Εκπαίδευση – Κορονοϊός 1-0: Το Manetaki Language School κέρδισε για ακόμα μία φορά την παρτίδα
Με την επιστροφή στη νέα πραγματικότητα η Αννίτα Μανετάκη, διευθύντρια του Manetaki Language School στη Βάρη, κάνει τον απολογισμό των απωλειών και των κερδών από την επέλαση της νόσου Covid-19 (και) στην εκπαίδευση.
- 08/06/2020
- Κείμενο: NouPou.gr
«Τα μέτρα που πάρθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού λειτούργησαν ως καταλύτης για το σχολείο μας, όπως και για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Από τη μια πλευρά, βιώσαμε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, μοναδική μέσα στα 30 χρόνια λειτουργίας της Σχολής καθώς αναγκαστήκαμε να αναστείλουμε τη λειτουργία μας. Από την άλλη όμως, αντιμετωπίσαμε μια τεράστια εκπαιδευτική πρόκληση στην οποία ανταποκριθήκαμε με μεγάλη επιτυχία» σχολιάζει η δημιουργός και Διευθύντρια Σπουδών του Manetaki Language School.
Όπως εξηγεί η ίδια, από τις 18 Μαΐου για τους μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου και από την 1η Ιουνίου για τους μαθητές του Δημοτικού, το Manetaki Language School στη Βάρη υποδέχεται όσους μαθητές το επιθυμούν με φυσική παρουσία στα μαθήματα του σχολείου, ενώ τα διαδικτυακά μαθήματα συνεχίζονται κανονικά. Πώς ήταν όμως για εκείνη, για τους καθηγητές και, φυσικά, για τους μαθητές του σχολείου όλη αυτή η περίοδος; Πώς κατάφερε το Manetaki Language School να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις και ποια είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που βγήκαν από αυτή τη διαδικασία;
Προσέφερε το σχολείο σας διαδικτυακή διδασκαλία;
Βεβαίως, καθώς το σχολείο μας βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε παρά να ανταποκριθεί στην πρόκληση των καιρών. Εδώ και χρόνια διδάσκουμε με ψηφιακή τεχνολογία ενώ διαθέτουμε ηλεκτρονική πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης και επικοινωνίας με τους γονείς. Αρχικά λοιπόν προσφέραμε ασύγχρονη διδασκαλία σε όλους τους μαθητές μας. Παράλληλα, κάναμε έρευνα για την επιλογή της καταλληλότερης εκπαιδευτικής πλατφόρμας για σύγχρονη (online) εκπαίδευση και προχωρήσαμε σε εντατική εκπαίδευση του προσωπικού μας κάνοντας επιπλέον δοκιμαστική διδασκαλία σε μαθητές μας από όλα τα επίπεδα. Στη συνέχεια, όταν ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση και η δοκιμαστική περίοδος, προσφέραμε online διδασκαλία σε όλα τα τμήματα ξένων γλωσσών ανεξαιρέτως. Δια ζώσης ή εξ αποστάσεως, ο στόχος μας είναι πάντα ένας: η παροχή υψηλής ποιότητας διδασκαλίας.
Πώς ανταποκρίθηκε το εκπαιδευτικό προσωπικό στις νέες απαιτήσεις;
Η αλήθεια είναι ότι αυτή η βίαιη ψηφιακή προσαρμογή δημιούργησε έναν διχασμό στην παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα. Κάποιοι εκπαιδευτικοί απλά απέρριψαν την ιδέα της τηλεκπαίδευσης, αισθανόμενοι ότι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και κάποιοι πραγματικά «απογειώθηκαν» δείχνοντας μεγάλη διάθεση προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης αλλά και μεγάλη προσαρμοστικότητα στη νέα πραγματικότητα. Χαίρομαι πραγματικά γιατί στο σχολείο μας η μεγάλη πλειοψηφία πραγματικά διέπρεψε στις απαιτήσεις της online διδασκαλίας. Οι περισσότεροι καθηγητές μας αποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τη νέα πρόκληση, στήριξαν το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου μας και κράτησαν ανοιχτό το κανάλι της επικοινωνίας με τους μαθητές μας.
