Δημοτικά Λεοντείου Σχολής: Εκπαίδευση με υπογραφή και ιστορία
Ο επί σειρά ετών μέλος της Διεύθυνσης των Δημοτικών της Λεοντείου, Μιχάλης Καφετζόπουλος, μας «συστήνει» το Δημοτικό «Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης» και το Δημοτικό «Χρυσόστομος Σμύρνης» που λειτουργούν στη Λεόντειο Σχολή Νέας Σμύρνης με συνολικά πάνω από 900 παιδιά.
- 03/01/2022
- Κείμενο: Πάμελα Λύτρα
Η Λεόντειος Σχολή δε χρειάζεται συστάσεις, αφού μιλάμε για ένα Σχολείο με ιστορία σχεδόν δύο αιώνων και πολλές επιτυχημένες πορείες των μαθητών της. Παραμένει πρωταγωνιστής στα εκπαιδευτικά δρώμενα στηριζόμενη στις αρχές της Μαριανής παιδαγωγικής, όπως τις οραματίστηκε ο Μαρκελλίνος Champagnat, ιδρυτής του τάγματος των Μαριανών Αδελφών. Πρόκειται για μία παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα, με παρουσία σε 81 χώρες σε όλο τον κόσμο, η οποία περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες με εκπαιδευτικό, κοινωνικό έργο και προσφορά σε παιδιά που χρήζουν ανάγκης και φροντίδας. O Μιχάλης Καφετζόπουλος, μιλάει στο NouPou για την ιστορία και τη φιλοσοφία τους, το μοντέλο εκπαίδευσης που ακολουθούν και εξηγεί γιατί αξίζει να επιλέξουν οι γονείς τα δημοτικά της Λεοντείου για τα παιδιά τους.
Πάμε όμως να δούμε γιατί να επιλέξουμε ως γονείς κάποιο από τα Δημοτικά της Λεοντείου Σχολής…
Πιστεύετε πως αυτό που λέμε «το καλό σχολείο», όπως είναι η Λεόντειος, πρέπει να εκσυγχρονίζεται με βάση τα σύγχρονα δεδομένα;
Σε μια κοινωνία που συνεχώς μεταβάλλεται, η διαρκής εξέλιξη, πρωτίστως ως προς τις εκπαιδευτικές μεθόδους και πρακτικές, αποτελεί βασικό στοιχείο για έναν «ζωντανό οργανισμό», όπως είναι το σχολείο. Ο εκσυγχρονισμός των κτηριακών και ψηφιακών υποδομών είναι απαραίτητος, ώστε οι μαθητές να βιώνουν τη μαθησιακή διαδικασία σε ένα περιβάλλον σύγχρονο τόσο υλικοτεχνικά όσο και τεχνολογικά.
Για παράδειγμα, κατά τις ιδιαίτερες συνθήκες που προέκυψαν τα τελευταία δύο χρόνια, τα σχολεία κλήθηκαν να αλλάξουν εξ ολοκλήρου τρόπο διδασκαλίας και να διδάξουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ψηφιακές αίθουσες διδασκαλίας χωρίς φυσική παρουσία και αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού και μαθητή. Κάθε κρίση γεννά ευκαιρίες εξέλιξης. Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση, ψηφιοποιήθηκε το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών μας εξασφαλίζοντας τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλλά και οι γονείς έχουν πλέον το δικό τους ψηφιακό προφίλ στην ολοκληρωμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα το Σχολείου μας. Όλα τα παραπάνω έχουν δημιουργήσει πλέον μεγάλες δυνατότητες διδασκαλίας και συνεργασίας, όπως έχει ήδη αναγνωριστεί από το σύνολο των παραγόντων της εκπαιδευτικής μας κοινότητας.
Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες εκπαίδευσης στα Δημοτικά;
Η συνεχής παρουσία κοντά στο παιδί, ο αλληλοσεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, το ενδιαφέρον για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, η σωστή και συνειδητή πλαισίωση, η πολύπλευρη καλλιέργεια, η δημιουργικότητα και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών μας σ’ όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής μας ζωής είναι κοινός μας στόχος, γονέων- εκπαιδευτικών- μαθητών.
Πείτε μας δυο λόγια για τη φιλοσοφία των Δημοτικών σας.
Στο πλαίσιο των ανθρωπιστικών και χριστιανικών αρχών κι αξιών, η Λεόντειος Σχολή στοχεύει στη διαπαιδαγώγηση, στην εκπαίδευση και στην πολύπλευρη καλλιέργεια κάθε παιδιού και νέου ενώ παράλληλα αφουγκράζεται τις κοινωνικές κι εκπαιδευτικές ανάγκες της εποχής. Κρατά, διαρκώς, τις πόρτες της ανοιχτές σε μαθητές, γονείς και διδάσκοντες, προωθώντας το οικογενειακό πνεύμα και την απλότητα, καλλιεργώντας την αγαστή συνεργασία, διατηρώντας αναλλοίωτη την ταυτότητά της σε σχέση με τις πολιτισμικές, κοινωνικές κι ηθικές αξίες, την προστασία, την ασφάλεια και την ενσυναίσθηση προς όλους τους εμπλεκόμενους.
Βασιζόμαστε στη μακρά παράδοση της Σχολής μας και φροντίζουμε να είμαστε καινοτόμοι, απαντώντας στις εκπαιδευτικές προκλήσεις και τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας.
