Αττική Οδός: Πώς θα συνδεθεί Κατεχάκη με Βουλιαγμένης μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης
Το πλάνο αφορά μια σήραγγα η οποία δεν θα έχει εξόδους και θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ την Λεωφόρο Κατεχάκη με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
- 10/01/2022
- Κείμενο: NouPou.gr
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν στα πλάνα τους να φτάσει η Αττική Οδός μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και από εκεί μέχρι το Ελληνικό, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο οδήγησης. Συγκεκριμένα, η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό θα περιλαμβάνει μια σήραγγα η οποία δεν θα έχει εξόδους και θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ την Λεωφόρο Κατεχάκη με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ουσιαστικά η Αττική Οδός θα φτάσει μέχρι τη λεωφόρο που συνδέει το κέντρο με τα νοτιότερα προάστια της πρωτεύουσας.
Το πού θα καταλήξει, δηλαδή αν θα είναι στο ύψος του Αγίου Δημητρίου στο Metro Mall ή κάπου παραπλήσια, μένει να αποφασιστεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, το βασικό σχέδιο είναι η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.
Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης
Επίσης, στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει αυτό;
Το σχέδιο του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ.Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3 σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού (από εκεί και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει σήμερα).