Η Ελένη Γεωργαρά είναι η καθηγήτρια αγγλικών που κάνει focus σε εσένα και τις ανάγκες σου
Χτίζοντας το μέλλον των παιδιών μαςΚαθηγήτρια αγγλικών με εμπειρία 25 ετών, η Ελένη Γεωργαρά ασχολείται από επιλογή αποκλειστικά με τα ιδιαίτερα μαθήματα, γιατί θέλει να επικεντρώνεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
- 14/11/2023
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
- Φωτογραφίες: Κατερίνα Καπετάνη
Διδάσκει αγγλικά εδώ και 25 περίπου χρόνια και «ορκίζεται» στη δύναμη -και τη δυναμική- του ιδιαίτερου μαθήματος. Στην αρχή της καριέρας της εργάστηκε σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, όπου «έστησε» τμήματα αγγλικών, που μέχρι τότε δεν διδάσκονταν συνήθως σε τόσο μικρές ηλικίες- με οδηγό το πάθος για τη δουλειά της και τους μαθητές. Στη συνέχεια επικεντρώθηκε σε μικρά διδακτικά groups, ωστόσο τα τελευταία χρόνια ασχολείται αποκλειστικά με τα ιδιαίτερα, μέσα από τον δικό της χώρο στη Βούλα.
Αναλαμβάνει μαθητές από την προσχολική ηλικία, όπου στην ουσία δημιουργείται μια πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσα από δημιουργική απασχόληση (θεατρικό παιχνίδι, μουσική κλπ.), μέχρι ενήλικες που είτε στοχεύουν σε κάποιο πτυχίο, είτε απλώς θέλουν να «φρεσκάρουν» τα αγγλικά τους, σε αρκετές περιπτώσεις για την επαγγελματική τους ανέλιξη.
Η φιλοσοφία και το «πάντρεμα» παραδοσιακών εργαλείων και τεχνολογίας
Η Ελένη Γεωργαρά θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος εκπαίδευσης είναι ένα «πάντρεμα» του σύγχρονου με τις παραδοσιακές μεθόδους. «Η τεχνολογία είναι σίγουρα πολύ βοηθητική, ωστόσο πάντα συνδυαστικά με τους παραδοσιακούς τρόπους. Σίγουρα δεν θεωρώ ότι είναι σωστό να χρησιμοποιείται εξ ολοκλήρου το tablet, για παράδειγμα, γιατί τα παιδιά ομολογουμένως σχεδόν έχουν ξεχάσει πια να γράφουν στο χαρτί και το βιβλίο».
Πιστεύει ακράδαντα ότι για τη διδασκαλία πρέπει να έχεις μεράκι και κυρίως να ακούς τις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. «Ένας λόγος που επέλεξα να στραφώ στο ιδιαίτερο είναι ότι βλέπεις έναν μαθητή ολοκληρωμένα. Δεν χάνεται σε μια τάξη, έχεις μια πολύ πληρέστερη εικόνα γι’ αυτόν μαθητικά και ψυχολογικά και επικεντρώνεσαι σε εκείνον και τους ρυθμούς του. Χωρίς να χρειάζεται να προσαρμόσεις τα διαφορετικά επίπεδα των μαθητών μέσα σε μια τάξη, που καλώς ή κακώς είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε».
Υπάρχει ιδανική ηλικία να ξεκινήσει ένα παιδί μαθήματα αγγλικών;
Όπως εξηγεί η Ελένη δεν υπάρχει ιδανική ηλικία να ξεκινήσει ένα παιδί την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, ούτε κανόνες. Δεν είναι κακό να ξεκινήσει ένα παιδί προσχολικά την πρώτη του επαφή με τη γλώσσα, μέσα από την ψυχαγωγία, αλλά καλό είναι τα συστηματικά μαθήματα να ξεκινούν περίπου στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Επίσης, οι ώρες διδασκαλίας διαφέρουν ανάλογα με το επίπεδο. Στις μικρές ηλικίες, από 6 έως 11 ετών, οι διδακτικές ώρες είναι συνήθως μια ώρα την εβδομάδα, ενώ αυξάνονται στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, όταν φυσικά ο μαθητής προετοιμάζεται και για τις εξετάσεις κάποιου διπλώματος. Ωστόσο, όπως μας εξηγεί η Ελένη, αυτό προσαρμόζεται πάντα σε σχέση με τις ανάγκες του μαθητή και αυτό είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα των ιδιαίτερων μαθημάτων. «Εξαρτάται από το πόσο αποδίδει κάθε μαθητής στη μια και στη μιάμιση ώρα. Υπάρχει εξατομίκευση και το μάθημα γίνεται εξ ολοκλήρου tailor made».
Οι μέθοδοι διδασκαλίας
Κατά κύριο λόγο, η Ελένη Γεωργαρά χρησιμοποιεί παραδοσιακά εργαλεία, που δεν είναι άλλα από τα διδακτικά βιβλία. Από εκεί και πέρα, όπως μας εξηγεί, η ώρα διδασκαλίας περιλαμβάνει και άλλα μέσα, όπως τα ακουστικά, ενώ δίνει μεγάλη βάση και στα speaking tasks. Από έναν σχολιασμό, μια εξιστόρηση, μια συζήτηση, όπως θα γινόταν στον απλό, καθημερινό διάλογο. «Το θεωρώ πολύ σημαντικό για να αποκτήσει ο μαθητής, μέσα από έναν ευχάριστο τρόπο, ευχέρεια λόγου, αλλά και να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του και τελικά να “λυθεί”».
Αυτό που αγαπά πολύ και ίσως το στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι «δουλεύει» πάνω σε κείμενα που δίνουν μια σφαιρική γνώση στον μαθητή, που ξεφεύγει από την αυστηρή εκμάθηση των αγγλικών, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει σημαντικά το λεξιλόγιό του. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ανάγνωση κειμένων διαφόρων θεματολογιών, όπως η ιστορία, η τέχνη, το περιβάλλον και άλλα.
Το γενικό συμπέρασμα; «Σίγουρα όλα πρέπει να γίνονται με πολλή αγάπη και χωρίς αυτή τη νοοτροπία που δυστυχώς έχουν οι περισσότεροι, δηλαδή την απόκτηση πτυχίου σε συγκεκριμένη ηλικία. Αδιαμφισβήτητα, τα πτυχία είναι απαραίτητα, αλλά δεν χρειάζεται να υπάρχει πίεση και άγχος, ούτε να βάζουμε ηλικιακά deadlines στον μαθητή. Η εκπαίδευση πρέπει να γίνεται ολοκληρωμένα, σε βάθος και πάντα με ευχάριστο τρόπο», καταλήγει η Ελένη Γεωργαρά.
Ελένη Γεωργαρά | Τηλ. Επικοινωνίας 6944918272