IceRoll: Το πιο γλυκό νότιο success story
Έψαχναν τη συνταγή του τέλειου παγωτού. Βρήκαν τον τρόπο να γίνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες. Αυτή είναι η ιστορία τους.
- 27/10/2018
- Κείμενο: Zωή Πατσιώλη
- Φωτογραφίες: Μαρία Ξανθοπούλου
Σεπτέμβριος 2017
Το πρώτο IceRoll ανοίγει στην πλατεία Εσπερίδων με σκοπό να μυήσει το κοινό της Γλυφάδας σε μια νέα γευστική εμπειρία: Ένα παγωτό που φτιάχνεται μπροστά σου από το μηδέν. Με βασικό συστατικό το φρέσκο γάλα, που το βλέπεις να απλώνεται στην παγωμένη πλάκα, να αναμειγνύεται με τα υλικά της επιλογής σου (φρούτα που κόβονται επιτόπου, ξηροί καρποί, σιρόπι καραμέλας μπισκότα oreo ή digestive, τσουρέκι, ακόμα και αλκοολούχα ποτά είναι μερικές από τις δεκάδες επιλογές) και τελικά να μετατρέπεται με δεξιοτεχνία σε ρολάκια παγωτού. Του πιο πλούσιου, γευστικού, «αληθινού» παγωτού που έχεις δοκιμάσει.
Τέσσερα νέα παιδιά, όλοι μεγαλωμένοι στα νότια προάστια, βρίσκονται πίσω από το project και από τη μεγαλεπήβολη ιδέα: «Θέλουμε να ανεβάσουμε το παγωτό σε νέο επίπεδο. Να κάνουμε τον κόσμο να λέει ‘πάμε για IceRoll’, όχι απλώς ‘πάμε για παγωτό’». Θα το πετύχουν;
>>Fast forward>>
Οκτώβριος 2018
13 μήνες και 3 ακόμη openings καταστημάτων αργότερα (στη Ρόδο, τη Λάρισα και το Μοναστηράκι), ο Παντελής Διαμαντής, ο Βασίλης Σιαχίνης, ο Παναγιώτης Παναγόπουλος και ο Βασίλης Αντωνόπουλος κάθονται σε ένα από τα τραπέζια της «ναυαρχίδας» τους, στη Γλυφάδα, και προσπαθούν να διαλέξουν την αγαπημένη τους γεύση IceRoll. Φαίνεται πως, από όλες τις ερωτήσεις που τους έχω θέσει, είναι αυτή στην οποία δυσκολεύονται περισσότερο.
Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με τα «εύκολα».
Κεφάλαιο 1ο: Η τέλεια συνταγή
«Μπορεί να φαίνεται σαν όλα να έγιναν μέσα σε έναν χρόνο, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Πίσω από την επιτυχία του IceRoll κρύβονται αρκετά χρόνια προσπαθειών, άγχους και κούρασης» λέει ο Παντελής Διαμαντής, ο άνθρωπος που όχι μόνο είχε την ιδέα, αλλά και την τρέλα για να την υλοποιήσει. «Είχα δει να το κάνουν στην Ταϊλάνδη και ενθουσιάστηκα. Πρότεινα στον Βασίλη να ανοίξουμε ένα μικρό μαγαζί για να το δοκιμάσουμε».
Παντελής Διαμαντής
Έτσι κι έγινε. «Ανοίξαμε ένα πολύ μικρό μαγαζάκι, στη μέση του πουθενά , όπου απλώς κάναμε δοκιμές με στόχο να τελειοποιήσουμε το προϊόν. Δεν κάναμε καμία διαφήμιση, δεν δώσαμε καν όνομα στο μαγαζί. Ήταν ένα project καθαρά πιλοτικό» σχολιάζει ο Βασίλης Σιαχίνης, σημερινός Διευθυντής του δικτύου IceRoll. «Όταν ξεκινήσαμε, δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο, πουθενά στην Ευρώπη. Θυμάμαι να έχω το κινητό δίπλα μου, την πλάκα παγωτού μπροστά μου, και να βλέπω στο youtube τους Ταϊλανδούς να το κάνουν. Παρατηρούσα τι έκαναν και προσπαθούσα να το κάνω όπως εκείνοι. Για έναν περίπου μήνα έκανα μόνο αυτό. Με το τηλέφωνο δίπλα να παίζει βίντεο από το youtube, δοκίμαζα συνεχώς και προσπαθούσα να μάθω την τεχνική τους».
