Γυμνάσιο ΔΕΣ: Όσα αξίζει να γνωρίζεις για το νέο σχολείο των νοτίων προαστίων
Το ΔΕΣ, το πρότυπο δίγλωσσο σχολείο που βασίζεται στη βιωματική εμπειρία, αποκτά μία ακόμη διδακτική βαθμίδα, με το νέο του Γυμνάσιο να υποδέχεται μαθητές από την προσεχή σχολική χρονιά.
- 29/02/2024
- Κείμενο: Μάρω Σενετάκη
- Φωτογραφίες: Κατερίνα Καπετάνη
Το όραμα της Founder και CEO του Διαδραστικού Ευρωπαϊκού Σχολείου Δρ. Μπίλη Κωνσταντάρα για επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης, αλλά και η επιθυμία των μαθητών του σχολείου -που οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουν βιώσει την εμπειρία του ΔΕΣ από την προσχολική τους ηλικία – να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο ίδιο πολυπολιτισμικό, μαθησιακό περιβάλλον, οδήγησε στην προσθήκη μίας ακόμη διδακτικής βαθμίδας στον εκπαιδευτικό οργανισμό. Το Γυμνάσιο του ΔΕΣ βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωσή του και από την επόμενη σχολική χρονιά 2024-2025, θα υποδέχεται μαθητές στα θρανία του.
Το NouPou συνάντησε τους επικεφαλής του Γυμνασίου, τη Διευθύντρια και Καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας και τεχνολογιών στην εκπαίδευση Ξένια Παναγίδου, την Υποδιευθύντρια και Φιλόλογο Μαρία Αναγνωστοπούλου, τον Υπεύθυνο του τμήματος φυσικών επιστημών Κωνσταντίνο Κωνσταντά και τον καθηγητή μαθηματικών και προγραμματισμού Έβαν Χίνη και συζήτησε μαζί τους για πώς θα είναι το νέο γυμνάσιο των νοτίων προαστίων. Επίσης, με δεδομένο ότι μιλάμε για διαφορετικές ηλικίες και ανάγκες σε σχέση με τα παιδιά που φοιτούν μέχρι σήμερα στο ΔΕΣ, τους ρωτήσαμε αναφορικά με την εκπαιδευτική προσέγγιση και τη φιλοσοφία που θα εφαρμόζεται στο Γυμνάσιο, αλλά και πώς το νέο σχολείο ανταποκρίνεται στους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντα των εφήβων, εμπνέοντάς τους παράλληλα την αγάπη για τη μάθηση και τη μελέτη.
Γυμνάσιο: Το επόμενο βήμα σε μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική διαδρομή
Το Διαδραστικό Ευρωπαϊκό Σχολείο συμπληρώνει τα 20 χρόνια του, φροντίζοντας συνεχώς να εξελίσσεται ώστε να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές φιλοσοφίες, τις εξελίξεις στην τεχνολογία και τις ανάγκες των μαθητών. Παράλληλα με την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία των βαθμίδων που διαθέτει μέχρι σήμερα, από τον Παιδικό Σταθμό και το Νηπιαγωγείο μέχρι το Δημοτικό, αποκτώντας και Γυμνάσιο. «Το Γυμνάσιο έρχεται να επισφραγίσει την επιτυχία των διδακτικών βαθμίδων του ΔΕΣ στην προσχολική ηλικία και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αποτελεί τη λογική συνέχεια του οράματος της ιδρύτριας των σχολείων, Δρ. Μπίλης Κωνσταντάρα, που είναι ο επανασχεδιασμός της εκπαίδευσης. Ένα όραμα που μοιραζόμαστε όλα τα μέλη της οικογένειας ΔΕΣ», αναφέρει μιλώντας στο NouPou η κ. Ξένια Παναγίδου.
Η Διευθύντρια του Γυμνασίου σημειώνει επίσης ότι: «Τα τελευταία χρόνια υπήρχε έντονη η σκέψη δημιουργίας της επόμενης βαθμίδας, καθώς οι μαθητές του Δημοτικού εξέφραζαν την επιθυμία τους να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο διαδραστικό και πολυπολιτισμικό μαθησιακό περιβάλλον του ΔΕΣ. Την ίδια στιγμή κι εμείς οι εκπαιδευτικοί αισθανόμασταν την ανάγκη να προσφέρουμε αυτή τη δυνατότητα στους μαθητές μας οι οποίοι μεγαλώνουν, αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους και την ταυτότητά τους μέσα από μια σύγχρονη και πολύπλευρη εκπαίδευση, που τους παρέχουν τα σχολεία ΔΕΣ». Από την πλευρά της, η Υποδιευθύντρια του Γυμνασίου, Μαρία Αναγνωστοπούλου εκμυστηρεύεται ότι ο στόχος τους για παροχή μιας απρόσκοπτης μετάβασης από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο της ίδιας εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και περιβάλλοντος στο οποίο έχουν συνηθίσει οι μαθητές του ΔΕΣ, έχει ως αποτέλεσμα και την ίδρυση του Λυκείου τα αμέσως επόμενα χρόνια, ως φυσική συνέχεια του Γυμνασίου.
Το νέο Γυμνάσιο βρίσκεται στην Αγία Μαρίνα, σε κοντινή απόσταση από τις εγκαταστάσεις του Δημοτικού και είναι σχεδιασμένο με βάση τα σύγχρονα πρότυπα αρχιτεκτονικής για τη δόμηση καινοτόμων σχολείων. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία του ΔΕΣ για άμεση επαφή με τη φύση, βρίσκεται σε ένα πράσινο περιβάλλον που ενθαρρύνει τη διεξαγωγή μαθημάτων και εκτός της σχολικής αίθουσας, και περιβάλλεται από ελαιώνες. Μάλιστα, η κ. Παναγίδου αναφέρει ότι οι ελαιώνες μπορούν ακόμη και να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά από τους μαθητές. Παράλληλα, όπως σημειώνει η κ. Αναγνωστοπούλου, «Οι καλαίσθητες λειτουργικές αίθουσες, οι άνετοι χώροι μελέτης και αναψυχής, έχουν ως στόχο να διεγείρουν αισθήματα ευεξίας και ασφάλειας στα παιδιά, να δημιουργήσουν συνεκτικό δεσμό μαθητών και σχολείου, να ενθαρρύνουν την αυτό-έκφραση και τελικά να ασκήσουν θετική επίδραση στη μάθηση».
Το Γυμνάσιο θα περιλαμβάνει και εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. «Δε θα μπορούσε άλλωστε, να λείπει ένα τέτοιο εργαστήριο από ένα σύγχρονο διαδραστικό σχολείο», σημειώνει ο Υπεύθυνος του τμήματος Κωνσταντίνος Κωνσταντάς προσθέτοντας: «Στο Δημοτικό του ΔΕΣ έχουμε διακριθεί πολλές φορές στον πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής και φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε την παράδοση και στο Γυμνάσιο. Το εργαστήριο αυτό θα περιλαμβάνει ό,τι χρειάζεται ένας μαθητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να εμπεδώσει στο μέγιστο δυνατό τις γνώσεις των μαθημάτων της Φυσικής και της Χημείας, καθώς και να γνωρίσει τον συναρπαστικό κόσμο της ρομποτικής».
Σημερινοί μαθητές του ΔΕΣ, αυριανοί πολίτες του κόσμου
«Οι μαθητές του Γυμνασίου μας είναι έφηβοι που προέρχονται από πολλά μέρη του κόσμου, με διαφορετική κουλτούρα και παραδόσεις, με ποικιλία ενδιαφερόντων, δεξιοτήτων και ταλέντων. Είναι οι αυριανοί παγκόσμιοι πολίτες, που ξεχωρίζουν για τη δημιουργικότητα, τον ενθουσιασμό τους, την κριτική τους σκέψη, τις αξίες και την προσφορά τους. Μαθητές που εξερευνώντας το πολυσύνθετο περιβάλλον γύρω τους ανακαλύπτουν ότι οι πολιτισμικές και άλλες διαφορές δεν μας χωρίζουν αλλά μπορούν να μας φέρουν πιο κοντά, σ’ ένα κόσμο όπου η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια είναι βασικές αρχές για την προσωπική και συλλογική εξέλιξη και επιτυχία», αναφέρει η κ. Παναγίδου εξηγώντας ποιο είναι το προφίλ των μαθητών του Γυμνασίου, ενώ από την πλευρά της η κ. Αναγνωστοπούλου συμπληρώνει ότι στο σχολείο θα υποδεχθούν «μαθητές αφοσιωμένους στην ακαδημαϊκή αριστεία και στην προσωπική ανάπτυξη, φιλοπερίεργους ερευνητές του κόσμου, που επιθυμούν να αφήσουν το θετικό αποτύπωμά τους στη σχολική μας κοινότητα».
Όσο για το εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν πρόκειται για μια τελείως νέα ομάδα, καθώς πολλοί εξ αυτών -όπως οι καθηγητές που μας μιλούν σε αυτή τη συνέντευξη-, έχουν αρκετά χρόνια τώρα ενεργό, συμβουλευτικό ή και εκπαιδευτικό ρόλο στο Δημοτικό του ΔΕΣ, έχουν οργανώσει ή συμμετάσχει σε εκπαιδευτικά σεμινάρια της σχολικής κοινότητας και επομένως, υπάρχει ήδη η τριβή με τη φιλοσοφία του σχολείου. «Οι περισσότεροι από εμάς, λόγω προσόντων, μπορούμε να διδάξουμε τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», εξηγεί η Διευθύντρια κ. Παναγίδου.
Και η Υποδιευθύντρια του Γυμνασίου συμπληρώνει ότι κατά την επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού: «Δίνουμε προτεραιότητα σε εκπαιδευτικούς με ισχυρό εκπαιδευτικό υπόβαθρο και δέσμευση στη φιλοσοφία και τις αξίες του σχολείου μας. Κυριότατα, επιδιώκουμε τη συνεργασία με άτομα δημιουργικά, καινοτόμα, ευπροσάρμοστα και παθιασμένα με την προώθηση ενός δυναμικού μαθησιακού περιβάλλοντος».
Η εκπαιδευτική προσέγγιση και φιλοσοφία του Γυμνασίου
«Η εκπαιδευτική προσέγγιση του Γυμνασίου βασίζεται στις αξίες και στη φιλοσοφία ενός μαθητοκεντρικού σχολείου, όπως είναι όλα τα σχολεία ΔΕΣ. Οι εκπαιδευτικοί στο γυμνάσιο συντονίζουν τη μαθησιακή διαδικασία, εστιάζοντας τόσο στις ανάγκες της ομάδας όσο και στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή, μέσα σε ένα υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εξερευνούν και να ανακαλύπτουν την ακαδημαϊκή γνώση μέσω της πρακτικής εφαρμογής, παράλληλα με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Αυτή η εκπαιδευτική προσέγγιση προάγει τη δημιουργικότητα, τη συνεργατική μάθηση, την αυτονομία των μαθητών και την κριτική σκέψη προετοιμάζοντας τους για την επιτυχή ένταξή τους στη σύγχρονη κοινωνία και την αγορά εργασίας», εξηγεί η κ. Παναγίδου.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει και ο κ. Κωνσταντάς, οτιδήποτε σημαντικό συμβαίνει γύρω μας, μπορεί να μετατραπεί σε μάθημα στην τάξη. «Για παράδειγμα, μία έκρηξη στο ηφαίστειο του Γκρίνταβικ στην Ισλανδία δίνει το έναυσμα για μελέτη πάνω στη Γεωγραφία της Ευρώπης, στη Φυσική της τεκτονικής δραστηριότητας, στα Μαθηματικά της μέτρησης του χρόνου, ακόμα και στη Γραμματική, την ορθογραφία και στις οικογένειες λέξεων. Φυσικά δεν μπορεί να λείπει και η πειραματική διαδικασία. Στο ΔΕΣ τα φυσικά φαινόμενα, όπως οι σεισμοί, τα ηφαίστεια και οι πλημμύρες γίνονται διασκεδαστικές πειραματικές διαδικασίες για τους μαθητές». Πέρα από τη βιωματική και συνεργατική μάθηση βέβαια, η προσέγγιση του Γυμνασίου αφορά και την επαφή των μαθητών με την τέχνη, τη φύση, την παράδοση και την τεχνολογία, σε ένα πλαίσιο που προάγει την ανάπτυξή τους ως ολοκληρωμένα άτομα.
