Maestro: Ήταν η νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη αντάξια των προσδοκιών μας;
Παρακολουθήσαμε χθες το πρώτο επειδόδιο της πολυαναμενόμενης σειράς Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας.
- 14/10/2022
- Κείμενο: Άννυ Τζαβέλλα
Η πολυαναμενόμενη σειρά Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη έκανε πρεμιέρα χθες 13 Οκτωβρίου στις 22:30, στο MEGA. Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης επέστρεψε στη μικρή οθόνη μετά από 12 χρόνια απουσίας, με μία συναρπαστική ιστορία πάθους και σύγκρουσης.
Η πολύχρονη, λοιπόν, απουσία του Παπακαλιάτη από την τηλεόραση, το all star καστ της σειράς και η ενδιαφέρουσα υπόθεσή της είχαν εκτινάξει στα ύψη τις προσδοκίες μας και το μόνο που έμενε να εξακριβώσουμε ήταν το κατά πόσο ανταποκρίθηκε σε αυτές το πρώτο επεισόδιο.
Ξεκινώντας από την υπόθεση της σειράς, βρίσκουμε τον Ορέστη (Χριστόφορος Παπακαλιάτης) να φτάνει στους Παξούς για να αναλάβει την οργάνωση του τοπικού φεστιβάλ μουσικής. Εκεί, ο μουσικός θα γνωρίσει αρκετούς ντόπιους κατοίκους, ανάμεσά τους και τη δεκαεννιάχρονη Κλέλια (Κλέλια Ανδριολάτου), με την οποία θα αναπτυχθεί και μια επικίνδυνη έλξη, που αναμένεται να οδηγήσει τους ήρωες σε ακραίες καταστάσεις. Όπως μας είχε μαρτυρήσει το τρέιλερ, αλλά και οι πρώτες πληροφορίες για την πλοκή, η άφιξη του Ορέστη στο πανέμορφο νησί του Ιονίου θα γίνει η αφορμή για να βρεθεί μπλεγμένος σε όλα τα μικρά και μεγάλα δράματα της τοπικής κοινωνίας.
Στο πρώτο επεισόδιο με τίτλο «Clair De Lune» έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από νωρίς τους περίπλοκους χαρακτήρες, στον καθένα από τους οποίους δίνεται χώρος και χρόνος να αναπτυχθεί. Δεν μιλάμε δηλαδή για μια επιφανειακή και γρήγορη αναφορά, αλλά για μία εις βάθος ματιά στην προσωπικότητα και ψυχοσύνθεσή τους. Νιώθεις, δηλαδή, ότι γνωρίζεις πιο ουσιαστικά τον κάθε ήρωα, παρόλο που φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμη πολλά κρυμμένα μυστικά.
Το σενάριο είναι καλοδουλεμένο και φαίνεται πως έχει γίνει μια προσεκτική δουλειά. Το ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο Παπακαλιάτης έχει τοποθετήσει όλους τους κοινωνικούς προβληματισμούς της εποχής (ενδοοικογενειακή βία, ομοφοβία κ.α) στη σειρά του, ξεδιπλώνοντας μαεστρικά τον κάθε ένα από αυτούς. Τα μηνύματα που περνά είναι πολλά και όσο προχωρά η πλοκή τόσο αυτά θα έρχονται περισσότερο στην επιφάνεια. Βέβαια, για να είμαστε και απόλυτα ειλικρινείς, μιλάμε για μια στρατηγική η οποία έχει χρησιμοποιηθεί ξανά από τον ίδιο -και όχι μόνο μια φορά. Αλλά και πάλι, δεν είναι αυτό κάτι που μας ενοχλεί.
Συνεχίζοντας με τη σκηνοθεσία, αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότι αποτελεί το highlight του πρότζεκτ. Κάθε σκηνή είναι τόσο προσεκτικά στημένη, που δεν αργείς να αντιληφθείς πόσος χρόνος και δουλειά έχει πέσει για να βγει ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Οι καλογυρισμένες αυτές σκηνές, σε συνδυασμό με την κινηματογραφική αισθητική και τα πλάνα που κάνουν το βλέμμα σου να μη φεύγει από την οθόνη, αποδεικνύουν ότι ο έμπειρος πλέον Χριστόφορος Παπακαλιάτης παρουσιάζει μία πραγματικά άρτια -σκηνοθετικά- τηλεοπτική δουλειά, που δύσκολα συγκρίνεται με οτιδήποτε άλλο βλέπουμε αυτή τη στιγμή στην ελληνική μυθοπλασία.
Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο κομμάτι της μουσικής. Ο Κώστας Χρηστίδης, που ανέλαβε τη μουσική επιμέλεια, ξέρει πολύ καλά τι κάνει, με κάθε σκηνή να δένει αρμονικά με το μουσικό background.
Κάτι που επίσης μας κέρδισε από το πρώτο μόλις λεπτό, είναι το μαγευτικό τοπίο των Παξών, με τα καταγάλανα νερά και τα γραφικά σπίτια που ξεπροβάλλονται στις οθόνες μας να μας ταξιδεύουν αβίαστα στο πανέμορφο νησί του Ιονίου. Τα πανοραμικά πλάνα χαρίζουν φοβερές εικόνες, ενώ η γειτονική Κέρκυρα κερδίζει κι αυτή τις εντυπώσεις με το ειδυλλιακό τοπίο της.
