Λαιμός Βουλιαγμένης: Νέος πεζόδρομος θα δημιουργηθεί στο άκρο του
Νέο έργο αναμόρφωσης έρχεται στο άκρο του Λαιμού της Βουλιαγμένης - Θα διατηρηθεί η φυσική διαμόρφωση του χώρου, αλλά θα αποδίδεται στους πεζούς και τα ποδήλατα - Τα 2.200 νέα φυτά και όσα προβλέπει η μελέτη
- 18/01/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Ένα νέο έργο αναμόρφωσης αλλά και αποσυμφόρησης μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης στον Λαιμό της Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του 3vita.gr, στις 28 Νοεμβρίου η δημοτική αρχή εισηγήθηκε και το αντιπροσωπευτικό όργανο της πόλης αποφάσισε να εγκρίνει τη μελέτη της νέας διαμόρφωσης του δημόσιου δρόμου στον Λαιμό, την οδό Απόλλωνος, από το ύψος της τελευταίας, τρίτης, εισόδου του Αστέρα και μέχρι το αδιέξοδο.
Σε κανένα σημείο του δημόσιου και κοινόχρηστου σήμερα χώρου της χερσονήσου δεν σταματά η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών, αντίθετα τα νέα καθιστικά, οι φυτεύσεις και οι διάδρομοι αναμένεται να προσελκύσουν περισσότερους πεζούς και επισκέπτες. Τα αυτοκίνητα όμως σύμφωνα με τη νέα διαμόρφωση θα κάνουν αναστροφή μετά την τρίτη είσοδο του Αστέρα και από το σημείο αυτό και για περίπου 400 μέτρα μέχρι τη «μύτη» θα ξεκινά ένας καλαίσθητος πεζόδρομος με νέα υλικά που εναρμονίζονται πλήρως με το τοπίο, ενώ ο χώρος θα φωτιστεί καλύτερα.
Από το σημείο αναστροφής και έπειτα με μια μπάρα ελέγχου κυκλοφορίας θα επιτρέπεται η διέλευση αποκλειστικά οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, περιπολικά κ.λπ.). Οι κάθετοι δρόμοι πρόσβασης προς το παλιό αντλιοστάσιο του Αστέρα και προς το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου επίσης θα πεζοδρομηθούν, θα φυτευτούν και θα φωτιστούν.
Οι μελετητές του τεχνικού έργου, που είναι το τεχνικό γραφείο «Doxiadis+» παρουσίασαν τις λεπτομέρειες της παρέμβασης στο Δημοτικό Συμβούλιο και απάντησαν στις ερωτήσεις του σώματος. Όπως είπαν, διατηρείται η φυσική διαμόρφωση του χώρου, αλλά ο χώρος αποδίδεται στους πεζούς και τα ποδήλατα.
Το πλάτος του οδοστρώματος μειώνεται στα 3,2 μέτρα και στη θέση της ασφάλτου που φεύγει, γίνονται εκτεταμένες φυτεύσεις. Παράλληλα, το έργο βασιζόμενο στις σημερινές διαμορφώσεις θα δημιουργήσει 3 μικρές και 2 μεγάλες πέτρινες πλατείες, στην κατάληξη του δρόμου, στο παλιό αντλιοστάσιο και στον μικρό δρόμο προς το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Η φυτοτεχνική μελέτη που συνοδεύει την πρόταση καταγράφει 2.200 νέα φυτά.
Πεζόδρομοι αντί ασφάλτου
Στις τεχνικές του λεπτομέρειες, το έργο αφορά στην αποξήλωση μέρους του ασφαλτοστρωμένου δρόμου και τη μετατροπή του σε περιοχές – μικρές πλατείες – με καθιστικά καθώς και στη δημιουργία νέων περιοχών φυτεύσεων στα τμήματα του οδικού δικτύου που θα καταργηθούν.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, η μία πλευρά του δρόμου θα αποξηλωθεί για να δημιουργηθεί με σύγχρονα υλικά ο πεζόδρομος και η άλλη πλευρά του οδοστρώματος θα διατηρηθεί, αλλά θα καλυφθεί με στρώση διακοσμητικής ρητίνης. Το πλάτος του δρόμου που θα απομείνει θα διασφαλίσει την κίνηση οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ενώ κολωνάκια θα περιορίζουν την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.
Υπαίθρια καθιστικά θα καλούν τους περιπατητές σε στάση για να απολαύσουν τη μοναδική θέα του σημείου. Στους κόμβους αυτούς, η μελέτη προβλέπει ότι η υφιστάμενη άσφαλτος απομακρύνεται και κατασκευάζεται στρώση του δαπέδου από ακανόνιστες πέτρες. Στις περιοχές αυτές εντοπίζονται καθιστικά επενδυμένα με πέτρα. Η πέτρα που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι χρώματος αντίστοιχου των πέτρινων διαμορφώσεων που εντοπίζονται στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο της χερσονήσου του Αστέρα.
Οι περιοχές στις οποίες θα αποξηλωθεί η άσφαλτος και τα περιμετρικά κράσπεδα, θα διαστρωθούν με διακοσμητική πολύχρωμη ψηφίδα και θα φυτευτούν. Οι μελετητές τονίζουν ότι τα υφιστάμενα υψόμετρα θα διατηρηθούν. Οι χωματουργικές εργασίες θα είναι οι απολύτως αναγκαίες και αφορούν στη διαμόρφωση της τελικής επιφάνειας των χωμάτων, χωρίς να ματαβληθεί η υφιστάμενη τοπογραφία.
Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια θα αποξηλωθούν και αυτά ενώ οι περιοχές που καταλαμβάνουν θα διαστρωθούν με κροκάλες από τοπική πέτρα. Νέοι φωτιστικοί ιστοί και αστικός εξοπλισμός θα αντικαταστήσουν τους σημερινούς στήλους, κάδους απορριμμάτων κ.λπ.
Το κομμάτι της φύτευσης καταλαμβάνει σημαντικό μέρος της μελέτης. Όπως αναφέρεται στα σχέδια, θα χρησιμοποιηθούν ιθαγενή φυτά – φρύγανα και μακί – προσαρμοσμένα στις τοπικές περιβαλλοντικές συνθήκες και με τις ελάχιστες απαιτήσεις για άρδευση. Τα φρύγανα θα διαταχθούν σε ορθογώνια παρτέρια κατά μήκος του δρόμου και θα συμπληρωθούν από φυτεύσεις μακίας. Θα χρησιμοποιηθούν επιπλέον και άλλα είδη, όπως σχίνο, ράμνο, δάφνη, ασφάκα, φασκόμηλο, ελίχρυσο, θυμάρι, θρούμπι. Παράλληλα, θα εγκατασταθεί αρδευτικό δίκτυο.
Πηγή: 3vita.gr