Γεννάδειος Σχολή: «Το καταπράσινο προαύλιο των τεσσάρων εποχών και των πέντε αισθήσεων»
Early Years: Οι άνθρωποι που φροντίζουν τα παιδιά μαςΠεράσαμε μια μέρα στη Γεννάδειο Σχολή στον Άλιμο, ξεναγηθήκαμε στο καταπράσινο προαύλιο και τις άρτιες εγκαταστάσεις της και μάθαμε τα πάντα για το Νηπιαγωγείο του εκπαιδευτικού οργανισμού που έχει ως στόχο να δώσει στους μαθητές του όλα τα εφόδια ώστε να αναπτύξουν αρμονικά, σφαιρικά και ελεύθερα την προσωπικότητά τους.
- 31/01/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
- Φωτογραφίες: Κατερίνα Καπετάνη
Τετάρτη μεσημέρι. Μια ηλιόλουστη Τετάρτη του Γενάρη, στα μέσα ενός χειμώνα που οι Αλκυονίδες είναι η νόρμα και οι αναζωογονητικά κρύες μέρες η ευπρόσδεκτη εξαίρεση. Στον τεράστιο κήπο της Γενναδείου Σχολής, ψηλά στη Λεωφόρο Καλαμακίου, ένα τμήμα της Α’ Δημοτικού κάνει γυμναστική, ενώ στο βάθος, με φόντο τις ήδη φορτωμένες λεμονιές και μερικές -γυμνές ακόμα- ροδιές, δεκαπέντε περίπου παιδάκια του Νηπιαγωγείου έχουν καθίσει γύρω από δύο μεγάλα ξύλινα τραπέζια πικ νικ και απολαμβάνουν το μεσημεριανό γεύμα. Φωνές, μυρωδιές και χρώματα μπλέκονται ευχάριστα κάτω από τον ζεστό χειμωνιάτικο ήλιο. Ακόμα κι αν δεν έχεις ξαναβρεθεί ποτέ σε αυτήν τη σχολική αυλή, καταλαβαίνεις αμέσως γιατί την αποκαλούν «το προαύλιο των τεσσάρων εποχών και των πέντε αισθήσεων».
Το εσωτερικό του πρώτου κτιρίου του συγκροτήματος (που στεγάζει Προνήπιο, Νήπιο και σε διαφορετικό όροφο την Α’ Δημοτικού) είναι κι αυτό ιδιαίτερο: Η κυκλική του αρχιτεκτονική δίνει στον χώρο την αίσθηση ενός πολύχρωμου ηλιακού συστήματος. Οι αίθουσες περιστρέφονται γύρω από έναν νοητό κεντρικό πλανήτη και όλες μαζί συνθέτουν το σύμπαν της «μικρής» Γενναδείου.
Η κυκλική αρχιτεκτονική διατηρείται και στο δεύτερο κτίριο του συγκροτήματος, αυτό που στεγάζει μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού: Πρόκειται για μια πρωτότυπη διάταξη, που όπως εξηγούν οι άνθρωποι της Σχολής, εξασφαλίζει την αυτονομία των βαθμίδων, ενώ λαμβάνει υπόψιν την ταυτόχρονη αλληλεξάρτησή τους και σηματοδοτεί τη μετάβαση από τη μία στην άλλη.
Στην προαναφερθείσα αυτονομία συντελεί και η επιλογή για ξεχωριστά διαλείμματα ανάμεσα στις διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες: Την ώρα που τα παιδιά του Δημοτικού κάνουν μάθημα, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου απολαμβάνουν το κατάφυτο προαύλιο – και αντίστροφα. Συνολικά, η έκταση που καταλαμβάνει το σχολικό συγκρότημα είναι 9.000 τ.μ., με το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Γενναδείου να στεγάζονται σε εντελώς αυτόνομα κτίρια.
Ο κ. Σαράντος Φούφας, Διευθύνων Σύμβουλος της Γενναδείου Σχολής και Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου της, η κ. Λίτσα Καραντζή, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου, και η κ. Μαρία Κανά, Παιδοψυχολόγος και σχολική ψυχολόγος του συγκροτήματος, αναλαμβάνουν την υπόλοιπη σημερινή «ξενάγηση» στην ιστορία, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις καινοτομίες του εκπαιδευτικού οργανισμού, διατηρώντας ως επίκεντρο αυτής της συζήτησης το Νηπιαγωγείο.
