Αυτά είναι τα βιβλία που πρέπει να διαβάσετε μέχρι το τέλος της χρονιάς
Αστυνομικά μυθιστορήματα, ρομαντικές ιστορίες και ψυχολογικά βιβλία -νέες κυκλοφορίες- που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον.
- 19/11/2019
- Κείμενο: Χριστίνα Ζάχου
Ενδιαφέρουσες ιστορίες ρομαντικές ή μυστηρίου που σε ταξιδεύουν πίσω στο χρόνο αλλά και στο παρόν θα σου κρατήσουν την καλύτερη συντροφιά.
Όσοι αγαπιούνται – Victoria Hislop (εκδόσεις Ψυχογιός)
Στην κατοχική Ελλάδα, η δεκαπεντάχρονη Θέμις βλέπει την οικογένειά της να ταλανίζεται από βαθιές πολιτικές διαφορές. Και το χάσμα ανάμεσα σ’ αυτούς που αγαπά βαθαίνει, όσο η χώρα βυθίζεται στην ανέχεια. Καθώς η δυστυχία μεγαλώνει γύρω της, και φίλοι της χάνονται από τον μεγάλο λιμό, η Θέμις μπαίνει στην Αντίσταση. Στον Εμφύλιο που ακολουθεί μετά την Απελευθέρωση, η Θέμις θα ενταχθεί στον Δημοκρατικό Στρατό, όπου θα βιώσει τον έρωτα, το μίσος και τον παραλογισμό του αδελφοκτόνου πολέμου. Ύστερα, θα έρθει η εξορία, στη Μακρόνησο και στο Τρίκερι. Μια άλλη κρατούμενη θα σταθεί στο πλευρό της στις κακουχίες, και οι ζωές τους θα δεθούν με τρόπο απρόβλεπτο. Ώσπου, κάποια στιγμή, η Θέμις θα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στα πιστεύω της και στη λαχτάρα της να ζήσει. Χρόνια μετά, καθώς αναστοχάζεται το παρελθόν της, η Θέμις συνειδητοποιεί ότι το προσωπικό και το πολιτικό, η δική της περιπέτεια και η περιπέτεια της πατρίδας της είναι άρρηκτα δεμένα. Κι ότι μπορεί κάποιες πληγές να επουλώνονται, αλλά κάποιες άλλες γίνονται πιο βαθιές στο πέρασμα του χρόνου.
Το Πείραμα – Sebastian Fitzek (εκδόσεις Διόπτρα)
Δεν ήταν φόνος. Δεν ήταν βιασμός. Δεν ήταν βασανιστήριο. Τρεις γυναίκες εξαφανίζονται χωρίς κανένα ίχνος. Μία εβδομάδα είναι αρκετή για τον ψυχοπαθή, γνωστό και ως Ψυχοθραύστη, για να τις καταστρέψει. Κανένας δεν γνωρίζει τη μέθοδο που χρησιμοποιεί, όμως μέχρι την έβδομη ημέρα θα είναι πλέον ψυχολογικά νεκρές, θαμμένες ζωντανές στο ίδιο τους το σώμα. Ένα μόνο πράγμα είναι γνωστό: οι αλλόκοτοι γρίφοι που αφήνει σε κάθε θύμα του.
Λίγο πριν από τη βραδιά των Χριστουγέννων, ο Ψυχοθραύστης θα ξαναχτυπήσει. Σε μια πολυτελή ψυχιατρική κλινική έξω από το Βερολίνο, το χιόνι πέφτει πυκνό, καθιστώντας τον χώρο ακόμα πιο δυσπρόσιτο και απομονωμένο. Γιατροί και ασθενείς συνειδητοποιούν με φρίκη ότι ο μανιακός που τρομοκρατεί εδώ και καιρό την πόλη βρίσκεται ανάμεσά τους. Παγιδευμένοι στο εσωτερικό της κλινικής, η μόνη τους διέξοδος είναι να ενωθούν για να προστατέψουν ο ένας τον άλλον. Όμως, σε μία νύχτα ανείπωτου τρόμου όπως αυτή, εκείνος θα τους αποδείξει πως δεν υπάρχει διαφυγή…Ήταν κάτι πολύ χειρότερο
Κέρμα στον αέρα – Τασούλα Επτακοίλη (εκδόσεις Καστανιώτη)
Οι λέξεις έχουν τη δύναμη να ανοίγουν δρόμους στο χρόνο, να ανασύρουν γεγονότα, συναισθήματα. Με τις λέξεις περιγράφεις τους ανθρώπους που συνάντησες. Τις κινήσεις τους, τη σπίθα στο βλέμμα τους, ό,τι θυμάσαι από την αύρα τους. Αλλά και τον τρόπο που πορεύτηκαν, μερικές από τις αποφάσεις που πήραν, την κατεύθυνση που διάλεξαν μπροστά σε κάποια σταυροδρόμια. Ένα βιβλίο είναι σαν φωτογραφία, σαν πολαρόιντ. Κάτι πασχίζεις να κρατήσεις μ’ ένα «κλικ»· έστω μια στιγμή, πριν σβηστεί οριστικά από τη μνήμη σου. Και κάτι ακόμα: μέσα από ένα βιβλίο λες ένα «Σ’ αγαπώ» ή μια «Συγγνώμη» που παρέλειψες, δεν πρόλαβες, ή δεν τόλμησες να πεις.