Τελικά πιστεύετε ότι η τηλεκπαίδευση είναι εξίσου αποδοτική με τη δια ζώσης διδασκαλία;
Όπως ακριβώς στη φυσική διδασκαλία, έτσι και στην τηλεκπαίδευση τον βασικό ρόλο τον παίζει ο εκπαιδευτικός. Δεν είναι το πλαίσιο που κάνει την διαφορά, είναι ο άνθρωπος. Ένας ικανός δάσκαλος μπορεί να κάνει θαύματα με τη διαδικτυακή διδασκαλία και υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που φαίνεται ότι λειτουργούν καλύτερα online. Υπάρχουν όμως και κάποια παιδιά που δυσκολεύονται με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας και κάποιοι παράγοντες όπως ο ελλιπής τεχνολογικός εξοπλισμός κάποιων οικογενειών, ή η ασθενής εμβέλεια του internet σε κάποιες περιοχές, που έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται τεχνικά προβλήματα που δυσχεραίνουν τη διδασκαλία.
#Class_2020Social distancing but lots of love ❤️ for our students! Welcome back!
Δημοσιεύτηκε από Manetaki Language School στις Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020
Εσείς προσωπικά τι προτιμάτε; Τη διδασκαλία με φυσική παρουσία ή την εξ αποστάσεως;
Πρώτα από όλα αισθάνομαι τυχερή που είχα την ευκαιρία να μυηθώ και σε αυτόν τρόπο διδασκαλίας που μου άνοιξε άλλο ένα παράθυρο στη γνώση. Θεωρώ αυτονόητο ότι ο εκπαιδευτικός δεν παύει να εκπαιδεύεται εφ’ όρου ζωής και να ενημερώνεται για τις εξελίξεις στο χώρο του, όπως άλλωστε και ο κάθε επιστήμονας. Με το χέρι στη καρδιά όμως, η διδασκαλία με φυσική παρουσία δεν αντικαθίσταται με τίποτα. Αυτό αποτυπώθηκε και στα νούμερα, με 70% των μαθητών μας να συνεχίζουν αυτή τη στιγμή με φυσική παρουσία και 30% να συνεχίζουν διαδικτυακά.
#Education_vs_Corona_virus: 1-0 ?Η εκπαίδευση συνεχίζεται διαδικτυακά και από αύριο 18/05 και με φυσική παρουσία για τους μαθητές Γυμνασίου- Λυκείου που το επιθυμούν. Miss you all – See you soon!???
Δημοσιεύτηκε από Manetaki Language School στις Κυριακή, 17 Μαΐου 2020
Πώς άλλαξε η πανδημία τη σχολική ζωή συνολικά;
Νομίζω ότι παγκόσμια επήλθε μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Και η χώρα μας θεωρώ ότι έκανε τεράστια βήματα ψηφιακής προσαρμογής στον εκπαιδευτικό τομέα, δημόσιο και ιδιωτικό. Θεωρώ πως οι εκπαιδευτικοί έπαιξαν τεράστιο ρόλο στην επιτυχία αυτού του εγχειρήματος και αξίζει ένα μεγάλο μπράβο σε όσους μπόρεσαν να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων. Νομίζω πραγματικά πως συντελέστηκε ένα τεχνολογικό άλμα και θα αναφέρω ενδεικτικά κάποια παραδείγματα από τη μικρή κοινωνία του σχολείου μας:
-Μία νέα εκπαιδευτική επιλογή δημιουργήθηκε, η δυνατότητα εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας είτε σε περίπτωση νέου lock down είτε για όποιον το επιθυμεί καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
-Πέρα από αυτό, από φέτος θα υπάρχει και η δυνατότητα ηλεκτρονικών εγγραφών. Οι γονείς θα μπορούν να κάνουν τα πάντα ηλεκτρονικά, δίχως αναμονές, δίχως συνωστισμό, από την ασφάλεια του σπιτιού τους. Αυτό ήταν ένα σχέδιο που το επεξεργαζόμασταν καιρό για τη διευκόλυνση και αποσυμφόρηση των προεγγραφών και εγγραφών και να που επιτέλους υλοποιήθηκε.
-Επίσης, οι μαθητές απέκτησαν πραγματικές ψηφιακές δεξιότητες, «ανακάλυψαν» την ηλεκτρονική πλατφόρμα επικοινωνίας με το σχολείο μας και οι οικογένειες απέκτησαν ψηφιακό εξοπλισμό.
-Ο κόσμος άρχισε να χρησιμοποιεί το email του για επικοινωνία με τη Σχολή μας.
-Οι ενημερώσεις γονέων που έγιναν διαδικτυακά ανέδειξαν έναν νέο, άνετο και πολύ αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς.
Η ζωή προχωράει και όλοι προσαρμοζόμαστε στο νέο status quo!
Είναι διαφορετικό το μάθημα με φυσική παρουσία σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς;
Σίγουρα η φυσική παρουσία πλέον υπακούει σε πολύ αυστηρούς κανονισμούς που αφορούν στην προσέλευση/ παραμονή/ αναχώρηση, τα μέτρα υγιεινής και την διαμόρφωση των αιθουσών με ατομικά θρανία με συγκεκριμένες αποστάσεις ανάμεσά τους. Όμως η διδασκαλία αυτή καθαυτή δεν επηρεάζεται από αυτό. Η φιλοσοφία του fun learning και της βιωματικής μάθησης δεν αλλάζει. Στα μαθήματά μας συνεχίζουμε να κάνουμε ομαδική δουλειά και παιχνίδια αλλά με διαφορετικό τρόπο. Πάντα υπάρχει τρόπος για να γίνεται η μάθηση χαρά, για να υπάρχει διάδραση, φτάνει να υπάρχει εφευρετικότητα, μεράκι και εργατικότητα. Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν.
Πώς αισθάνεσθε τώρα που έχετε επανέλθει στην κανονικότητα;
Εξαντλημένη, περήφανη και ευγνώμων!
Έξαντλημένη γιατί έχουμε κάνει μία τεράστια προσπάθεια όλο αυτό το διάστημα εγώ και οι στενοί συνεργάτες μου για να στηθεί όλο το σχολείο από την αρχή σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Εκπαιδεύσεις, τροποποιήσεις στο syllabus, ενημερώσεις γονέων, επαναπρογραμματισμός. Μέσα σε έναν μήνα βγάλαμε τρεις φορές διαφορετικό πρόγραμμα για όλο το σχολείο για να μπορέσουμε αρχικά να φιλοξενήσουμε τα παιδιά διαδικτυακά, και αργότερα με φυσική παρουσία , πρώτα τους μαθητές του Γυμνασίου και μετά, τους μαθητές του Δημοτικού. Μαζί με τον Σεπτέμβρη έχουμε κάνει συνολικά 4 νέα ξεκινήματα!
Περήφανη, γιατί κερδίσαμε το στοίχημα της “ επόμενης ημέρας” . Οι γονείς μας αντάμειψαν με την εμπιστοσύνη τους και τα παιδιά μας επέστρεψαν με το πιο γλυκό τους χαμόγελο. Να ξέρετε, αυτά τα παιδιά που έζησαν τον εγκλεισμό της πανδημίας και την ανατροπή της ζωής τους, τα νοιαζόμαστε και τα πονάμε διπλά και ας μην μπορούμε να τα αγκαλιάζουμε.
Τέλος, αισθάνομαι ευγνώμων για όσους με στήριξαν στην πιο δύσκολη περίοδο της ζωής μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τους συναδέλφους που στάθηκαν δίπλα μου και κυρίως δίπλα στους μαθητές τους, προσφέροντας τον καλύτερο εαυτό τους, όπως και τους στενούς συνεργάτες μου και την οικογένειά μου, που ήταν δίπλα μου σε όλη αυτή τη πραγματικά κρίσιμη περίοδο. Δεν ξέρω πραγματικά τι θα έκανα χωρίς αυτούς. Νομίζω ότι τελικά… είμαι πολύ τυχερή!