Μαίρη-Τζέιν Αλεξανδρίδη: «Ένα δίγλωσσο πρόγραμμα προσφέρει το κατάλληλο περιβάλλον ανάπτυξης για το παιδί»
Early Years: Οι άνθρωποι που φροντίζουν τα παιδιά μαςΜιλήσαμε με την εκπαιδευτικό και υπεύθυνη του παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου «Early Years» του International School of Piraeus (ISP), Μαίρη-Τζέιν Αλεξανδρίδη, η οποία έλυσε όλες μας τις απορίες για τα οφέλη ενός δίγλωσσου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, εξήγησε τους στόχους του προγράμματος του σχολείου, το πλήθος των δραστηριοτήτων, αλλά και το ρόλο των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- 21/03/2024
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
- Φωτογραφίες: Κατερίνα Καπετάνη
Το International School of Piraeus (ISP) είναι ένα δίγλωσσο και διεθνώς αναγνωρισμένο σχολείο στον Πειραιά, που στόχο έχει, ήδη από την προσχολική εκπαίδευση, να ανταποκριθεί στις μοναδικές ανάγκες, δυνατότητες και ενδιαφέροντα κάθε μαθητή, χάρη σε ένα εμπλουτισμένο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει από μουσικοκινητική και το, γνωστό πια, messy play, μέχρι τέχνες, επιστήμες και μάθημα στη βιβλιοθήκη του σχολείου, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις δραστηριότητες εκτός τάξης και στην επαφή των παιδιών με τη φύση. Μέσα σε χώρους φωτεινούς, γεμάτους χρώματα, αισιοδοξία και διαφορετικά ερεθίσματα σε κάθε γωνιά τους, σε κάθε τάξη υπάρχουν δύο νηπιαγωγοί, ένας αγγλόφωνος και ένας ελληνόφωνος, που συνεργάζονται στενά για τη δημιουργία ενός πλούσιου διγλωσσικού περιβάλλοντος, που επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύσσουν δεξιότητες και αυτοπεποίθηση για την επικοινωνία σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.
Στο ISP πιστεύουν ότι η ελευθερία ενός παιδιού να εκφράζει τις ιδέες του, ακόμη και σε πολύ μικρή ηλικία, σε συνδυασμό με τη σωστή καθοδήγηση, οδηγεί σε μια εκπαιδευτική εμπειρία που προάγει την ανάπτυξη της προσωπικότητας, τη δημιουργικότητα, την απαραίτητη ανεξαρτησία και υπερηφάνεια.
Μιλήσαμε με την εκπαιδευτικό και υπεύθυνη του παιδικού σταθμού και νηπιαγωγείου «Early Years» του International School of Piraeus (ISP), Μαίρη-Τζέιν Αλεξανδρίδη, η οποία έλυσε όλες μας τις απορίες για τα οφέλη ενός δίγλωσσου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, τις μεθόδους που εφαρμόζουν ώστε να διατηρούνται οι ισορροπίες μεταξύ των δύο γλωσσών, τους στόχους του προγράμματος του σχολείου, ενώ μας εξήγησε το πλήθος των δραστηριοτήτων, εντός και εκτός σχολείου, αλλά και τον ρόλο των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες: Παιδικός σταθμός και Νηπιαγωγείο. Με ποιο τρόπο καλύπτονται οι ανάγκες κάθε βαθμίδας και τι προγράμματα και δραστηριότητες προσφέρονται για κάθε μια από αυτές;
Στο σχολείο μας, οι δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες -παιδικός σταθμός και νηπιαγωγείο- υιοθετούν έναν εξαιρετικά παιδοκεντρικό τρόπο μάθησης, δίνοντας έμφαση στη διαφοροποιημένη εκπαίδευση. Στόχος μας είναι να ανταποκριθούμε στις μοναδικές ανάγκες, δυνατότητες και ενδιαφέροντα κάθε μαθητή, χάρη σε ένα εμπλουτισμένο πρόγραμμα. Οι εκπαιδευτικοί μας διαμορφώνουν τη διδακτική τους προσέγγιση, με στόχο τη διαφοροποιημένη μάθηση, εξατομικεύοντας τους στόχους τους για κάθε μαθητή. Αυτή αποτελεί θεμέλιο λίθο για να καλυφθούν οι μοναδικές ανάγκες του κάθε παιδιού. Συνολικά, το πρόγραμμά μας επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ενιαίο περιβάλλον μάθησης με έμφαση στο παιχνίδι και την έρευνα. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες, ενισχύοντας τη διαπαιδαγώγηση και την ανάπτυξή τους.
