Manetaki Language School: «Όταν ένα drama course γίνεται μάθημα ζωής»
Χτίζοντας το μέλλον των παιδιών μαςΈνα απίθανο ‘Speech, Drama and Communication Course’ με πιστοποιημένους Βρετανούς εκπαιδευτές οι οποίοι δίδαξαν το αναγνωρισμένο πρόγραμμα σπουδών του Trinity College, London, πραγματοποιήθηκε φέτος το καλοκαίρι στο Manetaki Language School, με τους μαθητές να ενθουσιάζονται με την εμπειρία!
- 04/09/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Φέτος το καλοκαίρι, τo Manetaki Language School διοργάνωσε ένα καινοτόμο 12ήμερο Speech, Drama and Communication Course, που έγινε μάλιστα για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τη δυνατότητα οι μαθητές στο τέλος του προγράμματος να πάρουν μέρος στις εξετάσεις του γνωστού Trinity College στο Λονδίνο. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και η Αννίτα Μανετάκη, Διευθύντρια Σπουδών του ξενόγλωσσου σχολείου της Βάρης, μας μεταφέρει την εμπειρία της.
Πείτε μας για το Drama Course που αποτέλεσε ένα από τα νέα προγράμματα του Manetaki Summer Camp φέτος.
Το “Speech, Drama and Communication Course” ήταν ένα 12ήμερο, ολοήμερο, καινοτόμο πρόγραμμα που φέραμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε συνεργασία με τους Βρετανούς drama teachers Neil και Rosalind Johnson, οι οποίοι δίδαξαν ένα syllabus πιστοποιημένο από το Trinity College του Λονδίνου.
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 20 παιδιά από 7 έως 16 ετών με σκοπό να βελτιώσουν τα Αγγλικά τους μέσα από αυτό το θεατρικό εργαστήρι. Παράλληλα, οι μαθητές καλλιέργησαν τη φαντασία, την αυτοέκφραση, τη συνεργατικότητα και κυρίως την αυτοπεποίθησή τους όχι μόνο όσον αφορά στην χρήση των Αγγλικών αλλά και στην έκθεσή τους σε κοινό. Το πρόγραμμα αυτό ήταν πραγματικά αποκαλυπτικό από πολλές απόψεις.
Θα θέλατε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε;
Πιστεύω πολύ στο εκπαιδευτικό θέατρο και στον διπλό του ρόλο, επιμορφωτικό και παράλληλα βαθιά διαπαιδαγωγικό. Μέσα σε αυτές τις δύο εβδομάδες παρακολούθησα μέρα με τη μέρα παιδιά διαφορετικών ηλικιών και μαθησιακών επιπέδων να συνδέονται και να βοηθάνε το ένα το άλλο στο να αναπτύξουν ποικίλες δυνατότητές τους. Ήταν μαγικό πως σιγά σιγά αυτά τα παιδιά – άλλα φοβισμένα, άλλα διστακτικά, άλλα ιδιαίτερα παρορμητικά – ενισχύθηκαν, οριοθετήθηκαν, ξεπέρασαν άλυτες ανησυχίες και ανέπτυξαν μία ξεχωριστή συνοχή και συνεργατικότητα, υποστηρίζοντας ο ένας τον άλλο πάντα αποδεχόμενοι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μέλους της ομάδας.
Πού θεωρείτε εσείς ότι οφείλεται αυτό;
Νομίζω ότι ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην ίδια την ουσία του δράματος.
Όπως λέει και η συγγραφέας Reneé Emunah στο βιβλίο της για τη δραματοθεραπευτική διαδικασία με τίτλο “Acting for real- Drama, Therapy Process, Technique and Performance”, «το δράμα αποτελεί μία μορφή συνεργατικής τέχνης… η ενοποιητική ικανότητα του δράματος βασίζεται και ενθαρρύνεται από τη συλλογική δημιουργικότητα».
Τα παιδιά συνδέονται αρχικά μέσα από παιχνίδια αυτοέκφρασης με αυθορμητισμό και χιούμορ και, αφού πια έχουν αναπτύξει δεσμούς εμπιστοσύνης με τα μέλη της ομάδας και τους εκπαιδευτές τους, στη συνέχεια πειραματίζονται εκ του ασφαλούς σε διαφορετικές καταστάσεις ζωής μέσα από υπόδυση διαφορετικών ρόλων, επιτυγχάνοντας μικρούς στόχους και χτίζοντας σταδιακά την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους.
Αυτό όμως είναι μόνο το ένα μέρος. Το δεύτερο είναι οι άνθρωποι, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι εξαιρετικοί drama teachers Neil και Ros Johnson, οι οποίοι δημιούργησαν σχέσεις εμπιστοσύνης με την ομάδα και ενέπνευσαν τα παιδιά να εξωτερικεύσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Μου έκανε εντύπωση η συνεχής θετική ενθάρρυνσή τους σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος και η φράση τους “Support your team” / «Υποστηρίξτε την ομάδα σας» . Δεν έλεγαν πχ «Κάντε ησυχία» ή «ακούστε αυτόν που μιλάει» αλλά “support your team”, παρακινώντας έτσι τα μέλη της ομάδας με θετικό τρόπο να δείχνουν τον σεβασμό τους μέσα από την προσοχή τους και τη θετική τους στάση.
Το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας ήταν πραγματικά … «μεταμορφωτικό» για πολλά παιδιά και γι’ αυτό θεωρώ ότι δεν ήταν ένα απλό drama course αλλά ένα μάθημα ζωής!
Θα μπορούσατε να μας πείτε ποιες ήταν οι πιο ωραίες στιγμές για εσάς;
Θα αναφέρω δύο πράγματα που μου έδωσαν μεγάλη χαρά. Το πρώτο ήταν το υπέροχο δέσιμο και η αλληλοϋποστήριξη της ομάδας. Έχω ξαναδουλέψει με θεατρικές ομάδες και συνήθως έτσι συμβαίνει, αλλά κάθε φορά είναι το ίδιο μαγικό να το βλέπεις να εξελίσσεται.
Το δεύτερο ήταν η παράσταση. Ήταν εντυπωσιακή η άνεση, η αυτοπεποίθηση και η πολύ καλή χρήση της αγγλικής γλώσσας στην οποία όλα τα παιδιά ερμήνευσαν τους ρόλους τους, ενώ πραγματικά με εξέπληξε η ικανότητά τους να απομνημονεύσουν με ευκολία ολόκληρες σελίδες διαλόγων στα Αγγλικά. Το πιο σημαντικό όμως ήταν το πόσο το απήλαυσαν τα ίδια και πόσο περήφανα ήταν για το επίτευγμά τους!
Ως εκπαιδευτικός, τι θα λέγατε ότι σας εντυπωσίασε περισσότερο σε όλη αυτήν την διαδικασία;
Ως εκπαιδευτικό, με εντυπωσίασε απίστευτα η τεράστια πρόοδος που σημειώθηκε όσον αφορά το κομμάτι της προφορικής έκφρασης στα Αγγλικά. Ως παιδαγωγό, αυτό το οποίο με εντυπωσίασε ιδιαίτερα, είναι αφ’ενός το χαρούμενο, χαλαρό κλίμα μάθησης, αυτοέκφρασης, συνεργατικότητας και δημιουργικότητας που επικρατούσε στο σχολείο μας με ένα αναμφισβήτητα εξαιρετικό μαθησιακό αποτέλεσμα και αφ´ ετέρου, το ότι όλοι οι μαθητές επί δύο εβδομάδες δεν αναζήτησαν τα κινητά τους τηλέφωνα και προτίμησαν ακόμη και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος να συζητάνε, να παίζουν, να διαβάζουν βιβλία, να αυτοσχεδιάζουν και να αλληλεπιδρούν.[/embed_code_sc]
Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη πρώτα γιατί το πρόγραμμά μας είχε τόσο μεγάλη επιτυχία και, δεύτερον, διότι όλη αυτή η εμπειρία επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά μέσα μου την αξία της συνεργατικής, χαρούμενης, βιωματικής μάθησης που βασίζεται σε σχέσεις αποδοχής και εμπιστοσύνης και προσφέρει πλούσια ερεθίσματα για κριτική σκέψη, αυτοέκφραση και δημιουργία.
Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ σε μικρούς και μεγάλους μία όμορφη σχολική χρονιά! Εμείς από τη μεριά μας στο Manetaki Language School θα βάλουμε τα δυνατά μας για να είναι γεμάτη κέφι, έμπνευση και δημιουργικότητα!