Τι προκάλεσε την αντίδραση Κωνσταντάτου για τον ποδηλατόδρομο της παραλιακής
Ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης αντιδρά στο γεγονός ότι ο αστικός περίπατος δεν θα διασχίζει το παραλιακό μέτωπο στο ύψος του δήμου, αλλά θα περνά από κατοικημένο τμήμα του - Με ιδιαίτερα αιχμηρή ανακοίνωση ο κ. Κωνσταντάτος γνωστοποίησε ότι δεν θα παραστεί στην υπογραφή της σύμβασης του έργου και μάλιστα επιφυλάσσεται για νομική προσφυγή του Δήμου κατά του έργου - Τι αναφέρουν σχετικά πηγές του NouPou
- 11/07/2024
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Έκπληξη προκάλεσε η επιστολή του δημάρχου Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννη Κωνσταντάτου με την οποία αποκηρύσσει το έργο του αστικού πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου, επικαλούμενος τη διαφωνία του για το γεγονός ότι το έργο, που θα υλοποιηθεί με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής, δεν θα διασχίζει το παραλιακό μέτωπο στο ύψος των ορίων του δήμου, αλλά θα διέρχεται της κατοικημένης περιοχής.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είχε την ευθύνη για την προκήρυξη του έργου κατασκευής του μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου για τα 12 από τα συνολικά 22 χιλιόμετρα της διαδρομής, ο σχεδιασμός του έργου υλοποιήθηκε σε πλήρη εναρμόνιση με την κείμενη νομοθεσία για περιβαλλοντικά θέματα.
Πηγές πάντως κοντά στην Περιφέρεια Αττικής, με τις οποίες επικοινώνησε το NouPou, επισημαίνουν ότι μετά από αίτημα του δήμου υπήρξε δέσμευση της Περιφέρειας ότι θα υλοποιηθεί αστική ανάπλαση από το σημείο που θα περάσει ο αστικός περίπατος μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κατά τις ίδιες πληροφορίες ήταν μία δέσμευση, η οποία δόθηκε καταρχάς προφορικά από τον περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά προς τον δήμαρχο Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννη Κωνσταντάτο με προοπτική στη συνέχεια να ακολουθήσει τροποποιητική απόφαση που θα οδηγούσε στην υλοποίηση της συγκεκριμένης δέσμευσης.
Με βάση το ρεπορτάζ που έχουμε στη διάθεσή μας, η δέσμευση αυτή του περιφερειάρχη δεν μετουσιώθηκε σε γραπτή απόφαση, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί από πλευράς του κ. Κωνσταντάτου ότι υπήρξε ασυνέπεια ως προς τις αρχικές δεσμεύσεις Χαρδαλιά. Κατόπιν εκδόθηκε η πρόσκληση – ανακοίνωση περί υπογραφής της σύμβασης για τη δημιουργία του ενοποιημένου ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου στις 15 Ιουλίου παρουσία του πρωθυπουργού, στην οποία ο κύριος Κωνσταντάτος έκανε γνωστό ότι δεν θα παραστεί.
Σημειώνεται ότι το έργο που καλείται να υλοποιήσει η Περιφέρεια Αττικής είναι συνολικού προϋπολογισμού 19,13 εκατομμυρίων ευρώ και είναι ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, διατρέχοντας πέντε παραλιακούς δήμους, αυτούς του Παλαιού Φαλήρου, του Αλίμου, του Ελληνικού-Αργυρούπολης, της Γλυφάδας και της Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
Το αντικείμενο του έργου αφορά μήκος διαδρομής 12 χιλιομέτρων – έναντι των αρχικών περίπου 22 χιλιομέτρων – διαφορά που προκύπτει από το γεγονός ότι ένα μέρος του έργου, περί τα 10 χιλιόμετρα θα υλοποιηθεί ξεχωριστά από την Περιφέρεια, τους δήμους και από ιδιώτες. Στόχος του έργου, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2025, είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου της Αττικής.
Στα όσα αναφέρει πάντως η ανακοίνωση του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης που εκδόθηκε την Τετάρτη 11 Ιουλίου, εκτός του ότι γνωστοποιείται η απόφαση να μην παραστεί ο κ. Κωνσταντάτος στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης για τον ποδηλατόδρομο, δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι το έργο δεν θα περνάει από το παραλιακό μέτωπο, «αλλά απέναντι και μέσα από τις γειτονιές μας και σαφώς πολύ μακριά από το επονομαζόμενο παραλιακό μέτωπο».
Σημειώνεται ότι στη μελέτη για την υλοποίηση του έργου δεν ήταν εφικτή η πεζοδρόμηση – ποδηλατοδρόμηση κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος, όπως αναφέρουν επί του θέματος πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, λόγω των φυσικών εμποδίων – κατασκευών και ακινήτων που παρεμβάλλονται κατά μήκος της διαδρομής. Στο πλαίσιο του έργου έχουν ληφθεί υπόψη και τα στοιχεία της εγκεκριμένης μελέτης Ανάπλασης του Ελληνικού.
Από πού θα περνάει ο ποδηλατόδρομος στον δήμο Ελληνικού
Σημειώνεται ότι ο δήμος Ελληνικού – Αργυρούπολης εντάσσεται στην 6η Ζώνη κατασκευής του αστικού περιπάτου – ποδηλατόδρομου.
Στο πρώτο τμήμα μέχρι την παραλία του Αγίου Κοσμά, ο ποδηλατόδρομος και ο πεζόδρομος οδεύουν παράλληλα, ανατολικά από τις γραμμές του τραμ και παράλληλα με την οδό ήπιας κυκλοφορίας, όπως προβλέπεται να κατασκευαστεί. Στο δεύτερο τμήμα, προβλέπεται η διέλευση του πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου εντός της περιοχής κατοικίας του Μικρού Ελληνικού στην 1η οδό, καθιστώντας την ήπιας κυκλοφορίας με ταυτόχρονη διέλευση πεζών, ποδηλάτου και μηχανοκίνητου (μόνο για την είσοδο – έξοδο των οχημάτων εντός των κατοικιών) και στη συνέχεια κατευθύνονται παράλληλα με την λεωφόρο Ποσειδώνος.
Στο τμήμα παράλληλα με τη λεωφόρο έχει διατηρηθεί νησίδα κυμαινόμενου πλάτους περίπου από 3 μέτρα έως και 6 μέτρα, διασφαλίζοντας την απαραίτητη απόσταση των ποδηλατών από τη λεωφόρο. Για την αποφυγή εμποδίων, ο ποδηλατόδρομος εισέρχεται στην οδό Ευρυάλης – Ροντήρη – Βέλη για να διασχίσει τη λεωφόρο Ποσειδώνος και την Διαδόχου Παύλου και να βρεθεί ξανά νότια του τραμ στην επόμενη Ζώνη της Γλυφάδας. Η ποδηλατική διαδρομή – πεζόδρομος της Ζώνης 6 είναι περίπου 4,2 χιλιόμετρα.
Σημειώνεται ότι το NouPou επικοινώνησε και με τον δήμαρχο Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννη Κωνσταντάτο, ζητώντας περαιτέρω διευκρινίσεις για το θέμα. Ωστόσο ο ίδιος δεν θέλησε να τοποθετηθεί, παραπέμποντας στα όσα ήδη αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμος.