Στο Rethink Education θα αναθεωρήσεις την άποψή σου για τις εξετάσεις
Ρωτήσαμε έναν από τους δυο Υπεύθυνους Σπουδών του Κέντρου Ξένων Γλωσσών Rethink Education στη Γλυφάδα, Παναγιώτη Αγγελάκη, όλα εκείνα που θα ήθελες να μάθεις γύρω από τις εξετάσεις, τις πιστοποιήσεις και την σωστή προετοιμασία για την επιτυχία, χωρίς άγχος.
- 30/08/2019
- Κείμενο: Ιωάννα Παχούλη
- Φωτογραφίες: Ολυμπία Ορνεράκη
Στο άκουσμα της λέξης “εξετάσεις”, πολλοί από εμάς φέρνουμε ασυναίσθητα στο μυαλό μας κάποια στρεσογόνα κατάσταση που έχουμε βιώσει στο παρελθόν. Στο Rethink Education όμως, το σύγχρονο Boutique Language School στη Γλυφάδα, έχουν βάλει στόχο να αλλάξουν την εικόνα που έχουμε γι’αυτές, απλά και μεθοδικά.
Μεγάλο τους όπλο, η φιλοσοφία τους γύρω από τον ίδιο τον τρόπο μάθησης. Διότι στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη φροντίζουν να σου παρέχουν όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια προκειμένου να προετοιμαστείς σωστά, ώστε οι εξετάσεις να έρθουν ως φυσικό επακόλουθο του διαβάσματος και της προσωπικής σου προσπάθειας.
– Η προετοιμασία για πιστοποίηση: Αυτό το βάσανο. Ή μήπως όχι; Πώς διαφοροποιείται το Rethink Education;
“Η διαφορετικότητα έγκειται στο ότι δεν προετοιμάζουμε τον μαθητή αποκλειστικά για τις εξετάσεις. Το πρόγραμμα σπουδών μας είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε οι σπουδαστές μας να έχουν κατακτήσει το πραγματικό γλωσσικό επίπεδο που απαιτείται στο τέλος του κύκλου μαθημάτων, σε όλες τις δεξιότητες και όχι μόνο εξάσκηση στο στυλ της εξέτασης. Οι εξετάσεις έρχονται ως φυσικό επακόλουθο των γνώσεων που έχουν αποκτήσει οι μαθητές καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος σπουδών τους. Οι μαθητές μαθαίνουν τεχνικές για τις εξετάσεις με πιο έμμεσο τρόπο, πριν μπουν στη διαδικασία της επίσημης εξέτασης. Αυτό σημαίνει ότι μέσω του εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούμε οι μαθητές εκτίθενται σε τύπους ασκήσεων που ενδυναμώνουν το γλωσσικό τους επίπεδο, αλλά και έχουν ως στόχο να αποκτήσει ο μαθητής τις δεξιότητες για τις εξετάσεις τόσο σε προφορικό, όσο και σε γραπτό επίπεδο.”
“Η γνώση δεν σταματάει στο μάθημα”
– Η εμπειρία των καθηγητών, είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες του Rethink Education;
“To εκπαιδευτικό προσωπικό του Rethink Education συγκεντρώνει εμπειρία, γνώση, νέες ιδέες και πρωτοποριακές μεθόδους εκπαίδευσης. Όλοι οι καθηγητές διαθέτουν πολλά χρόνια προϋπηρεσίας πάνω στη διδασκαλία αλλά και στην προετοιμασία των εξετάσεων. Προσωπικά, έχω 17 χρόνια εμπειρίας πάνω στη διδασκαλία των Αγγλικών. Οι περισσότεροι καθηγητές είμαστε εξεταστές των μεγαλύτερων φορέων πιστοποίησης με διεθνές κύρος, όπως π.χ. το Cambridge Assessment English ή το Goethe-Institut, οπότε έχουμε την απαραίτητη εμπειρία στο κομμάτι της προετοιμασίας, καθώς γνωρίζουμε τις εξετάσεις στο μέγιστο βαθμό αλλά και τις δεξιότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο μαθητής σε κάθε επίπεδο. Το να γνωρίζεις τις συχνές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εξεταζόμενοι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, όπως για παράδειγμα στα προφορικά ή στην κατανόηση κειμένου, σε βοηθάει στο που να εστιάσεις περισσότερο στο μάθημα.”
