Αντίστροφη μέτρηση για την επαναλειτουργία του Τραμ από Φλοίσβο μέχρι ΣΕΦ
Οι πληροφορίες για την πολυαναμενόμενη επιστροφή του τραμ στο Φάληρο και οι νέες στάσεις που θα δημιουργηθούν προς Πειραιά.
- 13/01/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Στο πλαίσιο της κατασκευής των έργων υποδομών για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου (Φάση Α’) ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή του τμήματος της γραμμής του τραμ μεταξύ των στάσεων «Αγία Σκέπη» και «ΣΕΦ» στη νέα της θέση, σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη.
Τη Δευτέρα 11/01/2021 η γραμμή ηλεκτροδοτήθηκε και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των εγκαταστάσεων και με στόχο η γραμμή να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής.
Μετά τις πρώτες δοκιμές συρμών Τραμ από το Τροκαντερό μέχρι το ΣΕΦ, αναμένονται τα κανονικά δοκιμαστικά δρομολόγια που θα πιστοποιήσουν την δυνατότητα να ξεκινήσει και πάλι η εμπορική λειτουργία του Τραμ.
Στα πρώτα τεστ της γραμμής, όπως αναμενόταν υπήρξαν κάποια θέματα με την τηλεματική και τη σηματοδότηση, τα οποία όμως δεν αποτελούν σημαντικό εμπόδιο και αναμένεται να αντιμετωπιστούν. Σήμερα κατά πάσα πιθανότητα θα ηλεκτροδοτηθούν και οι στάσεις στο τμήμα Μπάτης-ΣΕΦ.
Επόμενο βήμα είναι να δώσει εντολή η ΣΤΑΣΥ να ξεκινήσουν τα συχνά δοκιμαστικά δρομολόγια τα οποία, τα Τραμ χωρίς επιβάτες θα διατρέχουν για κάποιες μέρες τις νέες γραμμές προκειμένου να διαπιστωθούν μικροπροβλήματα ή παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και να ολοκληρωθεί το έργο.
Την ερχόμενη εβδομάδα η επαναλειτουργία της γραμμής
Σε κάθε περίπτωση, όλα δείχνουν ότι την ερχόμενη εβδομάδα το Τραμ θα επιστρέψει στο Φάληρο με τα δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ να τερματίζουν και πάλι στο ΣΕΦ. Είναι ακόμα ένα κομμάτι του παζλ για την πλήρη επαναφορά του “διαμελισμένου” δικτύου του Τραμ. Να θυμίσουμε ότι στις αρχές Δεκεμβρίου το Τραμ ξεκίνησε και πάλι μετά από 2 χρόνια τα δρομολόγια από το Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα.
Η διακοπή της γραμμής από τον Φλοίσβο (στάση Μπάτης) μέχρι το ΣΕΦ είχε γίνει στις 16 Μαρτίου 2020. Ο λόγος ήταν τα έργα μετακίνησης της διπλής γραμμής και κάποιων στάσεων στο τμήμα αυτό λόγω της ευρύτερης εργολαβίας για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου. Τα έργα αρχικά είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο μηνών αλλά μετά από συνεχείς αναβολές τελικά διήρκησαν για όλο το υπόλοιπο του έτους.
Στην τελική ευθεία και η επέκταση προς Πειραιά
Αυτό που απομένει πλέον είναι η λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά. Η μερική κατεδάφιση του κτιρίου που είχε πιάσει φωτιά και το οποίο βρίσκεται δίπλα στις γραμμές επί της Ομηρίδου Σκυλίτση, υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Ιανουάριο. Είναι μία πολλαπλή συνεργασία μεταξύ φορέων. Ο Δήμος Πειραιά ανέλαβε το έργο και στη συνέχεια η Αττικό Μετρό θα παραδώσει τη γραμμή στη ΣΤΑΣΥ για να μπορέσει με τη σειρά της σύντομα να λειτουργήσει την επέκταση.
Πριν την έναρξη των κυρίως κατασκευαστικών εργασιών του έργου, υλοποιήθηκαν νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο του Πειραιά, για την καλύτερη εξυπηρέτηση της πόλης και των κατοίκων της.
Η κατασκευή του τροχιοδρόμου έχει ήδη, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, ολοκληρωθεί από το 2019, καθώς επίσης έχουν πραγματοποιηθεί με επιτυχία οι σχετικές δοκιμές λειτουργίας. Η παράδοση της Επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά σε εμπορική λειτουργία και χρήση υπολογιζόταν για τον Ιανουάριο του 2020, αλλά ανεστάλη για λόγους ασφαλείας λόγω της πυρκαγιάς στο διατηρητέο κτήριο επί της οδού Σκυλίτση στις 03.01.2020.
Το πιθανότερο σενάριο είναι μέσα στον ερχόμενο Φεβρουάριο να γίνουν τελικά τα επίσημα εγκαίνια (και η εμπορική λειτουργία), για ένα έργο που έφτασε να έχει ιστορία 9 ετών. Η σύμβαση για την κατασκευή της μονής κυκλικής γραμμής των 5,4χλμ υπεγράφη το μακρινό 2013 με αρχικό στόχο τη λειτουργία δύο χρόνια αργότερα.
Οι νέες στάσεις της επέκτασης του τραμ προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)
Η επέκταση της γραμμής του τραμ στον Πειραιά θα είναι μονής τροχιάς και κυκλική, δηλαδή τα τραμ θα διέρχονται από κάθε στάση προς μία μόνο κατεύθυνση. Η διαδρομή θα περιλαμβάνει 12 νέες στάσεις, 7 στη διαδρομή εισόδου και 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου από τον Πειραιά.
7 νέες στάσεις τραμ με κατεύθυνση από Νέο Φάληρο προς Ακτή Ποσειδώνος:
Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος
5 νέες στάσεις από την Ακτή Ποσειδώνος προς το Φάληρο:
Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση
Πηγές: attiko metro, news247, economistas