7ο Λύκειο Νέας Σμύρνης: Μαθητές μπήκαν για μια μέρα στη θέση των ΑμεΑ συμμαθητών τους
Μαθητές της Α' τάξης του 7ου Λυκείου Νέας Σμύρνης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, και σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ανάπτυξης της ενσυναίσθησης, μπήκαν στη θέση των ΑμεΑ συμμαθητών τους και συνειδητοποίησαν τις δυσκολίες που αυτοί αντιμετωπίζουν καθημερινά.
- 05/12/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Σε μια ιδιαίτερη πρωτοβουλία προχώρησαν μαθητές και καθηγητές του 7ου Γενικού Λυκείου Νέας Σμύρνης, με στόχο την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της κατανόησης και του σεβασμού της αναπηρίας.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, καθηγητές ειδικής αγωγής του σχολείου, σε συνεργασία με την Διεύθυνση, τρεις ακόμη εκπαιδευτικούς, τους Φυσικούς Χρήστο Ιορδανίδη και Βασιλική Σκούφη, καθώς και την Κοινωνιολόγο Ιουλία Παρασκευάκου και φυσικά τους μαθητές/τριες, πραγματοποίησαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με Αναπηρία βιωματικές δράσεις, με σκοπό τη διαμόρφωση στάσεων σεβασμού της διαφορετικότητας των ατόμων με αναπηρία, την άρση προκαταλήψεων και διακρίσεων αλλά και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με διάφορες μορφές αναπηρίας, όπως η σωματική ή κινητική, κατά την οποία οι μαθητές κινήθηκαν εντός και πέριξ του χώρου του σχολείου με τη χρήση αναπηρικών αμαξιδίων, καθώς και η τύφλωση, όπου οι μαθητές έχοντας καλυμμένα τα μάτια τους κινήθηκαν στον χώρο του σχολείου με τη χρήση λευκού μπαστουνιού.
Μιλώντας στο NouPou σχετικά με τη δράση, η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Ιωάννα Τζίμα, ανέφερε: «Είμαστε ένα σχολείο συμπεριληπτικό, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε μαθητές με αναπηρία, οι οποίοι έρχονται καθημερινά με ιδιωτικούς συνοδούς. Πήρα λοιπόν την πρωτοβουλία για να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας και, με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρα, ζήτησα βοήθεια από τους καθηγητές της παράλληλης στήριξης και ο συνοδός ενός μαθητή προσφέρθηκε να βοηθήσει και να συνοδεύσει τους μαθητές κατά τη διάρκεια της δράσης. Η δράση είχε μεγάλη επιτυχία, τα παιδιά συνειδητοποίησαν πράγματα που μέχρι τότε δεν είχαν παρατηρήσει, πώς μοιάζει μια καθημερινή μέρα ενός συμμαθητή τους στο σχολείο και αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό».
Όσον αφορά τις υποδομές προσβασιμότητας στο σχολείο, η κ. Τζίμα δήλωσε ότι «σίγουρα υπάρχουν ελλείψεις, όπως για παράδειγμα η απουσία ανελκυστήρα, ώστε να μπορούν εύκολα οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στους ορόφους».
Από την πλευρά του, ο καθηγητής κ. Ιορδανίδης, ο οποίος βοήθησε στη δράση, παράλληλα με τους καθηγητές ειδικής αγωγής, ανέφερε πως μετά το πέρας της δράσης οι μαθητές μοιράστηκαν μαζί τους την εμπειρία τους, «διαπιστώνοντας τις διάφορες δυσκολίες τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι συμμαθητές τους με κινητικές δυσκολίες. Από την έλλειψη ανελκυστήρα και ραμπών σε διάφορα σημεία, μέχρι το γεγονός ότι μπορεί κάποιοι να σε κοιτάζουν περίεργα και αυτό να σε κάνει να νιώθεις άβολα. Οι μαθητές επίσης εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να γίνουν ακόμη περισσότερες αντίστοιχες δράσεις και μάλιστα σε πιο μεγάλη κλίμακα, όπως να δοκιμάσουν για παράδειγμα να μπουν σε ένα λεωφορείο για μια διαδρομή, με τις συνθήκες με τις οποίες θα το χρησιμοποιούσε ένα ΑμεΑ».