Blankpage: Το πρώτο creative agency στα νότια προάστια δεν είναι αυτό που έχεις συνηθίσει
Μια παρέα Νοτίων, φίλοι από τα γεννοφάσκια τους, δημιούργησαν μια διαφημιστική με aggressive concept κι έχουν τινάξει το status quo της επικοινωνίας στον αέρα
- 06/06/2023
- Κείμενο: Πωλίνα Παρασκευοπούλου
Πώς είναι μια διαφήμιση «επιθετικά» δημιουργική; Βάζω στοίχημα πως δυσκολεύεσαι να απαντήσεις πριν τελειώσει ο χρόνος μιας διαφήμισης στους τηλεοπτικούς μας δέκτες, αλλά πολύ εύκολα θα μπεις στο νόημα, με το που παρακολουθήσεις ένα από τα spot της Blankpage. Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, στην περίπτωσή της, ένα spot ισούται με χιλιάδες reactions στα social media, ένα πεδίο το οποίο αγαπά ιδιαίτερα. Η Blankpage «ψηφίζει» νότια δαγκωτό, γουστάρει να αγγίζει (και να ξεπερνάει) τα όρια με τα επιθετικά της concept και απεχθάνεται την έκφραση «Out of the Box». Μάλλον γιατί την έχει τερματίσει.
Επισκεφτήκαμε τα άκρως εντυπωσιακά γραφεία τους στη Βάρη και συναντήσαμε τον General Manager Αλέξανδρο Θεοδωρόπουλο και τον Managing Director Βασίλη Αντωνόπουλο, για να μας διηγηθούν πώς ξεκίνησαν όλα.
«Ήμασταν τέσσερις φίλοι, εγώ, ο Αλέξανδρος, ο Σάκης Μουτογεώργος (Creative Director) και ο Διονύσης Νικολόπουλος (Director Of Operations), οι οποίοι γνωριζόμαστε από κούνια, οι γονείς μας ήταν ήδη φίλοι πριν γεννηθούμε. Και οι τέσσερις δουλεύαμε στις μεγαλύτερες διαφημιστικές που παίζουν στην Ελλάδα για πολλά χρόνια, σε διαφορετικά κομμάτια ο καθένας. Μεταξύ μας, πάντα λέγαμε, ότι κάποτε θα κάναμε κάτι δικό μας. Άλλωστε ήμασταν μια εταιρεία από μόνοι μας. Αλληλοσυμπληρωνόμασταν. Όταν δουλεύαμε στις διαφημιστικές βλέπαμε τα καλά και τα κακά. Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια διαφημιστική, πώς διαχειρίζεται τους πελάτες, πώς διευθετεί εσωτερικά τα πράγματα και πολλά από αυτά δεν μας άρεσαν. Οπότε, είπαμε πάμε να βρεθούμε και οι τέσσερις και να το κάνουμε έτσι όπως νομίζουμε πως είναι σωστό, να αποβάλλουμε τα προβλήματα που κουβαλούν, τα διαδικαστικά, τα γραφειοκρατικά, τον τρόπο επικοινωνίας, την ευθυνοφοβία. Θέλαμε κάτι πιο άμεσο, πιο ανθρώπινο, πιο δημιουργικό χωρίς την αρτηριοσκλήρωση που παρατηρείται σε πολλά agencies», μου λέει ο Βασίλης, τονίζοντάς μου τη σημασία της παρέας στην εξέλιξη της Blankpage και καταλήγοντας πως τελικά, «η πολλή οργάνωση σκοτώνει τη δημιουργικότητα».
«Όλοι οι άνθρωποι που τελικά επιλέχθηκαν για να είναι εδώ μέσα (ξεκινήσαμε από εμάς τους τέσσερις και πλέον είμαστε καμιά εικοσαριά) έχουμε το ίδιο mind-set, ιδιοσυγκρασία, χιούμορ, ποιότητα, πέρα από τα skills. Ταυτιζόμαστε. Όλοι μαζί κλείνουμε αρμονικά τον κύκλο που αποτελεί την παρέα της Blankpage».
«Το 2017, παραιτηθήκαμε από τις δουλειές μας και οι τέσσερις και ξεκινήσαμε να δουλεύουμε από το σαλόνι του σπιτιού του Βασίλη. Είχαμε ήδη μεγάλο networking από freelance πελάτες που τους φέραμε in house. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν. Το 2019 νοικιάσαμε χώρο στην Ηλιούπολη, μέχρι και τις αρχές του 2022 που έγινε η εξαγορά από ένα πολυμετοχικό σχήμα, που είναι ουσιαστικά όμιλος και το Σεπτέμβριο που μας πέρασε μπήκαμε και στα νέα γραφεία μας στη Βάρη», συμπληρώνει ο Αλέξανδρος.
Δε γίνεται να μην τους ρωτήσω πόσο εύκολα ή δύσκολα πήραν την απόφαση από κουαρτέτο να ενταχθούν σ’ ένα πολυμετοχικό σχήμα. «Ήταν μια δύσκολη απόφαση γιατί εμείς οι τέσσερις ήμασταν κλεισμένοι στο καβούκι μας και μας πήρε 2-3 μήνες να πούμε το τελικό ναι. Το σκεφτήκαμε πολύ γιατί φοβόμασταν. Τελικά τολμήσαμε να κάνουμε το άλμα και όλο αυτό εξελίχθηκε σε κάτι πολύ ανώτερο από αυτό που φανταζόμασταν τότε. ‘Όταν συναντηθήκαμε για την κοπή της πίτας και κλείσαμε 7 τραπέζια καταλάβαμε τι έχει γίνει. Είναι σοκαριστικό να ξεκινάς από το σαλόνι του σπιτιού σου και να γεμίζεις μισό μαγαζί!».
Αλλά πάμε να δούμε τι ακριβώς σκαρώνει αυτή τη παρέα πίσω από τη Blankpage. «Ως βάση ξεκινήσαμε τη διαφημιστική εταιρεία, που καλύπτει όλο το φάσμα της διαφήμισης κατά 90% 360°, εκτός από το below the line. Καλύπτει ουσιαστικά τα πάντα, από τηλεοπτικά, social media, digital, google, website development, applications, consulting, branding -που επίσης είναι πολύ σημαντικό κομμάτι μας- και πολιτική διαφήμιση. Ωστόσο, επειδή υπήρχαν όλες οι προϋποθέσεις, ο χώρος και το networking, προέκυψε και η ανάγκη ίδρυσης μιας εταιρείας παραγωγής και κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Deaf Eye Productions. Μια αυτόνομη εταιρεία παραγωγής που συστεγάζεται με την Blankpage και ανήκει στον όμιλο. Η εταιρεία παραγωγής εκ φύσεως βοηθάει την Blankpage, αφού όλα τα concept-ικά projects εκτελούνται από την Deaf Eye. In house έχουμε επίσης νομικό και οικονομικό τμήμα», μου αναλύει ο Αλέξανδρος, προσθέτοντας πως η Deaf Eye συνεργάζεται και με άλλες διαφημιστικές.
Ποια είναι τα ατού της Blankpage (εκτός από το ότι είναι νότια φυσικά, ένα παντοτινό avantage!); «Ενώ οι περισσότεροι προσπαθούν να δημιουργήσουν concepts για να εμπνεύσουν, εμείς προσπαθούμε να κάνουμε τον χρήστη να σταματήσει. Ένα επιθετικό concept θα σου τραβήξει την προσοχή και θα κοντοσταθείς. Εκεί που θα σταματήσεις, εκεί τελειώνει η δική μας δουλειά. Αυτό συνιστά την επιτυχία. Και τελικά το awareness θα οδηγήσει στην πώληση. Μας αρέσει να ξεφεύγουμε από τα τυπικά, ο στόχος μας είναι να βρούμε ένα δημιουργικό τρόπο να πλασάρουμε το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία. Γι’ αυτό μας επιλέγουν. Οι περισσότεροι συνεργάτες έρχονται σε μας γιατί θέλουν κάτι δημιουργικό και επιθετικό, πέρα από τα συνηθισμένα», μου λέει ο Βασίλης.
«Εγώ θα πρόσθετα στα ατού το γεγονός πως έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα μερίδια της ελληνικής αγοράς που παίζουν αυτή τη στιγμή στο influencing στερέωμα. Επίσης πως η Blankpage παρέχει ένα all-inclusive πακέτο. Από τη σύλληψη ιδέας, την προώθηση, την εκτέλεση, την παραγωγή μέχρι και τους creators, που αποτελεί το εργαλείο. Στην ουσία έχουμε όλα τα εργαλεία για να εκτελέσουμε το project από την αρχή ως το τέλος. Δεν υπάρχουν διαμεσολαβητές. Μπαίνοντας εδώ ο συνεργάτης έχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο και δεν χρειάζεται να μιλάει με πολλά άτομα και να κολλάνε στις διαδικασίες. Υπάρχει μεγάλη αμεσότητα, εύκολη επικοινωνία. Το μόνο που μένει να κάνει είναι να εγκρίνει», προσθέτει ο Αλέξανδρος και νομίζω πως όλο αυτό στην ουσία, διώχνει το άγχος των συνεργατών του.
«Εδώ δεν είμαστε “χαρτογιακάδες”. Το κλίμα είναι εντελώς φιλικό. Η φάση είναι: πάμε να κάνουμε τη δουλειά που γουστάρουμε! Νοιαζόμαστε να βγάλουμε κάτι που θα κάνει τη διαφορά για τους συνεργάτες μας. Συζητάμε μαζί τους σαν να είμαστε φίλοι. Θέλουμε να μας πουν τα εσώψυχα της εταιρείας τους και να τους πούμε τα δικά μας, να βρούμε τους κώδικές μας και να κερδίσουμε μαζί. Γιατί το να βγάλουμε κάτι καλό θα είναι κέρδος και για τους δυο μας».
Αναρωτιέμαι πώς είναι να κάνεις business με τους φίλους σου. «Πολλοί λένε πως με συγγενείς και φίλους δεν κάνεις δουλειές. Ισχύει όταν δεν είναι -πραγματικοί- φίλοι. Εμείς οι τέσσερις όμως, γνωριζόμαστε πολύ πριν ασχοληθούμε με τη διαφήμιση και έχουμε περάσει το τεστ στο βάθος των χρόνων. Η Blankpage είναι κάτι δικό μας και δουλεύουμε όλοι για το καλό της. Έχουμε κατανοήσει ποιος είναι ο στόχος και ποιοι οι ρόλοι μας και η εταιρεία είναι πάνω απ΄ όλα. Γελάμε, κοροϊδευόμαστε, ενίοτε βρίζουμε αλλά ποτέ δεν σκοτωνόμαστε γιατί έχουμε βρει τους κώδικές μας. Επίσης, θεωρώ πως είναι βασικός παράγοντας στη διαδικασία. Αν δεν έχεις τριβή με τον άλλο, είναι δύσκολο το brainstorming. Μπορεί να πω κάτι και εσύ να μη με καταλάβεις αλλά ο Βασίλης θα το πιάσει γιατί με γνωρίζει πολύ καλά και ξέρει το point of view μου κάθε φορά που λέω κάτι», μου εξηγεί ο Αλέξανδρος.
Για το τέλος, άφησα την ερώτηση που ανυπομονούσα να κάνω από την αρχή. Πώς νιώθουν που η διαφημιστική τους εδρεύει στα νότια προάστια; «Είμαστε οι πιο χαρούμενοι άνθρωποι, που η εταιρεία είναι στα νότια. Ερχόμαστε το πρωί στη δουλειά και δεν πήζουμε στην κίνηση. Τόσο μπινελίκι που έχουμε ρίξει στο δρόμο, πηγαίνοντας στις δουλειές μας στα βόρεια προάστια μας φτάνει για δυο ζωές. Ακόμη και η αγγελία μας, έγραφε: “Ελάτε εδώ, δεν έχει κίνηση!” με κεφαλαία γράμματα. Ερχόμαστε εδώ και είναι χαρά θεού, ζεστούλα με θαλασσινή αύρα, ενώ με το που περνάγαμε την περιφερειακή Υμηττού, ξεκινούσε η μαυρίλα, η γκαντεμιά» μου λένε χιουμοριστικά (ή και όχι;) μ’ ένα στόμα, μια φωνή.