Ποιες είναι οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, που εφαρμόζετε σ’ ένα παιδί του Δημοτικού;
Στο Σχολείο μας, η εκπαιδευτική προσέγγιση είναι μαθητοκεντρική. Ο μαθητής έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, αποτελεί τον πυρήνα της εκπαιδευτικής διεργασίας, συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της μάθησης, μέσω της διάδρασης και των σχεδίων εργασίας (projects), ερευνά, παρατηρεί, συμπεραίνει και παρουσιάζει το εκπόνημά του στην ομάδα, ακολουθώντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο αλλά και την εξατομικευμένη δράση, αξιοποιώντας την τεχνολογία και το υποστηρικτικό υλικό που παρέχει ο εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει το ρόλο του παρατηρητή, συμβούλου και συντονιστή της ομάδας.
Όλα τα παραπάνω, ενισχύονται με την αγάπη προς το παιδί και την ορθή διαπαιδαγώγησή του που αποτελούν τον βασικό πυρήνα της φιλοσοφίας μας.
Συνολικά λοιπόν για ποιους λόγους να επιλέξει ένα γονιός τα Δημοτικά της Λεοντείου Σχολής;
Αρχικά, θα σας αναφέρω τις τρεις δημοφιλέστερες απαντήσεις που έδωσαν οι γονείς του Σχολείου μας στην παραπάνω ερώτηση, σε σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Αυτές λοιπόν ήταν το ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, η συμβολή στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσω των αξιών και των αρχών που πρεσβεύει το σχολείο μας, καθώς και η φήμη και το εκπαιδευτικού κύρος της Σχολής μας συνολικά.
Επιπλέον, η Λεόντειος Σχολή θέτει κι άλλους στόχους, όπως την προώθηση σωστής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, την εμπέδωση και την αφομοίωση των καινούργιων γνώσεων μέσα από την καθημερινή χρήση διαδραστικού πίνακα, ηλεκτρονικού υπολογιστή και οπτικοακουστικών μέσων, μέσα από την αξιοποίηση της πλούσιας δανειστικής βιβλιοθήκης, την καλλιέργεια κι ανάδειξη των ταλέντων των παιδιών στις τέχνες αλλά και μέσα από τις συμμετοχές τους σε ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες.
Στόχος είναι η διδαχή αναλλοίωτων αξιών όπως είναι η κατανόηση, ο σεβασμός κι η ανιδιοτελής αγάπη προς τον κάθε άνθρωπο, αλλά και η εκπαίδευση στην προσφορά προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο μέσα από οργανωμένες δράσεις αλληλεγγύης και την ανάπτυξη της συνείδησης του πολίτη για να αισθανθεί μέλος της παγκόσμιας οικογένειας.
«Ξεναγήστε» μας λίγο στις εγκαταστάσεις και δραστηριότητες των Δημοτικών.
Οι εγκαταστάσεις του Σχολείου μας εκσυγχρονίζονται κι αναβαθμίζονται συνεχώς. Αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες, αίθουσες πληροφορικής, δύο θέατρα εκδηλώσεων, κλειστό γήπεδο μπάσκετ, στούντιο ηχογράφησης και πολλοί άλλοι χώροι είναι στην υπηρεσία όλων των παιδιών του Σχολείου μας.
Παράλληλα, υλοποιούνται σχέδια εργασίας (projects) από ομάδες μαθητών οι οποίοι συμμετέχουν σε διάφορους διαγωνισμούς εντός κι εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συμμετοχή της ομάδας ρομποτικής του Σχολείου μας στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής, αλλά και διάφορα άλλα προγράμματα, όπως το Erasmus+, e-twinning κλπ.
Για εμάς, οι δραστηριότητες των δημοτικών μας δε σταματούν με τη λήξη του πρωινού προγράμματος στις 14:30. Καθημερινά λειτουργεί απογευματινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων με μεγάλη ποικιλία (Ρομποτική, Σκάκι, Μουσική, Μαγειρική, Αρχιτεκτονική για παιδιά, ατομικά και ομαδικά αθλήματα, καλλιτεχνικές δραστηριότητες).
Τέλος ο ανθρωπιστικός χαρακτήρας του Σχολείου, οι εξορμήσεις αγάπης, αλληλεγγύης και βοήθειας προς τον συνάνθρωπο που έχει ανάγκη, η συγκέντρωση τροφίμων και οι επισκέψεις σε κοινωφελή ιδρύματα αναδεικνύουν σημαντικές αξίες, σύμφωνα με τις αρχές του Σχολείου μας και προσφέρουν ψυχικά και συναισθηματικά εφόδια στους μαθητές, όπως η ευαισθησία και η ενσυναίσθηση.
Ποιος είναι ο δικός σας προσωπικός στόχος ως επί σειρά ετών, μέλος της Διεύθυνσης των Δημοτικών;
Το παιδί, διαβαίνοντας το κατώφλι του Δημοτικού, πρέπει να νιώσει χαρούμενο κι ευτυχισμένο, πρέπει να νιώσει το σχολείο ως δεύτερο σπίτι του και γρήγορα το ανοίκειο να γίνει οικείο, γιατί ένα ευτυχισμένο παιδί είναι εν δυνάμει καλός μαθητής. Σέβεται κι αγαπάει, τον εαυτό του, τους συμμαθητές του, τους δασκάλους του, προσπαθεί να είναι υπεύθυνο και συνεπές στις υποχρεώσεις του. Επιθυμεί να είναι στο σχολείο, συμμετέχει ενεργά και συμβάλλει καθημερινά στη μαθησιακή διαδικασία και στην επιτυχία των επιδιωκόμενων στόχων της εκπαίδευσης. Κι αυτή η ευτυχία θα διαρκέσει τουλάχιστον από έξι έως δώδεκα χρόνια, θα είναι απλόχερη, μοναδική, αέναη… Μία δέσμευση από όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς.