Το Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ είναι το σχολείο του μέλλοντος
Μια βόλτα στις υπέροχες εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ ενδεχομένως να αρκεί για να σε κάνει να αποφασίσεις να στείλεις εκεί το παιδί σου. Όμως, μια γνωριμία με τους ανθρώπους τους δεν θα σου αφήσει καμία αμφιβολία.
- 01/09/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Φωτογραφίες: Τόνια Φάντη
Απέναντι από το κεντρικό κτίριο της Διοίκησης του σχολείου και το γήπεδο ποδοσφαίρου, βρίσκεται ένα κτίριο κόσμημα, αυτό του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου. Χαμηλό και απλωμένο στο χώρο, με ευήλιες αίθουσες και αύλειους χώρους, όπου η κάθε τάξη έχει πρόσβαση.
Το εντυπωσιακό κτίριο, όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι λιγότερο εντυπωσιακό απ’ τους ανθρώπους των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ. Ο λόγος για την Ειρήνη Παλαιοκρασσά, τη Διευθύντρια του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου, με την οποία μιλήσαμε για τους στόχους των Εκπαιδευτηρίων και την παιδαγωγική τους μέθοδο στις μικρές ηλικίες.
Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός
“Στον Παιδικό Σταθμό και στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ βασική επιδίωξή μας είναι η οργάνωση ενός φιλικού στα παιδιά μαθησιακού περιβάλλοντος, που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την αυτονομία τους. Ξεκινώντας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Παιδικού Σταθμού, μέλημά μας είναι η κοινωνικοποίησή τους. Μαθαίνουν να ακολουθούν κανόνες, να μοιράζονται, να τακτοποιούν. Στη συνέχεια μεγαλώνοντας, αρχίζουν να συνεργάζονται, αποκτούν σεβασμό ο ένας για τον άλλο, αναπτύσσουν ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη.”
“Παράλληλα στον Παιδικό Σταθμό και στο Νηπιαγωγείο μπαίνουν οι βάσεις για έναν ακόμη στόχο που είναι το να αγαπήσουν τα παιδιά το Σχολείο, επιδιώκουμε καθημερινά να έρχονται και να φεύγουν χαρούμενα.Έτσι καλλιεργούμε κίνητρα για μάθηση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, που έχουν κυρίως παιγνιώδη μορφή και αναπτύσσονται όχι μόνο από τις έμπειρες νηπιαγωγούς αλλά και από τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων, όπως τις δασκάλες των αγγλικών, της μουσικής, του θεάτρου, των εικαστικών, της κολύμβησης, της κινητικής αγωγής και το δάσκαλο στο σκάκι.Τέλος σε κάθε παιδί δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξει τη συναισθηματική του νοημοσύνη και να μπορεί να εκφράζει τα συναισθήματά του.”
Ο κομβικός ρόλος της οικογένειας. Η συνεργασία των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ με τους γονείς
“Όταν μιλάμε για εκπαίδευση σε αυτές τις τρυφερές ηλικίες, το κλειδί είναι η στενή συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Όταν οι γονείς έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο, με σκοπό να ενημερωθούν για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αλλά και για τις αρχές και τη φιλοσοφία του, αφιερώνεται επίσης χρόνος για να μας μεταφέρουν πληροφορίες που σχετίζονται με βιώματα των παιδιών όπως και με στοιχεία της προσωπικότητάς τους. Κάθε παιδί είναι ιδιαίτερο και μοναδικό και όσα περισσότερα γνωρίζουμε για αυτό τόσα περισσότερα μπορούμε να του προσφέρουμε ως παιδαγωγοί.”
“Στα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ, πριν την έναρξη του σχολικού έτους, υπάρχει η Ημέρα Γνωριμίας που αποτελεί καθοριστικό σταθμό και αναπόσπαστο μέρος της σχολικής πρακτικής μας. Την ημέρα αυτή τα παιδιά γνωρίζουν τη νηπιαγωγό τους και αρχίζουν σιγά – σιγά να εξοικειώνονται με τον χώρο. Αυτό είναι και το πρώτο βήμα ώστε να νιώσουν ασφαλή και να μας εμπιστευτούν. Επίσης δίνεται στους γονείς η ευκαιρία να πληροφορήσουν τη νηπιαγωγό για τις συνήθειες, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού τους, στοιχεία που θα μας βοηθήσουν στην προσαρμογή του, αλλά θα αποτελέσουν και τα θεμέλια της μαθησιακής διαδικασίας.”
“Παράλληλα ο κάθε γονιός καταθέτει συμπληρωμένο ένα ερωτηματολόγιο που περιέχει εμπιστευτικές πληροφορίες για το παιδί. Αφού κερδηθεί η εμπιστοσύνη, ακολουθεί η συμμετοχή. Τόσο στο επίπεδο του Παιδικού Σταθμού, όσο και του Νηπιαγωγείου πρωτεύουσα σημασία έχει η συμμετοχή των γονέων σε προγράμματα και δράσεις. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε σχεδιάσει μια σειρά προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα «Γονείς και Παιδία Παίζει», όπου γονείς και παιδιά από κοινού λαμβάνουν μέρος σε κινητικά παιχνίδια και σε εργαστήρια κατασκευών, καθώς και για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου το πρόγραμμα του «Οικοδεσμού», όπου οι γονείς έχουν τον ρόλο του συνεργάτη και βοηθού. Το πρόγραμμα αυτό που επιδιώκει την ενδυνάμωση του οικογενειακού ιστού, τον εμπλουτισμό των γνώσεων και τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης έχει διαφορετική θεματολογία για την κάθε ηλικία και επεκτείνεται και στις τάξεις του δημοτικού.”
