Ανάπλαση παραλιακού μετώπου: Τι συμβαίνει με τα έργα στην παραλία Γλυφάδας
Καθυστερήσεις παρατηρούνται στο έργο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Γλυφάδας - Αρκετά από τα σημεία πρόσβασης στην παραλία παραμένουν ακόμη περιφραγμένα, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες - Τι αναφέρουν στελέχη του δήμου Γλυφάδας στο NouPou
- 03/12/2022
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
- Φωτογραφίες: Γιώργος Λαμπίρης
Αναπάντητα ερωτήματα έχει δημιουργήσει η εξέλιξη του έργου ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Γλυφάδας τόσο σε περίοικους και κατοίκους της περιοχής όσο και σε εκείνους που την επισκέπτονται και παρακολουθούν την εξέλιξή του. Θα θυμίσουμε ότι σε μία από τις αναφορές του ο δήμαρχος της περιοχής τον Ιούνιο του 2021 έκανε λόγο για ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος του έργου το καλοκαίρι του 2022 από τον Ναυτικό Όμιλο Γλυφάδας έως και τα Αστέρια, ενώ το τμήμα αυτό είχε ήδη ξεκινήσει να ανακατασκευάζεται από την άνοιξη της περσινής χρονιάς. Ωστόσο έως και αυτή τη στιγμή οι εργασίες στο τμήμα αυτό δεν έχουν ολοκληρωθεί και τα σημεία πρόσβασης παραμένουν περιφραγμένα σε αρκετές των περιπτώσεων. Επί της ουσίας, η ανάπλαση ξεκίνησε αρχικά από το σημείο που βρίσκεται ο Αθλητικός Ναυτικός Όμιλος Γλυφάδας (ΑΝΟΓ) έως και τα Αστέρια και στη συνέχεια επεκτάθηκε στο σύνολο της ζώνης της παραλίας έως και περίπου το σημείο που βρισκόταν κάποτε το ιστορικό κέντρο διασκέδασης Παλιά Δειλινά.
Ανάπλαση παραλιακού μετώπου: Τι αναφέρουν στελέχη του δήμου Γλυφάδας στο NouPou
Το μεγαλύτερο ζήτημα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο δήμος Γλυφάδας ήταν η έλλειψη οργανωμένων και σύγχρονων αποχετευτικών δικτύων στο συγκεκριμένο σημείο της περιοχής, σύμφωνα με στελέχη του δήμου με τα οποία επικοινώνησε το NouPou. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες από πλευράς του δήμου για τη σύνδεση του αποχετευτικού δικτύου της πόλης με συγκεκριμένα καταστήματα εστίασης που βρίσκονται κατά μήκος της παραλιακής διαδρομής όπως το Caretta, στο σημείο που κάποτε βρισκόταν το παλιό τουριστικό περίπτερο Zέρβα. Μεταξύ αυτών που μας ανέφεραν από τον δήμο και από αρμόδια τμήματα που ασχολούνται με την εξέλιξη της ανάπλασης, είναι ότι εκτός των άλλων, ένας παράγοντας που καθυστερεί την εκτέλεση του έργου είναι αυτή τη στιγμή το γεγονός ότι εκκρεμεί η μετακίνηση πυλώνων του ΟΤΕ από τον Οργανισμό Τηλεποικοινωνιών, οι οποίοι εμποδίζουν την εκτέλεση του έργου. Πηγές που επίσης πρόσκεινται στον δήμο αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι δυνατόν να εκτιμήσουν πότε ακριβώς θα ολοκληρωθεί το έργο της ανάπλασης.
Σημειώνεται επίσης ότι ο δήμος Γλυφάδας ανέθεσε ένα μέρος του έργου κατασκευής του ποδηλατοδρόμου της παραλιακής ζώνης που θα εκτείνεται από τον Άλιμο έως και τη Βούλα και εντάσσεται στα όρια του δήμου Γλυφάδας, στην ανάδοχο εταιρεία που προέκυψε μετά από σχετική διαγωνιστική διαδικασία για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, την ΖΙΤΑΚΑΤ. Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε να γίνει τροποποίηση στον αρχικό συνολικό σχεδιασμό για την κατασκευή του παραλιακού ποδηλατοδρόμου της Αθήνας, που προέβλεπε ότι η συνολική διαδρομή του θα ήταν 22 χιλιόμετρα με φορέα υλοποίησης το ΤΑΙΠΕΔ. Επί της ουσίας δηλαδή έπρεπε να εξαιρεθεί το μέρος αυτής που θα υλοποιήσει ο δήμος Γλυφάδας με ίδιες δυνάμεις.
Τι αναφέρουν στελέχη της αντιπολίτευσης
Σε επικοινωνία που είχαμε για το θέμα της ανάπλασης της παραλίας και με τον πρώην πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και νυν δημοτικό σύμβουλο Γλυφάδας, Παναγιώτη Γιάχο, αναφέρει ότι η κατασκευή του έργου της ανάπλασης ξεκίνησε την άνοιξη του 2021 πριν ακόμα υπογραφεί η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία ΖΙΤΑΚΑΤ ΑΤΕΒΕ. Εν τέλει η σύμβαση του έργου με τίτλο «Aνάπλαση Παραλιακού Μετώπου του Δήμου Γλυφάδας» υπεγράφη στις 23 Μαρτίου του 2022 με προϋπολογισμό 8.746.225,97 ευρώ. Σημειώνεται πάντως ότι με βάση και την διακήρυξη του έργου η συνολική προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών είναι 24 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, η οποία όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως από τον κύριο Γιάχο υπεγράφη μετά την έναρξη των εργασιών.
Εκτός των άλλων πάντως για το θέμα της ανάπλασης είχαν τοποθετηθεί και θεσμικοί φορείς όπως ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) στον οποίο συμμετέχουν μικρότερου και μεγαλύτερου βεληνεκούς κατασκευαστικές εταιρείες. Ο εν λόγω φορέας είχε κάνει λόγο για ζητήματα νομιμότητας επί της διαγωνιστικής διαδικασίας και των τεχών δημοπράτησης του έργου. Μάλιστα, με επιστολή του τότε στην Περιφέρεια Αττικής και στο δήμο Γλυφάδας με τίτλο «Παράνομοι όροι στα τεύχη διακήρυξης για τον διαγωνισμό του έργου», είχε ζητήσει την ανάκληση των όρων αυτών και την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.