10 παραστάσεις που δεν είναι sold out και αξίζει να δεις πριν από τα Χριστούγεννα
Ψάχνεις για πραγματικά καλές προτάσεις για θέατρο πέρα από τις ήδη πολυσυζητημένες; Προτείνουμε 10 παραστάσεις που αξίζουν την προσοχή σου.
- 24/11/2024
- Κείμενο: Εμμανουέλα Ρουσσάκη
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και μαζί τους έρχεται η ευκαιρία να ζήσουμε μαγικές στιγμές μέσα από τον κόσμο του θεάτρου. Βρήκαμε και προτείνουμε 10 θεατρικά διαμαντάκια της χειμερινής θεατρικής σεζόν που αξίζουν την προσοχή σου και είναι ακόμη διαθέσιμα. Ετοιμάσου να μπεις στο πνεύμα των γιορτών, χαρίζοντας στον εαυτό σου και τους αγαπημένους σου μια αξέχαστη βραδιά με μια από τις παρακάτω παραστάσεις.
1.The Dumb Waiter, Θέατρο Σημείο
25 Οκτωβρίου 2024 έως 12 Ιανουαρίου 2025
Η Δανάη Σπηλιώτη σκηνοθετεί τους Αντώνη Καφετζόπουλο και Μιχάλη Τιτόπουλο στο έργο του αγαπημένου Χάρολντ Πίντερ που διερευνά την ιεραρχική δομή του κόσμου μας και το μερίδιο προσωπικής ευθύνης των ατόμων. Η γραφή του Πίντερ αποτελεί σταθμό στο παγκόσμιο θέατρο και έχει επηρεάσει θεατρικούς συγγραφείς και σκηνοθέτες.
Ο Μπεν και ο Γκας κλεισμένοι σε ένα υπόγειο δωμάτιο περιμένουν τις οδηγίες τους. Ο χρόνος κυλά, η ένταση πυκνώνει σε κάθε ανάσα, ενώ οι ήρωες μιλούν σοβαρά για πολύ καθημερινά θέματα: τα σακουλάκια του τσαγιού, το ποδόσφαιρο, τις ασήμαντες ειδήσεις της τρίτης σελίδας στην εφημερίδα. Όμως, οι μυστηριώδεις και παράλογες παραγγελίες που έρχονται – κυριολεκτικά – άνωθεν, ανεβάζουν την ένταση, τεντώνουν τα νεύρα και δημιουργούν μιαν αίσθηση επικείμενης απειλής. Η ιεραρχία αμφισβητείται, το δωμάτιο μοιάζει με παγίδα και οι ήχοι του ανελκυστήρα και των σωληνώσεων, υπονοούν ότι η πραγματικότητα, ίσως, δεν είναι αυτή που φαίνεται.
Προπώληση: more.com
2. ΜΑΘΕ ΜΕ ΝΑ ΦΕΥΓΩ, Bijoux de kant HOOD art space
22 Νοεμβρίου 2024 έως 5 Ιανουαρίου 2025
Το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου «Μάθε να φεύγω» είναι ένα ακατάτακτο έργο που άλλοτε φλερτάρει με το, ξεχασμένο σήμερα, είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων. Το «Μάθε με να φεύγω» είναι ένα τραγούδι για τους έρωτες που χάθηκαν και τους έρωτες που έρχονται, για τα όνειρα που έσβησαν και γι’ αυτά που γεννιούνται.
Η Αγνή, ιδιοκτήτρια ενός παλιού ξενοδοχείου χτισμένου κοντά στα ερείπια ενός αρχαίου παλατιού, o αδερφός της Ίων, συγκάτοικος, σύμμαχος και αντίπαλός της και ένας μυστηριώδης ανώνυμος Άντρας, που επιστρέφει χρόνια μετά από μια θυελλώδη ερωτική νύχτα που πέρασε εκεί. Πάθος, βία, μυστήριο πλέκουν ένα ιδιότυπο διακειμενικό παιχνίδι με την επιστροφή του ομηρικού Οδυσσέα στην Πηνελόπη του.
Προπώληση: more.com
3. Κράτα με (Next Fall), Θέατρο Εν Αθήναις
28 Οκτωβρίου έως 30 Δεκεμβρίου
Το “Next Fall” παίχτηκε για πρώτη φορά off-Broadway το 2009, ενώ εξαιτίας της μεγάλης επιτυχίας του, μεταφέρθηκε στο Broadway το 2010 με παραγωγό τον Elton John για να συνεχίσει το ταξίδι του σε Αυστραλία και Ιταλία. Έχει προταθεί και αποσπάσει πολλά βραβεία, ανάμεσα στα οποία Tony, Drama Desk Awards, Outer Critics Circle Awards και Broadway World Regional Awards. Σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου και με τον ελληνικό τίτλο «Κράτα με», το έργο φέρνει στη σκηνή του Θεάτρου «Εν Αθήναις» μια ιστορία που αγγίζει την ψυχή, εξετάζοντας την αγάπη, την πίστη και την αλήθεια μέσα από τη ματιά μιας σχέσης που δοκιμάζεται από τη ζωή και τον θάνατο.
Ένα ατύχημα αλλάζει τα δεδομένα όλων των ηρώων και τους φτάνει στην οριακή στιγμή που θα πρέπει να λάβουν σημαντικές αποφάσεις ζωτικής σημασίας: Ο Λουκ είναι σε κώμα. Ο Άνταμ, ο επί πέντε χρόνια σύντροφός του, είναι έξω από την εντατική και βρίσκεται αντιμέτωπος με τους γονείς του Λουκ, οι οποίοι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για τη σχέση τους. Οι γονείς του, διαζευγμένοι πια, θα πρέπει να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους ως κηδεμόνες. Οι φίλοι του Λουκ βρίσκονται ανάμεσά τους, ανήμποροι να γεφυρώσουν τις δύο πλευρές.
Η θεματική του έργου εστιάζει στη σύγκρουση μεταξύ προσωπικών συναισθημάτων και κοινωνικών προκαταλήψεων, εξετάζει το θέμα της Πίστης από μια πολύ ενδιαφέρουσα και σύγχρονη σκοπιά και δημιουργεί ένα κλίμα έντασης και ανατροπών. Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος, μέσα από τη σκηνοθεσία του, αναδεικνύει τα συναισθήματα των χαρακτήρων με τρυφερότητα και πολύ χιούμορ.
Προπώληση: more.com
4. Γιοσίρου, Θέατρο Olvio
28 Οκτωβρίου 2024 έως 7 Ιανουαρίου 2025
Το Γιοσίρου Γιαμαγκούσι του Γιάννη Κεντρωτά, ένα εκκεντρικό αστυνομικό θρίλερ, που ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, στην ειρωνεία και την τρυφερότητα, την αλήθεια και το ψέμα, το μακάβριο και τη φάρσα, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά.
Ήρωες που απέχουν ένα βήμα από την ηλιθιότητα και άλλο τόσο από το να χαρακτηριστούν «άνθρωποι της διπλανής πόρτας», ξεκινούν ένα «αθώο» όσο και επικίνδυνο παιχνίδι, που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα φαύλο κύκλο αίματος. Στο κέντρο του ένας καλοκάγαθος γίγαντας, ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι, που μετά τον θάνατο της μητέρας του ψάχνει σε ένα απομονωμένο χωριό της ελληνικής επαρχίας να βρει τον Ιάπωνα πατέρα του, ο οποίος τους είχε εγκαταλείψει όταν ήταν μωρό. Πίσω απ’ όλα αυτά, ένας ολόκληρος κόσμος λάσπης, σιωπής και απόλυτης απάθειας.
Με ένα κείμενο που ακολουθεί τεθλασμένη γραμμή, περνώντας από καλά κρυμμένα κομβικά σημεία, ο Κεντρωτάς στήνει ένα παζλ σχέσεων, ιδεών και μικρών προσωπικών ιστοριών, οι οποίες, διαπλεκόμενες μεταξύ τους, μεταμορφώνονται σε τραγικά γεγονότα.
