Η Marketing Strategist & Trainer Γεωργία Κόλλια μας δίνει do’s and don’ts για την απολύτη επιτυχία μιας επιχείρησης
Καθημερινές προκλήσεις, βασικές αρχές, ψηφιακή αλλά και post-covid εποχή. Η νότια marketing strategist and trainer Γεωργία Κόλλια, μας εξηγεί τις βασικές αρχές του digital marketing και δίνει πρακτικά do's and don'ts, ώστε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία που θέλουμε για την επιχείρησή μας.
- 12/10/2023
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
Οι marketing strategists επιχειρήσεων είναι οι ειδικοί που σχεδιάζουν την κατάλληλη στρατηγική marketing για κάθε είδους επιχείρηση ή και ελεύθερο επαγγελματία – από μεγάλη εταιρία, μέχρι μια μικρομεσαία οικογενειακή επιχείρηση. Υπό αυτή την έννοια, είναι οι μεγαλύτεροι σύμμαχοι μιας επιχείρησης. Αυτό όμως που τους κάνει τελικά πολύτιμους είναι, όπως λέει η νότια Marketing Strategist με έδρα τη Βούλα, Γεωργία Κόλλια, το γεγονός ότι στη συνέχεια είναι δίπλα τους ώστε να επιβλέπουν κάθε βήμα της διαδικασίας με στόχο το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η κ. Κόλλια είναι επαγγελματίας του Marketing εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια και έχει συνεργαστεί με επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες, start ups και μεγάλες εταιρείες, σε διαφορετικούς τομείς και σε χώρες, όπως η Ελλάδα, η Τσεχία, το Λουξεμβούργο, η Αλβανία και η Νότιος Αφρική. «Η εμπειρία αυτή με έχει βοηθήσει να κατανοήσω τις διαφορετικές αγορές και να αναπτύσσω στρατηγικές που προσαρμόζονται στις ιδιαιτερότητές τους» λέει η ίδια στο NouPou, μιλώντας για τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις όσον αφορά το marketing και για τις θεμελιώδεις αρχές που πρέπει να ακολουθούν. Παράλληλα μας δίνει πρακτικά do’s and don’ts για να οδηγήσουμε μια επιχείρηση στην επιτυχία.
Ως ειδικός, θα λέγατε ότι το digital marketing είναι μια πρακτική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να ωφελήσει οποιοδήποτε είδος επιχείρησης; Τι γίνεται με τους επιχειρηματίες – ενδεχομένως μικρότερων επιχειρήσεων – που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή εποχή; Έχετε κάποια άλλη προσέγγιση για αυτούς; Τι ανταπόκριση έχετε;
Το digital marketing είναι σίγουρα μια πρακτική που μπορεί να ωφελήσει οποιοδήποτε είδος επιχείρησης, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Οι νέες τεχνολογίες έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης επιχειρηματικής πραγματικότητας, και η χρήση τους μέσω του digital marketing μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση του brand name αλλά και στην αύξηση των πωλήσεων.
Οι επιχειρηματίες, αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις και καλούνται να προσαρμοστούν στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, κάτι που για αρκετούς είναι δύσκολο. Τα καλά νέα όμως είναι, πως υπάρχουν λύσεις! Η συνεργασία με επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι θα τους βοηθήσουν στην ψηφιακή προβολή της επιχείρησής τους αλλά και τα πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα που υπάρχουν, δίνουν την ευκαιρία για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί το digital marketing. Αρχικός στόχος είναι οι επιχειρηματίες που δεν είναι γνώστες να αλλάξουν mindset και να αρχίσουν να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
Πιστεύω πως το digital marketing είναι μια ισχυρή εργαλειοθήκη που μπορεί να ωφελήσει όλους τους τύπους επιχειρήσεων, αλλά η επιτυχία της εξαρτάται από την κατανόηση, την εκπαίδευση και τη στρατηγική προσέγγιση που υιοθετούν οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες που τους υποστηρίζουν.
Η εποχή του κορονοϊού δημιούργησε μια νέα καθημερινότητα που ευνόησε το ηλεκτρονικό εμπόριο και γενικώς την ψηφιοποίηση σε όλους τους κλάδους. Σε μεγάλο βαθμό, η νέα αυτή καθημερινότητα έχει παραμείνει και στην post- covid εποχή. Πιστεύετε ότι οι επιχειρήσεις έχουν επηρεαστεί από αυτό; Έχει αυξηθεί η ζήτηση εκ μέρους των επιχειρηματιών για εφαρμογή των μεθόδων του digital marketing;
Ναι, η εποχή του κορονοϊού επηρέασε σημαντικά τις επιχειρήσεις και ώθησε πολλές από αυτές να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους. Η ανάγκη για κοινωνική απόσταση και ο περιορισμός των φυσικών επαφών αύξησαν την ζήτηση για ηλεκτρονικές υπηρεσίες και προϊόντα, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και την ψηφιοποίηση σε όλους τους κλάδους.
Το digital marketing αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την προσέλκυση και διατήρηση πελατών και πολλές επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν τη σημασία του κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Συνεπώς, αυξήθηκε η ζήτηση από επιχειρηματίες για εφαρμογή των μεθόδων του digital marketing, καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Οι επιχειρήσεις που είχαν ήδη ισχυρή ψηφιακή παρουσία είχαν προβάδισμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά ακόμα και αυτές πρέπει να παραμείνουν επικεντρωμένες στην αναβάθμιση των ψηφιακών τους στρατηγικών.
Συνολικά, η πανδημία ενίσχυσε τη σημασία του digital marketing και της ψηφιακής παρουσίας για τις επιχειρήσεις, και αυτό αναμένεται να συνεχίσει και στην «post-COVID» εποχή, καθώς η ψηφιοποίηση συνεχίζει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επιχειρηματικής πραγματικότητας.
Ποιες είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να έχει κανείς κατά νου όταν αναπτύσσει μια επιτυχημένη στρατηγική marketing;
Κάθε στρατηγική πρέπει να ξεκινά από την κατανόηση του κοινού και των αναγκών του. Επίσης, η συνεχής παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων είναι ουσιώδης. Τέλος, η δημιουργικότητα και η καινοτομία είναι κλειδιά για τη διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις στον τομέα του marketing;
Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πολλές προκλήσεις στον τομέα του marketing, αλλά ορισμένες από τις κύριες περιλαμβάνουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, την ανάγκη για διαρκή καινοτομία, και τον εξελισσόμενο ψηφιακό κόσμο. Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται σε αυτές τις προκλήσεις και να αναπτύσσουν στρατηγικές που να τους επιτρέπουν να παραμένουν ανταγωνιστικές στην αγορά.
Πώς μπορεί μια σωστή στρατηγική digital marketing να οδηγήσει σε ένα καλύτερο customer experience και επομένως να ωφελήσει μια επιχείρηση; Μπορείτε να αναφέρετε από δυο do’s and dont’s;
Μια σωστή στρατηγική digital marketing μπορεί πράγματι να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών (customer experience) και να οδηγήσει σε οφέλη μια επιχείρηση.
Δυο βασικά πράγματα που είναι απαραίτητα (do’s) για κάθε επιχείρηση είναι:
- Να προσαρμοστεί στις ανάγκες των πελατών: Η σωστή στρατηγική digital marketing ξεκινά από την κατανόηση των πελατών. Με την ανάλυση δεδομένων μπορούν να δοθούν στοιχεία για τις προτιμήσεις και τις συνήθειες τους. Αυτό επιτρέπει στην επιχείρηση να παρέχει εξατομικευμένες λύσεις, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία των πελατών της.
- Να δημιουργεί ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο θα προσφέρει αξία στους πελάτες της, είτε πρόκειται για ενημερωτικά άρθρα, ειδικές προσφορές, εκπαιδευτικό περιεχόμενο, εικόνες ή βίντεο. Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι κλειδί για την επιτυχία της digital marketing στρατηγικής της.
Δυο στοιχεία που κάθε επιχείρηση πρέπει να αποφύγει (dont’s) είναι:
- Να μην υποτιμά τη σημασία ανάλυσης του ανταγωνισμού. Αντίθετα, παρακολουθείστε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας στον ψηφιακό χώρο και αναζητήστε ευκαιρίες για να διαφοροποιηθείτε και να ξεχωρίσετε.
- Να μην παραμελεί τη συνεχή ενημέρωση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα: Ο ψηφιακός κόσμος εξελίσσεται συνεχώς και η έλλειψη ενημέρωσης δε θα βοηθήσει στην αναβάθμιση της στρατηγικής της. Οι τεχνολογίες, οι πλατφόρμες και οι πρακτικές αλλάζουν και αυτό που καθημερινά συνειδητοποιούμε όλο και πιο πολύ είναι πως η αλλαγή είναι η μόνη πραγματικότητα.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε νέους επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν τον δρόμο του marketing;
Η διαρκής εκπαίδευση είναι θεμελιώδης. Το marketing δεν είναι κυρίως καλές ιδέες, εφαρμοσμένες έξυπνα και μεθοδικά. Τα κύρια συστατικά του είναι η στρατηγική, το branding και το market planning και για να αναδειχθούν χρειάζεται η χρήση μεθοδολογιών, εργαλείων και στοιχείων. Θα τους συνιστούσα να διατηρούν επαφή με τις νέες αλλά και τις παλαιότερες μεθοδολογίες, να αναπτύσσουν δεξιότητες στον τομέα ανάλυσης δεδομένων και να επιδιώκουν πρακτική εμπειρία σε πραγματικά έργα. Επίσης, να είναι δημιουργικοί και έτοιμοι για τις αλλαγές.