Λεόντειος Σχολή Αθηνών: Καινοτόμο πρόγραμμα βιωματικής μάθησης σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ
Ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης που ενώνει την παράδοση με την καινοτομία, θέτοντας στο επίκεντρο τον μαθητή θα εφαρμοστεί στη Λεόντειο Σχολή Νέας Σμύρνης σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- 17/12/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Η Λεόντειος Σχολή Αθηνών, το μεγαλύτερο σχολείο του Δήμου Αθηναίων, με πλούσια παράδοση και διαχρονικό αποτύπωμα στην ελληνική εκπαίδευση εισάγει ένα καινοτόμο πρόγραμμα βιωματικής μάθησης στην Α’ Δημοτικού, σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Το νέο πρόγραμμα συνδυάζει τη σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση με τις αρχές του δημοκρατικού πολιτισμού και της βιώσιμης ανάπτυξης, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός σχολείου που προετοιμάζει ολοκληρωμένους μαθητές για το μέλλον.
Στόχοι του προγράμματος
Το πρόγραμμα εστιάζει στη βιωματική μάθηση και στην ανάπτυξη ικανοτήτων, θέτοντας τον μαθητή στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων και θεματοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας, οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν νέες γνώσεις, να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής. Η φιλοσοφία του προγράμματος στηρίζεται σε τρεις βασικούς στόχους: την ανακάλυψη γνώσης, τη σύνδεση της μάθησης με την καθημερινότητα και την καλλιέργεια αυτονομίας και δημιουργικότητας.
«Η φιλοδοξία μας είναι μέσω της εφαρμογής του προγράμματος να προσφέρουμε στους μαθητές δεξιότητες ζωής, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και τη δημιουργικότητά τους και να θέσουμε τις βάσεις για τη μετάβαση σε ένα σύγχρονο σχολικό περιβάλλον. Μέσα από αυτή τη συνεργασία με το ΕΚΠΑ, η Λεόντειος Σχολή Αθηνών στοχεύει στη διαμόρφωση ενός μοντέλου εκπαίδευσης που συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία», δήλωσε η κ. Αμαλία Σκούρα, Γενική Διευθύντρια της Λεοντείου Σχολής Αθηνών.
Υλοποίηση καινοτόμων μεθοδολογιών σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ
Το πρόγραμμα ενσωματώνει τις αρχές της βιωματικής μάθησης και της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη των ικανοτήτων για δημοκρατικό πολιτισμό. Η εκπαιδευτική διαδικασία συνδυάζει μαθήματα, δράσεις και σχολικές εμπειρίες που μετατρέπουν το σχολείο σε ένα δυναμικό πεδίο μάθησης που παράγει δημοκρατικό πολιτισμό. Το θεματοκεντρικό πλαίσιο σπουδών, η δημιουργία κοινοτήτων μέσα στην τάξη και η ανάπτυξη αξιών όπως η συνεργασία, η κοινωνικότητα και η ευημερία αποτελούν τα βασικά συστατικά του.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από την κοινωνικοπαιδαγωγική ομάδα του Αν. Καθηγητή Μάριου Κουκουνάρα Λιάγκη και υλοποιείται από κοινού με τους εκπαιδευτικούς της Α’ Δημοτικού της Λεοντείου Σχολής Αθηνών. Η υλοποίηση περιλαμβάνει τα στάδια της ανάλυσης των αναγκών μαθητών και γονέων, του σχεδιασμού βιωματικών δραστηριοτήτων και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, της συνεχιζόμενης επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών, της εφαρμογής που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος σχολικού έτους και της τελικής αξιολόγησης.
Όπως επισήμανε ο κ. Κουκουνάρας Λιάγκης, «Πρωτοπορούμε εφαρμόζοντας στη σχολική πράξη το Πλαίσιο Αναφοράς των Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης σε συνδυασμό με τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται στο πλαίσιο του διεθνούς ΚΠΜΣ του ΕΚΠΑ και του Συμβουλίου της Ευρώπης, «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» και ο προγραμματισμός του αφορά τη σταδιακή εφαρμογή της μεταρρύθμισης σε όλο το Δημοτικό. Η τάξη, η διδασκαλία και η σχολική ζωή μετασχηματίζονται σε μία γιορτή μάθησης και εκπαίδευσης που τα παιδιά μαθαίνουν με τα κλασικά μαθήματα του Δημοτικού, να ζουν με τον κόσμο και για τον κόσμο, κατά Biesta, και να είναι ικανοί σήμερα να ζουν καλά πάντα. Έτσι προάγουν την προσωπική και συλλογική ευημερία και αυτό σημαίνει εκπαιδευμένα και χαρούμενα παιδιά, αλλά και χαρούμενοι γονείς.»