Τα νότια προάστια στον ελληνικό κινηματογράφο
Παραλίες,ξενοδοχεία, βίλες, εκκλησίες. Τις εχέτε δει στα διαμάντια του ελληνικού κινηματογράφου. Τα είχατε προσέξει όμως; Ιδού, λοιπόν, τα νότια προάστια όπως γυρίστηκαν σε ελληνικές ταινίες.
- 04/05/2018
- Κείμενο: NouPou.gr
Το κλασσικότερο παράδειγμα; Το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στον Λαιμό, εκεί όπου ο Λάκης Κομνηνός και η Αννίτα Ναθαναήλ ζούσαν “Εκείνο το Καλοκαίρι”, το οποίο έντυσαν μουσικά οι φωνές της Αφροδίτης Μάνου και του Γιάννη Φέρτη με το “σαν με κοιτάς”.
Με θέα τον Άγιο Νικόλαο γυρίστηκαν ακόμη το “Θυμήσου Αγάπη μου”, μια ταινία του 1969 με την Μπέτυ Αρβανίτη και τον Κώστα Καρρά, αλλά και το “Με Πόνο και με Δάκρυα” (του 1965) με πρωταγωνιστή τον Νίκο Ξανθόπουλο.
Υπήρχαν, βέβαια και γνωστά σπίτια που φιλοξένησαν εσωτερικά γυρίσματα σε ταινίες της εποχής, όπως η βίλα Ν. Βαλσαμάκη στην Αθηνών-Σουνίου, όπου ακούστηκε το “φώτα, κάμερα, πάμε” για το “Ψυχή και Σάρκα”, στο οποίο έπαιζαν ο Κώστας Πρέκας και η Κορίνα Τσοπέη.
Στην Άνω Γλυφάδα κοντά στη Λ. Βουλιαγμένης υπάρχει και μια άλλη βίλα, που έχει επίσης “πρωταγωνιστήσει” σε πολλές ελληνικές ταινίες. Όπως το “Ψώνιο” με τον Σωτήρη Μουστάκα, το “Αλαλούμ” του Χάρη Κλυν και το “Μάντεψε τι Κάνω τα Βράδια” με τον Στάθη Ψάλτη.
Ακόμη, η ταινία “Η Ζωή μου Αρχίζει με Σένα” διαδραματίζεται στο μέγαρο Κουλουρά (το σπίτι του Γιώργου Μούτσιου), ένα κτίριο επί της παραλιακής λεωφόρου στο Παλαιό Φάληρο.
Τα ξενοδοχεία
Τα ξενοδοχεία των νοτίων προαστίων έχουν φιλοξενήσει αμέτρητα γυρίσματα ταινιών. Στην κατηγορία αυτή ανήκει ο Αστέρας Βουλιαγμένης, οι καμπάνες στα Αστέρια, το Eden, αλλά και το Ξενία, το οποίο δεν υπάρχε πια, έχοντας δώσει τη θέση του στο Grand Resort στο Λαγονήσι.
Σκηνές από το Ξενία υπάρχουν στο “Βίβα Ρένα” με τη Βλαχοπούλου, στην κλασσική επιτυχία “Ο Τρελός τα Εχει 400” με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, στο “Ο Αγαθιάρης και η Ατσίδα” με τον Γιάννη Γκιωνάκη και στον “Ξυπόλητο Πρίγκιψ” με τον Κώστα Βουτσά.
Στο Eden Beach στην Ανάβθσσο γυρίστηκε η “Συμμορία Εραστών” το 1972, ενώ ο Νίκος Ξανθόπουλος ποζάρει μπροστά από το μεγαλοπρεπές “Κάρλτον” απέναντι από τον Φλοίσβο.
Όσο για τον Αστέρα; Η ρεσεψιόν του “παίζει” στην ταινία “Αεροσυνοδός” (1971), ενώ στην παραλία γυρίστηκε και το βίνεο κλιπ των αδερφών Μπρόγιερ “Πλατιά Γαλάζια Κύματα”, αλλά και μια σκηνή από το “Πρόσωπο της Ημέρας” με τον Κώστα Βουτσά να τραγουδάει με μάσκα και αναπνευστήρα.
Μπρος στην εκκλησία
Αρκετοί “κινηματογραφικοί” γάμοι έχουν τελεστεί σε εκκλησίες των νοτίων προαστίων από το Φάληρο και το Καβούρι, ως την Αγία Μαρίνα. Έχουμε και λέμε: Στην Παναγίτσα στο Π. Φάληρο παντρεύτηκαν στο “Ξύπνα Βασίλη” και στον “Κατεργάρη”, ενώ η “Αρχόντισσα και ο Αλήτης” ενώθηκαν με τα ιερά δεσμά του γάμου στον Άγιο Γεώργιο στο Καβούρι.
Στο ίδιο μέρος γυρίστηκαν οι γάμοι στο “Χαρούμενο Ξεκίνημα” και στον “Παπατρέχα”, ενώ στην Αγία Μαρίνα πετάχθηκε το ρύζι στην ταινία σταθμό “Κίτρινα Γάντια”.
Με θέα τη θάλασσα
Από τότε που ο ελληνικός κινηματογράφος έκανε τα πρώτα του βήματα οι σκηνοθέτες επέλεγαν τις παραλίες των νοτίων προαστίων για να ντύσουν με θάλασσα τις ταινίες τους. Όπως δηλαδή έκανε ο Μιχάλης Κακογιάννης για το “Κυριακάτικο Ξύπνημα”, το οποίο είχε γυρίσματα τόσο στον Φλοίσβο, όσο και στο Καβούρι. Ο ίδιος σκηνοθέτης το 1955 στο αριστούργημα “Στέλλα” τράβηξε με την κάμερα το οικογενειακό πικ-νικ του Φούντα και της Μερκούρη στο Καβούρι.
Στο Σούνιο εκτυλίσσονται σκηνές από το “Τρία Κορίτσια από την Αμέρικα”, αλλά και το “Μερικοί το Προτιμούν Κρύο”, ενώ στη Βάρκιζα έχει γυριστεί η κλασσική σκηνή από τη “Θεία από το Σικάγο”, στην οποία η Γεωργία Βασιλειάδου ψάχνει γαμπρούς φορώντας σομπρέρο.
Την πλαζ της Βάρκιζας αναστατώνει η καλλίγραμμη Ξένια Καλογεροπούλου στο “Λαός και Κολωνάκι”, η οποία σε άλλη ταινία και συγκεκριμένα στο “Ο Μπαμπάς μου κι Εγώ” δέχεται ερωτική εξομολόγηση από τον Νίκο Κούρκουλο. Η σκηνή γυρίστηκε στη Βουλιαγμένη, ενώ υπάρχουν και πολλές άλλες στο Λαγονήσι. Στην ίδια περιοχή έγινε και το “Υπάρχει και Φιλότιμο”, ενώ η “Μουσίτσα” με την Αλίκη Βουλιαγμένη περιείχε εξωτερικές λήψεις από τον Λαιμό.
Η πλαζ Βάρκιζας πρωταγωνιστεί στην “Οικογένεια Παπαδοπούλου” (1960) με τον Ντίνο Ηλιόπουλο, ενώ το Φάληρο παίζει σημαντικό ρόλο στο “Ευτυχώς Τρελάθηκα”. Ακόμη στην παραλία της Βουλιαγμένης γυρίστηκαν σκηνές από το “Μια Ζωή την Έχουμε” με τον Χορν και στη Γλυφάδα από το “Εκείνες που δεν Πρέπει να Αγαπούν” με την Καλουτά και τον Αλεξανδράκη.