«Εγώ γνώριζα ήδη τον Παντελή, ήμασταν φίλοι. Ήταν η δεύτερη χρονιά που εκείνος έτρεχε το πιλοτικό project όταν πέρασα από εκείνο το μικρό μαγαζάκι» αφηγείται ο Παναγιώτης Παναγόπουλος. «Ακόμα τη θυμάμαι εκείνη τη μέρα, που μου έδωσε να δοκιμάσω. Ξετρελάθηκα! Δεν χρειάστηκε τίποτα άλλο για να πω το ‘ναι’».
Κεφάλαιο 2ο: H τέλεια μηχανή
Αρχικά, πειραματίστηκαν με μηχανές του εμπορίου. Πολύ σύντομα αποδείχτηκε ότι αυτού του είδους οι συσκευές είχαν ένα μεγάλο μειονέκτημα. Δεν μπορούσαν να παγώσουν γάλα αρκετά γρήγορα – σίγουρα όχι με τους ρυθμούς που απαιτούνται για να είναι αποδοτική μια επιχείρηση. Η διαδικασία έπρεπε είτε να διαρκεί πολύ (κάτι που θα σήμαινε έκπτωση στην ποιότητα της εξυπηρέτησης), είτε να χρησιμοποιείς έτοιμο μείγμα παγωτού (κάτι που θα σήμαινε έκπτωση στην ποιότητα του προϊόντος). Αλλά η απόφαση ήταν κοινή: Περιθώριο για εκπτώσεις δεν υπήρχε.
Βασίλης Σιαχίνης
«Μετά τα αρχικά τεστ, κάναμε μια παύση γύρω στα δύο χρόνια. Σε αυτό το διάστημα, προσπαθούσαμε να βελτιώσουμε τις μηχανές. Ο Παντελής κι εγώ, μαζί με δύο πολύ καλούς ψυκτικούς, καταφέραμε τελικά να φτιάξουμε τις δικές μας μηχανές που δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Αυτή είναι και η διαφορά μας. Είμαστε οι μόνοι που χρησιμοποιούμε επιτόπου φρέσκο γάλα για να φτιάξουμε τη βάση» λέει ο Βασίλης Σιαχίνης. «Παράλληλα, προσπαθούσαμε να τελειοποιήσουμε τη συνταγή, να φτάσουμε στο απόλυτο προϊόν».
Κεφάλαιο 3ο: Tο τέλειο location
«Ξαφνικά και πριν καλά καλά το συνειδητοποιήσουμε, βρέθηκε μπροστά μας αυτό το κατάστημα στην πλατεία Εσπερίδων. Ε, δεν το σκεφτήκαμε σχεδόν καθόλου. Ήταν το σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή. Μετά από δύο τηλεφωνήματα ξεκινήσαμε!» περιγράφει ο Παναγιώτης Παναγόπουλος, υπεύθυνος για το οικονομικό κομμάτι της επιχείρησης. «Δεν προλάβαμε καν να μπούμε στη διαδικασία του business plan ή της ανάλυσης. Απλώς αποφασίσαμε να το κάνουμε».
Παναγιώτης Παναγόπουλος
Την ίδια περίοδο, η ομάδα μεγάλωσε. Το κενό στο κομμάτι της Διαφήμισης και της Επικοινωνίας ήρθε να καλύψει ο Βασίλης Αντωνόπουλος. «Εκείνο το διάστημα εργαζόμουν στη μεγαλύτερη διαφημιστική στην Ελλάδα. Όταν μου το πρότεινε ο Παντελής, δεν το σκέφτηκα δεύτερη φορά. Ήταν κάτι πολύ challenging καθώς, τόσο προϊοντικά όσο και στο διαφημιστικό κομμάτι, η επιχείρηση πατούσε σε εντελώς παρθένα εδάφη. Δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, οπότε ο τρόπος λανσαρίσματος ήταν μια τεράστια πρόκληση».
Τελικά, το IceRoll άνοιξε τις πόρτες του στις 11 Σεπτεμβρίου του 2017, πέντε περίπου χρόνια μετά από εκείνο το πρώτο καλοκαίρι, στο μικρό μαγαζάκι, στη μέση του πουθενά.
Κεφάλαιο 4ο: Η επιτυχία
«Ο στόχος μας δεν ήταν απλώς να έχουμε κόσμο τον πρώτο μήνα ή τον πρώτο χρόνο. Το ξέραμε ότι όλοι θα περάσουν έστω μία φορά για να δοκιμάσουν» λέει ο Παντελής. «Ο στόχος μας ήταν οι πελάτες να έρχονται ξανά και ξανά. Να φέρνουν τους φίλους τους. Να ανυπομονούν να δοκιμάσουν τις νέες γεύσεις. Και αυτό μπορούσαμε να το πετύχουμε μόνο προσφέροντάς τους ένα άριστο προϊόν, το οποίο ξεκινάει από πολύ ποιοτικά υλικά. Συνεργαστήκαμε με τον συνεταιρισμό ΘΕΣγάλα, για να έχουμε καθημερινά φρέσκο γάλα, και συνεχίζουμε να διαλέγουμε τους παραγωγούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε πολύ προσεκτικά, έναν προς έναν. Επίσης, η ζάχαρη που προσθέτουμε είναι ελάχιστη. Η ελάχιστη που απαιτείται για να δημιουργήσεις παγωτό. Για να φανταστείς, βάζουμε το 1/13 από ό,τι σε ένα παγωτό της αγοράς. Ούτε άλλα χημικά γλυκαντικά χρησιμοποιούμε».
Βασίλης Αντωνόπουλος
Το πρώτο κομμάτι του στοιχήματος έμοιαζε πάντως, από πολύ νωρίς, να έχει κερδηθεί: Ο κόσμος έκανε καθημερινά ουρές στο κατάστημα της οδού Γιαννιτσοπούλου. Και όλοι έδειχναν να συμμερίζονται τον ίδιο ενθουσιασμό για το αποτέλεσμα. Τα αμέτρητα stories στο Instagram από όσους δοκίμαζαν για πρώτη φορά αλλά και τα αποθεωτικά σχόλια σε Facebook και Trip Advisor αντανακλούσαν αυτό το συναίσθημα. Φυσικά, υπήρχαν και τα αρνητικά.
«Αρνητικά σχόλια υπήρξαν, αλλά ευτυχώς δεν είχαν ποτέ να κάνουν με την ποιότητα. Έχουν ειπωθεί πράγματα για τις ουρές αναμονής» εξηγεί ο Βασίλης Αντωνόπουλος. «Η αλήθεια είναι ότι τις πρώτες μέρες η αναμονή ήταν πολύ μεγάλη. Και αυτό γιατί πρόκειται για ένα παγωτό που δεν είναι έτοιμο, αλλά φτιάχνεται μπροστά σου, εκείνη τη στιγμή. Ο κόσμος μπορεί να περίμενε μέχρι και 90 λεπτά για να εξυπηρετηθεί. Και, δικαίως, αυτό ήταν κάτι που σχολιάστηκε αρνητικά. Το ακούσαμε λοιπόν αυτό το σχόλιο και έτσι επεκτείναμε το μαγαζί. Από 4 μηχανές που είχαμε όταν ανοίξαμε, σήμερα έχουμε 9, ενώ ο χρόνος αναμονής πλέον, σε ώρα αιχμής, είναι 10 με 15 λεπτά».