Για τις ερμηνείες των ηθοποιών τι να πούμε; Γνωρίζαμε ήδη το all star καστ της σειράς, αλλά το αποτέλεσμα αποδεικνύεται ακόμη πιο ικανοποιητικό από όσο περιμέναμε.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στον ρόλο του Ορέστη είναι πάνω-κάτω όπως τον φανταζόμασταν. Διαθέτει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με παλαιότερους ρόλους που έχει αναλάβει, ωστόσο ακόμη και αυτό δεν μας απογοητεύει. Η έκπληξη της σειράς είναι αναμφισβήτητα η νεαρή Κλέλια Ανδριολάτου, η οποία αναλαμβάνει και την αφήγηση του πρώτου επεισοδίου (σε κάθε επεισόδιο θα υπάρχει διαφορετικός αφηγητής). Και δεν είναι μόνο η προφανής ομορφιά της που σε κερδίζει, αλλά και ο τρόπος που προσεγγίζει τον ρόλο της. Plus: Η χημεία μεταξύ των δυο τους είναι φανερή και μας κάνει μόνο να ανυπομονούμε για τις επόμενες κοινές σκηνές τους.
Η Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και ο Φάνης Μουρατίδης στους ρόλους των γονιών της Κλέλιας είναι εξίσου απολαυστικοί και ο Ορέστης Χαλκιάς, ως αδερφός της Κλέλιας, προσφέρει επίσης μια ωραία ερμηνεία. Ξεχωρίζει και η Χάρις Αλεξίου στον ρόλο της γιαγιάς της οικογένειας, που και μόνο που τη βλέπεις στη μικρή οθόνη δεν μπορείς παρά να την απολαύσεις.
Έπειτα, συναντάμε τη Μαρία Καβογιάννη στον ρόλο της γλυκιάς και καλοσυνάτης Μαρίας, που κακοποιείται από τον άντρα της και για μία ακόμη φορά θέλουμε να της βγάλουμε το καπέλο. Ο ρόλος που έχει αναλάβει μοιάζει κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της, αν και πολλοί συνεχίζουν να τη συνδέουν με την κωμωδία. Η ηθοποιός, όμως, αποδεικνύει συνεχώς το υποκριτικό της ταλέντο σε ό,τι της ζητηθεί –μετά και από τη συμμετοχή της στη σειρά της ΕΡΤ «Μία νύχτα του Αυγούστου». Δυνατές ερμηνείες είδαμε και από τον Γιάννη Τσορτέκη και τον Γιώργο Μπένο, σύζυγο και γιο της Μαρίας αντίστοιχα, ενώ ξεχωρίσαμε και τον Αντίνοο Αλμπάνη ως τον γιατρό του νησιού.
Και για να καταλήξουμε, το Maestro έρχεται να επιβεβαιώσει τις σκέψεις που κάναμε τόσο καιρό. Φέρνει μια άρτια σκηνοθεσία, ένα καλοδουλεμένο σενάριο, μουσική και φωτογραφία που εντυπωσιάζουν, ενώ προσφέρει παράλληλα και ωραίες ερμηνείες από το καστ. Όχι μόνο ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας, αλλά κατάφερε δικαιωματικά να μπει στην λίστα με τις top επιλογές μας για παρακολούθηση στην ελληνική τηλεόραση φέτος.
Διθυραμβικά σχόλια έλαβε η σειρά και στο Twitter, το οποίο πήρε φωτιά από τα αμέτρητα tweets που έγιναν χθες βράδυ:
κινηματογραφική αισθητική ? #maestro pic.twitter.com/1eLZir1QtY— Mary? (@marrrmous) October 13, 2022
Η Καβογιάννη είναι ο ορισμός της ηθοποιού που μπορεί να αποδώσει τώρα ωραία έναν κωμικό ρόλο κ την επόμενη στιγμή να σε κάνει να κλαις από συγκίνηση#Maestro— Mac_Mouc (@logo_tvistas) October 13, 2022
#Maestro Σε μία σεζόν που έχουμε γεμίσει με σειρές εποχής, είναι στα αλήθεια ωραίο να έχουμε μία τόσο σύγχρονη, από κάθε άποψη, σειρά.— Erwtasmeta Fan (@u9t22RYkqHNgYin) October 13, 2022
Πόσο αγαπώ την Μαρία Καβογιάννη! Χωρίς υστερικές και υπερβολικές ερμηνείες, μόνο το ταλέντο και η ψυχή της! Αδιαμφισβήτητα η καλύτερη ηθοποιός αυτή τη στιγμή! #Maestro pic.twitter.com/ZkXb7kS10P— Νίνος (@n1kosaries) October 13, 2022
Τι ωραια σκηνοθεσία, πλανα, αισθητική…
Ολα τοσο προσεγμένα ? #Maestro pic.twitter.com/5rFmNTII4K— sissy (@Sissi_here) October 13, 2022
Καταπληκτική σειρά! Υπέροχη εικόνα, εξαιρετική σκηνοθεσία, φοβερές ερμηνείες και περνάει πολλά μηνύματα ???? Πολλά μπράβο σε όλους ???? #maestro pic.twitter.com/jM78Ng3ToA— photographylover??? (@jimandr2) October 13, 2022
Από άποψη αισθητικής, φωτογραφίας και μουσικής επιμέλειας είναι ο, τι πιο άρτιο έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση.
Η κυρία Αλεξίου ήταν τόσο ευχάριστη έκπληξη. Η κυρία Καβογιάννη είναι ο, το καλυτερο υπάρχει εκεί έξω ❤#maestro pic.twitter.com/hsxY8zMe05— Ειρήνη A♥️ (@blublu21_) October 13, 2022