Θέατρο: Αυτές είναι οι παραστάσεις που αξίζει να δείτε τη φετινή σεζόν
Η θεατρική σεζόν 2019/ 2020 έχει σηκώσει αυλαία. Εμείς συγκεντρώσαμε σε ένα άρθρο τις παραστάσεις που πρέπει να βάλετε στο calendar σας από δραματικές μέχρι κωμικές, οι οποίες κάποιες έχουν κάνει πρεμιέρα και άλλες ανυπομονούμε να ξεκινήσουν.
- 06/11/2019
- Κείμενο: Χριστίνα Ζάχου
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ -θέατρο Αθηνών
Ένα σαλόνι ως πεδίο μάχης. Μια νύχτα που θα φτάσει ως το ξημέρωμα. Δυο ζευγάρια ξενυχτούν, πίνουν και παίζουν τα πιο επικίνδυνα παιχνίδια:αυτά που θα γκρεμίσουν κάθε ζωτικό ψεύδος και θα φέρουν, με το φως της αυγής, την αλήθεια στο φως. Ο Τζωρτζ κι η Μάρθα είναι οι Παίκτες: στήνουν όλα τα παιχνίδια αλληλοεξόντωσης, εμπλέκουν τον Νικ και τη Χάνι, το νεαρό ζευγάρι, στήνουν παγίδες, ξεσκίζουν και ξεσκίζονται. Και μόνον έτσι επιβιώνουν. Είναι παντρεμένοι πάνω από είκοσι χρόνια, κι η οικειότητα τους, όπως πάντα, γεννά περιφρόνηση.Εκείνος είναι ένας παραιτημένος καθηγητής ιστορίας σε Πανεπιστήμιο κι εκείνη κόρη του Πρύτανη. Μετά από μια δεξίωση του πατέρα της, η Μάρθα προσκαλεί το νεαρό ζευγάρι στο σπίτι τους γιατί «ο Μπαμπάς είπε να τους φερθούμε καλά». Στο ξημέρωμα, όταν το πάρτι τελειώσει, κανείς τους δεν είναι πια ο ίδιος. Κι ό,τι έχει γκρεμιστεί, πρέπει να χτιστεί ξανά, με θεμέλιο την αλήθεια. Και την αγάπη.
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μαρία Πρωτόπαππα, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Ντάνη Γιαννακοπούλου.
Ο πατέρας- θέατρο Αποθήκη
Ελλάδα 2019. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους. Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιό κόστος; Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική – γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι μικροί – ή και μεγαλύτεροι – ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως «αναγκαίο κακό» για «καλό σκοπό», στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα οικογένειας, ζωντανεύουν στη σκηνή.
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μπισμπίκης
Πρωταγωνιστούν: Τάσος Ιορδανίδης, Μαρίνα Ασλάνογλου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέττα Χαρατζόγλου.
Mute
Ένας άνθρωπος που κυνηγά το μυαλό του, ένας άνθρωπος που αρνείται τις λέξεις. Μια πολυκατοικία. Ένας μαέστρος, ένας ηλικιωμένος, ένας φοβιτσιάρης, ένας γυμναστής, ένας σεξομανής, ένας γκαντέμης… Τι τους συνδέει; Είναι ένας ή περισσότεροι; Κάποτε όλα διαλύονται· οι λέξεις έρχονται απρόσμενα. Μια παράσταση με μουσική χωρίς μουσικούς, με λέξεις χωρίς λέξεις. Μια παράσταση που κάποιος τολμά να ανοίξει την πόρτα του δωματίου του και να δείξει τι πραγματικά υπάρχει μέσα σε αυτό.
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου, Γιώργος Χρυσοστόμου
Παίζει: Γιώργος Χρυστόμου
Η Δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά – θέατρο Βέμπο
Στο επίκεντρο του συγγραφέα είναι μια απαγορευμένη ερωτική σχέση, με φόντο την κλειστή επαρχιακή ζωή στη Μυτιλήνη του Μεσοπολέμου. Ο έφεδρος ανθυπολοχαγός, Λεωνής Δρίβας, μετά την εθνική τραγωδία της Μικρασιατικής εκστρατείας, φτάνει στην πατρίδα του και συναντά τη νεαρή χήρα του αδελφικού του φίλου, Σαπφώ Βρανά. Μεταξύ των δύο πολύ ιδιαίτερων χαρακτήρων δημιουργείται ένα δυνατό πάθος, που έχει σαν εμπόδιο από τη μια την ενοχή απέναντι στον αδικοχαμένο νεκρό και από την άλλη τα ήθη της συντηρητικής κοινωνίας του νησιού.