Έχοντας συνομιλήσει αμέτρητες φορές με γονείς που αναζητούν το «ιδανικό» σχολείο για το παιδί τους, ποια θα ήταν η βασικότερη συμβουλή σας προς κάποιον που ξεκινάει τώρα αυτήν την έρευνα; Τι πιστεύετε πως πρέπει να προσέξει;
Η επιλογή σχολείου είναι μία δύσκολη και ταυτόχρονα σημαντική απόφαση για τον κάθε Γονέα/Κηδεμόνα. «Ιδανικό» σχολείο είναι εκείνο που ταιριάζει στην ψυχοσύνθεση του κάθε παιδιού και ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις που θέτει ο καθένας. Καθημερινά, υποδεχόμαστε Γονείς και Κηδεμόνες που αναζητούν την καλύτερη εκπαιδευτική επιλογή για ό,τι πολυτιμότερο έχουν – το παιδί τους. Βασικά κριτήρια επιλογής σχολείου αποτελούν η ασφάλεια, το δομημένο πρόγραμμα διδασκαλίας και εκπαίδευσης, η χιλιομετρική απόσταση, οι πρόσθετες παρεχόμενες υπηρεσίες και οι κτιριακές εγκαταστάσεις. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή, καθώς επιλέγουμε σχολείο και όχι εγκαταστάσεις «βιτρίνας». Η συμβουλή μας είναι, με γνώμονα τα κριτήριά τους, να επισκεφθούν αρκετά σχολεία, να νιώσουν την αύρα τους, να έρθουν σε επαφή με το προσωπικό και τους χώρους, να ενημερωθούν για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και κυρίως να αισθανθούν ότι το παιδί τους θα αναπτυχθεί και θα εξελιχθεί μέσα σε αυτό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, νιώθοντας ευτυχισμένο.
Αντίστοιχα, πώς επιλέγονται οι παιδαγωγοί / εκπαιδευτικοί της Σχολής; Ποια είναι, πέρα από τη διδακτική τους επάρκεια, τα βασικά κριτήρια για την επιλογή τους; Τι ισχύει συγκεκριμένα για τους παιδαγωγούς στο Νηπιαγωγείο;
Η Γεννάδειος Σχολή επενδύει σε ένα σταθερό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Το Προνήπιο και το Νήπιο στελεχώνεται από έμπειρες και άρτια καταρτισμένες Παιδαγωγούς Προσχολικής Ηλικίας που βρίσκονται πάνω από 15 χρόνια στην οικογένεια της Σχολής. Πρωταρχικό μας μέλημα είναι η πρακτική και η συνεχής επιμόρφωσή τους, ώστε να ανανεώνονται οι τεχνικές διδασκαλίας και οι μέθοδοι που τους καθιστούν ικανούς να ανταποκριθούν στις ανάγκες του τώρα και του μέλλοντος. Πέρα από τις γνώσεις και τα τυπικά προσόντα, βασικά κριτήρια αποτελούν ο ισορροπημένος χαρακτήρας, το ήθος, οι αρχές και οι αξίες του Εκπαιδευτικού, που θα λειτουργήσουν ως θετικά πρότυπα για τα παιδιά μας. Οι Νηπιαγωγοί, καθημερινά, χτίζουν μια ειλικρινή και δίκαιη διαπροσωπική σχέση με τους μαθητές τους και τις οικογένειές τους. Οικοδομούμε μια οικογενειακή σχέση και όχι σχέση πελατειακού χαρακτήρα. Οι Γονείς / Κηδεμόνες έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με τους Παιδαγωγούς σε καθημερινή βάση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Σχολής, «So Simple», αλλά και διά ζώσης. Η αναλογία Μαθητών και Εκπαιδευτικών, στο Προνήπιο και στο Νήπιο, αντιστοιχεί σε 1:10. Εδώ, είναι σημαντικό να προσθέσουμε ότι βασική προϋπόθεση για να ενταχθεί ένας νέος εκπαιδευτικός στη Γεννάδειο Σχολή είναι η διετής εκπαίδευσή του από το έμπειρο δυναμικό, ώστε να γνωρίσει τη φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας της Σχολής, μέχρι να είναι έτοιμος να αναλάβει το δικό του τμήμα.
Τι κάνει τη Γεννάδειο Σχολή ξεχωριστή; Τι πιστεύετε ότι σας ξεχωρίζει από άλλα ιδιωτικά σχολεία;
Η Γεννάδειος Σχολή πρωταγωνιστεί στα εκπαιδευτικά δρώμενα των Νοτίων Προαστίων εδώ και σχεδόν 60 χρόνια, διαγράφοντας μια σταθερή ανοδική πορεία. Η Ιστορία της Σχολής αποδεικνύει ότι πάντοτε βρισκόταν ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις. Πολλές εκπαιδευτικές καινοτομίες και πρωτοπορίες εισήχθησαν από αυτή. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ήταν η πρώτη η οποία αντιλήφθηκε την ανάγκη υπάρξης Σχολικής Ψυχολόγου στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Εξόπλισε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας με υπολογιστές και σύγχρονους διαδραστικούς πίνακες. Δε δίστασε να διευρύνει το πρόγραμμά της με επιπρόσθετες ώρες εκπαίδευσης στα μαθήματα τόσο του υποχρεωτικού ωραρίου, όσο και σε μαθήματα ειδικοτήτων, όπως οι ξένες γλώσσες, η πληροφορική, η θεατρική αγωγή, τα εικαστικά, η μουσική κ.ά., ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις της σύχρονης κοινωνίας, όταν ακόμα όλα αυτά φάνταζαν περιττά στα μάτια των περισσότερων. Και συνεχίζει μέχρι σήμερα να εκπλήσσει με τη διορατικότητά της.
Το Προνήπιο και το Νήπιο της Γενναδείου Σχολής αποτελεί το πρώτο σκαλί σε μια ασφαλή και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική κοινότητα που φτάνει μέχρι το ύψιστο σκαλοπάτι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι σημαντικό ότι ο μαθητής ξεκινά από το Προνήπιο και φτάνει μέχρι το Λύκειο, χωρίς απότομες μεταβάσεις, κάτι που σηματοδοτεί μια ομαλή συνέχεια στις σπουδές του.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι δομημένες με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετούν τις ανάγκες της κάθε βαθμίδας και να εξασφαλίζουν την ασφάλεια των μαθητών. Μια ακόμα πρωτοπορία, καθώς η κυκλική αρχιτεκτονική δεν είναι τυχαία, αφού εξασφαλίζει την αυτονομία των βαθμίδων, την ταυτόχρονη αλληλεξάρτησή τους και σηματοδοτεί τη μετάβαση από τη μία στην άλλη.
Είναι εντυπωσιακό και ταυτόχρονα συγκινητικό ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, όταν τελειώνουν το σχολείο, ο πρώτος άνθρωπος που ευχαριστούν είναι η Νηπιαγωγός τους.
Στην ιστοσελίδα της σχολής γίνεται λόγος για ένα «πράσινο» -κυριολεκτικά και μεταφορικά- σχολείο. Πώς καλλιεργείται η οικολογική συνείδηση στα σχολεία της Γενναδείου και ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Προνηπίου και του Νηπίου είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το πράσινο και την οικολογική συνείδηση, αφού καθημερινά φοιτούν και προαυλίζονται σε ένα κατάφυτο προαύλιο 2.000 τ.μ. με καλλωπιστικά φυτά, με πάνω από 100 οπωροφόρα και φυλλοβόλα δέντρα, όπως πορτοκαλιές, λεμονιές, ροδιές και ελιές. Οι μαθητές έχουν υπό την προστασία τους τη φροντίδα του κήπου, τη συλλογή των καρπών και το πότισμα των δέντρων. Ο ασφαλής προαύλιος χώρος είναι επενδεδυμένος με χλοοτάπητα. Θυμίζει περισσότερο περιβόλι, παρά αυλή σχολείου. Είναι το μεγαλύτερο προαύλιο της Αθήνας. Είναι θα λέγαμε το μόνο ιδιωτικό σχολείο στον αστικό ιστό των Νοτίων Προαστίων που σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι μακριά από το γκρίζο της Πόλης. Ο κατάφυτος προαύλιος χώρος σε μαγεύει από την πρώτη στιγμή! Δίκαια έχει χαρακτηριστεί ως το προαύλιο των τεσσάρων εποχών και των πέντε αισθήσεων.
Οι Νηπιαγωγοί είναι εξαιρετικά τυχεροί, διότι διδάσκουν με απόλυτα βιωματικό τρόπο τις διδακτικές ενότητες που αφορούν τη φύση και το περιβάλλον σε αυτόν τον μαγευτικό χώρο. Οι μαθητές φυτεύουν και καλλιεργούν λουλούδια και λαχανικά, ακούνε, αγγίζουν, μυρίζουν, γεύονται και αισθάνονται τη φύση.
Παράλληλα, εκπονούνται περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα ανακύκλωσης και εθελοντικές δράσεις σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Φορείς της Εκπαίδευσης και τον Δήμο. Σε κάθε τάξη υπάρχουν μπλε κάδοι ανακύκλωσης. Έτσι τα Προνήπια και τα Νήπια υιοθετούν την πρακτική της ανακύκλωσης.
Αναφέρεται επίσης πως στη σχολή εφαρμόζονται εναλλακτικές στρατηγικές για ενεργητική και βιωματική μάθηση. Με ποιους τρόπους γίνεται αυτό στην προσχολική ηλικία;
Οι σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι, οι εναλλακτικές στρατηγικές, η ενεργητική και η βιωματική μάθηση εφαρμόζονται σε όλες τις βαθμίδες της Γενναδείου Σχολής. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην προσχολική ηλικία, το πρώτο σκαλοπάτι της εκπαίδευσης. Τα Προνήπια και τα Νήπια της Σχολής, καθημερινά, συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, οικοδομούν τη γνώση και αναπτύσσουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους. Είμαστε ένα σύγχρονο σχολείο, όπου το παιδί αποτελεί το επίκεντρο (παιδοκεντρική προσέγγιση και εξατομικευμένη διδασκαλία). Η μάθηση επιτυγχάνεται μέσα από το παιχνίδι (π.χ. messy play), χρησιμοποιώντας πρωτότυπα υλικά και τις αισθήσεις τους.
Πώς μπορεί ένα παιδί του νηπιαγωγείου να κάνει κτήμα του τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθηση; Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα από την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα και έξω από την τάξη; Αντίστοιχα, με ποιους τρόπους μαθαίνουν τα παιδιά να σέβονται τους συμμαθητές τους και να είναι ανοιχτά στη διαφορετικότητα;
Βασική αρχή του Νηπίου και του Προνηπίου είναι ο σεβασμός του διπλανού μας και η καλλιέργεια μιας σημαντικής δεξιότητας, της ενσυναίσθησης. Διαμορφώνουμε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπου ο κάθε μαθητής θα μπορεί να αναπτύξει ολόπλευρα και ελεύθερα την προσωπικότητά του. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από δραστηριότητες, όπως παιχνίδια ρόλων, θεατρικό παιχνίδι, ανάγνωση παραμυθιών και πολλά άλλα. Μαθαίνουν να συζητούν, να συνεργάζονται, να εμπιστεύονται και να σέβονται ο ένας τον άλλον. Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ταυτόχρονα όλα είναι ίσα.
Για παράδειγμα, καθημερινά, ένας μαθητής αναλαμβάνει να παρουσιάσει μια εμπειρία του, μια αγαπημένη του συνήθεια, ένα αγαπημένο παραμύθι, κάτι που ένιωσε και θέλει να το μοιραστεί με την υπόλοιπη τάξη. Αυτή η δραστηριότητα βοηθά τον μαθητή να αναπτύξει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, την αυτοπεποίθηση και τις σχέσεις με τους υπόλοιπους συμμαθητές του. Ταυτόχρονα, οι συμμαθητές του γίνονται ενεργητικοί ακροατές που μαθαίνουν να σέβονται τις διαφορετικές απόψεις, τις συνήθειες και τα διαφορετικά ενδιαφέροντα.
Οι Νηπιαγωγοί στέκονται αρωγοί δίπλα στα παιδιά προσφέροντάς τους το αίσθημα της αγάπης και της ασφάλειας. Με τον τρόπο αυτό, τα ενθαρρύνουν με μικρά κάθε φορά βήματα προς την ανεξαρτητοποίησή τους.
