Ποια μεγάλα έργα παραδίδονται στα νότια προάστια μέσα στο 2024
Κοντά στην παράδοσή τους βρίσκονται σημαντικά έργα που αλλάζουν τη μορφή του παραλιακού μετώπου - Ποια από αυτά θα ολοκληρωθούν μέσα στη χρονιά που μόλις ξεκίνησε
- 04/01/2024
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
Με κάποιες από τις πιο μεγάλες και πολυαναμενόμενες επενδύσεις και έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και μόλις λίγα βήματα μακριά από την τελική παράδοσή τους, ξεκίνησε η νέα χρονιά. Έχει ειπωθεί αρκετές φορές ότι η εικόνα του παραλιακού μετώπου των νοτίων προαστίων αλλάζει και οι μεγάλες αναπτύξεις που αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2024 αποδεικνύουν τη σταδιακή αναμόρφωσή του.
Παράλληλα με σημαντικά έργα οικιστικής, εμπορικής φύσεως, αλλά και υποδομών, όπως είναι αυτά που περιλαμβάνονται στην επένδυση του Ελληνικού και θα τρέξουν τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε, μεγάλες επενδύσεις που αφορούν κυρίως τον τουρισμό και την ακτογραμμή της Αθηναϊκής Ριβιέρας οδεύουν προς παράδοση το προσεχές έτος. Ταυτόχρονα, πρέπει να αναφέρουμε ότι οι συγκεκριμένες επενδύσεις, ως επί το πλείστον, αξιοποιούν εκτάσεις οι οποίες παρέμεναν για αρκετά χρόνια αναξιοποίητες και εγκαταλελειμένες, δίνοντάς τους νέα πνοή.
Η ανάπλαση της Β’ πλαζ Βούλας
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού ύψους 16 εκατομμυρίων ευρώ που θα πραγματοποιηθεί από την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου και του ομίλου Olayan, ενώ στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχουν και οι Ντίνος Κόκκαλης-Γιώργος Προκοπίου, με κατοικίες που βρίσκονται σε όμορες με την προς αξιοποίηση έκταση. Την ευθύνη για την εξέλιξη της επένδυσης και της ανακατασκευής έχει η εταιρεία Athens Beach Club Α.Ε, ενώ η έκταση ανήκει στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σχέδια για την ανάπλαση διαμορφώθηκαν από τους επενδυτές, από κοινού με τον δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.
Το εν λόγω επενδυτικό σχήμα εξασφάλισε το σύνολο των αδειών που απαιτούνταν για να ξεκινήσουν τα έργα στην πλαζ, η οποία παρέμενε κλειστή και αναξιοποίητη για περίπου 30 χρόνια.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης, η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται τον Μάιο του 2024,
Όσο για το τι περιλαμβάνει η ανάπλαση, εντός της έκτασης προβλέπεται και η κατασκευή ενός νέου δημοτικού κολυμβητηρίου με πισίνα μήκους 25 μέτρων, το οποίο θα μπορεί να καλύψει και τις ανάγκες άθλησης παιδικών και εφηβικών τμημάτων κολύμβησης αλλά και προπονήσεων για αθλητικές ομάδες της περιοχής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα πραγματοποιηθεί η ανάπλαση της ακτής με όρους ήπιας και βιώσιμης ανάπτυξης. Μαζί με το κολυμβητήριο και τις υπόλοιπες αθλητικές εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν, αναμένεται να τοποθετηθούν ομπρέλες και ξαπλώστρες, αναψυκτήρια και παιδότοποι. Σημειώνεται ότι η πρόσβαση για τους δημότες στη Β’ πλαζ Βούλας θα είναι δωρεάν.
Το πολυτελές Glamping Βούλας
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες και για μια από τις πολυσυζητημένες αναπτύξεις στο παραλιακό μέτωπο, που δεν είναι άλλη από το Glamping της Βούλας, από τη Grivalia Hospitality. Πρόκειται για μια από τις πιο εμβληματικές επενδύσεις σε κομβικό σημείο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Η εταιρία ουσιαστικά ετοιμάζει ένα πολυτελές camping, σε μια έκταση 45 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 30 πολυτελείς σκηνές. Στην αναδιαμόρφωση της έκτασης προβλέπονται εκτός του κάμπινγκ εστιατόριο, αναψυκτήριο, παιδότοπος, χώρος διημέρευσης με βιβλιοθήκη, κατάστημα, κινηματογράφος, γυμναστήριο, κέντρο αναζωογόνησης, αθλητικά γήπεδα και ένα εκτενές δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων με πυκνή φύτευση και υπαίθρια καθιστικά, που θα δημιουργούν μια μικρή όαση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής.
Το σύνολο του προϋπολογισμού για την περάτωση του έργου ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, το project αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024.
Τον σχεδιασμό του έργου έχουν αναλάβει οι AS.P.A, Chadios, Eufemia Zampouni, LDK Consultants και Prolight. Το κάμπινγκ, μετά την αναδιαμόρφωση, θα φτάσει την κατηγορία των 5 αστέρων.
Με νέα καταστήματα θα εμπλουτιστεί η νέα Μαρίνα Βουλιαγμένης
Στις 8 Δεκεμβριου 2023 άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του στο κοινό το Cova Astir Marina, το πρώτο κατάστημα που λειτούργησε στην αναμορφωμένη Μαρίνα Βουλιαγμένης, που, με σύμμαχό της την εξαιρετικά προνομιακή τοποθεσία και μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα – κολοσσούς που πρόκειται να κάνουν την άφιξή τους σε αυτή, συνθέτει έναν premium προορισμό πολυτελείας.
Για του λόγου το αληθές, το Cova αποτελεί brand του γαλλικού ομίλου Louis Vuitton Moet Henessy (LVMH), του μεγαλύτερου ομίλου προϊόντων λιανικής στον κόσμο και είναι ένα από τα παλιότερα καφέ και ζαχαροπλαστεία της Ιταλίας, το οποίο ιδρύθηκε το 1817 από τον Antonio Cova, έναν από τους στρατιώτες του Ναπολέοντα.
Τόσο οι λιμενικές εργασίες, όσο και αυτές που σχετίζονται με τον περιβάλλοντα χώρο στην ανακαινισμένη Μαρίνα Βουλιαγμένης έχουν ολοκληρωθεί και από τα μέσα του Απριλίου του 2024 θα ξεκινήσουν σταδιακά τη λειτουργία τους τα υπόλοιπα καταστήματα που έχουν εγκατασταθεί εντός της. Μέχρι την 1η Ιουνίου, θα έχουν εγκατασταθεί όλοι οι οίκοι στον χώρο της Μαρίνας.
Μεταξύ του Αστέρα Βουλιαγμένης και του μισθωτή έχει υπογραφεί μεταξύ άλλων συμφωνία με τον γαλλικό όμιλο Kering για τις μάρκες Bottega Veneta και Yves Saint Laurent. Ο όμιλος Kering διακινεί μερικές από τις διασημότερες μάρκες ειδών πολυτελούς ένδυσης στον κόσμο όπως Gucci, Balenciaga, Brioni και ο τζίρος του το 2022 έφτασε τα 20,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Μεταξύ λοιπόν των μεγάλων οίκων λιανικής που θα βρεθούν κατά το προσεχές χρονικό διάστημα στους χώρους της Astir Marina είναι οι οίκοι Gucci, Bottega Venetta, Dior, Louis Vuitton και Loro Piana, οι οποίοι έχουν ήδη συμφωνήσει με την διοίκηση του Αστέρα.
Η επιφάνεια κάλυψης των καταστημάτων είναι από 200 έως και 300 τετραγωνικά μέτρα. Στόχος των μισθωτών ήταν να δημιουργήσουν καταστήματα – ναυαρχίδες για να προβάλλουν τις μάρκες τους, δεδομένου ότι η Μαρίνα Βουλιαγμένης θα εξελιχθεί σε έναν ισχυρό πόλο έλξης για διεθνείς jet setters μέσα στα επόμενα χρόνια. Στόχος των ανθρώπων του Αστέρα Βουλιαγμένης στον οποίο ανήκει η διαχείριση της μαρίνας, είναι να αποτελέσει μία από τις κορυφαίες υποδομές ελλιμενισμού σκαφών, ψυχαγωγίας και αγορών της Μεσογείου.
Στη Μαρίνα Βουλιαγμένης έχουν ήδη βρει τη θέση τους τα πρώτα σκάφη, ενώ έχει ήδη μισθωθεί μεγάλο μέρος των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού κυρίως από ιδιοκτήτες μεγαλύτερου μήκους σκαφών, τα οποία υπερβαίνουν τα 50 μέτρα.