Σκλαβενίτης – Γλυφάδα: Στην τελική ευθεία το νέο κατάστημα της αλυσίδας των 4,5 δισεκατομμυρίων
Στη θέση που κάποτε βρισκόταν το Novacinema Oden Glyfada πρόκειται να ανοίξει σύντομα το νέο κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης - Αναλυτικό ρεπορτάζ
- 19/04/2023
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο οι κατασκευαστικές εργασίες για το νέο κατάστημα του Σκλαβενίτη στη συμβολή των οδών Ζέππου και Ξενοφώντος στη Γλυφάδα, εκεί που παλαιότερα βρισκόταν ο κινηματογράφος Novacinema Odeon.
To έργο, που κατασκευάζεται από τη Vitael, θα οδηγήσει στην ανέγερση ενός από τα νέα καταστήματα της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η οποία αριθμεί περίπου 500 σημεία πώλησης και απασχολεί 35.000 άτομα προσωπικό και θα προσθέσει ένα ακόμη κατάστημα στο δυναμικό της, ενισχύοντας την παρουσία της στα νότια προάστια.
Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για μία κίνηση που τοποθετεί την επιχείρηση εντός του αστικού ιστού, καθώς το κατάστημα δεν βρίσκεται σε κεντρική οδική αρτηρία όπως τα καταστήματα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Να θυμίσουμε επίσης ότι ο Σκλαβενίτης διατηρεί έντονη παρουσία στα νότια, καθότι εκτός από τα σημεία που διατηρεί στην οδό Ρέας στη Βουλιαγμένη, το κατάστημα στη Βασιλέως Παύλου στη Βούλα αλλά και τα δύο στις οδούς Γεννηματά και Γούναρη στη Γλυφάδα, έχει καταλάβει προνομιακές θέσεις και σε άλλες περιοχές. Είναι χαρακτηριστική η παρουσία του στον Άγιο Δημήτριο, στο ύψος του Athens Metro Mall, στην οδό Μαρίνου Αντύπα στην Ηλιούπολη, αλλά και στην οδό Κυπρίων Ηρώων στην ίδια περιοχή. Καταστήματά του όμως υφίστανται και στο Παλαιό Φάληρο επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, στην οδό Άρεως αλλά και ένα ακόμη στην Τερψιθέας. Η παρουσία του γίνεται αισθητή και στον Αλιμο, με πιο χαρακτηριστικό από τα καταστήματά του στην περιοχή να είναι το υπερμάρκετ στη συμβολή των οδών Λαμίας και Παλαιστίνης, εκεί όπου στεγαζόταν ο Μαρινόπουλος, πριν ο όμιλος Σκλαβενίτη προχωρήσει στην εξαγορά του.
Με την επέκτασή του και το νέο κατάστημα στη Γλυφάδα, ο όμιλος σούπερ μάρκετ «γεμίζει» τεχνηέντως κάθε πιθανό σημείο που θα μπορούσε να διατηρεί κατάστημα, με στόχο να προλάβει σημεία και από τον ανταγωνισμό του. Στην ευρύτερη περιοχή της Γλυφάδας και σε ακτίνα όχι μεγαλύτερη των δύο χιλιομέτρων, ανταγωνιστές του αποτελούν η Lidl Ελλάς επί της Βουλιαγμένης και ο νεοαναγειρόμενος Μασούτης που θα λειτουργήσει στο κτίριο που κατασκευάζει η Ten Brinke στο πρώην εγκαταλελειμμένο οικόπεδο της Lambro, το οποίο εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς.
Δύο νέα καταστήματα φέτος σε Γλυφάδα – Μυτιλήνη
Για φέτος, ο όμιλος Σκλαβενίτη έχει προγραμματίσει να ολοκληρώσει δύο νέα καταστήματα, μεταξύ των οποίων είναι αυτό της Γλυφάδας. Το δεύτερο θα στη Μυτιλήνη, ενώ θυμίζουμε ότι πρόσφατα προχώρησε και στην εξαγορά της αλυσίδας ΑS Αγορά στη Λάρισα, που ανήκε στον τοπικό επιχειρηματία Θάνο Σανίδα. Το κατάστημα της Γλυφάδας αναμένεται να λειτουργήσει μετά την καλοκαιρινή περίοδο.
Σκλαβενίτης: Ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά με τζίρο 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ
Ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί αυτή τη στιγμή τον ισχυρότερο παίκτη στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με τον τζίρο του στη διάρκεια του 2022 να φτάνει τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, από 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2021, κι ενώ ο αμέσως επόμενος κατά σειρά όμιλος στην αγορά είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος, με τζίρο που το 2022 ήταν περίπου στα 1,92 δισεκατομμύρια ευρώ από 1,96 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021.
Ο Σκλαβενίτης έχει καταφέρει να αναπτύξει με ραγδαίους ρυθμούς την παρουσία του στην αγορά τα τελευταία χρόνια, εκμεταλλευόμενος κατά τον καλύτερο τρόπο την εξαγορά του Μαρινόπουλου το 2017, ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Εκτός από το οικονομικό της εκτόπισμα, η αλυσίδα αποτελεί τον κυρίαρχο προορισμό για μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών και, μάλιστα, χωρίς να πραγματοποιεί δαπάνες για διαφήμιση.
Πρώτος στο μυαλό των καταναλωτών ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Στο ερώτημα που αρκετοί αναζητούν απάντηση και σχετίζεται με την περίπτωση του Σκλαβενίτη, για το τι είναι αυτό που κάνει την αλυσίδα παρά το μέγεθός της για τα ελληνικά δεδομένα, να αναπτύσσεται κάθε χρόνο με διψήφιο ποσοστό, συχνά η απάντηση βρίσκεται πίσω από τη λέξη “νοοτροπία” και εμπιστοσύνη που έχει αναπτύξει με τους καταναλωτές.
Μάλιστα, η εταιρεία ερευνών αγοράς Βraincandy κατατάσσει σταθερά τα τελευταία χρόνια στην πρώτη θέση της λίστας “top of mind” τον Σκλαβενίτη. Η αλυσίδα έχει καταφέρει να εμφανίζει διαρκώς ανοδική πορεία από χρόνο σε χρόνο. Το “top of mind” έχει ιδιαίτερη σημασία ως αίσθηση από πλευράς των καταναλωτών για τις ελληνικές αλυσίδες, δεδομένου ότι αποτυπώνει το ποια από όλες τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στο μυαλό του, όταν θέλει να πραγματοποιήσει τις αγορές του.
H τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2022 σε δείγμα 600 ατόμων ηλικίας 16-75 ετών ανά την επικράτεια. Δεύτερη αλυσίδα στην κατάταξη -πίσω από τον Σκλαβενίτη που έχει ποσοστό 42,1%- είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος με 24,3%, ακολουθεί ο Μασούτης με 11%, η Lidl με 9,2%, τα My market με 6,5%, η Market In με 2,1%, ο Γαλαξίας με 1,7%, ο Κρητικός με 1,2% και η Bazaar με 0,4%.