Η απίστευτη ιστορία πίσω από το Νο1 σε πωλήσεις παγωμένο τσάι στον πλανήτη
Πώς δύο νέοι ντελιβεράδες στην Αμερική εμπνεύστηκαν το Arizona Ice Tea, το πιο διάσημο τσάι και κατάφεραν να γίνουν δισεκατομμυριούχοι.
- 29/07/2021
- Κείμενο: Πωλίνα Παρασκευοπούλου
1971. Ένα χίπικο βαν τριγυρνάει στους δρόμους του Brooklyn γεμάτο με παγωμένες μπύρες. Οι John Ferolito και Don Vultaggio, δύο ντελιβεράδες που μόλις είχαν αποφοιτήσει από το σχολείο, αποφασίζουν να βγάλουν extra χαρτζιλίκι, προσφέροντας δροσιά σε ανθρώπους στο δρόμο. Έτσι, αγοράζουν ένα μεταχειρισμένο βανάκι Volkswagen, ξηλώνουν τα πίσω καθίσματα και το γεμίζουν με παγωμένες μπύρες προς πώληση στους διψασμένους που συναντούν στο δρόμο τους, αγγίζοντας και περιοχές με υψηλή εγκληματικότητα, γεγονός που τους κάνει να ξεχωρίσουν.
Οι δουλειές πάνε πολύ καλά κι έτσι περίπου δέκα χρόνια αργότερα ανοίγουν τη δική τους βιοτεχνία παραγωγής μπύρας και αναψυκτικών. Φτιάχνουν ένα μαλτ λικέρ με πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, που το βαφτίζουν Midnight Dragon (πήρε το όνομά του από τον αρχηγό ομάδας ιθαγενών Σίου) και το διανείμουν ακόμη και αυτοπροσώπως στις ισπανόφωνες και αφρικανοαμερικανικές γειτονιές του Manhattan και του Brooklyn, κάθε νύχτα. Ο τύπος της εποχής τους κατηγορεί για κακής ποιότητας σκευάσματα αλλά εκείνοι έχουν χτίσει πολλές καλές προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες για να πτοηθούν. Το 1988, το Midnight Dragon φτάνει το 1 εκατομμύριο κασόνια το χρόνο σε πωλήσεις.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Arizona Iced Tea Greece (@arizonahellas)
Μετά από αυτό, το δίδυμο John και Don αποφασίζουν να ενισχύσουν λίγο ακόμη τη δραστηριότητά τους προς τα αναψυκτικά. Αφορμή στάθηκε μια κουραστική μέρα του Φεβρουαρίου το 1991, όταν ο Vultaggio πουλούσε το Midnight Dragon σε κάποια συνοικία του Manhattan και είδε ένα φορτηγό να ξεφορτώνει τσάι. “Παγωμένο τσάι μέσα στο καταχείμωνο;” Αναρωτήθηκε και πήρε την απόφαση να επεκταθεί και στο τσάι, δημιουργώντας το AriZona Green Tea. Από πού προήλθε το όνομα; Όπως έχει αναφέρει ο Don σε συνέντευξή του, «στεκόμουν στο χάρτη και σκεφτόμουν πού έχει πολλή ζέστη και ποια περιοχή από αυτές έχει το πιο εύηχο όνομα». Αποφάσισαν λοιπόν, να δώσουν το όνομα της πιο ζεστής ερήμου, στο πιο δροσιστικό ποτό.
Η σύζυγος του Don, Ilen, δημιουργεί ένα εντυπωσιακό σχέδιο στο μπουκάλι με παστέλ χρώματα και χίπικο αέρα που απέχει παρασάγγας από τον ανταγωνισμό. Το πρώτα μπουκάλια AriZona Green Tea (με λεμόνι και βατόμουρο) κυκλοφορούν το 1992, με φωτεινές ροζ και τιρκουάζ ετικέτες, με έδρα παραγωγής το Woodbury της Νέας Υόρκης. Αλλά δεν είναι μόνο το ιδιαίτερο μπουκάλι -από πλευράς σχεδιασμού- που εκτοξεύει το προϊόν στις ΗΠΑ αλλά και το μέγεθός του. Η συσκευασία περιέχει 680 ml τσαγιού, ενώ οι αντίστοιχες μεγάλες συσκευασίες της εποχής περιέχουν 500 ml. Και το καλύτερο; Κοστίζει λιγότερο από 1 δολάριο, για την ακρίβεια μόλις 99 σεντς.
Στην ουσία, όπως αναφέρει ο John σε συνεντεύξεις του «φτιάξαμε ένα προϊόν αρκετά high class για να γίνει Νο 1 και αρκετά low class για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην κορυφή». Για του λόγου το αληθές, μέσα σε ένα μόλις χρόνο τα AriZona teas καταλαμβάνουν το 80% των πωλήσεων παγωμένων τσαγιών στη Νέα Υόρκη, Νιου Τζέρσεϊ, Μαϊάμι και Ντιτρόιτ. Γρήγορα προστίθενται κι άλλες γεύσεις, όπως το ροδάκινο το 1994, το μάνγκο το 1995 και ένα πράσινο τσάι με ginseng και μέλι το 1996 που παραμένει το πιο δημοφιλές προϊόν της εταιρείας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Arizona Iced Tea Greece (@arizonahellas)
Η εταιρία βέβαια είναι γνωστή και για τη νομική διαμάχη μεταξύ των φίλων και για 40 περίπου χρόνια συνεργατών Vultaggio και Ferolito που ακολούθησε και κράτησε περίπου δέκα χρόνια, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες εταιρικές λύσεις στην ιστορία της Νέας Υόρκης που έφερε ως αποτέλεσμα μια εμπιστευτική διευθέτηση το 2015. Πλέον ο Vultaggio κατέχει το 100% της εταιρείας μαζί με τους δύο γιους του, Wesley και Spencer. O Vultaggio εξακολουθεί να υπογράφει σχεδόν κάθε επιταγή της εταιρείας, ελέγχοντας τα κόστη, ακριβώς όπως έκανε όταν βρισκόταν στους δρόμους του Brooklyn, προσπαθώντας να πετύχει.
Αδιαμφισβήτητα πάντως πέτυχε, αν αναλογιστούμε το γεγονός πως αποτελεί τη Νο1 μάρκα τσαγιού και χυμών στην Αμερική αλλά και τη μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό. Οι funky συσκευασίες του AriZona μας προσφέρουν φρεσκάδα πρώτα οπτικά και έπειτα γευστικά, μέσα από μια ποικιλία γευστικών επιλογών που δύσκολα θα σε αφήσουν ασυγκίνητο. Who’s thirsty?