Όσο για τη φιλοσοφία του ΔΕΣ αναφορικά με τον επανασχεδιασμό της εκπαίδευσης, θα μεταφερθεί αυτούσια και στην επόμενη βαθμίδα του σχολείου. «Το Γυμνάσιο αποτελεί μέρος του επανασχεδιασμού της εκπαίδευσης. Η καινοτομία του εκπαιδευτικού προγράμματος βασίζεται στην εφαρμογή και ενίσχυση της ενεργητικής μάθησης, καθώς και στην έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Το σύγχρονο, προσαρμοστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου ΔΕΣ επιτρέπει στους μαθητές να επιλέγουν τα μαθήματα που θα παρακολουθούν, πέραν του βασικού προγράμματος και στα οποία θα εμβαθύνουν καθημερινά, βασιζόμενοι στα ενδιαφέροντά τους και τις μελλοντικές τους επαγγελματικές προοπτικές. Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα δίνει προτεραιότητα στην ολιστική ανάπτυξη, τη διεπιστημονική μάθηση και την εφαρμογή της γνώσης στον πραγματικό κόσμο. Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια μιας υποστηρικτικής και χωρίς αποκλεισμούς σχολικής κουλτούρας, όπου κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητές του και να αισθάνεται ότι η προσπάθειά του εκτιμάται», μας λένε οι επικεφαλής του Γυμνασίου.
Επισημαίνουν μάλιστα, ότι καθώς η διδασκαλία θα πραγματοποιείται σε ολιγομελή τμήματα, κάτω των 20 μαθητών, «δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν με τις ανάγκες κάθε μαθητή ξεχωριστά, ώστε να μην απαιτείται η καταφυγή σε εξωσχολική διδακτική ενίσχυση, όπως έχει παγιωθεί ως τακτική στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
Πολυτροπική διδασκαλία & βιωματική μάθηση στο επίκεντρο
Εμμένοντας λίγο παραπάνω στο κομμάτι της πολύπλευρης εκπαιδευτικής εμπειρίας που ενθαρρύνει τα παιδιά να ανακαλύπτουν τις δυνατότητές τους και να αναπτύσσουν δεξιότητες και ταλέντα, η κ. Αναγνωστοπούλου αναφέρει: «Οι μαθητές μας μαθαίνουν μέσα από την πράξη, την ανακάλυψη και την ομάδα, με εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πειράματα, επιτόπιες εμπειρίες, περιηγήσεις και πρακτική εφαρμογή των γνώσεων. Από την άλλη, αξιοποιούμε διάφορες προσεγγίσεις και εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως προβλήματα βασισμένα σε πραγματικές καταστάσεις, αγώνες λόγου, εκπαιδευτικά παιχνίδια και ομαδο-συνεργατικές δραστηριότητες, προκειμένου να προσαρμόσουμε την εκπαίδευση στις ατομικές ανάγκες και τις διαφορετικές προτιμήσεις των μαθητών». Στο πρόγραμμα του Γυμνασίου συνεπώς, θα περιλαμβάνονται εκπαιδευτικές εκδρομές σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και άλλα εκπαιδευτικά μέρη, εργαστήρια μουσικής, θεάτρου και χειροτεχνίας, δραστηριότητες τεχνολογίας και επιστήμης, καθώς και ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις και τοξοβολία. Επιπλέον, σημαντική θέση στο πρόγραμμα έχουν οι εθελοντικές δραστηριότητες και η κοινωνική υπηρεσία.
Παράλληλα, στο Γυμνάσιο όπως και στις προηγούμενες σχολικές βαθμίδες του ΔΕΣ θα εφαρμόζεται το πρόγραμμα IB. «Το IB Middle Years Programme είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρόγραμμα με έμφαση στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, με προσήλωση στην ομαδικότητα και τη συνεργατικότητα και με στόχο τη δημιουργία και τη διαπαιδαγώγηση ενεργών, ενημερωμένων και υπεύθυνων παγκόσμιων πολιτών, που συνεισφέρουν στη βελτίωση του κόσμου γύρω μας», μας λέει η κ. Παναγίδου, ενώ η κ. Αναγνωστοπούλου εξηγεί ποια είναι τα οφέλη για τους μαθητές: «Η εφαρμογή του προγράμματος IB MΥΡ στο Γυμνάσιο προσφέρει πολυάριθμα οφέλη για τους μαθητές μας. Παρέχει ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο πλαίσιο για την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και δίνει έμφαση στη μάθηση που βασίζεται στην έρευνα, στη διαπολιτισμική κατανόηση και στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η κριτική σκέψη. Επιπλέον, προετοιμάζει τους μαθητές για περαιτέρω εκπαίδευση και διεθνείς ευκαιρίες, εξοπλίζοντάς τους με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που χρειάζονται για να προκόψουν σε έναν όλο και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο».
Πώς ανταποκρίνεται το Γυμνάσιο ΔΕΣ στους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντα των εφήβων;
«Ένα σύγχρονο σχολείο θα πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή του και να ξέρει πολύ καλά τα ενδιαφέροντα των μαθητών του, ακόμα και τις μουσικές και στυλιστικές τους προτιμήσεις. Αλλιώς, δε βρισκόμαστε με το μέρος τους, αλλά απέναντι τους. Γινόμαστε δηλαδή κάτι διαφορετικό από την ιδιοσυγκρασία τους και υπάρχουμε αναγκαστικά στη ζωή τους. Στο ΔΕΣ όμως αυτά τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τίποτα δεν περνά απαρατήρητο από το διδακτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο που να μην αναγνωρίζεται και να μην αναδεικνύεται μέσα από το σχολείο, είτε αυτό είναι στη μουσική είτε στον αθλητισμό είτε στις φυσικές επιστήμες κλπ. Επίσης, η αγάπη ενός μαθητή προς τα ζώα δεν περνά απαρατήρητη. Βρισκόμαστε σε ένα σχολείο μέσα στη φύση και αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες που μας παρέχει το περιβάλλον. Όλα τα παραπάνω γίνονται στοιχεία του μαθήματος. Μέσα από τις ιδιαίτερες προτιμήσεις των μαθητών και την επαφή με τη φύση γίνεται πράξη το μότο μας “Αγαπώ να Μαθαίνω”. Στο ΔΕΣ, όλοι οι διδάσκοντες έχουμε άριστη κατάρτιση του γνωστικού μας αντικειμένου και διαθέτουμε ανεπτυγμένες τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Το κυριότερο μας πλεονέκτημα είναι να αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα των μαθητών και να γινόμαστε φίλοι τους, χωρίς όμως να κλονίζεται στο μυαλό τους ο ρόλος μας και η σχέση μεταξύ μαθητή και δασκάλου», τονίζει ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντάς.
Σε αυτή τη μαθητοκεντρική προσέγγιση, στέκεται και η κ. Αναγνωστοπούλου: «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, όπου οι μαθητές νιώθουν τη δύναμη να εκφραστούν, να ασχοληθούν κριτικά με το υλικό του μαθήματος και να επιδιώξουν τους προσωπικούς στόχους τους. Μέσω θετικής ενίσχυσης, ουσιαστικής ανατροφοδότησης και αυθεντικών μαθησιακών εμπειριών, στοχεύουμε να καλλιεργήσουμε τα εγγενή κίνητρα και τη δια βίου αγάπη για τη μάθηση στους μαθητές μας», με την κ. Παναγίδου να συμπληρώνει ότι το Γυμνάσιο θα ανταποκρίνεται στα διαφορετικά ενδιαφέροντα των εφήβων μέσω του καινοτόμου προσαρμοστικού προγράμματος μαθημάτων, αλλά και των ποικίλων δραστηριοτήτων που προαναφέρθηκαν. «Όσον αφορά τους προβληματισμούς αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί έφηβοι, το Γυμνάσιο ΔΕΣ προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν σε αποφάσεις που τους αφορούν μέσω δραστηριοτήτων συζήτησης, ενώ παρέχει και την κατάλληλη υποστήριξη για την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και τη διαχείριση των συναισθημάτων τους», σημειώνει η Διευθύντρια του Γυμνασίου.
