Αρχές του 2025 η λειτουργία της Μαρίνας Αλίμου
Μια νέα εποχή ξεκινά για τη μαρίνα Αλίμου: Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια και πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι εργασίες.
- 22/12/2020
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
Από την 1/1/2021 θα ξεκινήσει να ισχύει η σύμβαση της ΕΤΑΔ με την παραχωρησιούχο εταιρεία, “Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Μονοπρόσωπη Α.Ε.” η οποία ανήκει στην REDS του ομίλου Ελλάκτωρ.
Αν πάνε όλα βάσει του σχεδιασμού, οι εργασίες για τη νέα Μαρίνα Αλίμου αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2023 και να έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της παραχωρησιούχου εταιρείας αλλά και της REDS, Γιάννη Μωραΐτη, θα απαιτηθούν περίπου 28 μήνες για να έχει η εταιρεία τις άδειες κατασκευής στα χέρια της και ακόμη 20 μήνες για να υλοποιηθούν οι εργασίες.
Σημειώνεται με την ανάληψη της παραχώρησης, ότι η εταιρεία θα δώσει μπροστά 30 εκατ. ευρώ από τα 57,5 εκατ. (σε όρους καθαρής παρούσας αξίας) που αφορά σε 40 έτη, ενώ συνολικά στην τετραετία θα επενδύσει περίπου 50 εκατ. για εμπορικές και άλλες εκμεταλλεύσεις.
Ποιες εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη
Μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη νέα Μαρίνα, στον χώρο «τρέχουν» έργα από διάφορους φορείς, καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Μωραΐτης, θα πρέπει να αποκατασταθούν κάποια κρίσιμα δίκτυα εγκαταστάσεων και πιο συγκεκριμένα:
- Πυρασφάλεια
- Ηλεκτρολογική εγκατάσταση: από τον όμιλο Ελλάκτωρ, ο οποίος έχει ήδη ολοκληρώσει τις εγκαταστάσεις στις προβλήτες 5-9.
- Απομάκρυνση άτυπων και μη σύννομων συγκεντρώσεων (π.χ. κοντέινερς, τροχόσπιτα κλπ): από τον Δήμο Αλίμου μετά από αίτημα της ΕΤΑΔ.
- Έχει δημιουργηθεί ένα άτυπο «χωριό» όπου τοποθετούνται isobox, τα οποία μέχρι να φτιαχτεί η νέα περιοχή που θα τα φιλοξενήσει, θα εξυπηρετούν τις εταιρείες ναύλωσης σκαφών και τους ιδιοκτήτες των σκαφών.
Συνθήκες…παραγκούπολης
Αναφορικά με το τελευταίο, ο κ. Μωραΐτης έκανε λόγο για συνθήκες… παραγκούπολης, όπου η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου Αλίμου με την υποστήριξη της δημοτικής και της λιμενικής αστυνομίας φροντίζουν για την κατεδάφιση και την απομάκρυνση αυτών των κατασκευών.
Ο επικεφαλής της REDSανέφερε ότι οι αντιδράσεις ιδιοκτητών σκαφών ήταν υπερβολικές καθώς είχαν ειδοποιηθεί από τον περασμένο Μάιο. Πρόσθεσε δε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το 98% των απομακρύνσεων.
Το τέλος της Νεράϊδας
Την κατεδάφιση της ιστορικής Νεράιδας έχει αναλάβει η εταιρεία Ήφαιστος, ενώ γενικότερα, αφού εκδοθούν οι μελέτες, θα γκρεμιστούν τα πάντα στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, για να ξεκινήσει κατόπιν η ανάπτυξη των έργων.
Η εταιρεία περιέφραξε το πάρκινγκ της Νεράιδας και παράλληλα τοποθέτησε κάμερες και σταδιακά μεταφέρει εκεί όλα τα κοντέινερ, τα γραφεία και τα τροχόσπιτα, τα οποία δεν τα έχει αναζητήσει κάποιος. Εάν δεν το κάνουν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα οδηγηθούν στον ΟΔΔΥ για καταστροφή.
100 σκάφη αναζητούν τους ιδιοκτήτες τους
Τη δεδομένη στιγμή τρέχει και πλειστηριασμός για περίπου 100 σκάφη, τα οποία πρέπει να απομακρυνθούν από τον χώρο.
Όποιος τα αγοράσει θα πρέπει να τα αποδομήσει, να διαχωρίσει τα συστατικά τους και να τα διαθέσει σύμφωνα με τον νόμο.
Τα σκάφη δεν ανήκουν στον παραχωρησιούχο αλλά στο ελληνικό δημόσιο. Η REDS απλά θα τα…ανεχτεί για βραχυχρόνια περίοδο, η οποία προσδιορίζεται βάσει και του διαγωνισμού, στις 120 ημέρες.
Έσοδα
Μέχρι να ξεκινήσουν οι εργασίες, θα υπάρχουν έσοδα στη Μαρίνα από τους φορείς που βρίσκονται σε λειτουργία, δηλαδή:
-Ναυτικός όμιλος
-Dia Noche
-Εντευκτήριο
-Skippers
Τι περιλαμβάνει η νέα Μαρίνα
Το πλάνο της διοίκησης προβλέπει στο τέλος του έργου να έχει δημιουργηθεί μία μαρίνα η οποία θα φιλοξενεί ένα boatmix που θα αποτελείται από περίπου 900 σκάφη, δηλαδή επί το πλείστον μεγάλα, με μήκος άνω των 20 μέτρων.
Στο σημείο που βρίσκονται σήμερα τα γραφεία διοίκησης θα δημιουργηθούν χώροι εστίασης. Δεξιά του κολυμβητηρίου θα δημιουργηθούν κτίρια κυρίως για τους επαγγελματίες, ενώ αριστερά θα υπάρχουν γραφεία και χώροι υποστήριξης για την Μαρίνα, όπως π.χ. σούπερ μάρκετ, καταστήματα με ναυτιλιακά είδη κλπ.
Στον χώρο των 57 στρεμμάτων όπου σήμερα βρίσκεται η… παραγκούπολη, θα δημιουργηθεί επισκευαστικό κέντρο στα 20 στρέμματα της έκτασης, ενώ στον υπόλοιπο χώρο θα φιλοξενηθούν 180 θέσεις πάρκινγκ και τουριστική ανάπτυξη (π.χ. ξενοδοχεία ή κατοικίες).
«Χρειάζονται νέες υποδομές»
Ο κ. Μωραΐτης εκτιμά ότι ο τομέας των μαρίνων έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας και κυρίως στα νησιά μας, καθώς είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με τους βασικούς μας ανταγωνιστές, την Τουρκία κυρίως, αλλά και την Κροατία, καθώς οι άλλες χώρες του Νότου (Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία) βρίσκονται πολύ μπροστά. Χαρακτηριστικά ο CEOτης REDS ανέφερε ότι η Τουρκία έχει περίπου 11-12 μαρίνες με πιστοποίηση 5 αγκυρών, όταν η Ελλάδα έχει μόλις μία, τη Μαρίνα Φλοίσβου, χωρίς να αναφέρονται οι υποδομές στα τουριστικά λιμάνια.
Εκτιμά ότι το κράτος θα πρέπει να προωθήσει επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ προκειμένου να φέρουν στη χώρα μας τον κόσμο των σκαφών και όχι μόνο τους ντόπιους, αλλά και τους ξένους οι οποίοι βρίσκουν καλύτερες υποδομές στις ανταγωνίστριες χώρες. Θα μπορούσαμε δηλαδή να έχουμε τουλάχιστον 20 μαρίνες, δεδομένων και των αναγκών που υπάρχουν σε δημοφιλή νησιά της χώρας μας.