Το κορίτσι που έζησε δύο φορές – Νταβιντ Λαγκερκραντζ (εκδόσεις Ψυχογιός)
Η Λίσμπετ Σαλάντερ, το άγριο, ασταμάτητο κορίτσι με το τατουάζ, έχει εξαφανιστεί. Πούλησε το διαμέρισμά της στη Στοκχόλμη. Είναι άφαντη στο Διαδίκτυο. Δεν έχει πει σε κανέναν που είναι. Και κανείς δεν ξέρει ότι, επιτέλους, βρίσκεται τόσο κοντά στον μεγαλύτερο εχθρό της, τη δίδυμη αδελφή της Καμίλα. Ο Μίκαελ Μπλόμκβιστ προσπαθεί να βρει την Λίσμπετ. Χρειάζεται τη βοήθειά της για να μάθει ποιος ήταν ο ζητιάνος που πέθανε στους δρόμους της Στοκχόλμης. Ένας άντρας που δεν υπάρχει σε κανένα επίσημο έγγραφο και που με τα τελευταία λόγια του υπαινίχθηκε πράγματα φοβερά για υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Στην τσέπη του είχε ένα τσαλακωμένο χαρτί με το τηλέφωνο του Μπλόμκβιστ.
Τη μέρα που στέρεψεο Λάδωνας -Χρύσα Λυκούδη (εκδόσεις Ωκεανός)
Η Αιμιλία, στα πενήντα τέσσερά της χρόνια, είναι μια φημισμένη χειρουργός ογκολόγος. Την ώρα που χειρουργεί τη μάνα της, εμφανίζεται “ολοζώντανη” μπροστά της η γιαγιά Αναστασία για να την εμψυχώσει. Ήταν η πρακτική “γιάτρισσα” και μαμή του βουνίσιου χωριού της, σοφή, ελεύθερο πνεύμα, στύλος και σύμβουλος των συγχωριανών της, προικισμένη με το χάρισμα να “βλέπει” τις αρρώστιες των ανθρώπων και να τις θεραπεύει. Απόψε, η Αιμιλία στο προσκεφάλι της μάνας της, ψαχουλεύοντας τις μνήμες της παιδικής της ηλικίας, θα επαναπροσδιορίσει τις ψυχρές σχέσεις τους, τον μεγάλο θυμό της για τον πόλεμο που ακόμη μαίνεται μεταξύ τους, αλλά και την πληγή που της άνοιξε όταν μετά τον θάνατο του πατέρα της την έδωσε ψυχοκόρη. Σύντροφος σε αυτό της το ταξίδι –που ξεκίνησε τη ’μέρα που στέρεψε ο Λάδωνας– τα πρόσωπα της παι- δικής της ηλικίας, η γιαγιά Αναστασία –ο φάρος της ζωής της– και η θύμηση του Ορφέα, του μυστηριακού πρώτου της έρωτα και φύλακα-άγγελού της…
Στο Παρίσι με τον Χέμινγουεί -Πόλα Μακλείν (εκδόσεις Ψυχογιός)
Σικάγο, 1920. Η Χάντλι Ρίτσαρντσον είναι μια κοπέλα «καλής οικογενείας», συγκρατημένη και καθωσπρέπει. Μέχρι τη μέρα που εισβάλλει στη ζωή της ένας παρορμητικός και απίστευτα γοητευτικός άντρας που ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας: ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Ερωτεύονται παράφορα, παντρεύονται και φεύγουν για το Παρίσι, όπου θα γίνουν το χρυσό ζευγάρι μιας μυθικής παρέας, στην οποία συμμετέχουν η Γερτρούδη Στάιν, ο Έζρα Πάουντ και ο Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ. Αλλά στο μποέμικο Παρίσι της «χαμένης γενιάς», όπου το αλκοόλ ρέει άφθονο και η τζαζ παίζει ακατάπαυστα, κανείς δε μένει πιστός για πάντα. Η στιγμή της κρίσης θα έρθει. Και κανείς από τους δυο τους δε θα είναι προετοιμασμένος γι’ αυτό που θα ακολουθήσει…
Η ιστορία- Έλσα Μοράντε (εκδόσεις Καστανιώτη)
Κεντρική ηρωίδα του βιβλίου είναι η Ίντα, μια φτωχή δασκάλα από το Νότο, μισοεβραία στην καταγωγή, η οποία ζει στη Ρώμη. Η ίδια έχει χηρέψει πρόσφατα και ο πόλεμος τη βρίσκει με τον έφηβο γιο της Νίνο και με το μικρό Ουζέπε, τον απρόσμενο καρπό του βιασμού της από έναν άγνωστο Γερμανό στρατιώτη. Μπροστά στα μάτια τούτης της γυναίκας αρχίζει να ξεδιπλώνεται η φρίκη μιας ολόκληρης εποχής. Ο Νίνο φεύγει για το μέτωπο και η πρωταγωνίστρια παλεύει για να επιβιώσει, συντροφιά με τον Ουζέπε, ένα ευαίσθητο παιδί που, εν μέσω της καταστροφής, καθίσταται η μοναδική πηγή νοήματος για τη ζωή της. Όμως η Ιστορία, αυτή η ανεξέλεγκτη δύναμη που σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της, αποδεικνύεται πάντοτε ανελέητη. Η απελευθέρωση και η ειρήνη, παρά τις όποιες προσδοκίες καλλιεργούν, δεν καταφέρνουν να εξευμενίσουν τον άλλο γνώριμο εφιάλτη, δηλαδή την κοινή, σκληρή και άτεγκτη πανανθρώπινη μοίρα.
Οι κόρες της βασίλισσας -Κλαίρη Θεοδώρου (εκδόσεις Ψυχογιός)
Ρόζα και Μαργαρίτα: δύο αδερφές, δίδυμες, σε «δίσεκτα» χρόνια. Η άρρηκτη δυάδα, που δεν έπρεπε να σπάσει ποτέ, γίνεται άθελά τους χίλια κομμάτια, πριν ακόμα προλάβουν τα κορίτσια να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξή τους, αφού οι μνήμες τους δεν καταγράφονται στο μυαλό παρά μόνο στην ψυχή. Δυο κόρες, απόρροια ενός μεγάλου έρωτα που άνθισε δίπλα στη θάλασσα, μάτωσε στο βουνό, δοκιμάστηκε στον χρόνο και ρίζωσε εντέλει στην άλλη άκρη της Γης. Δύο ψυχές που, παρά τις αντιξοότητες, κατορθώνουν όχι απλώς να επιβιώσουν, αλλά να ανθίσουν και να εξελιχθούν, να αγαπήσουν και να ερωτευθούν, να πονέσουν και να προδοθούν, να ελπίσουν και να ονειρευτούν. Βίοι παράλληλοι και τόσο διαφορετικοί συγχρόνως, οι δύο όψεις στην ουσία του ίδιου νομίσματος, καθώς ό,τι σημαδεύει τη ζωή της μίας σωματοποιείται με κάποιον ανεξήγητο, μεταφυσικό τρόπο, σχεδόν ταυτόχρονα, από την άλλη. Στον πυρήνα της ύπαρξής τους εκείνη: η μάνα, η βασίλισσα, η Ελλάδα. Στα μύχια της ψυχής τους εκείνος: ο έρωτας, ο πόθος, ο θάνατος. Στο φόντο της ζωής τους τρεις χώρες: η Ελλάδα, η Ρουμανία, η Αμερική, και όλα εκείνα που τις σημαδεύουν στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα.
Το κορίτσι και η νύχτα Guillaume Musso (εκδόσεις Διόπτρα)
Κυανή Ακτή – Χειμώνας 1992: Μια παγωμένη νύχτα, κι ενώ το σχολείο της έχει καλυφθεί από πυκνό χιόνι, η δεκαεννιάχρονη Βίνκα Ρόκγουελ φεύγει με τον καθηγητή φιλοσοφίας με τον οποίο διατηρεί κρυφό δεσμό. Για τη Βίνκα o έρωτας είναι «όλα ή τίποτα». Δεν θα τους ξαναδεί ποτέ κανείς.
Κυανή Ακτή – Άνοιξη 2017: Η Φανί, ο Τομά και ο Μαξίμ, οι καλύτεροι φίλοι της Βίνκα, κάποτε αχώριστοι, έχουν χάσει κάθε επαφή εδώ και είκοσι πέντε χρόνια. Όταν λάβουν μια πρόσκληση των αποφοίτων του σχολείου τους, ξέρουν ότι πρέπει να το επισκεφθούν για μια τελευταία φορά..Υπάρχει ένα πτώμα θαμμένο σε αυτό το σχολείο και οι τρεις τους το γνωρίζουν καλύτερα από όλους.
Το φτυάρι Lize spit (εκδόσεις Μεταίχμιο)
Σ’ ένα μικρό φλαμανδικό χωριό, το 1988, γεννιούνται μόνο τρία μωρά: ο Λόρενς, ο Πιμ και η Εύα. Τα τρία παιδιά, οι «τρεις σωματοφύλακες», είναι αχώριστα. Οι ενήλικες μοιάζουν απόντες, χαμένοι στις δικές τους εμμονές, αδυναμίες και πάθη, έτσι η παιδική αθωότητα και η ανεμελιά ορίζουν τις ζωές των τριών φίλων. Η φλαμανδική ύπαιθρος όμως αποπνέει μια νοσηρότητα, παντού ελλοχεύει ένας ακαθόριστος φόβος. Στην εφηβεία οι σχέσεις των παιδιών ραγίζουν, με τρόπο ύπουλο, απροσδιόριστο. Ένα καλοκαίρι με καύσωνα, τα δυο αγόρια καταστρώνουν ένα σχέδιο προκειμένου να πείσουν τα πιο όμορφα κορίτσια του χωριού να γδυθούν μπροστά τους. Για να πετύχουν τον σκοπό τους, επινοούν ένα τέχνασμα: κάθε κορίτσι θα πρέπει να λύσει ένα αίνιγμα κάνοντας σχετικές ερωτήσεις· ως αντάλλαγμα για κάθε ερώτηση θα βγάζει ένα ρούχο. Η Εύα θα πρέπει να γίνει συνένοχη των αγοριών αν θέλει να παραμείνει στην παρέα. Συμφωνεί, χωρίς να ξέρει ακόμη ότι αυτό το «φονικό καλοκαίρι» θα τη σημαδέψει για πάντα.
Χρόνια αργότερα, η Εύα αποδέχεται την πρόσκληση του Πιμ να επιστρέψει στη γενέτειρά της. Στο πορτ μπαγκάζ του μικρού αυτοκινήτου της κουβαλάει ένα μεγάλο κομμάτι πάγου και στην ψυχή της όλα τα τραύματα του παρελθόντος ακόμη ανοιχτά.
Νυχτερινή Αφροδίτη Δήμητρα Ιωάννου (εκδόσεις Ψυχογιός)
«Άκουσέ με καλά και θα στο πω έξω απ’ τα δόντια. Σε αγάπησα πολύ, έστω κι αν εσύ με πρόδωσες και εξαφανίστηκες. Όμως αν είσαι ανακατεμένη στην κλοπή, μη νομίζεις πως θα μου γλυτώσεις!» Μια απρόσμενη στροφή της μοίρας φέρνει τη Μαλένα στο αρχοντικό του διάσημου ζωγράφου Μιχαήλ Μπόκαρη, ακριβώς τη νύχτα που η Νυχτερινή Αφροδίτη, ένας από τους πιο διάσημους πίνακες του 20ου αιώνα, κάνει φτερά. Το παρελθόν ζωντανεύει κι ο έρωτας εμφανίζεται ξανά μπροστά στα μάτια των πρωταγωνιστών αυτής της ιστορίας πληγωμένος και γεμάτος θυμό. Τέσσερις ακόμα γυναίκες έχουν λάβει την ίδια πρόσκληση από το ζωγράφο. Ποιες από αυτές είναι οι Ερινύες του παρελθόντος και ποια είναι στην πραγματικότητα η δική του Αφροδίτη; Θα συνειδητοποιήσει τελικά η υφήλιος τις αλήθειες που έχουν αποτυπωθεί στον καμβά; Θα μαθευτεί η αλήθεια;
Ένας επικίνδυνος γόης Ζυλιέν Γραγκ (εκδόσεις Καστανιώτη)
Δύο εραστές, ο Άλαν και η Ντολόρες, φτάνουν στο Ξενοδοχείο των Κυμάτων που βρίσκεται στο επινοημένο Κεραντέκ, μια παραθαλάσσια περιοχή της Βρετάνης. Έχουν όμως ένα σκοτεινό σχέδιο να εκτελέσουν. Ο άντρας είναι η επιτομή της αμφισημίας, αποπνέει κάτι παράξενο και δυσοίωνο και, σε σύντομο χρονικό διάστημα, γίνεται η έμμονη ιδέα των υπόλοιπων παραθεριστών. Οι πάντες έχουν αναστατωθεί, επειδή συνειδητοποιούν σιγά σιγά ποιος είναι αυτός που ήρθε στο ίδιο μέρος για να περάσει μαζί τους το καλοκαίρι, ποιος είναι αυτός ο μυστηριώδης άντρας που τους ασκεί μια τόσο ζοφερή σαγήνη. Μέσα σε ένα τοπίο άγριο και σουρεαλιστικό, η ομάδα των ανθρώπων που μαγνητίζεται από τον Άλαν αποσυντίθεται. Ο ίδιος, μια παρουσία φασματική, αλλόκοτη και αφύσικη, φαίνεται να συμβολίζει το τέλος μιας ολόκληρης γενιάς.
Οι κόρες του νερού Φιλομήλα Λαπατά (εκδόσεις Ψυχογιός)
Ελληνισμός της διασποράς, 1791-1913. Βραΐλα, Βιέννη, Κωνσταντινούπολη, Αμβέρσα. Με φόντο την πλούσια τοιχογραφία μιας εποχής χωρίς επιστροφή και με άξονα τις συνέπειες που επέφεραν στη φύση και τη ζωή των ανθρώπων δυο μεγάλες οικολογικές καταστροφές στον ποταμό Δούναβη, τέσσερις Ελληνίδες, τέσσερις γενιές της ίδιας φαμίλιας, τέσσερις σπουδαίες γυναίκες, μοιράζονται μέσα σε έναν ολόκληρο αιώνα το ίδιο κύτταρο και την ίδια απόγνωση, προσπαθώντας να διατηρήσουν την εθνική τους ταυτότητα και να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα μεγάλα «γιατί» της ζωής: Αικατερίνη Χατζηγιάννη, η αρχόντισσα. Ναταλία Πατρικίου, η μάγισσα. Αντωνία Μανωλάτου, η προσαρμοστική. Φιλομήλα Λαπατά, η περήφανη.
Θέα Ακρόπολη Λουκία Δέρβη (εκδόσεις Μεταίχμιο)
Καλοκαίρι του 1992. Πίσω από την επιβλητική πρόσοψη του ξενοδοχείου Athens Excelsior στην πλατεία Συντάγματος, μια αόρατη κυψέλη εργαζομένων ζει και δρα μακριά από τα βλέμματα της πελατείας, στα γραφεία, στα υπόγεια, στους διαδρόμους και στα δωμάτια των ορόφων. Ανάμεσά τους, ένας υποδειγματικός ρεσεψιονίστ, μια ιδιόρρυθμη καμαριέρα, ένας πρώην σεκιουριτάς και μια νεαρή διοικητική υπάλληλος αποκαλύπτουν τα οικογενειακά τους δράματα, τους δυνατούς έρωτες και τους προσωπικούς τους δαίμονες. Παράλληλα, ένα πλήθος επώνυμων και μη πελατών ζωντανεύουν το κλίμα της εποχής και την ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου. Μυστικά του επαγγέλματος και απόκρυφα της γοητευτικής παράστασης που δίνουν οι ένστολοι υπάλληλοι χρωματίζουν τους χαρακτήρες τους, ενώ όταν ο ρόλος του καθενός έχει τελειώσει, σαν ηθοποιοί αλλάζουν ρούχα και επιστρέφουν σε μια πολύ διαφορετική καθημερινότητα.
Πορφυρός Λύκος Πέτρος Κασιμάτης (εκδόσεις Λιβάνη)
Είχε το κωδικό όνομα «147» και ήταν μοναχικός στη δράση του. Ο Πορφυρός Λύκος… Ακόμα και για όσους τον εμπιστεύονταν, ακόμα και για όσους διάλεγε να τον ακολουθήσουν στις ριψοκίνδυνες αποστολές. Αυτοί ακολουθούσαν. Εκείνος επέλεγε. Ο Χανς Ρίγκλερ και όλες οι σημειώσεις του! Τα κρυφά ραντεβού των κατασκόπων. Οι μυστικοί ρόλοι όλων. Οι αποστολές και τα ονόματα των πρωταγωνιστών. Οι απόρρητες αναφορές κρυμμένες στον σκοτεινό θάλαμο μιας κινηματογραφικής κάμερας! Ναι, ο Γερμανός κατάσκοπος εμφανιζόταν στους κύκλους της Αθήνας ως κινηματογραφιστής με βρετανική υπηκοότητα, με το όνομα μίστερ Ουίλιαμ Λάιονς, και είχε την αμέριστη προστασία της βρετανικής πρεσβείας.