Πρωταγωνιστούν: Λένα Παπαληγούρα, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Γιούλικα Σκαφιδά, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Χριστίνα Τσάφου, Γιώργος Γιαννόπουλος, Μιχάλης Λεβεντογιάννης
Στο ρόλο του Δημάρχου, ο Γιώργος Κωνσταντίνου.
Πόλεμος και Ειρήνη – Δημοτικό θέατρο Πειραιά
Με όχημα τα γεγονότα που έλαβαν χώρα επί ρωσικού εδάφους μεταξύ 1805 και 1820 και έχουν ως επίκεντρο την επίδραση της γαλλικής εισβολής στην Τσαρική Ρωσία, ο Λέων Τολστόι πραγματοποιεί μια ανεπανάληπτη, μια οικουμενική σκιαγράφηση της ανθρώπινης ψυχής. Φέρνοντας στο προσκήνιο τα πάθη της ρωσικής αριστοκρατίας την εποχή της Ναπολεόντειας κυριαρχίας, ο Τολστόι φωτίζει λεπτό προς λεπτό και με κάθε λεπτομέρεια το πέρασμα των ανθρώπων από τη φρίκη του πολέμου στη θαλπωρή της ειρήνης και από το φως του έρωτα στο σκοτάδι και την αποδοχή του θανάτου.
Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Πρωταγωνιστούν: Κώστας Καζάκος, Ρούλα Πατεράκη, Γεράσιμος Γεννατάς, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Βασιλική Τρουφάκου, Νεφέλη Κουρή κ.α.
Μάμα Ρόζα -θέατρο Αλίκη
Κατάνια, Σικελία 1935. Ο γάμος και η φήμη του Αντόνιο Μανιάνο, του σούπερ γόη γιού της αγαπητής Τσιτσιλιάνας Μάμα Ρόζα, γνωστού καρδιοκατακτητή Ρώμης και περιχώρων βρίσκονται σε κίνδυνο. Αιτία μία πρόσκαιρη σεξουαλική «δυσκολία» κοντά δύο χρόνια (!) που θέτει σε κίνδυνο το δοξασμένο, στην ερωτική αρένα, όνομα της περήφανης οικογένειας Μανιάνο και την υπόληψη του ωραίου Αντόνιο. Η Μπάρμπαρα Πουλίζι, η κούκλα σύζυγός του, μοιάζει ακόμη τόσο ανέγγιχτη χώρια που δεν έχει καταφέρει να μείνει έγκυος και ο πεθερός λάβρος απειλεί να διαλύσει το γάμο και να γίνει σκάνδαλο. Ψέματα χρόνων ξεσκεπάζονται, οι αποκαλύψεις σοκαριστικές, η Μάμα Ρόζα δεν πιστεύει στ’ αφτιά της, αλλά πρέπει να δράσει γρήγορα για να σώσει την κατάσταση, τον γάμο του γιού της και όλα τα συμπαρομαρτούντα. Επιστρατεύει εξυπνάδα και καπατσοσύνη και μαζί με τον άλλο της τον γιό τον Άλντο και τον αδελφό της τον Τζίλντο συνωμοτούν και βάζουν μπρος ένα πανέξυπνο σχέδιο! Θα καταφέρει άραγε η Μάμα Ρόζα να σηκώσει ψηλά και πάλι τη φήμη του Αντόνιο και την τιμή της οικογένειάς της;
Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος
Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Μαρία Φιλίππου, Σωκράτης Πατσίκας, Μαρίνος Κόνσολος, Κωνσταντίνα Κομμάτα, Γιάννης Ρούσσος, Στράτος Χρήστου, Δανάη Καλαχώρα, Κατερίνα Μαούτσου, Αλέξανδρος Ζουγανέλης
ΡΙΤΤΕΡ, ΝΤΕΝΕ, ΦΟΣ -θέατρο Τέχνης
Τρία πρόσωπα. Τρείς ηθοποιοί. Ένα αιμομικτικό τρίο σε γεύμα. Μία κωμικοτραγική ιεροτελεστία. Σαν χορωδία από παράφρονες, τρία αδέλφια αποπειρώνται ενάντια στην αφασία, στην παράλυσή τους, στο μηδενισμό, με όπλο τον μηδενισμό. Ο Τόμας Μπέρνχαρντ (1931-1989) δανείζεται στοιχεία από την οικογενειακή ιστορία του συμπατριώτη του φιλόσοφου της Λογικής, Λούντβιχ Βίτγκενστάιν (1889-1951), του ανηψιού του Πολ Βίτγκενστάιν αλλά και από τις προσωπικότητες αγαπημένων του ηθοποιών της σύγχρονής του γερμανικής σκηνής, την Ίλζε Ρίττερ, την Κρίστεν Ντένε και τον Γκέρτ Φός, σχηματίζοντας τον τίτλο με τα επίθετά τους. Το έργο γράφτηκε το 1984.
Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα
Πρωταγωνιστούν: Λουκία Μιχαλοπούλου, Στεφανία Γπυλιώτη, Αργύρης Ξάφης.
Η μέθοδος Γκρόνχολμ- θέατρο Άνεσις
Η Μέθοδος Γκρόνχολμ αποπειράται να μιλήσει για τη σκληρότητα στις εργασιακές σχέσεις. Και θέλησα να το κάνω αυτό με αφορμή μία από τις πλέον απάνθρωπες διαδικασίες που υφίστανται στον εργασιακό κόσμο: την επιλογή προσωπικού. Η υπόθεση είναι απλή: οι τελευταίοι τέσσερις υποψήφιοι για μία θέση ανώτατου στελέχους σε μια σημαντική πολυεθνική εταιρεία συναντώνται και υποβάλλονται στις τελευταίες δοκιμασίες της διαδικασίας επιλογής, δοκιμασίες οι οποίες, ακροβατώντας στο παράλογο, δε φαίνεται να έχουν καμία σχέση με αυτή καθαυτή τη θέση εργασίας. Όλες οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται οι υποψήφιοι, όσο απίστευτο και αν φαίνεται, είναι εμπνευσμένες από πραγματικές τεχνικές επιλογής προσωπικού, καταγεγραμμένες σε σοβαρά έργα που έχουν εκπονήσει ειδικοί επί του θέματος. Το μόνο πράγμα που κάνει το έργο είναι να φτάσει τις δοκιμασίες στα άκρα, χωρίς να κρύψει το κωμικό στοιχείο που υποκρύπτεται σ’ αυτές.
Πρωταγωνιστούν: Ορφέας Αυγουστίδης, Πέτρος Λαγούτης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Χρήστος Σαπουντζής
Κι από Σμύρνη…Σαλονίκη – «Θέατρον» ελληνικός Κόσμος
Η αρχόντισσα της Σμύρνης Φιλιώ Μπαλτατζή και τα παιδιά της καταφέρνουν να επιζήσουν της Μικρασιατικής καταστροφής και μετά από μεγάλες περιπέτειες καταλήγουν στη Μακεδονία. Η Σαλονίκη γίνεται η πατρίδα των προσφύγων. Μια πολυπολιτισμική πόλη με ντόπιους, πρόσφυγες, Πόντιους και Εβραίους που ζουν αρμονικά παρά τις διαφορές τους. Το έργο παρακολουθεί την πορεία της οικογένειας και πολλών νέων χαρακτήρων την περίοδο από την ανταλλαγή των πληθυσμών μέχρι την αρχή του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Η ανέλιξη των προσφύγων από την απόλυτη φτώχεια σε μια καινούρια αξιοπρεπή ζωή, η προσπάθειά τους να γίνουν ένα με τ’ αδέλφια τους στην Ελλάδα, η άνοδος και η πτώση της ακμάζουσας Εβραϊκής κοινότητας, δίνονται ανάγλυφα μέσα από τους χαρακτήρες. Το έργο είναι μια μεγάλη νωπογραφία της εποχής με φόντο την πολιτική κατάσταση μέσα από προσωπικές ιστορίες και με τη μουσική της εποχής από τα σεφαραδίτικα, μέχρι τα ρεμπέτικα και τον Αττίκ, να αναδεικνύουν τις αισθητικές και πολιτιστικές αντιθέσεις ανάμεσα σε ντόπιους και πρόσφυγες.