Πώς γίνεται η προσαρμογή των παιδιών στο Νηπιαγωγείο; Υπάρχουν tricks που μπορούν να βοηθήσουν κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου;
Στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν tricks προσαρμογής. Υπάρχουν καλά οργανωμένες και δομημένες ενέργειες προσαρμογής. Οι μαθητές από την εγγραφή τους έρχονται να γνωρίσουν τον χώρο του σχολείου και τις εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους γίνονται κομμάτι της οικογένειάς μας πριν ακόμα ξεκινήσει η φοίτηση των παιδιών. Προσκαλούνται στις εκδηλώσεις, στις θεατρικές παραστάσεις, συμμετέχουν στο καλοκαιρινό camp, παίζουν στον κήπο. Το περιβάλλον του σχολείου έχει καταστεί γνώριμο και οικείο, πολύ πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα.
Ποιες καινοτομίες έχετε εισαγάγει στην εκπαιδευτική διαδικασία της προσχολικής ηλικίας; Πέρα από τους εκπαιδευτικούς στόχους που θέτει το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, με τι εφόδια φτάνουν τα παιδιά της Γενναδείου στο Δημοτικό;
Στο ταξίδι των 60 ετών, η Σχολή διαρκώς πρωτοπορούσε και βρισκόταν πολλά βήματα μπροστά από τις εξελίξεις, αφού είχε αφουγκραστεί τις αλλαγές και τις νέες ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Οι νέες τεχνολογίες, η ρομποτική, το μάθημα των Αγγλικών, η επαφή με τη δεύτερη ξένη γλώσσα και τα ευρωπαϊκά προγράμματα έχουν ήδη εισαχθεί και εξελιχθεί στο Προνήπιο και το Νήπιο της Γενναδείου Σχολής, πριν τη διαμόρφωση του νέου αναλυτικού προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε σε ένα διευρυμένο πρόγραμμα σπουδών που περιλαμβάνει τρεις φορές την εβδομάδα το μάθημα των Αγγλικών, Πληροφορική – Ρομποτική, Μουσική, Γυμναστική. Το βασικό πρόγραμμα εμπλουτίζεται με βιωματικές εκδρομές σε μηνιαία βάση, κοινές δράσεις με τις άλλες βαθμίδες (πειράματα), βιβλιοπαρουσιάσεις, εκδρομές στη φύση τα Σαββατοκύριακα.
Πέρα από το βασικό και το διευρυμένο πρόγραμμα, το παιδί έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε 10 απογευματινές αθλητικές / δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ενόργανη γυμναστική, κολύμβηση, τένις, μπαλέτο, ρομποτική, καλλιτεχνικό εργαστήρι, tae kwon do και ρυθμική γυμναστική.
Τι θέση έχει η Τέχνη σε ένα σύγχρονο σχολείο;
Η Τέχνη έχει ανεκτίμητη αξία για την ανάπτυξη ενός παιδιού, αφού μέσω αυτής ο μαθητής αναπτύσσει τις λεπτές του δεξιότητες, αφήνοντας τη φαντασία του ελεύθερη. Στην ενότητα των εικαστικών τα Προνήπια και τα Νήπια έρχονται σε επαφή με έργα σπουδαίων Ελλήνων και Ξένων Ζωγράφων, παρατηρούν, περιγράφουν και αναπαριστούν. Πειραματίζονται με τα υλικά, τα χρώματα, τις γραμμές και τις υφές, μέσω διαφόρων τεχνικών. Αποκτούν καλαισθησία, καλλιεργούν την αισθητική και οπτική αντίληψη και εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Στο περιβάλλον της σχολικής τάξης, το μάθημα των Εικαστικών διεξάγεται ομαδοσυνεργατικά, γεγονός που σημαίνει πως οι μαθητές αποκτούν την ευγενή άμιλλα, αναπτύσσοντας επικοινωνιακές ικανότητες και εξασκώντας την υπομονή και την προσοχή τους.
Οι Εκπαιδευτικοί του Προνηπίου και του Νηπίου έχουν φροντίσει να ενισχύσουν την επαφή των μαθητών με την τέχνη, προγραμματίζοντας εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ενώ κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους υλοποιούνται από τους μαθητές τρεις θεατρικές παραστάσεις με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά στα δύο κλειστά αμφιθέατρα της Σχολής.
Υπάρχει επαφή με την τεχνολογία για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου;
Η χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής εμπεριέχεται σε μεγάλο βαθμό στον οδηγό σπουδών του Νηπιαγωγείου. Μέσα από την επαφή με το ψηφιακό παιχνίδι στην προσχολική ηλικία, οι μαθητές του σχολείου μας μαθαίνουν να σκέφτονται και να αναλογίζονται τα δεδομένα, να παίρνουν αποφάσεις και να δρουν με νέους τρόπους, συνδέοντας γνώση και πράξη. Στην ηλικία του Νηπιαγωγείου το ψηφιακό παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στη μαθησιακή διαδικασία, παρέχοντας νέα εργαλεία, που θα ενισχύσουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα επικοινωνίας.