Σημαντικό μερίδιο της επιτυχίας ανήκει όμως και σε δύο άλλους βασικούς συνεργάτες: «Ο Άγγελος Μπότσης, ο οποίος δημιούργησε ένα απίστευτο -και πρόσφατα βραβευμένο- λογότυπο, που μας βοήθησε πολύ στο establishing του brand μας» συνεχίζει ο Βασίλης. «Και, φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τον pastry chef μας, τον Νικόλα Νικολακόπουλο. Έχει φτιάξει όλες τις βάσεις και έχει κάνει τρομερή δουλειά».
Όσο για το επιχειρηματικό μυστικό πίσω από την επιτυχία: Ο Παναγιώτης, ο οικονομολόγος της παρέας, σχολιάζει: «Αυτό που πρέπει να κάνεις όταν ανοίγεις μια επιχείρηση είναι να φτιάξεις μια λίστα με τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το αποτέλεσμα. Και μετά να προσπαθήσεις να βάλεις σε κάθε κουτάκι ένα τσεκ. Στη δική μας περίπτωση, το πρώτο κουτάκι ήταν να αρέσει σε εμάς τους ίδιους πολύ το προϊόν, κάτι που ίσχυε 100%. Μετά είπαμε ότι πρέπει να μας αρέσει το location και, τρίτον, να φτιάξουμε ένα καλό team. Τελικά, λειτούργησαν όλα σωστά, βρεθήκαμε στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή, με τη σωστή ομάδα. Και η συνταγή πέτυχε».
Κεφάλαιο 4ο: Οι νέες συνεργασίες
https://www.instagram.com/p/BnqYVCHnWn8/?hl=el&taken-by=iceroll.gr
Έχοντας ήδη πει «όχι» σε πολλές προτάσεις επέκτασης, η ομάδα του IceRoll αρνείται να μπει στη λογική του franchise και επιλέγει τους νέους συνεργάτες της με προσοχή και αυστηρά κριτήρια. «Η επιλογή δεν είναι θέμα τσέπης , αλλά όρεξης και χαρακτήρα που διακρίνουμε στον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας. Θέλουμε να βλέπουμε να ενδιαφέρεται κι εκείνος για το προϊόν όσο κι εμείς. Να είναι από πάνω, να το αγαπάει. Δεν ψάχνουμε για επενδυτές, θέλουμε μόνο καλούς συνεργάτες» αναφέρει ο Παντελής Διαμαντής. Θυμάται, μάλιστα, μία από τις δυσκολότερες αποφάσεις που κλήθηκε να πάρει σε αυτόν τον ένα χρόνο λειτουργίας του IceRoll: «Μας είχε γίνει μια πρόταση συνεργασίας πολύ καλή οικονομικά. Όμως κάποιος που επενδύει πολλά, θέλει να βγάλει ακόμα περισσότερα. Αυτό, δυστυχώς, για το συγκεκριμένο προϊόν θα σήμαινε να ρίξουμε την ποιότητα. Για βράδια ολόκληρα, λοιπόν, το σκεφτόμουν. Τελικά, κατέληξα ότι δεν μπορώ να πετάξω τόσα χρόνια προσπάθειας, όσα κι αν είναι τα μηδενικά στο ποσό της πρότασης συνεργασίας. Θέλουμε να διατηρήσουμε την ποιότητα, αυτή είναι που μας έφτασε μέχρι εδώ, αυτή είναι και που θα μας κρατήσει».