Προπώληση: more.com
5. Ήταν όλοι τους παιδιά μου, Θέατρο Αλκυονίς
25 Οκτωβρίου 2024 έως 5 Ιανουαρίου 2025
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλλερ, με έναν θίασο εξαιρετικών ηθοποιών που περιλαμβάνει τους: Γιώργο Γάλλο, η Άννα Μάσχα, ο Κωνσταντίνο Μπιμπή και Λίλα Μπακλέση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Όπως τα περισσότερα έργα του Μίλλερ, έτσι και αυτό βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Ο εργοστασιάρχης Τζο Κέλλερ πουλάει ελαττωματικά εξαρτήματα πολεμικών αεροπλάνων στην Αμερικάνικη Αεροπορία. Κάποια αεροπλάνα πέφτουν και σκοτώνονται εικοσιένα άτομα. Ο Κέλλερ αθωώνεται, όμως η μοίρα τού επιφυλάσσει ένα περίεργο παιχνίδι.
H απληστία, το ιδιωτικό απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, το κέρδος εις βάρος της ανθρώπινης ζωής, είναι οι βασικοί άξονες του έργου του Μίλλερ, που μετά από μια σειρά αλλεπάλληλων γεγονότων και αποκαλύψεων οδηγούν σε τραγωδία.
Προπώληση: more.com
6. Μεμοράντουμ, Θέατρο Μπέλλος
15 Νοεμβρίου 2024 έως 31 Ιανουαρίου 2025
Ένα πολιτικό κείμενο που γράφτηκε ως σχόλιο κατά του σοβιετικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας παραμένει σχετικό μέχρι σήμερα και έρχεται να προσαρμοστεί στις αλήθειες της ελληνικής κοινωνίας.
Η ιστορία εκτυλίσσεται στο υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν μιας δημόσιας υπηρεσίας. Η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός, οι ύψιστες αξίες που διατρέχουν τους εργαζομένους, είναι στο προσκήνιο, όταν ξαφνικά μια νέα γλώσσα επιβάλλεται στους υπαλλήλους. Μια γλώσσα τεχνοκρατική, απαλλαγμένη από κάθε συναισθηματισμό. Με αυτήν τη γλώσσα θα γίνεται στο εξής η υπηρεσιακή αλληλογραφία.
Στην Ελλάδα το «Μεμοράντουμ» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70, ως σχόλιο κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών, ενώ τα έργα του Χάβελ, που παρουσιάζουν κωμικοτραγικούς χαρακτήρες, όπου η γλώσσα έχει διαστρεβλωθεί και η γραφειοκρατία πλανάται πάνω από τις ζωές των χαρακτήρων και καταστρέφει εκείνους που δεν προσαρμόζονται, απαγορεύτηκαν μετά το 1968 στην τότε Τσεχοσλοβακία.
Προπώληση: more.com
7. Οι οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας, Θέατρο 104
26 Οκτωβρίου 2024 έως 12 Ιανουαρίου 2025
Ένα έργο που ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1959 και απαγορεύτηκε μέχρι το 1962 ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καλογιάννη. Η ιστορία λαμβάνει χώρα μέσα σε ένα απροσδιόριστο συγκρότημα διαμερισμάτων, όπου μια τριμελής μεσοαστική οικογένεια, μαζί με την οικιακή της βοηθό, καταδιώκεται από έναν ανεξήγητο και τρομακτικό θόρυβο, γεγονός που την αναγκάζει να δραπετεύει συνεχώς από το ένα διαμέρισμα στο άλλο.
Η πίεση και το άγχος οδηγούν τους ήρωες σε ακραίες συμπεριφορές και ξεσπάσματα, σε ένα κείμενο που εντάσσεται στο θέατρο του Παραλόγου και χαρακτηρίζεται από το γνωστό σουρεαλιστικό χιούμορ του συγγραφέα Μπόρις Βιάν, ενός από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολεμικής Γαλλίας. Από το υπαρξιακό ή ψυχολογικό θρίλερ έως την κοινωνικοπολιτική αλληγορία και τη μοντέρνα δυστοπία, η συγκεκριμένη απόδοση αποφεύγει να προσδιορίσει το χωροχρονικό πλαίσιο του έργου, το οποίο στηλιτεύει την υποκρισία και ουσιαστικά σαρκάζει την κατάρρευση και την αποτυχία των αξιών του νεότερου Δυτικού πολιτισμού.