Σκηνοθεσία: Μιμή Ντενίση
Πρωταγωνιστούν: Μιμή Ντενίση, Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Γιώργος Αρμένης, Νικολέττα Βλαβιανού, Κατερίνα Γερονικολού, Μαρία Εγγλεζάκη, Λευτέρης Ελευθερίου, Δημήτρης Μακαλιάς, Μιχάλης Μητρούσης, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Νίκη Παλληκαράκη, Όλγα Πολίτου, Δήμητρα Σιγάλα, Αναστασία Σκοπελίτη, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Αντιγόνη Ψυχράμη.
Ένας αληθινός καουμπόι – θέατρο Δημήτρης Χορν
Ένας πατέρας με την κόρη του βρίσκονται μετά το θάνατο της μητέρας-συζύγου. Ενώ ο πόνος είναι κοινός και θα μπορούσε ομολογουμένως να τους ενώσει, αντιθέτως η διαφορά φάσης της ζωής που διανύει ο καθένας (νιάτα- γεράματα) είναι το πεδίο μάχης που απλώνεται η αφήγηση της βραβευμένης Μαρίλια Σαμπέρ. Ο αφοπλιστικά ρεαλιστικός τόνος της κόρης συνδιαλέγεται με τον ονειρικό κόσμο στις παρυφές της νόσου του αλτσχάιμερ του πατέρα της, για να τους οδηγήσουν στη λύτρωση. Η συγκίνηση και το χιούμορ που εναλλάσσονται, είναι τα υλικά με τα οποία χτίζουμε την τέχνη του θεάτρου. Όπως και της ζωής άλλωστε. Άρα και του θανάτου…
Σκηνοθεσία: Ελένη Γκασούκα
Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Φέρτης, Ιωάννα Μαυρέα, Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Lulu – Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Ο Βέντεκιντ ήταν ένας ριψοκίνδυνος σχοινοβάτης, μόνος και πολύ πιο ψηλά από όλους τους προγενέστερους αλλά και τους σύγχρονούς του. Στην υποκρισία της άρχουσας τάξης αφιέρωνε τον έναν επικήδειο μετά τον άλλο. Τα έργα του, χαρακτηρισμένα ως άσεμνα και πορνογραφικά, ανέβαιναν στη σκηνή μόνο λογοκριμένα. Σε μια εποχή που οι γυναίκες ήταν σιδηρόφρακτες από την κορυφή ως τα νύχια, οι γυναικείοι του ρόλοι ξεγυμνώνονταν επί σκηνής και έπαιζαν σε σκληρές ερωτικές σκηνές, ακόμα και με χαρακτήρες του ίδιου φύλου. Έδειχνε αφτιασίδωτη τη βία, την εκπόρνευση και τη χρήση ναρκωτικών. Έγραφε σε μια πρωτόγνωρη για την εποχή του θεατρική γλώσσα, με σύντομες σκηνές και κοφτούς διαλόγους, όπου κάθε λέξη συγκρουόταν με την επόμενη, σαν μια καταιγιστική ανταλλαγή λεκτικών πυροβολισμών. Η ίδια η Λούλου συνεπαίρνει το κοινό με τη γνήσια ζωτικότητά της, τον αχαλίνωτο ερωτισμό της, την φυσική ευφυία της και το ακατάλυτο μυστήριό της. Είναι η επιτομή της άγριας φύσης σε όλη της την ομορφιά και την τρομακτικότητα. Κανείς δεν μπορεί να την αποκτήσει, να την ελέγξει ή να την υποτάξει, ούτε ο πιο σκληρός θηριοδαμαστής. Το αίνιγμά της συνίσταται στην ικανότητά της να ενσαρκώνει άψογα και με τέλεια αθωότητα όλες τις εικόνες που προβάλλονται επάνω της: παιδί, παρθένα, σύζυγος, φίλη, φαμ φατάλ, μητέρα, ερωμένη, πόρνη, ο κατάλογος είναι ατελείωτος. Δεν βιώνει τους ρόλους που της ανατίθενται, αλλά τους παίζει, παίζοντας ταυτόχρονα μαζί τους. Μπορεί να γίνει η Νέλλυ, η Εύα, η Μινιόν, ή οποιαδήποτε άλλη φανταστική ή μυθική θηλυκή ύπαρξη, κάτω όμως απ’ όλες αυτές τις μάσκες παραμένει πάντα η Λούλου.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς.
Πρωταγωνιστούν:Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιώργος Μπινιάρης, Άλκηστις Πουλοπούλου, Άκης Σακελλαρίου, Αλέκος Συσσοβίτης, Χάρης Φραγκούλης, Νίκος Χατζόπουλος.
Ο θάνατος του εμποράκου -θέατρο Εμπορικόν
Στις αρχές των εξήντα του χρόνων, ο Γουίλλυ βλέπει τη δουλειά του να πηγαίνει χειρότερα από ποτέ. Το ζωηρό βήμα έφυγε και μαζί το χαμόγελο από το πρόσωπό του και η εγκάρδια ζεστασιά από την προσωπικότητά του. Είναι τελειωμένος. Η ζωή του στοίχειωσε και τον πρόλαβε. Ξαφνικά δεν είναι τίποτα. Κανένας δεν τον ξέρει πια. Στήριξε όλη του την πορεία πάνω στην άποψη ότι αν οι άλλοι σε συμπαθούν, είναι σίγουρο ότι θα πετύχεις. Το να είσαι αρεστός, σου εξασφαλίζει την επιτυχία και μπορεί να σε κάνει σπουδαίο. Τις ίδιες ιδέες εμφύσησε και στους δυο γιους του και τώρα περιμένει απ’ αυτούς να εκπληρώσουν όλα όσα ο ίδιος δεν κατάφερε να κάνει στη ζωή του.
Στα όρια της νευρικής κατάπτωσης, αγωνίζεται να αποδείξει στον εαυτό του και στους άλλους πως είχε δίκιο, πως οι αρχές του και όλα όσα πίστευε στη ζωή του ήταν σωστά. Πασχίζοντας να συλλάβει την αιτία που τα πράγματα πήγαν στραβά, βυθίζεται στο παρελθόν. Τα παιχνιδίσματα του νου – οι αναμνήσεις, οι φαντασιώσεις, η ονειροπόληση, οι παραισθήσεις – προσφέρουν ένα απατηλό καταφύγιο από την σκληρή αλήθεια της πραγματικότητας που του είναι αβάσταχτη.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκευάς
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Καταλειφός, Μαρία Καλλιμάνη, Γιώργος Νούσης, Γιώργος Ζιόβας, Χρήστος Ευθυμίου, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Αποστολόπουλος, Γιώργος Πατεράκης, Χρύσα Γκινίκη, Ιοκάστη – Aγαύη Παπανικολάου
Μαρίκα -θέατρο Χώρα
Η Μαρίκα Κοτοπούλη, υπόδειγμα επιβίωσης, ενώ γεννήθηκε μέσα σε μεγάλη φτώχεια, κατάφερε να αποκτήσει μοναδική δόξα και χρήμα. Η ζωή της χαρακτηρίστηκε από ακραία πάθη, τρελούς έρωτες και θανάτους, που σημάδεψαν την εθνική μας ταυτότητα. Λατρεύτηκε σαν βασίλισσα και κυνηγήθηκε σαν χαμίνι του δρόμου. Πέρασε μέσα από τρεις πολέμους και στάθηκε όρθια, γιατί πάνω από το ταλέντο της θεατρικής της τέχνης, διέθετε το μοναδικό ταλέντο της ζωής. Η Μαρίκα ήθελε και ήξερε να ζει τη ζωή της απόλυτα και αντισυμβατικά. Ενώ ανήκε στο κατεστημένο, ήξερε να πηγαίνει κόντρα σ΄αυτό, όποτε η περίσταση και τα πιστεύω της το απαιτούσαν.
