Ο Πάνος Κανατσούλης είναι ο Έλληνας Bartender of the Year 2017
O bartender από το The Clumsies επικράτησε στην τελική δοκιμασία “Pop-up bars” και – συμπληρώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία της τελικής τριάδας του διαγωνισμού – αναδείχθηκε επάξια ως ο Έλληνας Bartender of the Year 2017 .
- 18/05/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Την Τετάρτη 17 Μαΐου, το Παλαιό Χρηματιστήριο στην οδό Σοφοκλέους, γέμισε ζωντάνια, γεύσεις, premium ποτά και φιλοδοξίες από τους 12 φιναλίστ του ελληνικού τελικού του World Class. Την πρώτη μέρα του τελικού, οι φιναλίστ διαγωνίστηκαν σε τρεις δοκιμασίες κατά σειρά. Πρώτη δοκιμασία ήταν το «Walker Blender Room» μια κλασσική δοκιμασία βασισμένη στο ουίσκι.
Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να δείξουν την ικανότητά τους να διακρίνουν τις γεύσεις αλλά και να επιδείξουν τις γνώσεις τους για τις διαδικασίες παραγωγής ουίσκι και για την τέχνη παραγωγής Great Blends όπως το Johnnie Walker. Έπειτα ακολούθησε η δοκιμασία «American Classics», μια δοκιμασία η οποία δοκίμασε την ταχύτητα των διαγωνιζόμενων και συνδύασε το κλασσικό ποτό και μια twisted εκδοχή. Οι bartender μέσα σε 9 λεπτά έπρεπε να φτιάξουν οκτώ ποτά (ένα κλασσικό cocktail και μια twisted εκδοχή του) βασισμένα σε 4 κατηγορίες spirits (2 ποτά για κάθε κατηγορία). Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν να φτιάξουν στην αρχή της δοκιμασίας ένα bulleit cocktail, το οποίο μπορούσε να είναι είτε κλασσικό cocktail είτε μια twisted εκδοχή. Η μέρα έκλεισε με τη δοκιμασία «The sustainaball», η οποία είχε ως στόχο να δημιουργηθεί ένα Highball cocktail βασισμένο στην ιδέα της βιωσιμότητας. Σε αυτή τη δοκιμασία, οι bartender κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα φρέσκο ποτό, με γεύσεις που είναι ελαφριές και ενδιαφέρουσες εξετάζοντας στοιχεία όπως, ανακύκλωση και μη σπατάλη του φαγητού. Με το πέρας της πρώτης ημέρας του τελικού, τρεις ήταν οι bartender που ξεχώρισαν από τις τρεις πρώτες δοκιμασίες και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την δεύτερη μέρα του τελικού και τη δοκιμασία «Pop up bars».
Ο Πάνος Κανατσούλης από το The Clumsies, o Θάνος Ιωάννου και o Αλέξανδρος Στεπτσένκο από το Odori Vermuteria Di Atene αποτέλεσαν τη μαγική τριάδα.
Για το «Pop up bars», οι 3 φιναλίστ είχαν στη διάθεσή τους λιγότερο από ένα εικοσιτετράωρο για να δημιουργήσουν το δικό τους micro pop-up bar μέσα στο χώρο του παλαιού Χρηματιστηρίου, βασισμένο στο brand ποτού που κληρώθηκαν να εκπροσωπήσουν.
Ο Αλέξανδρος Στεπτσένκο δημιούργησε το “Blue Sand”, ένα μπαρ αφιερωμένο στην βότκα Ciroc και ο Θάνος Ιωάννου, δημιούργησε το pop-up bar “Cellar’s door” με Johnnie Walker Gold Label Reserve.
Ο Πάνος Κανατσούλης, θέλησε να ταξιδέψει τους επισκέπτες του στο Μεξικό, με το pop-up bar “Ηαcienda Primavera” με βασικό spirit για τα cocktail του την τεκίλα Don Julio. Στον κατάλογο του bar πρωταγωνίστησαν η Tahona Horchata και το punch Veggie Frenzy.
Τη δεύτερη μέρα του διαγωνισμού, στις 17 Μαΐου, οι 3 φιναλίστ παρουσίασαν αρχικά τα micro pop-up bar στους τρεις κριτές του ελληνικού τελικού Alex Kratena, Spike Marchant και David Beatty, ώστε να τα αξιολογήσουν. Στις 20:00, οι πόρτες του παλαιού Χρηματιστηρίου άνοιξαν για το κοινό και οι τρεις bartender ανέλαβαν δράση για 2 ώρες, σερβίροντας όλους τους επισκέπτες της εκδήλωσης. Η συνολική παρουσία των micro pop-up bar, που δημιούργησαν για τις ανάγκες της 4ης δοκιμασίας αλλά και η αλληλεπίδραση με τους καλεσμένους, ήταν άλλωστε βασικό μέρος της αξιολόγησης. Οι επισκέπτες εξάλλου είχαν τη δυνατότητα να ψηφίζουν επιτόπου το pop-up bar της προτίμησής τους, ποσοστό που μέτρησε επίσης στο σύνολο της τελικής αξιολόγησης.
Την ανακοίνωση του νικητή, πραγματοποίησε ο Αλέξης Σιμωνίδης, ο Έλληνας World Class Bartender of the Year 2016, παραδίδοντας τη θέση του στον Πάνο Κανατσούλη από το The Clumsies.
Πλέον, ο Πάνος Κανατσούλης θα ετοιμάσει τις βαλίτσες του για τον παγκόσμιο τελικό του διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Αύγουστο στην πόλη του Μεξικού.
Στο Παλαιό Χρηματιστήριο, οι World Class εμπειρίες μόλις ξεκίνησαν και οι γευσιγνωσίες των Perfect Serves (straight, mixed & cocktail) και τα exclusive mentorings από καταξιωμένους και βραβευμένους bartenders δίνουν συνέχεια για τις επόμενες τέσσερις ημέρες, 18 έως 21 Μαΐου, στη μεγάλη γιορτή για την φιλοσοφία και κουλτούρα του καλού ποτού, το Athens Fine Drinking by World Class. Get served!
#WORLDCLASSGREECE #WORLDCLASS2017
ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
Σχετικά με το World Class
Από την ίδρυσή του το 2009, το WORLD CLASS των Reserve Brands της Diageo, αποτελεί την κορυφαία πλατφόρμα επικοινωνίας με στόχο την έμπνευση και μύηση του κοινού στο fine drinking. Ανεξαρτήτως αν επιλέγει κανείς να απολαύσει ένα καλό ποτό στο σπίτι ή στο αγαπημένο του μπαρ, το WORLD CLASS φέρνει στο προσκήνιο το fine drinking, τάση εξίσου σημαντική όσο και το fine dinning. Το WORLD CLASS είναι επίσης ο θεσμός – αυθεντία σε ότι αφορά στην κουλτούρα των cocktail, από όπου μπορεί κάνεις να αντλήσει γνώσεις και στοιχεία για όλες τις νέες τάσεις, συνταγές και νέα για τον κόσμο των cocktails. Παράλληλα, με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες, έχει αποτελέσει πόλος έμπνευσης, εκπαίδευσης και γνώσης για περισσότερους από 250.000 bartenders από όλον τον κόσμο, μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης και προβολής. To WORLD CLASS διοργανώνει κάθε χρόνο το ‘WORLD CLASS Bartender of the Year’ – το θεσμό που αναγνωρίζεται από bartenders και κοινό ως η κορυφαία διάκριση που μπορεί να λάβει ένας επαγγελματίας του χώρου. Φέτος, μετά από τη διοργάνωση όλων των επιμέρους τοπικών διαγωνισμών, οι καλύτεροι bartenders στον κόσμο θα βρεθούν αντιμέτωποι στο Mεξικό! Επισκεφθείτε το https://www.theworldclassclub.com για περισσότερες πληροφορίες.
Σχετικά με το Athens Fine Drinking
Το fine drinking είναι ένα κίνημα που έρχεται να καλλιεργήσει τη συναίσθηση του τι πίνουμε, πώς το πίνουμε και που το πίνουμε, ως βασικές παραμέτρους της απόλαυσης που αποκομίζουμε. Το Athens Fine Drinking είναι ένας θεσμός εμπνευσμένος από το World Class που θέλει να μεταδώσει την γνώση των premium spirits στο ευρύ κοινό. Αποτελεί μία σπουδαία γιορτή στην πόλη που εξελίσσεται σε θεσμό.
Σχετικά με τη Diageo Hellas
Η DIAGEO είναι κορυφαία εταιρεία premium αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα και τον κόσμο. Το όνομα Diageo προέρχεται από την συνένωση δύο λέξεων: από τη Λατινική λέξη Dia που σημαίνει ημέρα και την λέξη Geo που προέρχεται από την Ελληνική γαία. Το όνομα μας αντικατοπτρίζει το όραμα της εταιρίας «Γιορτάζουμε τη ζωή, κάθε ημέρα, σε όλη τη γη, υπεύθυνα». Στην Ελλάδα, η Diageo διακινεί μία μεγάλη σειρά σημάτων, που κατέχουν κορυφαία θέση στην εκάστοτε κατηγορία και σε κάθε περίσταση κατανάλωσης. Τα whiskies Johnnie Walker, Haig, Dimple, Cardhu και τα Classic Malt, η Smirnoff Vodka, το Gordon´s Gin, το Baileys Creamy liqueur, η Ursus και η σαμπάνια Veuve Clicquot, είναι μερικά από τα δημοφιλή σήματα που εμπορεύεται η Diageo Hellas στην χώρα μας. Η Diageo μεταξύ άλλων θέτει την μετρημένη κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών στο επίκεντρο της δράσης της όπως εκφράζεται και στο όραμά μας, από τη λέξη «υπεύθυνα».