Όσα είδαμε στο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών
Eπέστρεψε - μετά από δύο χρόνια απουσίας λόγω πανδημίας- και ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή το 17ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών. Η διοργάνωση φέτος πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo στα Σπάτα, αντί για το Ελληνικό και τα νότια προάστια όπως άλλοτε. Βρεθήκαμε εκεί και είδαμε από κοντά όλα τα σκάφη ενώ είχαμε την ευκαιρία να ανεβούμε σε κάποια από αυτά.
- 14/12/2021
- Κείμενο: Κωνσταντίνος Κουτλιάνης
- Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Κουτλιάνης
Το Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών επέστρεψε στις 8 Δεκεμβρίου, ύστερα από δύο χρόνια απουσίας, και ολοκληρώθηκε την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου, ανανεώνοντας και πάλι το ραντεβού με τους λάτρεις της θάλασσας για τον Δεκέμβριο του 2022.
Για αυτές τις πέντε μέρες, το Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι Αθηνών, που διοργανώθηκε στο Metropolitan Expo στα Σπάτα, φιλοξένησε σε μία έκθεση 25.000 τ.μ. περισσότερα από 128 ανανεωμένα και σύγχρονα σκάφη, τα μεγαλύτερα brands ναυτιλιακού εξοπλισμού καθώς και προϊόντα για το σκάφος και για θαλάσσια σπορ. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο φετινός απολογισμός ήταν ιδιαίτερα θετικός, κάτι που επιβεβαιώνει ότι ο κλάδος και η αγορά κινείται με ανοδική πορεία, δημιουργώντας προσδοκίες για την επόμενη διοργάνωση.
Γεγονός είναι πως τη φετινή έκθεση αγκάλιασαν χιλιάδες επισκέπτες οι οποίοι βρέθηκαν εκεί και με μεγάλη χαρά, φωτογράφησαν και ανέβηκαν σε σκάφη πολυτελείας, ενώ υπήρξαν αγορές που ξεπερνούσαν ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Μηχανοκίνητα σκάφη – ιστιοπλοϊκά – φουσκωτά & tender
Στο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι φιλοξενούνται πολλές κατηγορίες σκαφών. Είδαμε εξοπλισμό και μηχανές για σκάφη, είδαμε μικρά και μεγάλα φουσκωτά, ταχύπλοα και ιστιοπλοϊκά. Ανεβήκαμε στο κατάστρωμα, βρεθήκαμε στο εσωτερικό μερικών σκαφών και είδαμε τις καμπίνες, το μπάνιο, τον χώρο της ηλιοθεραπείας και πολλά ακόμα από όσα κάνουν τα ταξίδια στη θάλασσα μοναδικά για όποιον έχει τη δυνατότητα να τα ζήσει.
Όσον αφορά τα μεγέθη των σκαφών, αυτά – με βάση ό,τι είδαμε στην έκθεση- μπορούν να ξεκινούν από τα 5 μέτρα και να ξεπερνούν τα 35 σε μήκος. Στην έκθεση είδαμε από κοντά μηχανοκίνητα φουσκωτά -το φθηνότερο κόστιζε 10.000 ευρώ- και σκάφη πολυτελείας που άγγιζαν ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ. Ανάλογο είναι το εύρος τιμών και για τα ιστιοπλοϊκά. Τα πιο φθηνά εκθέματα ήταν τα tender, μικρά βοηθητικά φουσκωτά, που διαθέτουν κουπιά και πλαισιώνουν τα μεγάλα σκάφη. Εκεί το κόστος κυμαινόταν σε 1.200 – 2.200 ευρώ.
Στην έκθεση συμμετείχαν πάνω από 100 εταιρείες, πολλές από τις οποίες έχουν την έδρα τους από το Λαύριο μέχρι και τον Πειραιά.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες: