Παραλιακή: «Τρέχει» ο διαγωνισμός για τον Αστικό Περίπατο της Αθηναϊκής Ριβιέρας
Σε δημοπράτηση το μεγάλο έργο της κατασκευής του ενιαίου πεζόδρομου - ποδηλατόδρομου που θα ξεκινά από την Καλλιθέα και θα φτάνει στο δημαρχείο της Βούλας - Πώς θα μεταμορφώσει το παραλιακό μέτωπο
- 25/01/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο του Αστικού Περιπάτου της Αθηναϊκής Ριβιέρας, που φιλοδοξεί να αλλάξει εντελώς το τοπίο του παραλιακού μετώπου, δημιουργώντας έναν εκτενή πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο που θα καλύπτει όλους τους κατοίκους των νοτίων προαστίων, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους και ταυτόχρονα προσελκύοντας νέες λειτουργίες οικονομικών δραστηριοτήτων και βέβαια συμβάλλοντας στην «πράσινη ανάπτυξη». Η διαδικασία της δημοπράτησης αναμένεται να λήξει στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ φορέας υλοποίησής του είναι το ΤΑΙΠΕΔ και αναθέτουσα αρχή η Περιφέρεια Αττικής. Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 24.7 εκ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το «πράσινο» φως για την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης και ακολούθως υλοποίησης του έργου του ενιαίου ποδηλατοδρόμου-πεζοδρόμου από την Καλλιθέα έως τη Βούλα, δόθηκε μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης συνεργασίας από τον πρώην Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Π. Σταμπουλίδη.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία, μέσω της κατασκευής του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η πρωτεύουσα αναμένεται να αποκτήσει τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο – πεζόδρομό της που θα συνδέει με το παράκτιο μέτωπο με το θαλάσσιο αστικό τοπίο – στα πρότυπα των ευρωπαϊκών πόλεων. Επίσης, θα αυξηθούν οι χώροι πρασίνου, παροτρύνοντας τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και προβάλλοντας έναν νέο «πράσινο» τρόπο ζωής.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης –NextGenerationEU.
Αστικός Περίπατος Αθηναϊκής Ριβιέρας – Πώς θα είναι
Το μεγαλεπήβολο έργο του Αστικού Περιπάτου ουσιαστικά θα συνδέει, μεταξύ πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου την περιοχή της Καλλιθέας με τον δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Πρόκειται ουσιαστικά για όλη την αστική ακτογραμμή, που θα συνδέει έξι δήμους και θα εκτείνεται από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Ενδεικτικό είναι ότι ο συνολικός αστικός περίπατος θα έχει μήκος 22 χιλιόμετρα.
Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι μέρος του έργου, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους Δήμους της περιοχής και από ιδιώτες.
Πιο αναλυτικά:
Ειδικότερα:
α) Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά.
β) Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής.
γ) Το τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου – συγκεκριμένα 1 χιλιόμετρο ποδηλατοδρόμου – πεζοδρόμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ και του ΤΑΙΠΕΔ, του Ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ και του παραχωρησιούχου «ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΛΙΜΟΥ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου (από 13.08.2018 π.δ. – ΑΑΠ 172).
δ) Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ. διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού. Στην παρούσα φάση διερευνάται ο τρόπος και ο φορέας υλοποίησης του εν λόγω τμήματος.
ε) Τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περίπου 2 χλμ., υλοποιείται ως μέρος του ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια από τις ιδιαιτερότητες του έργου είναι ο συντονισμός του με άλλα τέσσερα προγράμματα ανάπλασης, μεταξύ των οποίων και η επένδυση στο Ελληνικό, ώστε το έργο να έχει ενιαία μορφή και προδιαγραφές, αλλά και η συμμετοχή του κοινού στο στάδιο της ωρίμανσης των μελετών.
Το έργο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2025, ενώ έρχεται να προστεθεί.
Το νέο «πρόσωπο» του παραλιακού μετώπου
Να αναφέρουμε, τέλος, ότι το φιλόδοξο έργο του Αστικού Περιπάτου έρχεται να προστεθεί σε ένα μεγάλο «πάζλ» έργων αναβάθμισης και επενδύσεων που «τρέχουν» κατά μήκος του παραλιακού μετώπου και αναμένεται να του δώσουν νέα μορφή, όπως βέβαια η μεγάλη επένδυση του Ελληνικού και τα επιμέρους projects της, όπως το Μητροπολητικό Πάρκο, η κοινή επένδυση Κωνσταντακόπουλου, Προκοπίου, Κόκκαλη για την ανακατασκευή της για χρόνια εγκαταλελειμένης Β’ Πλαζ Βούλας, αλλά και η αναμόρφωση της πλαζ Βάρκιζας από το επενδυτικό σχήμα με επικεφαλής τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο και η πολυτελής, νέα Μαρίνα Βουλιαγμένης.