Ανδρέας Χριστοδουλίδης: Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που αγόρασε δύο από τα αεροπλάνα του Ελληνικού
Προς ανακατασκευή δύο από τα αεροπλάνα του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού - Ο κύπριος επιχειρηματίας που τα αγόρασε και όσα δήλωσε στο NouPou, αναφορικά με τα σχέδιά του γι' αυτά.
- 08/01/2024
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
Νέα ζωή φαίνεται πως θα πάρουν δύο από τα αεροπλάνα του παλιού αεροδρομίου του Ελληνικού. Πρόκειται για ένα BAC1-11, στα χρώματα ελληνικής σημαίας, ένα από τα ελάχιστα αεροσκάφη αυτού του τύπου παγκοσμίως, το οποίο βρισκόταν μέχρι πρότινος εγκαταλειμμένο στις εγκαταστάσεις όπου πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την επένδυση του Ελληνικού.
Η αξιοποίησή του, όπως και ενός ακόμη αεροσκάφους που βρίσκεται στο παλιό αεροδρόμιο, τύπου Boeing 727, έρχεται από τον νέο ιδιοκτήτη του, τον Κύπριο επιχειρηματία, ιδρυτή της αεροπορικής εταιρίας «Helios» και νυν ιδιοκτήτη της αεροπορικής ιδιωτικών αεροσκαφών, Zela Aviation, Ανδρέα Χριστοδουλίδη. Ο ίδιος αγόρασε τα εν λόγω ιστορικά αεροσκάφη – τα οποία αρχικά άνηκαν στο Π.Ο.Λ.Κ.Ε.Ο.Α. – από τη Lamda Development και ανέλαβε την πλήρη ανακατασκευή τους. Το ένα μάλιστα έχει ήδη μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις που διατηρεί ο ίδιος στο Λαύριο.
Το NouPou επικοινώνησε με τον κ. Χριστοδουλίδη, ο οποίος δήλωσε ότι δέχεται πιέσεις καθώς θα πρέπει και το δεύτερο αεροσκάφος να απομακρυνθεί άμεσα από την έκταση του παλιού αεροδρομίου, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες του mega project. «Πρέπει να πούμε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Η συμφωνία με το Π.Ο.Λ.Κ.Ε.Ο.Α. δυστυχώς άργησε αρκετά να γίνει, με αποτέλεσμα τώρα, καθώς προχωρούν τα έργα του Ελληνικού, τα αεροπλάνα να κινδυνεύουν να χαθούν», τόνισε ο ίδιος.
Ο κ. Χριστοδουλίδης εξήγησε ότι λόγος που προχώρησε στην αγορά των αεροπλάνων είναι καθαρά συναισθηματικός και, δεδομένου ότι ασχολείται με τα αεροσκάφη εδώ και 30 χρόνια, θεώρησε ότι τα συγκεκριμένα αποτελούν αντικείμενα ιστορικής κληρονομιάς και «είναι αδύνατο να χαθούν». Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα το γεγονός ότι ιστορικά, το BAC1-11 συνέβαλε στη στήριξη της οικονομίας της Κύπρου μετά την τουρκική εισβολή το 1974.
«Είμαι ένας άνθρωπος που αγαπώ πάρα πολύ την Ελλάδα και το παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Ξοδεύω χρήματα στα αεροπλάνα γιατί θεωρώ ότι είνα κομμάτι της ιστορίας και θέλω πραγματικά να διασωθούν, ώστε ο κόσμος να έχει την ευκαιρία να τα δει. Δεν μπορούσα να δω αυτά τα αεροπλάνα να δολοφονούνται και να γίνουν “κατσαρόλες”», λέει ο ίδιος στο NouPou.
Τι θα γίνουν τα δύο αεροπλάνα
Σύμφωνα με τα σχέδια του κ. Χριστοδουλίδη, όπως τα μοιράστηκε μαζί μας, στόχος του είναι να βρει έναν χώρο στα νότια προάστια, όπου θα μπορέσουν να τοποθετηθούν. «Είναι κάτι που κάνω για την Ελλάδα και έχω απευθυνθεί στους δήμους Ελληνικού – Αργυρούπολης και Γλυφάδας, ώστε το αεροπλάνο να τοποθετηθεί ως έκθεμα σε κάποιο κεντρικό σημείο, όπως η λεωφόρος Βουλιαγμένης, ώστε να μπορεί να το βλέπει ο κόσμος. Μέχρι τώρα δεν έχω κάποια εξέλιξη. Ωστόσο, εδώ ανήκουν τα αεροπλάνα, και εδώ πρέπει να μείνουν, κοντά στο παραλιακό μέτωπο. Χρειάζομαι βοήθεια για να μπορέσω να αποσύρω τα αεροπλάνα μέχρι τις 30 Ιανουαρίου, όπως μου ζητά η Lamda Development, και, για να σας πω την αλήθεια, δεν προλαβαίνω. Αυτό που ζητώ είναι να βρεθεί άμεσα ένας προσωρινός χώρος στο Ελληνικό ή τη Γλυφάδα, για να τοποθετηθούν τα αεροπλάνα και να τα ανακατασκευάσω».
Ποιος είναι ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης
O Ανδρέας Χριστοδουλίδης, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο, έζησε για 38 χρόνια στο Λονδίνο, ενώ εδώ και περίπου 1,5 χρόνο έχει μετακομίσει μόνιμα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Βουλιαγμένη. Η ενασχόλησή του με τα αεροσκάφη ξεκίνησε σαν χόμπι που αργότερα μετατράπηκε σε επάγγελμα. Ο ίδιος ήταν ιδιοκτήτης της κυπριακής αεροπορικής εταιρίας «Helios Airways». Αργότερα, ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης, προχώρησε στη δημιουργία της Zela Aviation και Zela Jet, η οποία ιδρύθηκε το 2006. Τα γραφεία της εταιρίας βρίσκονται πλέον στο Ελληνικό. Η εταιρία σημειώνει παρουσία στον κλάδο των πωλήσεων αεροσκαφών, χρηματοδοτικής μίσθωσης και διαχείρισης χωρητικότητας αεροσκαφών. Η εταιρία σήμερα διαθέτει γραφεία στην Κύπρο, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ έχει άμεση έκθεση στις αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Βόρειας Αφρικής.