Regus Γλυφάδα: Η νέα όαση επιχειρηματικότητας της Αθηναϊκής Ριβιέρας
Με αφορμή τον νέο χώρο γραφείων της Regus στη Γλυφάδα, ο Country Manager της IWG, Αλέξανδρος Κουδουνάς, μιλάει στο NouPou για το πώς θα διαμορφωθεί η αγορά γραφείων τα επόμενα χρόνια, καθώς και για το νέο brand που θα εισάγουν στην Ελλάδα με στόχο την ανάπτυξη της δραστηριότητας τους και σε γειτονιές.
- 28/05/2024
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Mε μακρά παρουσία στην Ελλάδα από το 1998, ο όμιλος IWG, διεθνής πάροχος ευέλικτων χώρων εργασίας, δραστηριοποιείται στη χώρα μας με δύο από τα κύρια brands του, Regus και Spaces. Aυτή τη στιγμή υφίστανται 10 κέντρα λειτουργίας, από τα οποία τα εννέα βρίσκονται στην Αττική και το ένα στη Θεσσαλονίκη. Μέσα στους επόμενους μήνες θα λειτουργήσουν ακόμα πέντε στην πρωτεύουσα, αυξάνοντας τον συνολικό τους αριθμό σε δεκαπέντε. Επιδίωξη για το προσεχές διάστημα αποτελεί η περαιτέρω επέκταση στη Θεσσαλονίκη αλλά και η είσοδος σε μεγάλες πόλεις όπως τα Ιωάννινα, ο Βόλος, το Ηράκλειο και η Πάτρα.
Εντός του φετινού καλοκαιριού πρόκειται να λειτουργήσει ένας νέος χώρος Regus στη Γλυφάδα, επί της οδού Ζέππου. Θα πρόκειται για τον δεύτερο χώρο που αναπτύσσει στην περιοχή η IWG, μετά από εκείνον που διατηρεί επί της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη. Πρόκειται για μια στρατηγική απόφαση της εταιρείας προκειμένου να καλύψει την υψηλή ζήτηση που παρουσιάζεται στην περιοχή για χώρους γραφείων.
ΗQ: Νέο brand στην Ελλάδα
Ταυτόχρονα η IWG ετοιμάζεται να εισάγει και ένα νέο brand, το οποίο είναι οικονομικότερο σε σύγκριση με τα άλλα δύο και, ουσιαστικά, δίνει στην IWG τη δυνατότητα να εισέλθει με χώρους γραφείων και σε γειτονιές, κινούμενη ουσιαστικά και εκτός των παραδοσιακών τοποθεσιών όπου έως σήμερα την είχαμε γνωρίσει.
Πρόκειται για το brand HQ, υπό το οποίο σύμφωνα με τον Country Manager της IWG, Αλέξανδρο Κουδουνά, θα λειτουργήσουν δύο νέοι χώροι στην Ομόνοια και την Κυψέλη το καλοκαίρι το 2024.
«Στόχος μας με το brand HQ είναι να αναπτύξουμε τη δραστηριότητά μας σε γειτονιές και να βρεθούμε κοντά στις περιοχές όπου κατοικεί ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού. Το υβριδικό μοντέλο εργασίας που εμείς προσφέρουμε μέσα από τους χώρους εργασίας που διαθέτουμε, δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να διατηρήσει μία καλύτερη ισορροπία ζωής. Mέσω του brand HQ αυτή η ισορροπία υπηρετείται αποτελεσματικότερα καθώς οι χώροι μας βρίσκονται κοντά σε περιοχές κατοικίας».
O κύριος Κουδουνάς διευκρινίζει ότι το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρουν όλα τα brand της IWG είναι κοινό, είτε πρόκειται για τη Regus, είτε για τη Spaces. «Αυτό που διαφοροποιείται είναι μεταξύ άλλων η περιοχή που βρίσκεται το κάθε κτίριο και αυτός ο παράγοντας, σε συνδυασμό με κάποιους άλλους όπως η ηλικία του κτιρίου, η πιθανή πιστοποίηση του ως πράσινο κτίριο, η ποιότητα κατασκευής κτλ, είναι μεταξύ των όσων καθορίζουν την τιμολογιακή μας πολιτική».
Η πανδημία αύξησε τη ζήτηση για ευέλικτους χώρους εργασίας
Σημαντικές αλλαγές στην αγορά των γραφείων τα τελευταία χρόνια, έχει φέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Γεγονός που σύμφωνα με τον επικεφαλής της IWG στη χώρα μας, έχει δώσει την δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση στη δουλειά μας και εξ αποστάσεως.
«Σε κάθε περίπτωση η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη που επιτάχυνε αυτές τις αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση πάντως η IWG προϋπήρχε πολύ νωρίτερα από την πανδημία, προσφέροντας τις υπηρεσίες που προσφέρει και σήμερα».
Ο ίδιος τονίζει ότι με βάση έρευνες που πραγματοποιούνται αναδεικνύεται το γεγονός ότι η αγορά γραφείων αλλάζει καθώς η ζήτηση ενός γραφείου ως υπηρεσία (office as a service) και η ευελιξία που προσφέρει αυτό το μοντέλο, έχει στρέψει το ενδιαφέρον προς τις υπηρεσίες που προσφέρει η IWG. «Μάλιστα, ανάλογες έρευνες δείχνουν ότι έως και το 2030 το 30% των γραφειακών χώρων παγκοσμίως, θα λειτουργούν ως ευέλικτοι χώροι εργασίας. Ένα ποσοστό που σήμερα κινείται κάτω από το 5%».
Σε ποιους απευθύνονται οι χώροι της IWG
Η IWG σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Α. Κουδουνάς, απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα εν δυνάμει πελατών. «Πελάτες μας μπορεί να είναι αυτοαπασχολούμενοι ιδιώτες που χρειάζονται έναν επαγγελματικό χώρο για κάποιες ώρες ή ημέρες της εβδομάδας, πραγματοποιώντας επαγγελματικές συναντήσεις και γι’ αυτόν το λόγο προσφέρουμε υπηρεσίες όπως membership και virtual office. Απευθυνόμαστε όμως και σε πολύ μεγάλες εταιρείες. Το 83% των 500 μεγαλύτερων επιχειρήσεων στον κόσμο βάσει Fortune, είναι πελάτες της IWG. Πρόκειται για εταιρείες που εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά γραφεία και απευθύνονται σε εμάς, καθώς εντοπίζουν τα γραφεία που καλύπτουν τις ανάγκες τους και συνάδουνμε το μοντέλο λειτουργίας τους. Ταυτόχρονα αποτελούμε για εκείνες ένα εργαλείο για την προσέλκυση προσωπικού, δεδομένου ότι οι συνθήκες καλής ισορροπίας ζωής σε συνδυασμό με το υβριδικο μοντέλο εργασίας, αποτελούν παράγοντες επιλογής μίας επιχείρησης από έναν εργαζόμενο».