρι και την κατάκτηση της 2ης θέσης φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FLL που διεξήχθη στην Αμερική. Πέραν, όμως, των σταθερών διακρίσεων, σημασία για εμάς έχει τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον κόσμο του μέλλοντος ώστε να τον αντιλαμβάνονται καλύτερα και να μην είναι μονάχα καταναλωτές του.
»Παράλληλα, ένα πλήρες πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού που εφαρμόζεται στο σχολείο μας την τελευταία δεκαετία, επιτρέπει σε όλους τους μαθητές μας, από Γ’ γυμνασίου ως Γ’ λυκείου, να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους και να αποφασίσουν τον τομέα σπουδών που τους ενδιαφέρει και τους ταιριάζει, φέρνοντάς τους ταυτόχρονα σε επαφή με την σύγχρονη αγορά εργασίας μέσα από παρουσιάσεις και συζητήσεις με διακεκριμένους επαγγελματίες».
Έχοντας καταφέρει τόσα πολλά μέσα στα τελευταία χρόνια, αναρωτιόμαστε, ποιοι είναι οι στόχοι για την επόμενη δεκαετία; «Η μακρόχρονη εμπειρία μας μάς έχει αποδείξει ότι η εκπαίδευση οφείλει να είναι δυναμική και ευπροσάρμοστη τόσο στις ανάγκες της εποχής, όσο και στις συνθήκες που δημιουργούνται από το θεσμικό πλαίσιο που την ορίζει. Παράλληλα, αντιλαμβανόμαστε πως στην εποχή μας μεγαλύτερη αξία αποκτούν η επίλυση προβλημάτων, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και η ουσιαστική κριτική σκέψη για τους πολίτες του μέλλοντος. Έτσι, φροντίζουμε για την περαιτέρω συμμετοχή σε δράσεις, όπως είναι οι διαγωνισμοί τύπου debate στα ελληνικά και τα αγγλικά ή μαθηματικής αντίληψης, ώστε οι μαθητές και μαθήτριές μας να καλλιεργήσουν την εξωστρέφειά τους στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να ενθαρρύνουμε διαρκώς τους μαθητές μας να χρησιμοποιούν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις γνώσεις που αποκτούν σε ομαδικές εργασίες, βρίσκοντας λύσεις και υλοποιώντας ιδέες τους.
»Στα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη επιμένουμε σταθερά στη δημιουργικότερη προσέγγιση των μαθημάτων επιδιώκοντας παράλληλα τον ενεργό ρόλο των παιδιών σαν πρώτο σκαλοπάτι για τη μετέπειτα πορεία τους ως ενεργούς ρυθμιστές της δικής τους ζωής. Επίσης, στο πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης των μαθητών και μαθητριών μας ως ατόμων, σκοπεύουμε να προσαρμόζουμε διαρκώς τα προγράμματά μας ως προς την ψυχική ανθεκτικότητα, τη διαχείριση του άγχους και τη συναισθηματική νοημοσύνη – ενσυναίσθηση των παιδιών ως απαραίτητα εφόδια για τη ζωή τους», μας απαντά η Πολυξένη Καίσαρη.