Γιατί το «Masterclass» με τη Μαρία Ναυπλιώτου είναι η παράσταση που πρέπει να δεις τη φετινή σεζόν
Είδαμε το «Masterclass», την παράσταση που έχει κάνει 200 συνεχόμενα sold out, και απολαύσαμε την εκρηκτική ερμηνεία της Μαρίας Ναυπλιώτου που υποδύεται τη Μαρία Κάλλας. Προτείνουμε να κλείσετε θέση το συντομότερο γιατί αυτήν την παράσταση θα τη θυμάστε για καιρό.
- 05/02/2020
- Κείμενο: Χριστίνα Ζάχου
Η θεατρική παράσταση «Masterclass» με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Ναυπλιώτου άνοιξε αυλαία πέρυσι και σε μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να είναι sold out με αποτέλεσμα να συνεχίσει για δεύτερη σεζόν στο θέατρο «Δημήτρης Χορν».
Πράγματι, από τις αρχές Οκτωβρίου που έγινε η φετινή πρεμιέρα, το κοινό συρρέει στο θέατρο της οδού Αμερικής για να απολαύσει την ερμηνεία της Μαρίας Ναυπλιώτου στο ρόλο της Κάλλας -μάλιστα μέχρι στιγμής η παράσταση έχει καταρρίψει κάθε ρεκόρ αφού έχει κάνει 200 συνεχόμενα sold out.
Πριν από λίγες ημέρες κατάφερα να δω την παράσταση-φαινόμενο που έχει αγκαλιάσει τόσο θερμά το κοινό, αλλά και οι κριτικοί οι οποίοι μιλούν για μια ερμηνεία ζωής που δίνει επί σκηνής η πρωταγωνίστρια, κατατάσσοντας παράλληλα τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο σ΄ έναν από τους καλύτερους σκηνοθέτες της γενιάς του. Κι όχι άδικα.
-Με ένα μαύρο πολύ κομψό φόρεμα και ψηλοτάκουνες γόβες η Μαρία Ναυπλιώτου ανεβαίνει με δυναμική πάνω στη σκηνή ως Μαρία Κάλλας. Η ερμηνεία της ειδικά στο δεύτερο μέρος είναι σαγηνευτική και σε παρασύρει δημιουργώντας ποικίλα συναισθήματα. Άλλοτε τη λυπάσαι, άλλοτε θέλεις να την πάρεις μια αγκαλιά για να της ανακουφίσεις τον πόνο που έχει μέσα της. Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι ξεκάθαρα μέσα στον ρόλο της χωρίς καθόλου ερμηνευτικές τυμπανοκρουσίες. «Υπήρξα πολύ σκληρή με τον εαυτό μου» θα ομολογήσει μπροστά στους μαθητές και το κοινό θα ενστερνιστεί απόλυτα την σκληρή γυναίκα που στέκεται για να παραδώσει ένα «Masterclass». Στα plus της ερμηνείας της και οι διαφορετικοί χρωματισμοί στη φωνή της κάθε φορά που μιλάει σε κάποιο πρόσωπο της ζωής της, από τον πρώτο της άντρα μέχρι τον Αριστοτέλη Ωνάση και την οικογένειά της.
-Η σκηνοθετική προσέγγιση του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου σε τοποθετεί στο χώρο που γίνονται τα μαθήματα μέσα από την απλότητά της. Ποντάρει στους ηθοποιούς του και η κάθε τους κίνηση φαίνεται πως είναι μελετημένη με ακρίβεια. Μάλιστα μέχρι το σημείο που η νεαρή σοπράνο Σάρον κατηγορεί την Κάλλας πως φθονεί τους νέους καλλιτέχνες γιατί μπορούν να τραγουδήσουν, το κοινό δεν έχει καταλάβει πως εκείνη έχει χάσει τη φωνή της.
-Ουσιαστικά το κείμενο που έχει γράψει ο Terrence McNally και ο Στρατής Πασχάλης έχει κάνει την απόδοση είναι ένας μονόλογος στη ζωή της Κάλλας παρόλο που υπάρχουν πέντε χαρακτήρες. Σε κάποια σημεία κυριαρχεί ο μελοδραματισμός, αλλά οι προσεγμένες ερμηνείες και όλο το στήσιμο της παράστασης το καλύπτουν. Μέσα από το κείμενο νιώθεις πως η Κάλλας κάνει μια αυτοκριτική της ζωής της, ενώ παραδέχεται πως «Μόνο όταν τραγουδάω δε νιώθω χοντρή».
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του άλλοτε πολυαγαπημένου της Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και την δική της εμβληματική εμφάνιση, στην άτυχη ωστόσο εμπορικά, κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.
Παίζουν: Μαρία Ναυπλιώτου, Εύα Γαλογαύρου, Λητώ Μεσσήνη, Δάφνη Δαυίδ, Γιώργος Φλωράτος
Πιανίστας (Διπλή διανομή)
Πέτρος Μπούρας
Αλέξανδρος Αβδελιώδης
Stage Hand: Δημήτριος Ψύλλος
Θέατρο Δημήτρης Χορν