Όσο για τα επόμενα βήματα: Νέες πρωτότυπες γεύσεις, επέκταση του δικτύου με καινούργιες συνεργασίες (υπάρχουν ήδη πολλές προτάσεις, από τις οποίες έχει αποφασιστεί να προχωρήσουν οι πέντε), καινούργια προϊόντα και ένα μεγάλο project – έκπληξη, για το οποίο δεν κατάφερα να εκμαιεύσω ικανοποιητικές πληροφορίες. «Είναι κάτι νοσταλγικό. Κάτι που μας θυμίζει τα παιδικά μας χρόνια» σχολιάζει αινιγματικά ο Βασίλης Σιαχίνης.
Δεν ξεχνάω, πάντως, πως οι τέσσερίς τους μου χρωστούν ακόμα μία απάντηση. Ποια είναι τελικά η αγαπημένη τους γεύση;
Παντελής Διαμαντής: «Πρόσφατα, απέκτησα καινούρια εμμονή. Είναι μια γεύση που θα προσθέσουμε τώρα στον κατάλογο. Το φιστίκι. Είναι από αγνή πάστα φιστικιού Αιγίνης. Ένα χρόνο το παλεύουμε για να καταλήξουμε στην τέλεια συνταγή. Τον ζαχαροπλάστη μας, τον Νικόλα, τον εξοντώσαμε! Όσο για την πρώτη ύλη, κλείσαμε συμφωνία με παραγωγό βιολογικής καλλιέργειας, που θα μας προμηθεύει αποκλειστικά. Το αποτέλεσμα; Τρως μια κουταλιά και νομίζεις ότι έχεις φάει ένα μπολ με φιστίκια!».
Βασίλης Σιαχίνης: «Εγώ φτιάχνω τη δική μου γεύση. Βάζω σοκολατούχο γάλα, σοκοφρέτα, κομματάκια υγείας και φουντούκι. Δοκίμασέ το και θα με θυμηθείς».
Βασίλης Αντωνόπουλος: «Την αγαπημένη μου γεύση τη δοκίμασα στο κατάστημα της Ρόδου το καλοκαίρι. Μου λένε τα παιδιά ‘θα σου βάλουμε να δοκιμάσεις κάτι που φτιάξαμε’ και μου ετοιμάζουν ένα παγωτό με βάση βανίλια, με λίγο φυστικοβούτυρο, Kinder Bueno, καραμέλα και φουντούκι. Αλήθεια, ήταν απίστευτο!».
Παναγιώτης Παναγόπουλος: «Πιστεύω ότι στο IceRoll πρέπει να δοκιμάσεις οπωσδήποτε κάτι με φρούτα. Είναι μοναδική η αίσθηση. Δεν είναι απλώς ένα παγωτό με χημική γεύση φρούτου σαν αυτά του εμπορίου, αλλά παγωτό με αληθινά φρούτα, με γεύση και υφή. Επειδή λοιπόν μου αρέσει πολύ το πεπόνι, θα έλεγα τη γεύση πεπόνι-ροδάκινο που είχαμε φέτος στον καλοκαιρινό μας κατάλογο. Τώρα που θα ανανεώσουμε βέβαια το μενού για τον χειμώνα, αναγκαστικά θα μου λείψει».
Εγώ, πάντως, δοκίμασα το «Peanut Frenzy», με βανίλια και σοκολάτα, φυστικοβούτυρο, αλατισμένα peanuts και καραμέλα βουτύρου. Και θα επιστρέψω σύντομα για την πάβλοβα.
Άρχισε να μετράς ξανά | Experience Real Ice Cream
Κάνε ένα ταξίδι στις πιο ξέγνοιαστες στιγμές σου και άρχισε να μετράς ξανά. Όπως τότε…Experience Real Ice Cream.#IceRollGR
Δημοσιεύτηκε από IceRoll στις Τρίτη, 26 Ιουνίου 2018
IceRoll
Aθήνα, Γλυφάδα: Γιαννιτσοπούλου 2
Αθήνα, Μοναστηράκι: Αθηνάς 2 & Ερμού
Λάρισα, κέντρο: Παπακυριαζή 23
Ρόδος, Παλιά Πόλη: Ερμού 83