Κλείνοντας τη συζήτησή μας, δεν θα μπορούσα να μην τους ρωτήσω εάν έχουν σχεδιάσει για το Γυμνάσιο προγράμματα που αφορούν την πρόληψη της σχολικής βίας, στα οποία διαπρέπει ήδη το Δημοτικό ΔΕΣ, με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση των κρουσμάτων ειδικά μεταξύ των εφήβων.
«Η διασφάλιση ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος αποτελεί κορυφαία προτεραιότητά μας και για το Γυμνάσιο», μας λέει η κ. Αναγνωστοπούλου εξηγώντας ότι: «Βασιζόμενοι στις επιτυχημένες πρωτοβουλίες που υλοποιήθηκαν στο Δημοτικό, θα συνεχίσουμε να δίνουμε προτεραιότητα σε προγράμματα και παρεμβάσεις που στοχεύουν στην προώθηση της θετικής συμπεριφοράς, στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης και στην αντιμετώπιση ζητημάτων όπως η επίλυση συγκρούσεων. Καλλιεργώντας μια κουλτούρα σεβασμού, συμπερίληψης και ανοιχτής επικοινωνίας, στοχεύουμε στο να δημιουργήσουμε μια σχολική κοινότητα όπου κάθε μαθητής θα νιώθει ότι υποστηρίζεται και ότι μπορεί να αναπτύξει το δυναμικό του χωρίς φόβο και άγχος».
«Η αύξηση των κρουσμάτων σχολικής βίας τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μεταξύ των εφήβων, απαιτεί συντονισμένες δράσεις από το σχολείο με σκοπό την πρόληψη και την αντιμετώπιση του φαινομένου. Το αίσθημα ασφάλειας και αλληλοσεβασμού μέσα στο σχολικό περιβάλλον είναι αυτή τη στιγμή πρωταρχική ανάγκη και η σημαντικότερη προτεραιότητα του σχολείου μας. Το ΔΕΣ πρωτοστατεί στην εφαρμογή προγραμμάτων για την εξάλειψη της σχολικής βίας και η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί και στο γυμνάσιο με διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις και με έμφαση στη δημιουργία μηχανισμών που θα ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναφέρουν και να αντιμετωπίζουν χωρίς φόβο και με ασφάλεια περιστατικά σχολικής βίας. Επιπλέον, η παροχή εκπαίδευσης στο προσωπικό θα συμβάλει στην αναγνώριση και τη διαχείριση του φαινομένου. Αυτές οι ενέργειες μπορούν να λάβουν χώρα μόνο μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον που προωθεί τη συνύπαρξη, την ενότητα και την αλληλεγγύη, πάντα με τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων», αναφέρει κλείνοντας η Διευθύντρια του Γυμνασίου.
Δείτε πώς θα είναι το Γυμνάσιο ΔΕΣ στο βίντεο:
Διαδραστικό Ευρωπαϊκό Σχολείο
Παιδικός Σταθμός: Καλύμνου 9Α, Βάρη| Τηλ: 210-9689426
Νηπιαγωγείο: Δεμέστιχα 4, Βάρκιζα| Τηλ: 210-8974143
Δημοτικό: Λόφος Μπαράκου (πάνω από Ribas), Βάρκιζα | Τηλ: 210-9656691
Γυμνάσιο: Αγία Μαρίνα Κορωπίου | Τηλ: 210-9656691
www.deschool.eu
Facebook | Instagram | YouTube