Διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου
Η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης μαρίνας θα αποτελέσει βάση για τη διαμόρφωση της αθηναϊκής Ριβιέρας.
- 02/11/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Πόλο έλξης για τους επενδυτές αναμένεται να αποτελέσει η μαρίνα Αλίμου, που θεωρείται πως είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή τους ξεκινούν εντός του μήνα και το ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα είναι μεγάλο.
Σύμφωνα με το tovima.gr, οι αλλαγές που θα φέρει η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης μαρίνας σε συνδυασμό με την αναμόρφωση της μαρίνας του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό και τη μαρίνα του Φλοίσβου, τη διαχείριση της οποίας έχει η κοινοπραξία της Lamda με την τουρκική Dogus, δημιουργούν ένα τρίπτυχο ανάπτυξης για τον ελλιμενισμό σκαφών και τη βάση για τη διαμόρφωση της αθηναϊκής Ριβιέρας.
Στα πλεονεκτήματά της μαρίνας Αλίμου συμπεριλαμβάνονται η εξαιρετική στρατηγική της θέση ως μέρους του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη χερσαία ζώνη της. Σήμερα λειτουργεί κυρίως ως σημείο εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου. Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν διεξήχθησαν ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Άλιμο από το ΤΑΙΠΕΔ, συνολικά 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος ΑΕ, Azimut – Benetti SpA, Global Liman Isletmeleri AS, ΑΤΕΣΕ ΑΕ, J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Envitec ΑΕ, Archirodon Group NV – Α1 Yacht Trading Consortium ΑΕ – Στήριξις Τεχνική ΑΕ και Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ – Cosmos Yachting ΑΕ.
Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είχε κριθεί άγονος, καθώς σε αυτόν μαζί με τη μαρίνα Αλίμου είχαν προστεθεί και άλλες μαρίνες υπό μορφή cluster (Πόρος – Υδρα), οι οποίες έχουν πολλά νομικά θέματα και χαρακτηρίζονται «μη εμπορικές».
Τον περασμένο Απρίλιο το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αλίμου σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται η παραμονή του Δημοτικού Κολυμβητηρίου στην υφιστάμενη θέση, ενώ στο σχέδιο σύμβασης παραχώρησης, που θα τεθεί υπόψη των διαγωνιζομένων κατά τη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, θα υπάρχουν ρητές προβλέψεις σχετικά με την υποχρέωση του παραχωρησιούχου για την καταβολή των νόμιμων δημοτικών τελών, φόρων και λοιπών δικαιωμάτων, τα οποία θα καθορίσει ο Δήμος Αλίμου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Πηγή: tovima.gr