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Πρωταγωνιστούν: Νένα Μεντή, Νεφέλη Κουρή, Δημήτρης Σαμόλης, Γιώργος Δεπάστας κ.α
Μάκβεθ- Εθνικό θέατρο
Ο Μάκβεθ είναι στρατηγός στον στρατό του Σκώτου βασιλιά Ντάνκαν. Επιστρέφει νικητής και διψασμένος για εξουσία. Υποκινείται από τη σύζυγό του αλλά και από το Πεπρωμένο του. Τρεις μάγισσες του έχουν δώσει το στίγμα της μοίρας του: είναι γραπτό του να γίνει βασιλιάς. Η δίχως όριο φιλοδοξία του τον οδηγεί στα πιο αποτρόπαια εγκλήματα. Ο ένας φόνος οδηγεί σε έναν επόμενο. Η πτώση θα είναι το ίδιο ηχηρή.
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Καραμπούλας, Μαρία Κίτσου, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Δημήτρης Λιγνάδης, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Γιώργος Μπινιάρης, Ράνια Οικονομίδου, Ορέστης Τζιόβας, κ.α.
Φάλαινες του Αυγούστου – θέατρο Χώρα
Η Σάρα, μικρότερη ηλικιακά, έχει αναλάβει να φροντίζει την ογδονταεξάχρονη αδελφή της Λίμπυ. Ο θάνατος καραδοκεί σε κάθε τους βήμα. Η νεότερη τον ξορκίζει, η πιο ηλικιωμένη τον αποζητά. Η σύγκρουση των δύο κόσμων είναι αναπόφευκτη. Η μια ελπίζει στο μέλλον, αγωνίζεται ως το τέλος, η άλλη παραιτείται και ζει αναπολώντας το παρελθόν. Ο χρόνος, βαρύ φορτίο στις πλάτες τους, κυριαρχεί. Η εποχή τους έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Μοιάζουν σαν τις φάλαινες που περιμένουν να έρθουν. Είναι ένα σπάνιο είδος που εξαφανίζεται, αλλά που ακόμα υπάρχει.
Σκηνοθεσία: Πάνος Ζούλιας
Πρωταγωνιστούν: Τζένη Ρουσέα, Έρσι Μαλικένζου, Νίκος Γαλανός κ.α.
Όποιος θέλει να χωρίσει να σηκώσει το χέρι του
Ένας ανομολόγητος έρωτας που κρατάει είκοσι χρόνια. Ένας γάμος που διαλύεται από μία απιστία. Κι ένας άλλος που αναβάλλεται επ’ αόριστόν, αλλά κανείς δεν τολμά να το πει στον γαμπρό. Ένας πρώην, ένας νυν, αναρίθμητα ραντεβού μέσω ίντερνετ, κι ένα σπίτι που όσο περνά η ώρα… πλημμυρίζει. Κυριολεκτικά. Και πριν βουλιάξουν οριστικά θα πρέπει να πούνε την αλήθεια. Όλοι σε όλους.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Καπουτζίδης
Πρωταγωνιστούν: Αλεξάνδρα Ταβουλάρη, Μαριλού Κατσαφάδου, Ανθή Σαββάκη, Γιώργος Σαββίδης, Γιάννης Κουκουράκης, Πάνος Νάτσης, Απόστολος Ψαρρός και η Κατιάνα Μπαλανίκα.
Χάρολντ και Μωντ – θέατρο Νέος Ακάδημος
Το έργο αναφέρεται στην τρυφερή και παράλληλα συγκινητική σχέση που συνδέει τον αυτοκαταστροφικό και εύπορο νεαρό Χάρολντ και την ογδοντάχρονη «αναρχική» απελευθερωμένη Μοντ, που τελικά τον συμφιλιώνει με τη ζωή. Το κορμί του Χάρολντ κρύβει την ψυχή ενός γερασμένου ανθρώπου, ενώ, πίσω από τα γερασμένα χαρακτηριστικά της Μοντ, χαμογελά ένα ζωηρό κοριτσάκι. Αυτή η γέφυρα επικοινωνίας δύο μακρινών μεταξύ τους γενεών γίνεται ένας ύμνος για τη ζωή που σφύζει από αγάπη, αυθορμητισμό και ζωντάνια. Η Μοντ καταφέρνει να μεταδώσει αισιοδοξία και πίστη σ’ ένα νέο παιδί που αδυνατεί να προσαρμοστεί στο περιβάλλον του. Ο Χάρολντ μαθαίνει να γελάει, να τραγουδάει, να χορεύει, να σκέφτεται αυθόρμητα, να αποδέχεται και να γνωρίζει τον εαυτό του. Καθένας από τους δυο τους, έχει κάνει τον μισό δρόμο που τον χωρίζει από τον άλλο. Οι δυο τους, όταν είναι μαζί, αποτελούν ένα πλήρες ον.
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
Πρωταγωνιστούν: Τάνια Τσανακλίδου, Θανάσης Τσαλταμπάσης, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Ελένη Βαΐτσου, Αλέξανδρος Χούντας, Ειρήνη Κότσιφα, Διονύσης Στραβοράβδης
Top Girls
Κεντρική ηρωίδα του TOP GIRLS είναι η Marlene, μια φιλόδοξη γυναίκα καριέρας, υπεύθυνη ενός γραφείου ευρέσεως εργασίας για γυναίκες, μια «σιδηρά κυρία» που ανέρχεται θυσιάζοντας συνεργάτες, καθώς και τη δική της ευαίσθητη, ανθρώπινη πλευρά στον βωμό της επιτυχίας. Παρόλο που το έργο είναι γραμμένο σε ρεαλιστικό κώδικα, ξεκινά με μια διάσημη ονειρική πρώτη σκηνή, όπου ιστορικοί και διάσημοι μυθοπλαστικοί γυναικείοι χαρακτήρες καταθέτουν με ευφάνταστο τρόπο τις ιστορικά διαφορετικές πτυχές του ζητήματος της κοινωνικής θέσης των γυναικών. Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρεται στον χρόνο συγγραφής του έργου, όπου με μια σειρά από συναρπαστικές συγκρούσεις ανάμεσα σε σύγχρονες γυναίκες και σημαντικές ανατροπές, η συγγραφέας αναπτύσσει τις θέσεις και τους προβληματισμούς της με θεατρικά ευφρόσυνο τρόπο και υπέροχους σκηνικούς χαρακτήρες, δημιουργώντας ένα θέαμα με παλμό.
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Μαρία Καβογιάννη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βίκυ Βολιώτη, Αλεξία Καλτσίκη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Ειρήνη Μακρή, Άλκηστις Πολυχρόνη.
Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι- θέατρο Νέου Κόσμου
Ο θάνατος του ομοφυλόφιλου ποιητή Σεμπάστιαν, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, θα ωθήσει την μητέρα του κα. Βέναμπλ να έρθει σε σύγκρουση με την ξαδέρφη του, την Κάθρην ώστε μέσω του γιατρού Κούκροβιτς να ζητήσει την λοβοτομή της Κάθρην.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου
Πρωταγωνιστούν: Θέμις Μπαζάκα, Μαίρη Μηνά, Κώστας Βασαρδάνης, Αθηνά Αλεξοπούλου, Γιάννης Λατουσάκης
Η κυρία του Μαξίμ – Εθνικό
Ο συντηρητικός γιατρός Πετιπόν ξυπνάει στο σπίτι του έπειτα από ένα ξενύχτι στο οποίο τον παρέσυρε ο νεαρός φίλος του Μουζικούρ. Ο ίδιος δεν θυμάται τίποτα από τη χθεσινή βραδιά όμως στο κρεβάτι του βρίσκεται μια νεαρή χορεύτρια από το «Μαξίμ». Η ζωή του σε ένα λεπτό γίνεται άνω-κάτω. Η νεαρή χορεύτρια όμως δεν λέει να φύγει από το σπίτι του, ακόμα και όταν εμφανίζεται η θρησκόληπτη σύζυγός του. Ακολουθεί ο απόλυτος πανικός!
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Αλευράς, Αφροδίτη Αντωνάκη, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Μάνος Γαλάνης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Έμιλυ Κολιανδρή, Αυγουστίνος Κουμουλός, Πέλλα Μακροδημήτρη, Θέμης Πάνου, Άννα Πατητή, Πέτρος Σκαρμέας, Μαρία Τζάνη, Κώστας Φιλίππογλου, Γιάννης Φιλίππου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος.