Σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει πάλι η απάντληση του Αγία Ζώνη ΙΙ
Χθες Τρίτη, σταμάτησε η απάντληση πετρελαίου από τις δεξαμενές του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και η πλοιοκτήτρια εταιρεία βρίσκεται τώρα σε διαδικασία ανεύρεσης άλλου πλοίου.
- 20/09/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Δέκα μέρες μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου, αποκαλύφθηκε ότι το πλοίο που έκανε απάντληση στο «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν είχε τα απαραίτητα πιστοποιητικά αλλά και όπως αποκαλύπτεται είχε στις δεξαμενές του λαθραία καύσιμα.
Συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο α’ μηχανικός, ενώ εντοπίστηκαν 100 τόνοι λαθραίου πετρελαίου.
Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού
“Στη σύλληψη του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 προέβησαν, απογευματινές ώρες χθες, στελέχη του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή στελεχών του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για παράβαση του “Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα”.
Συγκεκριμένα, σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ’ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά. Το εν λόγω πλοίο διενεργούσε απάντληση πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” Ν.Π. 11763.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.”
Ποια είναι τα πιστοποιητικά για απάντληση πετρελαίου
Σε αυτό το ζήτημα υπάρχει κενό στη νομοθεσία για τις αντιρρυπαντικές εταιρείες. Ως αποτέλεσμα δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για τη λειτουργία αυτων των εταιρειών.
Όπως δήλωσε στέλεχος εταιρείας που συμμετέχει στην επιχείρηση αντιρρύπανσης του Σαρωνικού στο protothema.gr:
“Ο νόμος 743/77 για την προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος αναφέρει ότι πρέπει να υπάρχουν αναγνωρισμένες εταιρείες που ασχολούνται με την αντιρρύπανση ώστε να έχουν και κυρώσεις αν κάτι πάει στραβά. Όμως για να ισχύσουν οι προϋποθέσεις μίας τέτοιας εταιρείας θα πρέπει να εκδοθεί Π.Δ. Κάτι το οποίο δεν έχει γίνει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ανακατεύεται ο καθένας με αυτή την δουλειά, να μην υπάρχουν δουλειές και οι μεγάλες εταιρείες να μην κάνουν τις επενδύσεις που θα ήθελαν.”
“Βάσει του Π.Δ. Θα γινόντουσαν υποχρεωτικά και σε τακτικά χρονικά διαστήματα ασκήσεις από τις εταιρείες σε συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα. Όμως δεν γίνονται ασκήσεις με το Λιμενικό Σώμα. Επίσης θα έπρεπε ο κάθε Δήμος να είχε σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για τέτοιες περιπτώσεις. Να μην προκαλείται πανικός” και καταλήγει: “Πρέπει από τα υπάρχοντα τέλη που καταβάλει μία πλοιοκτήτρια εταιρεία όταν καταπλέει ένα πλοίο της στη ράδα στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά να κρατιέται ένα ποσό και να αποδίδεται είτε στον δήμο Σαλαμίνας είτε στο Λιμενικό Ταμείο ώστε με τα χρήματα αυτά να μπορεί να συντηρείται και να εκσυγχρονίζεται συνεχώς ο μηχανισμός για την αντιρρύπανση στην περιοχή η οποία επιβαρύνεται τα μέγιστα”.
Σήμερα Τετάρτη νέο πλοίο συνεχίζει την απάντληση
Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία, σήμερα Τετάρτη 20-09-2017, νέο πλοίο θα συνεχίσει τις εργασίες απάντλησης. Με βάση την ενημέρωση της εταιρείας που έχει αναλάβει την απάντληση του φορτίου από το Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, έχουν απαντληθεί περίπου μέχρι στιγμής, 1550 τόνοι. Στις εργασίες αντιρρύπανσης που εκτελούνται δεν γίνεται η παραμικρή χρήση χημικών ουσιών παρά μόνο χρήση μηχανικών μέσων.
Πηγή: protothema.gr