Το εμπλουτισμένο πρόγραμμά μας περιλαμβάνει διάφορα διδακτικά αντικείμενα, όπως Μουσική και Μουσικοκινητική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Μάθημα Διαλογισμού, Δημιουργικό Χορό, Messy play, Τέχνες και δημιουργική έκφραση, Επιστήμες και μάθημα στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Μέσα από αυτές τις εμπειρίες, οι μαθητές μας αναπτύσσουν δεξιότητες και αποκτούν γνώσεις με τρόπο διασκεδαστικό και ενδιαφέρων.
Στο ISP εφαρμόζετε ένα δίγλωσσο εκπαιδευτικό περιβάλλον (Ελληνικά-Αγγλικά). Με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται αυτό στην προσχολική εκπαίδευση; Πώς δομείται το μάθημα και πώς διατηρούνται οι ισορροπίες;
Στο ISP, η εκμάθηση της ελληνικής και αγγλικής γλώσσας είναι κεντρικός στόχος ως δίγλωσσο σχολείο, στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης. Η διδασκαλία αυτή διαμορφώνεται με τρόπο που ενισχύει τη γλωσσική και πολιτιστική εξέλιξη των παιδιών. Ένα καθοριστικό στοιχείο είναι η ύπαρξη δύο νηπιαγωγών, ένας αγγλόφωνος και ένας ελληνόφωνος, που συνεργάζονται στενά για τη δημιουργία ενός πλούσιου διγλωσσικού περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι νηπιαγωγοί χρησιμοποιούν φυσική προσέγγιση, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να εκφράζονται και στις δύο γλώσσες. Η διδασκαλία ενσωματώνεται σε κάθε δραστηριότητα και ρουτίνα, όπως τα παιχνίδια, οι καθημερινές δραστηριότητες και οι κοινές εμπειρίες. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, τραγούδια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά αναπτύσσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες και στις δύο γλώσσες.
Η ισορροπία διατηρείται με προσεκτική προσαρμογή των δραστηριοτήτων στο επίπεδο κατανόησης των παιδιών σε κάθε γλώσσα. Επίσης, η συνεχής επικοινωνία με τους γονείς είναι σημαντική, προκειμένου να διασφαλίζεται η συνέπεια και η στήριξη της διγλωσσικής ανάπτυξης των παιδιών και στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο, το ISP δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου η διγλωσσία αναπτύσσεται φυσικά και ισορροπημένα, παρέχοντας στα παιδιά τις δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση για την επικοινωνία σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα.
Μιλήστε μας για το πρόγραμμα IB, το οποίο εφαρμόζετε. Τι ακριβώς είναι; Ποιοι είναι οι στόχοι του και με ποιους τρόπους επιτυγχάνονται;
Το πρόγραμμα IB – PYP (Primary Years Programme) είναι ένα Διεθνές Πρόγραμμα Σπουδών, που εφαρμόζεται στον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο μας και το Δημοτικό και αποτελεί μια διακεκριμένη προσέγγιση στην εκπαίδευση με έμφαση στην διαπολιτισμικότητα και την έρευνα. Το πρόγραμμα προσφέρει ένα συνολικό πλαίσιο εκπαίδευσης που προωθεί την ανάπτυξη του παιδιού σε πολλαπλές πτυχές. Οι στόχοι του προγράμματος IB περιλαμβάνουν την προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την ενίσχυση της γλωσσικής επιδεξιότητας και την προετοιμασία των παιδιών για μια παγκόσμια κοινωνία, δημιουργώντας έτσι ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες του μέλλοντος. Επίσης, η φιλοσοφία του προωθεί την ανάπτυξη των profiles των μαθητών, όπως τα ονομάζουμε. Οι μαθητές μαθαίνουν πώς να είναι σκεπτόμενοι, φιλομαθείς, ισορροπημένοι, τολμηροί, ανοιχτόμυαλοι, να έχουν αρχές και ενσυναίσθηση.
