Coffee Berry: Η Τhird Wave αλυσίδα καφέ που ξεκίνησε από τα νότια
Με περισσότερα από 200 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, η αλυσίδα καταστημάτων καφεστίασης Coffee Berry, που έκανε το ντεμπούτο της από την Γλυφάδα, είναι από τα πλέον αγαπημένα meeting points για όσους ξέρουν από καλό καφέ.
- 01/10/2022
- Κείμενο: Δημήτρης Κουπριτζιώτης
Ο καφές θα μπορούσε να είναι το εθνικό μας ρόφημα. Το λατρεύουμε, το αγαπάμε, μερικοί δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό, ειδικά το πρωί. Όταν μάλιστα είναι υψηλής ποιότητας, καλοφτιαγμένος και προσφέρεται με χαμόγελο και ευγένεια, τότε γίνεται ακόμα καλύτερος και σου φτιάχνει τη μέρα και τη διάθεση. Όπως ακριβώς συμβαίνει και στα καταστήματα Coffee Berry, τα οποία έχουν καταφέρει να κατακτήσουν τον χώρο του take away στην Ελλάδα και σιγά αλλά σταθερά επεκτείνονται στο εξωτερικό.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καφέ, την 1η Οκτωβρίου, το NouPou συνάντησε τον κύριο Χάρη Γρυπάρη, δημιουργό και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, στα κεντρικά γραφεία της Coffee Berry στον Άλιμο. Μας μίλησε για την ιστορία και τη φιλοσοφία της εταιρίας, αλλά και για την σχέση του Έλληνα με τον καφέ, η οποία αγγίζει τα όρια της αγάπης.
Η ιστορία της Coffee Berry
«Το πρώτο κατάστημα της Coffee Berry άνοιξε στο τέλος του 2015 στη Γλυφάδα. Βέβαια, προϋπήρχε η εμπειρία στην παραγωγή και διανομή καφέ, σε επίπεδο χονδρικής, ήδη από το 2003. Γενικά, η φιλοσοφία μας ήταν να μην υπάρχουν πολλά ιδιόκτητα καταστήματα και στόχος ήταν η δομή της εταιρείας να υποστηρίζει το franchise», αφηγείται ο κ. Γρυπάρης.
Όσο για την εντυπωσιακή ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της Coffee Berry, ο κ. Γρυπάρης αναφέρει: «Η επέκταση του δικτύου ξεκίνησε πολύ γρήγορα, αφού το τέλος Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς μας είχε βρει ήδη με 9 καταστήματα στην Ελλάδα, ενώ είχαμε ξεκινήσει το σχεδιασμό και τη στρατηγική συνεργασίας με τον όμιλο Ζορπά, στην Κύπρο. Από εκεί ξεκίνησαν 18 καταστήματα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Μέσα σε ένα χρόνο και τρεις μήνες από την αρχή της λειτουργίας μας, είχαμε 35 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και σε αυτό βοήθησε πολύ η συνεργασία με τον όμιλο Ζορπά, που είναι ένας εξαιρετικός στρατηγικός συνεργάτης».
Εκτός από την Κύπρο, καταστήματα Coffee Berry έχουν ανοίξει και στην Αίγυπτο, γι’ αυτό ρωτήσαμε τον κ. Γρυπάρη αν υπάρχουν σχέδια περαιτέρω ανάπτυξης στο εξωτερικό. «Όπως έχουμε ανακοινώσει, πρόκειται να ανοίξουν σύντομα τα πρώτα 3 καταστήματα στην Σαουδική Αραβία, ενώ είναι προγραμματισμένα να ανοίξουν άλλα 22 καταστήματα τα επόμενα 5 χρόνια. Έχουν κάνει μεγάλη πρόοδο στο θέμα του καφέ. Αν πάει κάποιος και επισκεφτεί καταστήματα τους θα δει ότι δεν είναι μόνο υψηλής αισθητικής, αλλά προσφέρουν και καφέ τέταρτου κύματος, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ποιότητα».
Τα κύματα του καφέ
Μιλώντας για τα καταστήματα Coffee Berry, αναρωτήθηκα σε ποιο κύμα καφέ βρισκόμαστε αυτή την περίοδο, αφού μετά την επανάσταση του τρίτου κύματος, όπου η ποιότητα καφέ που πίνουμε εκτοξεύθηκε, ήρθε το τέταρτο και πλέον προσεγγίζουμε το πέμπτο κύμα. «Το τέταρτο κύμα δεν υποστηρίχθηκε όπως θα έπρεπε. Πλέον η αγορά του καφέ προσπαθεί να βρει νέες τάσεις ούτως ώστε να μπορεί να ακολουθήσει την γενικότερη εικόνα και άλλων κλάδων. Προσπαθεί στην ουσία να κάνει μια σύνδεση μεταξύ του καταναλωτή και της φάρμας και όλης της πληροφορίας της οποίας μπορεί να υπάρχει εκεί μέσω του barista και των καταστημάτων, αφού υπάρχει αμέτρητη πληροφορία σε αυτό το κομμάτι.
«Το ελληνικό κοινό είναι πολύ εκπαιδευμένο. Θεωρώ ότι είμαστε από τις χώρες με πολύ υψηλό επίπεδο και αυτό μπορούν να το αντιληφθούν όλοι όταν πηγαίνουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Και δεν μιλάω μόνο για τα καταστήματα καφέ αλλά γενικότερα για την εστίαση, αφού στην Ελλάδα δεν είναι μόνο το προϊόν σε υψηλό επίπεδο αλλά και στην υπηρεσία που προσφέρουμε», σημειώνει ο κ. Γρυπάρης.
Ο καφές της Coffee Berry
«Εισάγουμε απευθείας τους καφέδες μας από το εξωτερικό και συνεργαζόμαστε απευθείας με φάρμες ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε όλη τη διαδικασία. Εισάγουμε από 18 χώρες αλλά κυρίως από την Βραζιλία όπου υπάρχουν μεγάλες φάρμες και η ποιότητα είναι πάντα σταθερή. Για εμάς αυτό είναι βαρόμετρο αφού θέλουμε να προσφέρουμε σταθερή ποιότητα στους καταναλωτές μας. Σημαντικό ρόλο βέβαια, παίζει και το υψηλού επιπέδου Τμήμα Ποιότητας που διαθέτουμε στο εργοστάσιό μας στο Κορωπί. Το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό περνάει από συνεχή τεστ τον καφέ και αν δεν πληρούνται οι προδιαγραφές που έχουμε θέσει, δεν φεύγει από την αποθήκη. Μάλιστα, έχουμε ένα ειδικό χώρο που τον ονομάζουμε “καραντίνα”, όπου εκεί γίνονται πάρα πολλές δοκιμές στον κάθε καφέ, ώστε να έχουμε σταθερή ποιότητα. Τέλος, τα μηχανήματά μας είναι τελευταίας τεχνολογίας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις εξωτερικές και εσωτερικές παραμέτρους και συνθήκες. Έτσι προσαρμόζονται ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλουμε πάντα να δώσουμε», εξηγεί ο ίδιος όταν τον ρωτάμε πώς εξασφαλίζουν το σταθερά ποιοτικό αποτέλεσμα στον καφέ τους.
«Στα καταστήματα μας θα βρείτε τρία διαφορετικά blends, από τα οποία τα δύο είναι 100% arabica -το ένα commercial και το άλλο speciality-, ενώ το τρίτο blend είναι 80% arabica και 20% robusta, για κάποιον που θέλει πιο έντονη καφεΐνη και πιο έντονα χαρακτηριστικά στον καφέ του. Επίσης, έχουμε οκτώ μονοποικιλιακούς, καθώς και δυο βιολογικούς καφέδες, οι οποίοι αλλάζουν συχνά ανάλογα με την διαθεσιμότητα».
Ο καφές βέβαια θέλει και το συνοδευτικό του και στην Coffee Berry έχουν φροντίσει και για τα δύο. «Τους καφέδες μας τους έχουμε πλαισιώσει με κάποια σνακ. Έχουμε δώσει μεγάλη έμφαση σε αυτό το κομμάτι. Σημαντικό είναι ότι έχουμε συνεργασία με τον executive chef Μιχάλη Τζόβα και συνεχώς προσπαθούμε να βάζουμε πράγματα τα οποία είναι ποιοτικά, αλλά και κατάλληλα για την στιγμή της ημέρας που ο καταναλωτής θα πάρει τον καφέ του. Σύντομα θα εμπλουτίσουμε περαιτέρω και το κομμάτι του wellbeing, με περισσότερα smoothie bowls και χυμούς αλλά και άλλες προτάσεις που δημιουργούνται σε συνεργασία με διατροφολόγο».
Μελλοντικά σχέδια
«Μεγάλος μας στόχος είναι η πλήρης λειτουργία του νέου εργοστασίου στο Κορωπί, για να υποστηρίξουμε την ραγδαία ανάπτυξή μας. Έχουμε αγοράσει ένα βιομηχανικό ακίνητο και ήδη έχουμε μπει στη διαδικασία μελέτης και ανάπτυξης και πιστεύουμε ότι θα είναι έτοιμο σε περίπου 12-16 μήνες. Αυτό θα μας βοηθήσει να υποστηρίξουμε τη ραγδαία ανάπτυξη των καταστημάτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η σταθερότερα της ποιότητας και η ικανότητα να μπορούμε να προμηθεύουμε απρόσκοπτα. Η ανάπτυξη στην Ελλάδα είναι κάτι το οποίο μας ενδιαφέρει, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε το ένα κατάστημα να μην “βανδαλίζει” το άλλο. Γι’ αυτό έχουμε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές στις οποίες αναπτυσσόμαστε. Τέλος, πάντα προσπαθούμε να είμαστε κοντά στις καινοτομίες που αφορούν τον καφέ».
Γιατί ο Έλληνας λατρεύει τα Coffee Berry;
«Στα Coffee Berry προσπαθούμε να προσφέρουμε μια ολιστική εμπειρία συνισταμένη πολλών πραγμάτων και δεν έχει να κάνει μόνο με το προϊόν. Όλα έχουν τη δική τους βαρύτητα, από την αισθητική των καταστημάτων ώστε να μπαίνει ο πελάτης μέσα και να νιώθει καλά, μέχρι όλα τα περιφερειακά είδη που διαθέτουμε. Βέβαια, ένα από τα βασικότερα είναι η εξυπηρέτηση και η ευγένεια του προσωπικού, να μπορεί να μπαίνει μέσα ο επισκέπτης και να νιώθει όμορφα», καταλήγει ο κ. Γρυπάρης.