Παράλληλα, με την εισαγωγή της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν μερικές από τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού των υπολογιστών. Αξιοποιώντας τον υπολογιστή σε κατάλληλα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον, ενθαρρύνονται οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, ενισχύεται η ευελιξία της σκέψης και αναπτύσσεται η ικανότητα των παιδιών για επίλυση προβλημάτων.
Η τεχνολογία στην καθημερινότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας, εκτός από ένα απολαυστικό παιχνίδι, μπορεί να ανοίξει και ένα συναρπαστικό κόσμο στη μάθηση και την κριτική σκέψη.
Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι απαραίτητες δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξει ένα παιδί σήμερα; Πόσο διαφέρουν από τις δεξιότητες προηγούμενων γενιών;
Οι ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας επιτάσσουν την εξέλιξη των δεξιοτήτων του παρελθόντος και την καλλιέργεια νέων. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την ενσυναίσθηση, την επικοινωνία, τον ψηφιακό αλφαβητισμό, τον γραμματισμό στα Μέσα, τον τεχνολογικό αλφαβητισμό, την ευελιξία, την πρωτοβουλία, τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, την ψυχική ανθεκτικότητα, την κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας και τη λογικομαθηματική σκέψη. Επίσης, ιδιαίτερα σημαντική είναι η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών του Προνηπίου και του Νηπίου.
Ποιος είναι ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου σε αυτές τις ηλικίες;
Ο ρόλος της Σχολικής Ψυχολόγου είναι υποστηρικτικός – συμβουλευτικός. Παρέχει υπηρεσίες στους μαθητές για τη αντιμετώπιση προβλημάτων σχολικής επίδοσης και συμπεριφοράς τους στο σπίτι και στο σχολείο. Επίσης, παρέχει υπηρεσίες στους γονείς των μαθητών για την ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων με τα παιδιά τους και τη δημιουργία θετικού κλίματος, που θα προάγει την ανάπτυξη της μάθησης μέσω ομιλιών. Επιπρόσθετα, παρέχει υπηρεσίες στο εκπαιδευτικό προσωπικό, προκειμένου να διευκολύνει το έργο τους.
Η ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση των παιδιών του Προνηπίου και του Νηπίου έχει ως στόχο τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση μαθησιακών και συναισθηματικών ή κοινωνικών δυσκολιών.
Ο ρόλος της Σχολικού Ψυχολόγου, αρχικά, έχει προληπτικό χαρακτήρα και βοηθά στην ανάπτυξη ισορροπημένων διαπροσωπικών σχέσεων.
Στη Γεννάδειο Σχολή η Σχολική Ψυχολόγος έχει μία ενεργή και καθημερινή παρουσία.
Η διατροφή των παιδιών, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, απασχολεί πολύ έντονα τους γονείς. Ποιο είναι το πρόγραμμα σίτισης που εφαρμόζετε στο Νηπιαγωγείο; Υπάρχει επιλογή για ιδιαίτερες διατροφικές απαιτήσεις, πχ για vegan παιδιά ή παιδιά με τροφικες αλλεργίες;
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και κατά τη διάρκεια της πολύ σημαντικής πρώτης συνάντησης γνωριμίας των Γονέων / Κηδεμόνων με τις Νηπιαγωγούς της Σχολής, ενημερωνόμαστε για τις διατροφικές συνήθειες και τις τυχόν αλλεργίες των μαθητών.
Τα Προνήπια και τα Νήπια της Σχολής παίρνουν το πρωινό – δεκατιανό τους σε καθορισμένες ώρες. Τις ηλιόλουστες μέρες το απολαμβάνουν στον υπέροχο κήπο μας!