Οι στόχοι αυτοί επιτυγχάνονται μέσω μιας ολιστικής προσέγγισης της εκπαίδευσης μέσω όλων των διδακτικών αντικειμένων όπως, οι γλώσσες, τα μαθηματικά, οι τέχνες και οι επιστήμες. Η μάθηση είναι ενεργητική και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών, προσφέροντας τους ευκαιρίες για παρατήρηση, πειραματισμό, έρευνα και δημιουργική έκφραση. Η διαπολιτισμική διδασκαλία συνδυάζεται αρμονικά με τις αρχές του IB, διαμορφώνοντας ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενθαρρύνει την ανοιχτή σκέψη, τον σεβασμό προς την διαφορετικότητα και την ανάπτυξη ευθύνης προς τον εαυτό μας αλλά και τους άλλους.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία σας, το περιβάλλον είναι ο δεύτερος δάσκαλος των παιδιών, μέσα από προκλήσεις που μπορούν να τεθούν για να εμπνεύσουν την έρευνα και τη σκέψη των παιδιών. Πώς ακριβώς εφαρμόζεται αυτή η φιλοσοφία στην προσχολική ηλικία;
Η κατάλληλη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος των παιδιών είναι για εμάς καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη και ανάπτυξή τους. Η ποιότητα των πρώτων ερεθισμάτων του περιβάλλοντος ενός παιδιού και οι κατάλληλες εμπειρίες στα στάδια ανάπτυξής του είναι καίριοι παράγοντες για τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η «αρχιτεκτονική» του εγκεφάλου του. Τόσο μέσω της δημιουργίας διαφορετικών σταθμών μάθησης (learning stations) όσο και μέσα από hands-on δραστηριότητες με φυσικά ή μη υλικά, τα παιδιά επεξεργάζονται και γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους. Επίσης, φέρνοντας τα παιδιά σε επαφή με loose parts ενισχύουμε την αντίληψή τους για τη χρηστικότητα κάποιων καθημερινών αντικειμένων, ενισχύοντας τη φαντασία τους στο πώς μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μέσα στο παιχνίδι τους. Με όλα τα παραπάνω, προωθείται η ερευνητική διαδικασία και εξελίσσεται η σκέψη των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται η αυτενέργειά τους (agency). Οι μαθητές αποκτούν τη δική τους «φωνή» αφού τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις δικές τους απόψεις και να αναπτύξουν το δικό τους ρόλο. Είναι ελεύθερα να εξερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να ανακαλύψουν νέες ιδέες μέσα από το ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον της τάξης, το οποίο σχεδιάζεται πάντα με βάση τις ανάγκες τους. Πιστεύουμε ότι η ελευθερία ενός παιδιού να εκφράζει τις ιδέες του, σε συνδυασμό με τη σωστή καθοδήγηση για την οργάνωση του περιβάλλοντός του, οδηγεί σε μια εκπαιδευτική εμπειρία που προάγει την ανάπτυξη της προσωπικότητας, τη δημιουργικότητα, την απαραίτητη ανεξαρτησία και υπερηφάνεια, ώστε κάθε παιδί να συμμετέχει ενεργά στο δικό του μοναδικό ταξίδι μάθησης.
Πείτε μας λίγα λόγια και για τη «Διαφοροποιημένη Μάθηση». Τι σημαίνει σε πρακτικό επίπεδο; Ποιες στρατηγικές ακολουθείτε για να υποστηρίξετε αυτή τη διαδικασία και στην ανάπτυξη ποιων δεξιοτήτων στοχεύετε;
Στο πρόγραμμά μας, η Διαφοροποιημένη Μάθηση αντιπροσωπεύει μια εκπαιδευτική φιλοσοφία που αντιλαμβανόμαστε ως κεντρικό στοιχείο της αποτελεσματικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, προσαρμόζουμε την παροχή πληροφοριών, τη διδακτική προσέγγιση, τους πόρους και την αξιολόγηση, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν τις μοναδικές ανάγκες, ικανότητες και ενδιαφέροντα κάθε μαθητή. Καταρχάς, παρέχουμε υλικά και πόρους ευέλικτα, όπου προσαρμόζονται στο επίπεδο κατανόησης και των αναγκών κάθε μαθητή. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μαθησιακά υλικά, loose parts, φυσικά υλικά, διαδραστικά περιβάλλοντα ή προσαρμοσμένες εργασίες που ενθαρρύνουν τη συνεργασία ή την ατομική εξέλιξη. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μας διαμορφώνουν τη διδακτική τους προσέγγιση βάσει των ατομικών αναγκών. Εφαρμόζουμε διάφορες στρατηγικές διδασκαλίας, όπως την επίλυση προβλημάτων, την ανακάλυψη και τη συνεργατική μάθηση, προσφέροντας ένα περιβάλλον που ενισχύει την κατανόηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στην ατομική παρακολούθηση και αξιολόγηση. Αναγνωρίζουμε την πρόοδο κάθε μαθητή και προσαρμόζουμε το επίπεδο πρόκλησης ή υποστήριξης ανάλογα με τις ανάγκες του. Στοχεύουμε, επομένως, στην ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων του, συμπεριλαμβανομένων των γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών. Συνοψίζοντας, η Διαφοροποιημένη Μάθηση στο πρόγραμμά μας επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον και ευνοϊκό εκπαιδευτικό περιβάλλον, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη του πλήρους δυναμικού κάθε μαθητή, σεβόμενη και αξιοποιώντας τις μοναδικές του δυνατότητες.
Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα «Υπαίθρια Τάξη», την οποία περιλαμβάνει το πρόγραμμά σας. Σε ποια μέρη λαμβάνει χώρα η υπαίθρια διδασκαλία και σε τι συχνότητα; Ποιες δραστηριότητες περιλαμβάνει και ποιος είναι ο στόχος;
Ακόμα και ως σχολείο της πόλης εξασφαλίζουμε στους μαθητές μας μεγάλους ανοιχτούς χώρους στη φύση για υπαίθρια διδασκαλία. Η υπαίθρια τάξη πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα για μαθητές ηλικίας 3-7 ετών και η τοποθεσία προσαρμόζεται, ανάλογα με την ενότητα έρευνας που πραγματευόμαστε κάθε φορά. Η έννοια της υπαίθριας τάξης βασίζεται στην παραδοχή ότι τα παιδιά είναι σύνθετα όντα. Για να καλλιεργηθεί ολιστικά το παιδί, η εκπαίδευση πρέπει να ακολουθήσει τη θεμελιώδη αρχή ότι τα παιδιά μαθαίνουν παντού και συνεχώς. Τα παιδιά χρειάζονται μια ευρεία ποικιλία μαθησιακών εμπειριών και ερεθισμάτων σε τομείς όπως, οι αδρές και λεπτές κινητικές δεξιότητες, η κοινωνική συναισθηματική ανάπτυξη, η γλωσσική ανάπτυξη και η δημιουργική έκφραση. Οι περισσότερες δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν σε εσωτερικούς χώρους μπορούν να γίνουν και σε εξωτερικούς. Πραγματοποιείται ένα πλήρες φάσμα δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων πολλών δραστηριοτήτων που παραδοσιακά θεωρούνται ως «εσωτερικές δραστηριότητες». Στην υπαίθρια τάξη, τα παιδιά συχνά μπορούν να ξεκινήσουν τις δικές τους μαθησιακές εμπειρίες και δράσεις, με τους εκπαιδευτικούς πάντα να τα υποστηρίζουν.
Η υπαίθρια τάξη προσφέρει πολλά οφέλη. Τα παιδιά βιώνουν τη φύση με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους. Σωματικά, βοηθάει στην ανάπτυξη και την ενίσχυση του σώματος, προωθώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Τα παιδιά αναπνέουν καθαρό αέρα και απολαμβάνουν ένα χαλαρωτικό περιβάλλον. Νοητικά, βελτιώνει τη γλωσσική έκφραση, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τις δεξιότητες επικοινωνίας μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων και ομαδικών εργασιών, ενθαρρύνοντας το ενδιαφέρον για την επιστήμη και τα μαθηματικά μέσω της σύνδεσης με τη φύση. Συναισθηματικά, δημιουργεί χαρούμενα παιδιά, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και προάγοντας θετικές σχέσεις σε ένα μη ανταγωνιστικό περιβάλλον, μειώνοντας τις συγκρούσεις και δημιουργώντας μοτίβα για έναν ενεργό, υγιεινό τρόπο ζωής.
Μαθαίνουμε ότι στο ISP, στη διδασκαλία των παιδιών συμμετάσχουν ακόμη και οι γονείς, μέσα από τη δραστηριότητα «Σταματήστε ό,τι κάνετε και παίξτε». Τι ακριβώς περιλαμβάνει και πού στοχεύετε μέσα από αυτή; Σε πρακτικό επίπεδο, και λόγω των υποχρεώσεων, πόσο εύκολο είναι για τους γονείς «να αφήσουν πίσω τους τα πάντα» και να έρθουν στην τάξη για να παίξουν με το παιδί τους;
Ως IB σχολείο αναγνωρίζουμε τη σημασία του παιχνιδιού για την ανάπτυξη όλων των μαθητών μας. Το παιχνίδι επιτρέπει στα παιδιά μας να διερευνούν τον κόσμο γύρω τους και παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην προσωπική, κοινωνική, σωματική και γλωσσική τους ανάπτυξη. Η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι είναι μια πολύπλοκη έννοια και ο τρόπος με τον οποίο «προσφέρεται» έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ανάπτυξη κάθε παιδιού. Μέσα από το πρόγραμμα «Σταματήστε ό,τι κάνετε και παίξτε», ενθαρρύνουμε τους γονείς μας να έρθουν να περάσουν λίγο ποιοτικό και δημιουργικό χρόνο στον χώρο των παιδιών τους, παίζοντας μαζί τους. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλα τα παιχνίδια δεν κατευθύνονται από ενήλικες (δηλαδή τους γονείς), αλλά από τα ίδια τα παιδιά.
Μέσω του προγράμματος αυτού ενθαρρύνεται η περιέργεια του παιδιού να εξερευνήσει νέα αντικείμενα και δραστηριότητες, οι γονείς ακολουθούν το παράδειγμα του παιδιού τους, κάνουν αισθητή την παρουσία τους, ενισχύοντας έτσι τη σχέση γονέα- παιδιού. Επίσης, οι γονείς επαινούν και ενθαρρύνουν την ανακάλυψη και τη δημιουργικότητα του παιδιού, ενώ παράλληλα μαθαίνουν και οι ίδιοι ότι δεν πρέπει να εστιάζουν στον «σωστό» τρόπο ή στους συγκεκριμένους κανόνες για ένα παιχνίδι. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μια εξαιρετική συνθήκη για να εμπλακεί ο γονέας στην εκπαιδευτική διαδικασία και να κατανοήσει τον τρόπο εκμάθησης του παιδιού του. Παράλληλα, ενισχύεται η δυαδική συνεργασία γονέα- εκπαιδευτικού και φυσικά παρέχεται χρόνος και ευκαιρία για παιχνίδι, σε μια εποχή που οι συνθήκες και η καθημερινότητα δεν επιτρέπουν κάτι τόσο απλό, όπως το να παίξω με το παιδί μου, να γίνει σωστά και αποτελεσματικά.
Πώς επιλέγονται οι παιδαγωγοί/ εκπαιδευτικοί του σχολείου; Εκτός από τη διδακτική επάρκεια, ποια είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή τους;
Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας χρειάζεται να είναι ανοιχτόμυαλοι, με κριτική ικανότητα, δημιουργικοί, συνεπείς, οργανωτικοί, συνεργατικοί, υποστηρικτικοί, ευγενικοί, με ενσυναίσθηση, να βλέπουν «μπροστά» και να επιθυμούν την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη. Η προσαρμοστικότητα είναι απαραίτητη, καθώς η εκπαίδευση εξελίσσεται συνεχώς και απαιτεί προσαρμογή σε νέες προκλήσεις και μεθόδους. Πιστεύουμε ότι μόνο όταν ένας εκπαιδευτικός κατέχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μπορεί στην πορεία να τα μεταδώσει και στους μαθητές του, για να τα κάνουν και εκείνοι κτήμα τους και να μπορέσουν να τα υιοθετήσουν.
Τελικά, γιατί ένας γονέας να επιλέξει τον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο του ISP για το παιδί του;
Γιατί μέσα από ένα δίγλωσσο και διεθνές αναγνωρισμένο πρόγραμμα προσφέρει το κατάλληλο περιβάλλον ανάπτυξης για το παιδί σε αυτές τις τόσο κρίσιμες ηλικίες. Συνδυάζει τη διερευνητική μάθηση που ενώνει το παιχνίδι με την έρευνα και τη γνώση, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες, μέσω μίας ολιστικής προσέγγισης. Οι μαθητές ανακαλύπτουν και αναπτύσσουν τις πνευματικές, προσωπικές, συναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, προκειμένου να επιτύχουν ως πολίτες του «αύριο», στον σύγχρονο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Το σχολείο μας δημιουργεί ένα περιβάλλον συνεχούς έρευνας, συνεργασίας και υποστήριξης, με υψηλά εκπαιδευτικά πρότυπα, επιτρέποντας στους μαθητές να συμβάλλουν ενεργά στην τοπική αλλά και παγκόσμια κοινωνία με τρόπο δημιουργικό και ουσιαστικό. Επίσης, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσω πρακτικών εμπειριών και ενεργούς συμμετοχής, δίνουμε προτεραιότητα στο «ακατάστατο» (messy play) και το αισθητηριακό παιχνίδι, καθημερινά.
Τέλος, ανήκοντας στην κοινότητα του οργανισμού International Baccalaureate, ως ένα από τα 5.600 σχολεία σε 159 χώρες σε όλο τον κόσμο, εργαζόμαστε με επιμέλεια, όρεξη και ενθουσιασμό για να χτίσουμε ένα υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο δίνει ερεθίσματα για γνώση, τόσο εντός όσο και εκτός σχολικού χώρου (outdoor classroom), δημιουργεί σωστές μαθησιακές συνήθειες και προωθεί θετικές στάσεις. Η φιλοσοφία μας βασίζεται στη δημιουργία ενός πολυπολιτισμικού σχολικού περιβάλλοντος, υποδεχόμενοι μαθητές από διάφορες χώρες του κόσμου.