– Πώς προετοιμάζεται ο μαθητής για τις εξετάσεις;
“Η μέθοδος που χρησιμοποιούμε είναι καθαρά βιωματική, που σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε καταστάσεις της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν μικροί και μεγάλοι ώστε να τους είναι πιο οικείο το όλο φαινόμενο ή η όλη κατάσταση για την οποία θα πρέπει να μιλήσουμε. Από την άλλη, βασίζεται πολύ στο research, όπου οι μαθητές θα πρέπει να ψάξουν, να βελτιώσουν το δικό τους γενικό γνωστικό επίπεδο, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν και στο κομμάτι των εξετάσεων. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τα debates σε διάφορες θεματικές ενότητες που καλούνται να ετοιμάσουν οι σπουδαστές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, εκτός του ότι βοηθούν να βελτιώσουν το γλωσσικό τους επίπεδο, προετοιμάζουν και τους μαθητές σχετικά με τον τύπο εξέτασης, όπως στην περίπτωση του Michigan Proficiency.”
“Χρησιμοποιούμε πάρα πολύ το κομμάτι της τεχνολογίας στα μαθήματά μας, με e–books, augmented reality apps καθώς και e–learning platforms, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές τόσο στο γνωστικό κομμάτι, για παράδειγμα στην ακουστική κατανόηση, όσο και στο κομμάτι του χρόνου προετοιμασίας. Στόχος μας, να ασχοληθούν με τη γλώσσα καθόλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι μόνο στην τάξη, προκειμένου να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο το επίπεδό τους. Έτσι, μέσα από μια σειρά προσομοίωσης ασκήσεων εξέτασης, οι μαθητές και εκμεταλλεύονται την τεχνολογία, και βελτιώνουν το επίπεδό τους. Ταυτόχρονα, όσοι ενδιαφέρονται να δώσουν εξετάσεις γλωσσομάθειας μέσω υπολογιστή, είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το περιβάλλον της εξέτασης, καθώς τους έχει δοθεί η δυνατότητα να εκτεθούν και στο περιβάλλον του Computer Based Testing, όπως είναι οι εξετάσεις του TOEFL iBT, του Cambridge CBT για τα Αγγλικά, το SIELE του Instituto Cervantes για τα Ισπανικά και άλλα. Οφείλουμε να δείξουμε τις επιλογές εξέτασης που έχει ο σπουδαστής, αλλά και να τους προετοιμάσουμε σωστά.”
“Διαθέτουμε άριστη γνώση των εξετάσεων και των απαιτήσεών τους καθώς και του τρόπου διεξαγωγής τους. Γνωρίζουμε τις εξετάσεις στο μέγιστο βαθμό”
– Πόσος χρόνος προετοιμασίας χρειάζεται πριν από κάποιο exam και πώς θα ξέρουμε αν θα το προλάβουμε χρονικά;
“Όλα εξαρτώνται από το επίπεδο που έχει ο σπουδαστής τη στιγμή που θέλει να ξεκινήσει μαθήματα. Αν έχει έρθει με σκοπό να πάρει κάποια συγκεκριμένη πιστοποίηση, αλλά δεν κατέχει το αντίστοιχο γλωσσικό επίπεδο, τότε δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε ακριβή πρόβλεψη και προγραμματισμό για το πότε θα μπορέσει να πάρει το πιστοποιητικό, διότι έτσι θα ήμασταν ανειλικρινείς προς στον σπουδαστή. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πλέον πολλές φιλικές προς τον σπουδαστή πιστοποιήσεις που θα μπορούσαμε να του προτείνουμε, ανάλογα με το σκοπό για τον οποίο ενδιαφέρεται να την αποκτήσει, σε κάθε γλώσσα που διδάσκουμε.
Ο σκοπός θα έχει επιτευχθεί, αλλά χρειάζεται, όμως, να γνωρίζει οτι για να κατακτηθεί μία γλώσσα και να μπορέσει κάποιος να γίνει πραγματικός γνώστης της, χρειάζεται χρόνος και μέθοδος.”
– Πόσο σημαντικός είναι ο εκμηδενισμός του άγχους πριν από τις εξετάσεις και πώς βοηθάτε τους μαθητές σας να το αποβάλλουν;
“Η αποβολή του άγχους είναι κάτι πολύ βασικό κι επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό με την εξάσκηση μέσα από tests προσομοίωσης πάνω στο γραπτό και προφορικό μέρος της κάθε εξέτασης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αυτό γίνεται σε όλες τις γλώσσες που διδάσκουμε. Είναι πολύ σημαντικό, για παράδειγμα στην παραγωγή γραπτού λόγου, ο σπουδαστής να είναι εξοικειωμένος τόσο με τα είδη εκθέσεων, όσο και με το χρόνο εξέτασης. Σε ό,τι αφορά τα παιδιά, μπαίνοντας στην διαδικασία του να δίνουν πιστοποιήσεις από μικρή ηλικία, μειώνεται τελείως το άγχος του “πάω να δώσω εξετάσεις”. Δεν είναι κάτι άγνωστο. Προσπαθούμε λοιπόν να προετοιμάσουμε πλήρως τους μαθητές για κάθε πιθανή κατάσταση, ώστε να ανταπεξέλθουν με ψυχραιμία. Φυσικά, αν κάποιος είναι προετοιμασμένος και καλά διαβασμένος, το άγχος περιορίζεται στο ελάχιστο, πολλές φορές εκμηδενιζεται, διότι ξέρει τι πάει να κάνει.”
– Πόσο σημαντικά είναι τα ολιγομελή τμήματα;
“Είναι σημαντικά διότι ο καθηγητής μπορεί πιο εύκολα να εστιάσει στον κάθε σπουδαστή μεμονωμένα. Στο Rethink Education δημιουργούμε μικρά group – πρέπει να είναι group διότι πρέπει να μάθουμε να δουλεύoυμε με ομάδες και να υπάρχει διάδραση. Μην ξεχνάμε ότι όλα τα βιβλία έχουν φτιαχτεί να δουλεύονται με βάση την ομάδα και εάν δεν υπάρχει αυτή, τότε ο μαθητής περισσότερα χάνει από τη μάθηση, παρά κερδίζει. Ειδικά κατά τη διάρκεια προετοιμασίας εξετάσεων, είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεται ο σπουδαστής μαζί με άλλους υποψήφιους που έχουν το ίδιο γλωσσικό επίπεδο, να ανταλλάσουν ιδέες, να μαθαίνουν από τα λάθη τους και να προετοιμάζονται μαζί για τα μέρη της εξέτασης που απαιτείται η συνεργασία, όπως γίνεται στους περισσότερους φορείς εξετάσεων, όπως στο Goethe-Institut, στο Cambridge Assessment English και άλλα.”
-Πέρα από το ίδιο το μάθημα, παίζει ρόλο και το περιβάλλον;
“Για να μπορέσει να επεκτείνει το επίπεδο των γνώσεών του σφαιρικά, πρέπει να τον προσελκύει και ο ίδιος ο χώρος. Γι’αυτό κι έχουμε φροντισει οι αίθουσές μας να είναι άνετες με φυσικό φωτισμό και αερισμό, διαμορφωμένες με τέτοιον τρόπο ώστε να προσφέρουν ένα χαρούμενο και ασφαλές περιβάλλον που ευνοεί τη μάθηση. Ακόμη, υπάρχουν διάφορα ερεθίσματα, όπως για παράδειγμα η βιβλιοθήκη μας όπου κάποιος μπορεί να δανειστεί λογοτεχνικά αλλά και γενικού ενδιαφέροντος βιβλία στη γλώσσα που τον ενδιαφέρει.”
-Υπάρχουν προγράμματα σύντομης διάρκειας;
“Ναι, πολλοί σπουδαστές χρειάζονται πιστοποιήσεις για σπουδές ή για εργασία στο εξωτερικό. Γι’αυτό κι εμείς έχουμε δημιουργήσει προγράμματα (από μερικές εβδομάδες, μέχρι τρεις μήνες) για σπουδαστές με ελάχιστο γλωσσικό επίπεδο τουλάχιστον Β1+, με στόχο να εφοδιαστούν με τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να πετύχουν στις εξετάσεις. Χαρακτηριστικά παραδείγματα στα αγγλικά το IELTS, το TOEFL και στα γερμανικά το TestDaF για σπουδές/εργασία στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, αλλά και οι επαγγελματικές πιστοποιήσεις στα αγγλικά ΟΕΤ (Occupational English test) για γιατρούς κι άλλες ειδικότητες στο χώρο της υγείας, το οποίο τους εξασφαλίζει την είσοδό τους σε ιατρικούς συλλόγους στο εξωτερικό.”
Kλείνοντας την συζήτηση με τον κ. Παναγιώτη Αγγελάκη, παραδεχόμαστε από κοινού πως “πλέον γνωρίζουμε όλοι ότι τελικά λίγο ενδιαφέρει αν έχω την πιστοποίηση, όσο το αν πραγματικά ξέρω να χρησιμοποιώ τη γλώσσα.”
Γι’ αυτό κι αξίζει να προσέξεις το πού θα απευθυνθείς, προκειμένου να την κατακτήσεις.
Bonus info
Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών Rethink Education προετοιμάζει σπουδαστές για: