Gravity The Newtons – Ελληνικό: Η στρατηγική marketing και επικοινωνίας του έργου από την αρχή μέχρι σήμερα
Bήμα βήμα τα στάδια της επικοινωνιακής στρατηγικής για το έργο του Ελληνικού που ανέλαβε εξ αρχής η Gravity The Newtons, από τις αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου, έως το σήμερα και τα επίσημα εγκαίνια της επένδυσης.
- 01/12/2022
- Κείμενο: NouPou.gr
Το 2014 η Lamda Development ξεκίνησε τη συνεργασία της με την εταιρεία επικοινωνίας Gravity The Newtons. Η συνεργασία αφορούσε την στρατηγική marketing και επικοινωνίας, σχετικά με το έργο του Ελληνικού. Ας δούμε βήμα – βήμα τα στάδια της επικοινωνιακής αυτής στρατηγικής, από τις αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου, έως το σήμερα και τα επίσημα εγκαίνια της επένδυσης.
Ξεκινώντας από τις αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου
Πρωταρχικός στόχος της Lamda Development, στο ξεκίνημα αυτής της συνεργασίας ήταν να υποστηριχθεί σε επικοινωνιακό επίπεδο όλη η προετοιμασία των αρχιτεκτονικών μελετών, των σχεδίων και της σύνδεσης με την κοινωνία.
Σύμφωνα με την Gravity The Newtons, το Ελληνικό είναι ένα τοπόσημο που ξυπνά μνήμες και συναισθήματα κι έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας. Μία έκταση που έχει στεγάσει τον πρώην Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και έχει φιλοξενήσει Ολυμπιακά αθλήματα και στιγμές που μας έκαναν εθνικά περήφανους, βρίσκεται τώρα δίπλα σε έννοιες όπως «αξιοποίηση» και «ιδιωτική επένδυση». Η μεγαλύτερη πρόκληση λοιπόν για την Gravity The Newtons ήταν αφενός να εξηγήσει τι σημαίνουν αυτές οι έννοιες στην πράξη, αλλά και να παρουσιάσει το όραμα της Lamda για το Ελληνικό. Όλη αυτή την περίοδο, στόχος και προτεραιότητα της επικοινωνιακής στρατηγικής ήταν η προσέγγιση των πολιτών και ενός ευρέος φάσματος stakeholders, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πληρέστερη «γνωριμία» του κοινού με ένα έργο που πρόκειται να φέρει πολλαπλά οφέλη για όλους μας.
2018 – 2020: Το όραμα αποκτά μορφή
Η δεύτερη επικοινωνιακή φάση, αφορούσε το γεγονός ότι το έργο έμπαινε σταδιακά σε ρυθμούς εξέλιξης. Το πρώτο κτίριο κατεδαφίζεται τον Ιούνιο του 2020 παρουσία του Πρωθυπουργού και της πολιτικής ηγεσίας και λίγο αργότερα, τον Ιούλιο του 2020, ανακοινώνεται από τη Lamda Development, εν όψει της έναρξης των έργων στο Ελληνικό, η δημόσια πρόσκληση συμμετοχής στο πρώτο ομόλογο. «Ταυτόχρονα και εμείς αρχίζουμε πια να επικοινωνούμε το μέλλον. Μέσα από εικόνες και αρχιτεκτονικά σχέδια, η νέα εποχή του Ελληνικού γίνεται πιο κατανοητή, πιο πραγματική», σχολιάζει η ομάδα της Gravity The Newtons.
2021 – 2022: Από το Ελληνικό στο The Ellinikon
Τον Μάιο του 2021 υπογράφεται και επίσημα η μεταβίβαση των μετοχών από την Ελληνικό Α.Ε. στη LAMDA Development. Η δημοσιότητα έχει εκτιναχθεί γύρω από τη συγκεκριμένη είδηση και έκτοτε, άλλοτε με θετική και άλλοτε με πιο επιφυλακτική χροιά, το Ελληνικό βρίσκεται σταθερά στην επικαιρότητα, αποκαλύπτοντας κομμάτι – κομμάτι την εξέλιξη του έργου.
Το καλοκαίρι του 2021 είναι που η Lamda Development ξεκίνησε μια σειρά τακτικών διαδικτυακών παρουσιάσεων για να μοιραστεί με το ευρύ κοινό το πώς θα διαμορφωθεί το Masterplan, αλλά και να παρουσιάσει τα βασικά τοπόσημα του έργου, όπως το μητροπολιτικό πάρκο, τη Riviera Galleria και τον πρώτο πράσινο ουρανοξύστη της χώρας, το Riviera Tower. Για όλα αυτά, η Gravity The Newtons πραγματοποιήσε σειρά διαδικτυακών παρουσιάσεων, μέσα από ολοκληρωμένες ενέργειες δημοσιότητας, με έμφαση στο digital περιβάλλον.
Η Account Director της Gravity The Newtons, Κέλλυ Ιωακειμίδου, ανέφερε σχετικά: «Κληθήκαμε να μεταφέρουμε και να αποκωδικοποιήσουμε αυτά που έβλεπε ο κόσμος, να εξηγήσουμε τι δείχνουν οι μακέτες, αλλά και να ερμηνεύσουμε την ουσία τους, το τι σημαίνουν για τη χώρα σε επίπεδο οικονομίας, περιβάλλοντος και κοινωνίας. Να αναδείξουμε δηλαδή τις πολλαπλές διαστάσεις του έργου και τα πολλαπλά οφέλη του». Οι διαδικτυακές παρουσιάσεις μεταδόθηκαν live στην πλειονότητα των Μέσων Ενημέρωσης, κατακλύζοντας την επικαιρότητα με δημοσιεύματα που αναδείκνυαν τα highlights του έργου.
Οκτώβριος 2021 – Η δημιουργία του Experience Park
Οκτώβριος του 2021 και οι μπουλντόζες βρίσκονται στη Λεωφόρο Ποσειδώνος για να κατεδαφίσουν τα χαρακτηριστικά μπλε κτίρια που άλλοτε στέγαζαν τα γήπεδα ξιφασκίας και μπάσκετ. Λίγο μετά, η πρώτη «έκπληξη» για το κοινό είναι γεγονός: Το πρώτο μέρος του μητροπολιτικού πάρκου, το The Ellinikon Experience Park, παραδίδεται στο κοινό τα Χριστούγεννα, πολύ νωρίτερα δηλαδή από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Η Gravity The Newtons υποστήριξε τότε επικοινωνιακά την άφιξη του πρώτου μέρους του πάρκου, αναλαμβάνοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας 360 Above the Line καμπάνιας για το Experience Park. Με μία teasing ολιστική επικοινωνία και με το δημιουργικό όχημα μιας «πρόσκλησης», η καμπάνια καλούσε τον κόσμο να επισκεφθεί το πρώτο παραδοθέν τμήμα του μεγάλου έργου ανάπλασης. Όπως φάνηκε, η επικοινωνιακή αυτή κίνηση είχε τεράστιο αποτέλεσμα, με πλήθος κόσμου να επισκέπτεται το πάρκο.
Μάρτιος 2021 – Η πρώτη ξενάγηση στην έκταση του Ελληνικού
Έκτοτε, οι εκπλήξεις δεν σταματούν. Τον Μάρτιο του 2021 διεξάγεται η πρώτη επιτόπια ξενάγηση στην έκταση του Ελληνικού, όπου δεκάδες δημοσιογράφοι έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τους χώρους του έργου. Τα media guiding tours αποτελούν πλέον θεσμό που συνεχίζεται ακόμη, με στόχο την τακτική ενημέρωση του δημοσιογραφικού κοινού για τη σταδιακή εξέλιξη των εργασιών.
Απρίλιος 2021 – Η ανακοίνωση για το πρώτο κτίριο που θα στεγάσει σωματεία ΑμεΑ
Τον Απρίλιο του 2021 διοργανώθηκε η πρώτη εκδήλωση στον χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών όπου η Lamda Development ανακοίνωσε το πρώτο κτίριο που πρόκειται να ανεγερθεί στο Ελληνικό μέσα στο 2023, ένα κτίριο που θα στεγάσει τέσσερα σωματεία ΑμεΑ. Η έμφαση επικοινωνιακά όμως, όπως εξήγησε η ομάδα της Gravity The Newtons, δεν δόθηκε στο -έτσι κι αλλιώς- σύντομο χρονοδιάγραμμα των εργασιών, αλλά στην επιλογή της δημιουργίας του πρώτου κτιρίου για τα σωματεία ΑμεΑ, που κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.
«Με κεντρικό μας μήνυμα “ένας νέος τρόπος ζωής, για όλους”, θέλαμε να εστιάσουμε στην αξία της συμπερίληψης που διέπει ολόκληρο το έργο, ένα έργο που ξεκινά από την κάλυψη των αναγκών για τις πιο “ευάλωτες” ομάδες συμπολιτών μας, για να υπογραμμίσει ότι ανήκει σε όλους. Οι εκπρόσωποι και των τεσσάρων σωματείων ΑμεΑ έδωσαν το παρών με τους χαιρετισμούς τους και τις ευχαριστίες τους στην εκδήλωση, σε έναν χώρο που δημιουργήσαμε από το μηδέν, στη μέση του αεροδιάδρομου, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, τηρώντας όλες τις απαιτήσεις προσβασιμότητας. Μέσα από ένα ολιγόλεπτο ντοκιμαντέρ, προβλήθηκαν εικόνες από τις υπάρχουσες δομές, εκφράστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι αλλά και οι επωφελούμενοι των σωματείων ΑμεΑ στις παρούσες συνθήκες, ενώ παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη που θα δώσει η δημιουργία του νέου κτιρίου. Ήταν μια πολύ συγκινητική στιγμή για όλους όσοι ήμασταν εκεί, κοινό και διοργανωτές, και την οποία μοιραστήκαμε διαδικτυακά με όλο τον κόσμο», σχολιάζει η Senior Account Manager της Gravity The Newtons, Μυρτώ Σαρόγλου.
Το Ellinikon Experience Center κάνει την εμφάνισή του
Επόμενο βήμα ήταν ο ερχομός του The Ellinikon Experience Centre, ενός καινοτόμου κέντρου επισκεπτών που δίνει την ευκαιρία στο κοινό από σήμερα να «γευτεί» το μέλλον της μεγαλύτερης αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. «Είναι ένα project που δουλεύτηκε με πυρετώδεις ρυθμούς από τους ανθρώπους της Lamda. Από πλευράς μας, δουλεύαμε ολοκληρωμένη καμπάνια Above the Line επικοινωνίας ενώ ταυτόχρονα ετοιμαζόταν ο χώρος και είχε οριστεί ημερομηνία για την έναρξη λειτουργίας του. Με αυστηρό πρόγραμμα και πολλούς περιορισμούς τεχνικά λόγω των εργασιών που βρίσκονταν σε εξέλιξη, καταφέραμε να βγούμε στον αέρα ολιστικά με μια καμπάνια που αποτύπωνε τις εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης σε ένα καινοτόμο κέντρο επισκεπτών που φέρνει το αύριο του The Ellinikon, σήμερα», σχολιάζει η Κέλλυ Ιωακειμίδου.
Οκτώβριος 2022 – Τα επίσημα εγκαίνια της επένδυσης του Ελληνικού
Kάπως έτσι, φτάσαμε στο σήμερα. Τον Οκτώβριο του 2022, τα επίσημα εγκαίνια της επένδυσης του Ελληνικού είναι γεγονός. Αγγίζοντας σχεδόν τα 1.000 άτομα, εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας και των θεσμών του τόπου μας, της τοπική αυτοδιοίκησης, του Τύπου και του επιχειρηματικού κόσμου παρευρέθηκαν στη λαμπερή εκδήλωση για να μοιραστούν τα επίσημα εγκαίνια του μεγαλύτερου έργου ανάπλασης στην Ευρώπη. Μια εκδήλωση που όπως περιγράφει η ομάδα της Gravity The Newtons, δημιουργήθηκε εξολοκλήρου από το μηδέν, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει τίποτα στον χώρο, πέρα από έναν μακρύ αεροδιάδρομο που μαρτυρούσε τη ζωή του πρώην Αεροδρομίου.
Η Μαρίνα Νικολάου, Group Account Director of Corporate Communications της Gravity The Newtons αναφέρει σχετικά με τη διοργάνωση της εκδήλωσης: «Έπειτα από μια σταθερή και μακροχρόνια κοινή πορεία με την ομάδα της LAMDA Development για το project του Ελληνικού, είχαμε τη μεγάλη τιμή να οργανώσουμε το επίσημο event παρουσίασης των έργων που έχουν ξεκινήσει και υλοποιούνται, καθώς και του σχεδιασμού για τα επόμενα 5 χρόνια».
Πηγή: marketingweek.gr