Υπάρχει η δυνατότητα μεσημεριανής σίτισης από συνεργαζόμενο Catering. Κατόπιν ενδελεχούς αναζήτησης, η Γεννάδειος Σχολή συνεργάζεται με τη συγκεκριμένη Eταιρία, η οποία επιλέχθηκε ανάμεσα σε άλλες, γιατί συνδυάζει τις άριστες πρώτες ύλες της ελληνικής γης, τις άριστες υπηρεσίες του εξειδικευμένου προσωπικού της, αλλά και τις τελευταίες τάσεις γύρω από τη σύγχρονη μεσογειακή διατροφή. Τέλος, το πρόγραμμα διατροφής καθορίζεται σε συνεργασία με εξειδικευμένη παιδο-διατροφολόγο.
Πόσο εύκολο είναι για έναν πολυδαίδαλο οργανισμό όπως μια σχολή που περιλαμβάνει από Νηπιαγωγείο μέχρι Λύκειο, να αλλάζει ακολουθώντας την εποχή και συμβαδίζοντας με τις νέες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές τάσεις, διατηρώντας ωστόσο τα ταυτοτικά του στοιχεία; Έχει χρειαστεί κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων να γίνουν αλλαγές που παλαιότερα πιθανώς και να θεωρούνταν ασύμβατες με την ταυτότητα της Σχολής;
Προσπαθούμε πάντοτε να είμαστε ένα βήμα μπροστά και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Η Γεννάδειος Σχολή αποτελεί έναν ζωντανό εκπαιδευτικό οργανισμό, που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και στις απαιτήσεις του Σήμερα και του Μέλλοντος. Οφείλουμε να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι και να δίνουμε έμπνευση στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Extra Info:
*Η Γεννάδειος Σχολή εδρεύει στην περιοχή του Αλίμου, σε μία έκταση συνολικής επιφάνειας 9.000 τ.μ. Η Σχολή περιλαμβάνει όλες τις Βαθμίδες Εκπαίδευσης:
-Προνήπιο – Νηπιαγωγείο
-Δημοτικό
-Γυμνάσιο
-Λύκειο
Το Προνήπιο, το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό συστεγάζονται.
*Η Σχολή διαθέτει:
-Αίθουσες Διδασκαλίας με άρτια υλικοτεχνική υποδοχή
-Αίθουσα Μουσικής
-Αίθουσα Εικαστικών
-Εργαστήρια Πληροφορικής, Φυσικής – Χημείας
-Δύο κλειστά Αμφιθέατρα
-Δύο κλειστά Γυμναστήρια, Γήπεδα και Χώρους Αθλοπαιδιών
-Κατάφυτο προαύλιο με μεγάλη παιδική χαρά και κήπο δύο στρεμμάτων με γκαζόν
*Υπάρχει ευελιξία στην πρωινή προσέλευση των Προνηπίων και των Νηπίων, κάτι το οποίο συνεχίζεται στην Α’ και Β’ Δημοτικού. Συγκεκριμένα, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν στο χρονικό διάστημα από τις 07.45 μέχρι τις 09.00.
*Πέρα από το βασικό και το διευρυμένο πρόγραμμα, το παιδί έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε 10 απογευματινές αθλητικές / δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, ενόργανη γυμναστική, κολύμβηση, τέννις, μπαλέτο, ρομποτική, καλλιτεχνικό εργαστήρι, tae kwon do και ρυθμική γυμναστική.
*Το πρόγραμμα της Σχολής διαμορφώνεται ως εξής:
Διευρυμένο ωράριο
-Ώρα έναρξης υποδοχής των μαθητών και των μαθητριών στη Σχολή: 07.45 – 09.00
-Λήξη διευρυμένου προγράμματος – αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 14.00
-Έναρξη λειτουργίας προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης: 14.00
-Λήξη των δραστηριοτήτων του προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης: 16.00 ή 17.00
*Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα κυμαίνεται από 8 έως 11 μαθητές ανά Εκπαιδευτικό.
*Η Γεννάδειος Σχολή έχει μεριμνήσει ώστε οι μαθητές/τριες να καλύπτονται από ομαδική ασφάλιση πρώτων βοηθειών σε περίπτωση ατυχήματος ή τραυματισμού στον χώρο του σχολείου.
*Για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών, η Σχολή διαθέτει σε μόνιμη βάση οργανωμένο ιατρείο και ιατρό στη διάθεσή της.
*Η Γεννάδειος Σχολή διαθέτει 33 ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία που στελεχώνονται από έμπειρους – επαγγελματίες οδηγούς και συνοδούς, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο. Ο στόλος της ανανεώνεται με υπερσύγχρονα σχολικά λεωφορεία.