Εκπαιδευτήρια Γείτονα: Το Δημοτικό Σχολείο στη νέα εποχή
Τo NouPou συνάντησε τα δύο νέα πρόσωπα της Διεύθυνσης του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, τα οποία μάς μίλησαν για τη νέα εποχή και τη νέα πνοή που φέρνουν με μοναδικό στόχο την ολοκληρωμένη και χαρούμενη παιδική προσωπικότητα.
- 02/07/2021
- Κείμενο: Πάμελα Λύτρα
Μαρία Παπαθανασίου, Διευθύντρια Α΄,Β΄, Γ΄ τάξεων Δημοτικού
Το Δημοτικό αποτελεί μία περίοδο στη ζωή ενός παιδιού, κατά την οποία διαμορφώνει προσωπικότητα, αναπτύσσει δεξιότητες και βρίσκει τα ταλέντα του;
Το κυρίαρχο ψυχοκοινωνικό αναπτυξιακό στοιχείο στην περίοδο αυτή αντικατοπτρίζεται στη δίψα και στην επιμονή του παιδιού για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει. Προσπαθεί να πραγματώσει τους στόχους του και επιδιώκει να γίνεται παραγωγικό. Η ενίσχυση και η σωστή καθοδήγηση του παιδιού στην προσπάθειά του αυτή καθορίζει την κοινωνική ζωή του και διαμορφώνει την προσωπικότητά του. Είναι σημαντικό, λοιπόν, ο γονιός να βρει ένα σχολείο, όπου η προσωπικότητα του παιδιού να είναι ο πυρήνας της φιλοσοφίας του.
Τι αλλάζει στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα;
Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό είναι μια πρόκληση για μαθητές και γονείς. Χαρακτηρίζεται αφενός από τον αποχωρισμό του παιδιού από τον μικρόκοσμο της οικογένειας και αφετέρου από την ένταξή του στο ευρύτερο περιβάλλον της σχολικής κοινότητας. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί μια νέα εποχή καθηκόντων και απαιτήσεων για το παιδί, το οποίο θα αρχίσει να αποκτά συστηματικές γνώσεις που σταδιακά θα γίνονται πολύπλοκες. Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα τόσο των παιδιών όσο και των γονιών τους. Λειτουργώντας ως φάρος στο σύγχρονο τοπίο της εκπαίδευσης πέρα από τα προγράμματα Δεξιοτήτων Μελέτης και Δεξιοτήτων Ζωής που εφαρμόζουμε ήδη, εμπλουτίζουμε τον βασικό κορμό των μαθημάτων στην Α΄ τάξη του Δημοτικού και προσφέρουμε νέα προγράμματα και Ομίλους γενικού ενδιαφέροντος που στόχο έχουν να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον από ερεθίσματα και δυνατότητες επιλογών, που θα διεγείρουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευελιξία της σκέψης των παιδιών. Άλλωστε η ελεύθερη επιλογή προδιαθέτει θετικά προς τη μάθηση και βοηθά στην αποτελεσματικότερη αφομοίωση της ύλης. Οι Όμιλοι θα πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος . Ανάμεσα στα άλλα, τα παιδιά θα μπορούν να παρακολουθήσουν:
- Περιβαλλοντική εκπαίδευση – Κηπουρική
- Μαγειρική – Υγιεινή διατροφή
- Παραμυθοϊστορίες- Δημιουργική γραφή
- Ταξίδια στον κόσμο
- Καλλιτεχνικές δημιουργίες
- Οι εξερευνητές του διαστήματος
- Prime STEM
- Λογο-αθλήματα
Οι εργαζόμενοι γονείς που επιθυμούν για τα παιδιά τους μεγαλύτερο χρόνο παραμονής στο σχολείο πληθαίνουν. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα;
Τα Εκπαιδευτήρια Γείτονα αφουγκράζονται την ανάγκη των γονέων για επιμήκυνση του χρόνου παραμονής των παιδιών στον χώρο του σχολείου μετά το τέλος του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος και δίνουν λύση στο πρόβλημα αυτό, παρέχοντας για τους μαθητές των μικρών τάξεων του Δημοτικού (Α΄, Β΄, Γ΄) δυνατότητα φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης καθημερινά μεταξύ των ωρών 15:30-17:10. Σ’ έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο οι μικροί μαθητές θα μπορούν να απασχολούνται δημιουργικά με δραστηριότητες εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα και να συνδημιουργούν με τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας σε ένα περιβάλλον που αποπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη μέχρι την παραλαβή από τους γονείς τους.