Παιδαγωγική Μεθοδολογία και γνώσεις σε μικρές ηλικίες
“Η μάθηση επιτυγχάνεται βιωματικά μέσα από το παιχνίδι, τις τέχνες, τη διερεύνηση, τον πειραματισμό, την ανακάλυψη και την επαφή με πολιτισμικά στοιχεία τόσο της πατρίδας μας όσο και άλλων χωρών. Ακολουθούμε τη θεματική προσέγγιση και αναπτύσσουμε σχέδια εργασίας, τα οποία δίνουν έμφαση στη διαθεματικότητα και στην ολιστική αντίληψη της γνώσης, ενώ παράλληλα αξιοποιούνται τα ενδιαφέροντα και οι προηγούμενες εμπειρίες των παιδιών.”
“Δημιουργούμε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα που κινητοποιεί τα παιδιά για μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζονται προγράμματα που αφορούν στον προφορικό και γραπτό λόγο των παιδιών και προωθούν την εξοικείωσή τους με την ανάγνωση και τη γραφή καθώς και προγράμματα που αφορούν στα μαθηματικά και στις σύγχρονες τεχνολογίες. Ένας ακόμη στόχος μας είναι η ομαλή μετάβαση των μαθητών και μαθητριών μας στην Α’ Δημοτικού. Και εδώ όμως η παιγνιώδη μορφή των δραστηριοτήτων κάνει τη μάθηση ευχάριστη. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι σε επίπεδο επαναλήψεων των συλλαβών (φωνούλες ή παρεούλες όπως τις λέμε) παίζουμε «κρεμάλα», «παιδικό scrable», λύνουμε «εικονόλεξα» και πολλά άλλα.”
Είμαστε ότι τρώμε: Το εστιατόριο και το κυλικείο των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ
“Στα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ δίνεται σε όλα τα επίπεδα της παρεχόμενης εκπαίδευσης μεγάλη σημασία στη διατροφή των παιδιών. Πόσο περισσότερη μάλλον όταν αναφερόμαστε στα παιδιά του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου. Χρησιμοποιούνται αγνά υλικά κατά τη διαδικασία του μαγειρέματος, φρέσκα λαχανικά από βιολογικές καλλιέργειες, ενώ το καθημερινό ψωμί που καταναλώνεται, το δεκατιανό, τα γεύματα που προσφέρονται στα παιδιά καθώς και όλα τα προϊόντα του κυλικείου παρασκευάζονται στο Σχολείο την ίδια ημέρα. Επιδίωξή μας είναι να δοκιμάσουν τα παιδιά φαγητά που αρνούνται να φάνε στο σπίτι και βέβαια να αποκτήσουν την καλή συνήθεια να τρώνε λαχανικά και φρούτα.”
Οι εγκαταστάσεις: «Η αυλή μας το καλύτερο βιβλίο»
“Ένα πολύ μεγάλο θετικό των εγκαταστάσεων του σχολείου μας είναι ότι εκτείνεται σε επιφάνεια 140 στρεμμάτων με περισσότερα από 200 διαφορετικά είδη φυτών. Το φυσικό λοιπόν αυτό περιβάλλον, που προσφέρεται για αυθόρμητες διερευνήσεις πειραματισμούς και ανακαλύψεις, αξιοποιούμε με κάθε ευκαιρία. Μια βόλτα στον αύλειο χώρο μας αρκεί για να παρατηρήσουμε και να αντιληφθούμε τις αλλαγές που συντελούνται στη φύση κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εποχών του έτους. Διαφορετικά είδη από φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα, αρωματικά φυτά, λουλούδια και λαχανικά προσφέρονται για παρατήρηση. Στο πλαίσιο αυτό για παράδειγμα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθε τμήματος του Νηπιαγωγείου υιοθετούν ένα φυλλοβόλο δέντρο του κήπου μας – Λεύκα, Συκιά, Ροδιά – το φροντίζουν , το παρατηρούν και καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους.”
Το Νηπιαγωγείο του μέλλοντος
Αποχωρώ από το γραφείο της κυρίας Ειρήνης Παλαιοκρασσά σκεπτόμενος πόσο τυχερά είναι τα μέχρι στιγμής 145 παιδιά που θα φοιτήσουν την νέα σχολική χρονιά στον Παιδικό Σταθμό και στο Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ. Στέκομαι σε μια δική της φράση: «Πάνω από όλα είμαι παιδαγωγός, καθήκον μου είναι να βοηθήσω τα παιδιά, να αναπτύξουν όλο τους το δυναμικό και να τους μεταδώσω πολιτισμικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον εγγράμματο πληθυσμό των σύγχρονων κοινωνιών».
Εκπαιδευτήρια Γείτονα
Βάρη Αττικής 16602, Ελλάδα, Τηλ: 210 9656200
Facebook page
E-mail: mail@geitonas-school.gr