Προπώληση: more.com
8. Ανεξάρτητα Κράτη, Θέατρο Χώρα
4 Νοεμβρίου έως 17 Δεκεμβρίου
Δεκέμβριος 1977. Έπειτα από καταδίωξη της αστυνομίας, ο γιατρός Βασίλης Τσιρώ- νης κλείνεται στο διαμέρισμά του στο Φάληρο μαζί με την οικογένειά του, αρνείται να παραδοθεί και ύστερα από τετράμηνη πολιορκία το κηρύσσει «ανεξάρτητο κράτος». 11 Ιουλίου 1978. Τρίτη, ξημερώματα γύρω στις τέσσερις. Στα γραφεία γνωστής εφημερίδας φτάνει η είδηση του θανάτου του γιατρού μετά από εντολή του υπουργείου Δημόσιας Τάξης για επέμβαση και τερματισμό της πολιορκίας.
Οι θεατές μπαίνουν μέσα σε αυτά τα γραφεία και γίνονται μάρτυρες των αντιδράσεων και της αντιμετώπισης που έχουν οι δημοσιογράφοι στην εξέλιξη της ιστορίας όταν μια από αυτούς, γοητευμένη από την ιστορία του γιατρού αποφασίζει να να εισχωρήσει στην υπόθεση και να μάθει την αλήθεια σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του.
Προπώληση: more.com
9. …καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς, Σύγχρονο Θέατρο
28 Οκτωβρίου έως 30 Δεκεμβρίου
Το εμβληματικό έργο του Χρόνη Μίσσιου συνεχίζει για τρίτη χρονιά τις παραστάσεις, μετά τα πολυάριθμα βραβεία κοινού και κριτικών που απέσπασε, αποδεικνύοντας ότι ο πολιτικός λόγος του συγγραφέα είναι πάντα επίκαιρος.
Το κείμενο του Χρόνη Μίσσιου μεταφέρεται στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου από την ομάδα GAFF, που παρουσιάζει μια εξομολόγηση διώξεων, συλλήψεων, φυλακίσεων και βασανιστηρίων. Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου -ή ίσως γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες και παρουσιάζει μια αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου- αυτό το έργο έγινε τόσο αγαπητό στο κοινό, αναδεικνύοντας το ερώτημα «πώς αντιστεκόμαστε σήμερα;»
Προπώληση: more.com
10. Καρένινα, Θέατρο Θησείον
15 Νοεμβρίου 2024 έως 12 Ιανουαρίου 2025
Μια τολμηρή μεταγραφή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Λέοντος Τολστόι από την Ομάδα ΠΥΡ, σε κείμενα του Αργύρη Ξάφη και Σκηνοθεσία της Ιώς Βουλγαράκη. Η Άννα και ο Λέβιν, δύο πρόσωπα του τολστοϊκού μύθου, συναντιούνται σε ένα transit zone, σε ένα συμβολικό σημείο μετάβασης όπου όλα και τίποτα μπορούν να συμβούν, γιατί κάτι χρειάζονται το ένα απ’ το άλλο, ενώ παλεύουν με τον δικό τους τρόπο να ζήσουν.
Η παράσταση επιχειρεί μια φαντασία πάνω στο κλασικό μυθιστόρημα Άννα Καρένινα, βουτώντας στο ασυνείδητο των ηρώων και για να αντικρύσει εκεί κάτι ορμητικό και απρόβλεπτο, αντιφατικό και αχόρταγο, πλαισιωμένο από συμβάσεις, κοινωνικούς θεσμούς και ταυτότητες κι ωστόσο ανένταχτο και αταξινόμητο, κάτι που είναι αδύνατον να ορίσει κανείς: την ανθρώπινη φύση.
Προπώληση: more.com