Γιατί ένας γονιός να προτιμήσει τα Δημοτικά Σχολεία των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα;
Για πολλούς γονείς η επιλογή του κατάλληλου Δημοτικού Σχολείου αποτελεί ένα ομιχλώδες τοπίο μέσα στο οποίο ερευνούν με οργάνωση και μεθοδικότητα λαμβάνοντας υπόψη τις προτεραιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της οικογένειας αλλά και του ίδιου του παιδιού. Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα κύριο μέλημά μας είναι η φροντίδα και η προστασία των παιδιών μας. Τα παιδιά μας θέλουμε να έρχονται στο σχολείο με χαρά και να επιστρέφουν στο σπίτι με ενθουσιασμό. Μόνο μέσα σε ένα απόλυτα ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον μπορεί να εδραιωθεί ένα δυνατό ξεκίνημα στη ζωή. Τα παιδιά, ειδικά των μικρών τάξεων του Δημοτικού, έχουν συναισθηματικά την ανάγκη να απευθύνονται σε πρόσωπα που αναγνωρίζουν. Για τον λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλο το προσωπικό των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα χτίζουν σχέσεις αλληλεπίδρασης με κάθε παιδί και νοιάζονται για αυτό σαν να μην υπάρχει κανένα άλλο στο σχολείο. Μέσα, λοιπόν, σε ένα απόλυτα προστατευμένο και εποικοδομητικό περιβάλλον το Δημοτικό σχολείο των Εκπαιδευτηρίων μας συνδέει τη γνώση με τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού, αναδεικνύει τις κλίσεις και τα ταλέντα του και μεγιστοποιεί τις δυνατότητές του.
Πείτε μας δύο λόγια για τα δύο νέα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά και την καινούργια Διεύθυνση.
Προσωπικά, από τη θέση της Διεύθυνσης, κάθε φορά που συναντώ νέους γονείς, ζητώ από αυτούς να αφουγκραστούν τις ανάγκες και την ιδιοσυγκρασία των παιδιών τους προκειμένου να επιλέξουν τον κατάλληλο μικρόκοσμο μέσα στον οποίο θα διανύσουν τα επόμενα χρόνια της ζωής τους… Καθημερινά στον μικρόκοσμο των Εκπαιδευτηρίων μας μαζί με τα παιδιά μας με αληθινό όραμα και αποστολή μετουσιώνουμε την απλή πληροφορία σε γνώση, στάση και αυτόνομη δράση πλέκοντας, έτσι, τον ιστό μιας ξεχωριστής εκπαιδευτικής εμπειρίας για όλους.
Γρηγοριάδου Εύα, Υποδιευθύντρια Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων Δημοτικού
Επικοινωνείτε στο site σας ότι ο στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών με τους τρόπους προσέγγισης, διερεύνησης κι αξιοποίησης των γνώσεων κι όχι η συσσώρευση της πληροφορίας και γνώσης. Ποιοι πιστεύετε πως είναι αυτοί οι τρόποι προσέγγισης;
Προκειμένου οι μαθητές μας να αφομοιώσουν τις γνώσεις, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε προγράμματα βιωματικής μάθησης, όπου ο μαθητής εφαρμόζει τις γνώσεις που έχει διδαχθεί. Επιπλέον, μέσα από εργαστηριακά μαθήματα, ομίλους και project οι μαθητές μας εργάζονται άλλοτε ατομικά και άλλοτε ομαδικά και ανακαλύπτουν οι ίδιοι τη γνώση, πάντοτε με την καθοδήγηση του διδάσκοντα.
Πώς μεταβιβάζεται και μεταδίδεται η γνώση σ’ ένα παιδί του Δημοτικού;
Ένα παιδί του Δημοτικού σχολείου πλαισιώνεται από έναν αριθμό εκπαιδευτικών, οι οποίοι, έχοντας ουσιαστική επαφή με τον μαθητή, επιδιώκουν να διερευνήσουν τα ενδιαφέροντα του, ώστε μέσα από το μάθημα να είναι σε θέση να του προσφέρουν τα κατάλληλα κίνητρα, με σκοπό ο μαθητής να αγαπήσει τη γνώση. Θεωρούμε πολύ σημαντικό να καλλιεργήσουμε το κατάλληλο κλίμα, ώστε ο μαθητής του Δημοτικού να αγαπήσει το σχολείο και τη διαδικασία της μάθησης. Όλοι οι μαθητές μας ενθαρρύνονται να θέτουν φιλόδοξους στόχους και να εργάζονται συστηματικά και μεθοδικά προκειμένου να οδηγηθούν στην επίτευξη τους.
Τελικά τι μένει στο μυαλό των παιδιών;
Στο μυαλό των παιδιών μας μένουν οι αξίες που το σχολείο μας πρεσβεύει, όπως ο σεβασμός, η συνεχής προσπάθεια, η προσφορά, η κατανόηση και η αποδοχή. Με γνώμονα αυτές οι μαθητές μας πορεύονται όλα τα χρόνια της φοίτησής τους στο σχολείο αλλά και στη μετέπειτα ζωή τους. Στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα δεν αποσκοπούμε απλώς στη μετάδοση των γνώσεων αλλά στη διάπλαση του χαρακτήρα και του ήθους των μαθητών μας, ώστε να αναδειχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, με κριτική σκέψη και κοινωνική ευθύνη.